Tupakka on järjettömän kallista nykyään.
Vielä 20 vuotta sitten maksoi aski 4,20e. Nyt sama aski on 13,40e. Aivan posketon hinta kun miettii, että askilla pärjää vaan sen1-2 päivää. Ja kyllä. Tupakointi on epäterveellistä, mutta niin on moni muukin asia maailmassa. Tämä tupakoitsijoiden kyykyttäminen on nykyään ihan mielivaltaista! Ulkomailtakaan ei saa tuoda kuin 10 askia kerralla. Joku kohtuus tähän hinnoitteluun olisi saatava! Ihmisiä me tupakoitsijatkin ollaan!
Kommentit (444)
Kallista on ! Meilläkään ei ole enää tarpeeksi varaa kunnon ruokaan, vaatteisin tai asumiseen. Akkakin tarttis uudet ylähampaat ja kersojen fillaritkin piti myydä rahanpuutteessa. Varmaan kiva kävellä kouluun. Kai se on ittenikin vähä vähennettävä tupakinpolttua. Ainaki askia / vrk. :( Tuollaanen kiusanteko pitää lailla kiältää !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten paljon matalapalkka-aloilla työskentelevät polttavat tupakkaa kuten hoitajat ja siivoojat.
Varmaan stressi, kun rahat on muutenkin niin tiukilla. Jos näillä ihmisillä olisi normaali tai jopa hyvä palkka uskon, että tupakoivien määrä pienenisi puolella.
Eli tupakanhimo on yhteiskunnan vika???
Kyllä ihminen on ITSE vastuussa siitä, pilaako terveytenssä vai ei.
Jos tuo pitäisi paikkaansa, niin R-kioskilta saisi heroiinia. Mutta kun asia ei ole niin yksinkertainen kuin te yksinkertaiset ihmiset luulette sen olevan.
Lapsellista sotkea laittomuuksia tähän. R-kioskilta saa myös cola- ja energiajuomia, jotka ovat liiaksi nautit
Ei kun sä olet nyt vähän yksinkertainen. No mä autan. Eihän heroiini olisi laitonta, jos sitä myytäisiin Ärrällä. Heroiini on laitonta, koska me tiedämme, että siihen muodostuu vakava riippuvuus. Tämä oli se koko viestini idea: heroiinin käyttö ei ole vain oma valinta. Yhteiskunnalla on kansalaisten heroiinin käytön suhteen iso rooli. Sama pätee muihin riippuvuutta aiheuttaviin päihteisiin kuten vaikkapa tupakkaan.
Miten niin ei ole oma valinta alkaa käyttää huumeita tai polttaa tupakkaa?
Pakottaako joku aloittamaan polttamisen?
Lopettaminen on myös vaihtoehto ja oma valinta, jopa riippuvaiselle.
Eikö parempi vaihtoehto ole polttaa seteleitä? Rahat menee savuna ilmaan mutta keuhkot säästyy!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun koulutustaso? Ihan vain jotta tiedän, että millä tasolla mun pitää tätä asiaa selittää sinulle niin että kykenet vielä ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö parempi vaihtoehto ole polttaa seteleitä? Rahat menee savuna ilmaan mutta keuhkot säästyy!
Miksi kuvittelet ihmisten tupakoivan? Selitä ihan omia sanoja käyttäen ne tärkeimmät syyt, joiden uskot olevan tupakoinnin taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet ihmisten tupakoivan? Selitä ihan omia sanoja käyttäen ne tärkeimmät syyt, joiden uskot olevan tupakoinnin taustalla.
Siksi että rahat menee savuna ilmaan. Sehän on joillekin yksi elämän suurista iloista!
Täällä väitetään että tupakointia ei voi itse päättää. Eikö se ole oma päätös, kun lopettaa tupakoinnin? Tai aloittaa?
Tottakai tupakka on järjettömän kallista, koska tupakointi on järjetöntä puuhaa.
Toivottavasti kallistuu vieläkin. Pidän tupakoitsijoita toisen luokan kansalaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä sinä. Minä olen liian tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnoittelu on väkivaltaa puolustuskyvyttömiä vastaan. Vähemmistö ei voi kapinoida käytännössä mitenkään.
Näinhän se on. Ymmärrän, että hinnat nousee vuosien varrella mutta silti tämä nykyinen hintataso on aivan järjetön. Hyväksyin kyllä jonkun 7-9 euroa ihan hyvin mutta kohta kolkutellaan jo 15 euroa. Ei vaan pienituloisilla kohta enää rahat riitä tai sitten täytyy tinkiä jostain muusta.
Ap
Tai lopettaa moinen epäterveellinen ja epämiellyttävä toiminta. Itse tein niin vuonna 1999 ja oli ehkä viisain tekoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoinnin taustalla = tyhmyys, tyhmyys ja tyhmyys. Kuka tahansa voi toki yrittää savustaa mitä tahansa muutakin ohi aiheen seliseliröyhyä, mutta tässä karu nikotiininkatkuinen totuus.
T. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun koulutustaso? Ihan vain jotta tiedän, että millä tasolla mun pitää tätä asiaa selittää sinulle niin että kykenet vielä ymmärtämään.
Mikäs sun koulutustaso?
Vierailija kirjoitti:
Siksi sitä veroa nostetaan, koska vanhat savupiiput ostavat sen askinsa, vaikka se mitä maksaisi. Eli kiristämisvaraa selkeästi on.
Bonuksena sitten, että nuoremmat sukupolvet eivät aloita röyhyttelyä, koska se on liian kallista ja muutenkin nykyään epämuodikasta. Kun vanhat tervakeuhkot ovat kuolleet sukupuuttoon, niin en tiedä, että kuka suomessa enää tupakoi 30-50v päästä. Tuskin kukaan.
Onpa naiivi näkemys. Osa nuorista röökaa, mutta VAPE on yleistä. Lisäksi nikotiinipussit valtaavat alaa, ja niitä on ruvenneet käyttämään jopa keski-ikäiset perheenisät jotka eivät ole röökanneet tai nuuskanneet. Nikotiinipussit on sosiaalisesti sallitumpia, joten niitä menee. Ja niitä lojuu sitten kaikkialla.
Lisäksi tietysti ylipainosta koituvat kustannukset ja kansan järjetön lihominen. Ihmiset hakee AINA jostain nautintoa, ja vaikka saisitte tupakan minimiin, niin se sitten näkyy jossain muissa paheissa ja epäterveellisissä valinnoissa! Näkyy jo nyt hirveänä läskistymisenä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sun koulutustaso?
Tupakka-akatemia?
Nikotiinimaisteri?
Nikotiinitohtori?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sun koulutustaso?
Olen akateeminen mutta mitä sä sillä tiedolla teet? Mä kysyin sun koulutustasoa, koska huomasin, että sä aloit vängätä monimutkaisesta aiheesta ilman ymmärrystä, joten halusin tietää, että millä tavalla selittäisin sinulle. Lapselle ja lapsen tasolla olevalle aikuiselle selitetään eri tavalla kuin korkeakoulutetulle
Kuka sen tupakoinnin on väkisin "vastoin omaa vapaata tahtoasi" aloittanut ja sinulle pakolla puolestasi määrännyt?
Tämä on ainut olennainen kysymys ja normiaikuisen omavastuun piiriin kuuluva elämänvalinta. Köh köh köö yhyy...
= Yksikään meistä ei synny syöpäkääryle suussaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä sinä. Minä olen liian tyhmä.
Voin kyllä kertoa oman näkemykseni, mutta mua olis nimenomaan kiinnostanut sun näkemys, koska sulla kuitenkin on tuo "rahat menee savuna ilmaan" -mielipide tupakoinnista. Etkö sä ole koskaan itse funtsinut, että miksi ihmiset tupakoivat, vaikka se on kallista ja terveys menee jne.?
Suurin osa tupakojista haluaisi tutkimusten mukaan lopettaa, joten kyse on nyt vähän samasta asiasta kuin jos laihat syyllistäisivät lihavia ja jakaisivat "hyviä" laihdutusvinkkejä heille.
"Syö vaan vähemmän hei!"