Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ulkomailla lomalla ja säälin teitä joilla ei ole tähän varaa

Vierailija
03.08.2025 |

Ette tiedä mistä jäätte paitsi

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä matkustelin paljon ulkomailla nuorena sillä silloin jaksoi! Viisikymppisenä aloin huomata että huono nukkuminen ja runsas kävely rasittaa ihan valtavasti ja vie ilon. Onneksi käytin rahani silloin kun niistä nautin !

Sama juttu. Nuorempana onneksi pääsin näkemään ne mulle must see -kohteet. Nyt kun ikää on 50+, niin matkustamisen tarvetta ei enää ole siinä mittakaavassa. En ole koskaan syttynyt mistään perus Kreikan tai Kanarian rantalomista. Enkä vielä joskus Cotswoldsin alueelle, kun lento on lyhyt tms. En mä siltikään sääli niitä, jotka eivät matkustele syystä tai toisesta. Meillä kaikilla on erilaiset mielenkiinnon kohteet ja rahavarat.

Minä käyn nykyään kylpylälomilla ympäri Eurooppaa. Ihanaa rentoutumista ja myös kauniita maisemia. 

Kunhan ei siirry lentäen niin ok.

Vierailija
122/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tylsä reissu kun vauva palstalle tulee mieleen kirjoitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan aamiaiselle valmiiseen pöytään.

Sama täällä ja siksi otin vaimon ja menin naimisiin.

Vierailija
124/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käynyt tänä vuonna jo 4 reissua, viides tulossa ja elättelen toiveita joulureissusta vielä. Olen itse varastolla töissä ja vaimo hoitaja, siitä voitte päätellä palkat. Yksi lapsi elätettävänä, ei asuntolainaa tai muita lainoja. Vuokralla asutaan. Ei se matkustelu ole muusta kiinni kuin omasta taloudenhoidosta. 

Lähinnä ihmettelen teidän lomaviikkojen määriä. Meillä on lomaa yksi ma-pe talvella ja neljä ma-pe jaksoa kesällä.

Pätkittekö lomajaksonne koko vuodelle vai menettekö koko loman non-stoppina paikasta toiseen? 

Vierailija
125/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vaan lomalla? Mäpä olen ulkomailla suurimman osan vuodesta -enkä tee edes töitä. Säälin sua ap,  kun sulla vaan loma aikaa ja sen jälkeen palaat raatamaan töihin melkein vuodeksi, josta puolet pimeässä, rännässä ja sohjossa työmatkoja väsyneenä kulkien. Säälittävää elämää! 

Vierailija
126/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse säälin vain niitä joilla on niin paljon koiria, että eivät pääse koskaan ulkomaille lomailemaan Suomen loskakeleistä. He ovat jotenkin niin katkeria itse aiheuttamastaan tilanteesta.

Emme ole katkeria.

T. Perhe maalta rannan ääressä asutaan, ja kolme koiraa ja pari kissaa. Suomen talvi erityisesti mieleen.

Aina on poikkeuksia. Kirjoitin niistä, jotka ovat selkeästi pahantuulisia, kun työkaveri pääsee lomailemaan talvella lämpimään. 

Näitä katkeria dissaajia oikeasti löytyy. He ovat kuitenkin itse valinneet elämäntapansa, niin luulisi että olisivat tyytyväisiä, mutta ei.

Ei mulla ole koirat estäneet matkustamista eikä koiratutuillakaan. Koirat viedään hoitolaan loman ajaksi. Mun koirat ovat kaksi

Kaikilla ei tunnu rahat riittävän koiralaumansa hoidossa pitämiseen.

Itse en viitsi viikon loman vuoksi lähteä mihinkään. Kyllä 2-3 viikkoa on oikea loma.

Vierailija
127/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla tylsä reissu kun vauva palstalle tulee mieleen kirjoitella.

" Niin taitaa. Kun me lomailemme, käymme jo aamulla 05 kävelyllä auringon nousua katsomassa ja liikkumassa. Raikkaan aamiaisen nautimme suihkun jälkeen kivan hotellin kattoterassilla ison päivänvarjon alla. Sen jälkeen kävelemme läheiselle pienelle intiimille kauniille uimarannalle. Siinä tunnin verran uidaan ja otetaan vähän aurinkoa, sitten onkin pieni lounas siinä kivassa rantaravintolassa kera kylmän Mythoksen. Seuraavana on siestan vuoro, sitä ennen vielä uidaan hotellin uima-altaalla. Ja päivä jatkuu.. illalla päivällinen jne. Ei koskaan ollut lomilla tarvetta kirjoitella Vauvaan. Tuskin ap edes olet oikealla ulkomaanlomalla, taisit juuri herätä kuumassa yksiössä, jossa ei edes ole parveketta. Sitä paitsi jo aikoja sitten on ollut tiedossa, että etelän matkat on loppu 2030-luvulla, aletaan olla jo aika lähellä. Me entiset Italian ja Kreikan matkaajat olemme siirtyneet ekologiseen kotimaan junamatkailuun. Suosittelen. Savonlinnan järviloma odottaa....."

Vierailija
128/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse säälin vain niitä joilla on niin paljon koiria, että eivät pääse koskaan ulkomaille lomailemaan Suomen loskakeleistä. He ovat jotenkin niin katkeria itse aiheuttamastaan tilanteesta.

Täh? Mulla -sinkku- on kolme koiraa ja liuta pienempiä eläimiä. Jos (aikuiset ) apset ei jostain syystä pysty hoitamaan, pari kaveria, jotka asuu kerrostalossa, tulee innosta kiljahdellen hoitamaan ja samalla lomailemaan viime vuosituhannen miljööseen. Ei tod tarvitse olla mistään katkera. 

Enkä kyllä usko, että kukaan olisi katkera, ettei pääse reissuun lemmikkiensä takia. Kyllä hoitoasiat on mietitty jo ennen lemmikin ottamista. Harmittaa ehkä voi, mutta ei kukaan vaihtaisi lemmikkiään lomareissuun, koska  reissusta on vain päivien ilo, lenmikistä vuosien. 

Vierailija
129/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikilla ei tunnu rahat riittävän koiralaumansa hoidossa pitämiseen.

Itse en viitsi viikon loman vuoksi lähteä mihinkään. Kyllä 2-3 viikkoa on oikea loma."

En halua jättää koiria viikkoa pitemmäksi aikaa hoitolaan kuitenkaan. Toukokuussa pidän viikon loman ja heinäkuussa pidän kunnon kesäloman aina Suomessa ja syyskuussa lähden taas reissuun. Näin kesäkin tuntuu pidemmältä, kun käy lämmössä touko- ja syyskuussa. 

Vierailija
130/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säälin niitä joilla on joku kummallinen tarve brassailla jollain hikisellä lomalla ulkomailla.

Juuri näin. Kertoo siitä, että lomamatka on jotain todella erikoista, jota tehdään harvoin. Ja kun sinne päätään, ollaan ihan helvetin Euroopan omistajaa olevinaan. Hohhoijjaa. 

Vierailija
131/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon käynyt tänä vuonna jo 4 reissua, viides tulossa ja elättelen toiveita joulureissusta vielä. Olen itse varastolla töissä ja vaimo hoitaja, siitä voitte päätellä palkat. Yksi lapsi elätettävänä, ei asuntolainaa tai muita lainoja. Vuokralla asutaan. Ei se matkustelu ole muusta kiinni kuin omasta taloudenhoidosta. 

Lähinnä ihmettelen teidän lomaviikkojen määriä. Meillä on lomaa yksi ma-pe talvella ja neljä ma-pe jaksoa kesällä.

Pätkittekö lomajaksonne koko vuodelle vai menettekö koko loman non-stoppina paikasta toiseen? 

Mulla on kuusi viikkoa lomaa, ja pidän kolmen viikon kesäloman Suomessa ja sitten kolme viikon lomaa ulkomailla pitkin vuotta. Meillä saa pitää lomat milloin haluaa. Eri

Vierailija
132/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 asteen helteestä jäädään paitsi ja maastopaloista.

Vierailija
133/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 asteen helteestä jäädään paitsi ja maastopaloista.

On niitä muitakin matkakohteita, kuin nämä maastopalolomakohteet. 

Vierailija
134/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on 6 vkoa lomaa ja ottaa lisäksi etäviikon joka lomaan (ja tekee myös töitä silloin)

Eli keväällä 1+1, kesällä 4+1  ja syksyllä 1+1

Vierailija
135/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuusi viikkoa lomaa, ja pidän kolmen viikon kesäloman Suomessa ja sitten kolme viikon lomaa ulkomailla pitkin vuotta. Meillä saa pitää lomat milloin haluaa. Eri

Mulla on lomaa 4 viikkoa kesällä ja 3 viikkoa talvella. Jos lähtee ulkomaille viikoksi, siitä helposti hupenee 2 päivää matkustamiseen. Ei siis kannata.

Kahden viikon ulkomaan loma on ihan minimi. Kolme viikkoa on jo hyvä. Jos on lemmikkejä ei kyllä kovinkaan helposti pääse 3 viikon lomille.

Vierailija
136/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä ulkomaanlomalla ole parempaa tekemistä kuin kirjoitella tälle palstalle? Ettei vain olisi koti-ikävä siellä kaukana.  :)

Nautin aamukahvia hotellihuoneen parvekkeella ja samalla lueskelen palstaa. Ap

Ei sitten aurinko paista, kun näet lukea puhelinta 😂🌧

Vierailija
137/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin sua, voi reppanaa, kun pitää lesoilla jollain reissulla. Myötähäpeän. Annat itsestäsi lähinnä poloisen sivistymättömän ihmisen kuvan.

Vierailija
138/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vihreä poliitikko 🐸?

Minäkin olen vihreä ja minulla on 6 isoa koiraa 🐕ja ostimme uusimman Ducaton kaikilla herkuilla, ihanaa, nyt VAN Life alkakoon. Jo testiajossa meni löpöä 18,9 l sadalla eikä ollut edes mäkistä 🚐

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan