Tupakka on järjettömän kallista nykyään.
Vielä 20 vuotta sitten maksoi aski 4,20e. Nyt sama aski on 13,40e. Aivan posketon hinta kun miettii, että askilla pärjää vaan sen1-2 päivää. Ja kyllä. Tupakointi on epäterveellistä, mutta niin on moni muukin asia maailmassa. Tämä tupakoitsijoiden kyykyttäminen on nykyään ihan mielivaltaista! Ulkomailtakaan ei saa tuoda kuin 10 askia kerralla. Joku kohtuus tähän hinnoitteluun olisi saatava! Ihmisiä me tupakoitsijatkin ollaan!
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on järjetöntä.
Periaatteessa on, mutta niin on samalla opilla suklaan syöminenkin. Eikä suklaalevy silti maksa 13 euroa!
Ap
Ei kannata olla mitään epäterveellistä tapaa, esim että söisi suklaata joka päivä levykaupalla tai polttaisi askin tupakkaa.
Huono perustelu, että pitää olla joku elämän pilaava tapa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan Suomesta osta tupakkaa tai alkoholia? Jos ei itse matkaile, niin kaveri tuo jo Ruotsista tai Virosta paljon halvemmalla.
Mikään ei ole niin rasittava, kuin kerjäävä kaveri. Tuotko pari kartsaa mallua?
Kyllä tuo saan välityspalkkioo jolla maksan osan matkastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi sitä veroa nostetaan, koska vanhat savupiiput ostavat sen askinsa, vaikka se mitä maksaisi. Eli kiristämisvaraa selkeästi on.
Bonuksena sitten, että nuoremmat sukupolvet eivät aloita röyhyttelyä, koska se on liian kallista ja muutenkin nykyään epämuodikasta. Kun vanhat tervakeuhkot ovat kuolleet sukupuuttoon, niin en tiedä, että kuka suomessa enää tupakoi 30-50v päästä. Tuskin kukaan.
Kyllä se savupilvi amiksen päällä leijuu kuten ennenkin.
Kyllä se katoavaa kansanperinnettä on sielläkin ja tupakantumpit korvautuvat etenevässä määrin valkoisilla pussukoilla maasssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on järjetöntä.
Periaatteessa on, mutta niin on samalla opilla suklaan syöminenkin. Eikä suklaalevy silti maksa 13 euroa!
Ap
Ei vielä...
EIkö se kannattaisi kääriä ne sätkät itse, niin pääset sentään noin puolella hintaa. Lisäksi itse pidän enemmän sätkätupakan mausta ja niiden rullailusta laitteella. Jokainen tupakka on askarreltava ja täydellisen vötkäleen jälkeen sitä on ilo polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan Suomesta osta tupakkaa tai alkoholia? Jos ei itse matkaile, niin kaveri tuo jo Ruotsista tai Virosta paljon halvemmalla.
Mikään ei ole niin rasittava, kuin kerjäävä kaveri. Tuotko pari kartsaa mallua?
ja sitten rahoja siihen ostoon ei todellakaan anneta etukäteen, ja sit kun on antamassa satsia niin "maksan ens viikolla". Silti kessut pitäisi saada heti.
Ei kovin miellyttäviä kavereitä teillä. Itse olen silloin tällöin jopa oma-aloitteisesti polttavalta kaverilta kysäissyt, että tuonko kartsan reissusta, kun halvalla saisi.
Vierailija kirjoitti:
Älä polta, problem solved.
Tupakasta on myös haittaa muillekin mm. passiivisen tupakoinnin ja hajuhaittojen vuoksi.
Lisäksi kerran tunnissa savukkeen polttava "hukkaa" työajasta tunnin pelkästään sauhutteluun, mutta palkka maksetaan siltäkin ajalta. Onko tämä oikein tupakkoimattomia kohtaan?
Toistaiseksi jokainen saa itse päättää polttaako vai ei. Jos se halutaan lopettaa, niin miksi ei sitten kerralla kielletä koko hommaa? Miksi se tehdään tällä naurettavalla raippaverolla? Halutaanko siitä vain rikkaiden etuoikeus?
Ap
Tupakoinnin voi lopettaa jos liian kalliiksi käy. Tai vähentää 1/ päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tupakasta on myös haittaa muillekin mm. passiivisen tupakoinnin ja hajuhaittojen vuoksi.
Lisäksi kerran tunnissa savukkeen polttava "hukkaa" työajasta tunnin pelkästään sauhutteluun, mutta palkka maksetaan siltäkin ajalta. Onko tämä oikein tupakkoimattomia kohtaan?
Kukaan ei kiellä lähtemästä tupakoitsijan mukaan. Sen kun menet sinne seisoskelemaan, niin ei tarvitse tehdä töitä.
Ihmettelen miten paljon matalapalkka-aloilla työskentelevät polttavat tupakkaa kuten hoitajat ja siivoojat.
Terveiset R-kioskilta, myynnistäni 45% on röökiä ja siitä jää 0,15€ askilta minulle ja maksan siitä tupakanmyyntiluvasta noin 350€ joka vuosi.
Eli tupakoitsijat, kun haette röökiaskin, ostakaa samalla vaikka edes jotain pientä kivaa sen röökiaskin lisäksi, jotta se lähikauppa / r-kioski on siinä pystyssä vielä ensi kerralla myös.
Jos hinta on aivan järkyttävä niin on myös se kulurakenne hinnasta myös.
Kaikesta tupakoinnista pitäisi tehdä laitonta koko maailmassa välittömästi.
Vuonna 1979 Armiro maksoi 4,90 markkaa. Todella halpa verrattuna nykyaikaan.
Näin vanhana jo lopettaneena tervakeuhkohna täytyy sanoa, että mikään ei ole ärsyttävämpää kuin tietämättömien kommentit "älä polta niin säästyy rahat" "ei ole mikään pakko polttaa" "en ymmärrä miksi poltat".
Nämä ovat todella turhia kommentteja nikotiiniriippuvaiselle ihmiseltä, joka ei ole ikinä polttanut.
Sinänsä hyväksyn aivan täysin, että tupakanhintaa nostetaan kansanterveydellisistä syistä, koska pahastahan se kaikille on.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on noloa.
Olkoon sitten mutta halutessaan ihminen saa silti tupakoida!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tupakoivat sairastuvat ennen pitkää vakaviin sairauksiin ja tulevat kalliiksi yhteiskunnalle. Joten maksakoot veroa typerästä tavastaan.
No, itse kullakin voi joko omien valintojensa tai ihan sattuman seurauksena joutua tilanteeseen, jonka seuraukset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle. Siksi näillä asioilla ei tavata terveydenhuollossa ja sairaanhoidossa moralisoida. Että pitikö sinun nyt lähteä sinne laskettelumäkeen. Tai pakkoko sinne liikenteeseen oli mennä ja vielä polkupyörällä. Ja mitäs sinä söit rasvaista ja sokerista ruokaa. Ja alkoholiakin oot tainnut joskus juoda.
Kasvata sitten itse, täysin laillista ja helppo kasvi, virgianan tupakan siemeniä saa netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi jokainen saa itse päättää polttaako vai ei. Jos se halutaan lopettaa, niin miksi ei sitten kerralla kielletä koko hommaa? Miksi se tehdään tällä naurettavalla raippaverolla? Halutaanko siitä vain rikkaiden etuoikeus?
Ap
Onko oman terveytensä pilaaminen sinusta etuoikeus? 😲
Tämä! Käyn useamman kerran vuodessa ruotsissa ja aina joku kaveri on vinkumassa, että tuo hei pari tornia nuuskaa tullessas. Helevetin ärsyttävää kun pitäisi toisten nuuskien perässä juoksennella haukkupalkalla!