Tupakka on järjettömän kallista nykyään.
Vielä 20 vuotta sitten maksoi aski 4,20e. Nyt sama aski on 13,40e. Aivan posketon hinta kun miettii, että askilla pärjää vaan sen1-2 päivää. Ja kyllä. Tupakointi on epäterveellistä, mutta niin on moni muukin asia maailmassa. Tämä tupakoitsijoiden kyykyttäminen on nykyään ihan mielivaltaista! Ulkomailtakaan ei saa tuoda kuin 10 askia kerralla. Joku kohtuus tähän hinnoitteluun olisi saatava! Ihmisiä me tupakoitsijatkin ollaan!
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin vanhana jo lopettaneena tervakeuhkohna täytyy sanoa, että mikään ei ole ärsyttävämpää kuin tietämättömien kommentit "älä polta niin säästyy rahat" "ei ole mikään pakko polttaa" "en ymmärrä miksi poltat".
Nämä ovat todella turhia kommentteja nikotiiniriippuvaiselle ihmiseltä, joka ei ole ikinä polttanut.
Sinänsä hyväksyn aivan täysin, että tupakanhintaa nostetaan kansanterveydellisistä syistä, koska pahastahan se kaikille on.
Noh, minä tupakoin 12-vuotiaasta 47-vuotiaaksi eli komiat 35 vuotta. Lopetin kertaheitolla 2020 keväällä, kun korona riehui. Ei ollut vaikeeta, kun olin päätöksen tehnyt. Nyttemmin en ymmärrä yhtään, kuinka kukaan haluaa polttaa rahansa savuna ilmaan ja siinä samalla vielä pilata oman terveytensä ja muiden lähistöllä olevien ilman. Eli vaikka olen van
Vahvuus löytyy jokaiselta joka haluaa lopettaa.
Tässä ajassa vahvuus on löytynyt myös luonteenheikoilta narsisteilta koska rahanhimo on vienyt päämääräisesti eteenpäin jopa kaikkien rakkaiden ihmisten luota pois.
Tupakoijat ovat yksinkertaisia, kuten tästäkin ketjusta näkee.
Tupakasta säästyneella rahalla olisi 50 vuodessa miljonääri, mutta kun ei. On paljon hauskempaa sairastua keuhkosyöpään ja tuhota luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tupakoinnista pitäisi tehdä laitonta koko maailmassa välittömästi.
Ja alkoholista myös tasapuolisuuden nimissä. Montako tappoa, murhaa sekä muita rikoksia on tehnyt ihminen nikotiiniriippuvuuden tilassa, entä alkoholin käyttäjät. Kumpi tapa on enemmän saanut aikaan järkyttäviä tapahtumia. Sairastumisista puhuttaessa: juuri oli kirjoitus miten paljon on nuorilla ( tupakomattomilla) nykyään todettu keuhkosyöpää 🤔🤔. Tähän varmaan nyt palstan " asiantuntijat" kykenee antamaan tyhjentävän vastauksen. Sitä odotellessa😮😮
Uskaltaisin väittää, että tupakoijan keukosyöpäalttius on kuitenkin suurempi kuin alkoholistin tappo-/murha-alttius.
Vierailija kirjoitti:
Tupakasta säästyneella rahalla olisi 50 vuodessa miljonääri, mutta kun ei. On paljon hauskempaa sairastua keuhkosyöpään ja tuhota luontoa.
Olet väärässä. Palstan keskusteluidenkin perusteella olen älykkäämpi kuin ainakin valtaosa teistä.
Olen niitä ainoita joilta löytyy aina vastauksia ongelmiinne, ne kelpaavat kyllä kuten vastaukset yleisesti muutenkin kaikkiin kipeisiin kysymyksiinne ja kyseenalaistamisiinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja alkoholista myös tasapuolisuuden nimissä. Montako tappoa, murhaa sekä muita rikoksia on tehnyt ihminen nikotiiniriippuvuuden tilassa, entä alkoholin käyttäjät. Kumpi tapa on enemmän saanut aikaan järkyttäviä tapahtumia. Sairastumisista puhuttaessa: juuri oli kirjoitus miten paljon on nuorilla ( tupakomattomilla) nykyään todettu keuhkosyöpää 🤔🤔. Tähän varmaan nyt palstan " asiantuntijat" kykenee antamaan tyhjentävän vastauksen. Sitä odotellessa😮😮
Uskaltaisin väittää, että tupakoijan keukosyöpäalttius on kuitenkin suurempi kuin alkoholistin tappo-/murha-alttius.
Ja minä uskaltaisin väittää että tappo-/murha-alttius ei ole ainoa alkoholin aiheuttama ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoa vetävät eivät sit polta ja röökaajat ei koskaan juo?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä sulle on olla 50 vuoden päästä miljonääri? Elämä on nyt. Nautitaan siitä silloin kun eletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä sulle on olla 50 vuoden päästä miljonääri? Elämä on nyt. Nautitaan siitä silloin kun eletään.
quod erat demonstrandum
Vierailija kirjoitti:
En ole polttanut 60 vuoteen ja miljoonia ei ole näkynyt, ei edes tonnia ole säästöjä. Enkä tunne ainoatakaan ikätoveria, joka olisi miljonääri, tai sen rikkaampi kuin muutama tupakoiva tuttunikaan.
Mistä seuraavaks valitat? Että subu ja muut huumeet maksaa ihan liikaa?
Onneksi tuokin järjenköyhä toiminta on täysin vapaaehtoista.
Mikähän siinä on, että mitä koulutetumpi ihminen, sitä harvemmin polttaa...
Minä en tule pääsemään tupakasta eroon. Vuosia olen jo sätkiä polttanut ja toppa maksaa muistaakseni 12e. Rizlat ulkomailta. Polttelen neljä päivää tuosta topasta. Kunpa pystyis edes vähentämään, mutta ei itsehillintää ja mun ainoa tapa rentoutua, kun juo en lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeys.
Pikemmin äly, josta on elämässä paljon hyötyä. Osaa suunnitella, mihin rahaa kannattaa käyttää ja mihin ei. Ymmärtää tupakan terveysvaikutukset lyhyellä JA pitkällä tähtäimellä. Vastuuntunto, erityisesti, jos on lapsia: ei näytä huonoa esimerkkiä lapsille ja nuorille, omille ja muille. Tyylitaju: kuinka tyhmältä näyttää kääryle keltaisten hampaitten välissä. Ei halua haista pahalle myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten paljon matalapalkka-aloilla työskentelevät polttavat tupakkaa kuten hoitajat ja siivoojat.
Mä voin vastata: koska muutoin ei saisi mitään taukoa pidettyä ollenkaan työpaikalla. Sama juttu oli ravintola-alalla missä ennen olin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten paljon matalapalkka-aloilla työskentelevät polttavat tupakkaa kuten hoitajat ja siivoojat.
Varmaan stressi, kun rahat on muutenkin niin tiukilla. Jos näillä ihmisillä olisi normaali tai jopa hyvä palkka uskon, että tupakoivien määrä pienenisi puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut kysymykseeni: miksi on niin runsaasti todettu keuhkosyöpää tupakomattomilla.🤐🤐
Jaksat taas sitten päivitellä loppuelämäsikin sitä kuinka joillakin on vain varaa elää ja valita asioita. Sinulla ei edelleenkään ole koska olet kietoutunut omiin ongelmiisi.