Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ulkomailla lomalla ja säälin teitä joilla ei ole tähän varaa

Vierailija
03.08.2025 |

Ette tiedä mistä jäätte paitsi

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä matkustelin paljon ulkomailla nuorena sillä silloin jaksoi! Viisikymppisenä aloin huomata että huono nukkuminen ja runsas kävely rasittaa ihan valtavasti ja vie ilon. Onneksi käytin rahani silloin kun niistä nautin !

Sama juttu. Nuorempana onneksi pääsin näkemään ne mulle must see -kohteet. Nyt kun ikää on 50+, niin matkustamisen tarvetta ei enää ole siinä mittakaavassa. En ole koskaan syttynyt mistään perus Kreikan tai Kanarian rantalomista. Enkä vielä joskus Cotswoldsin alueelle, kun lento on lyhyt tms. En mä siltikään sääli niitä, jotka eivät matkustele syystä tai toisesta. Meillä kaikilla on erilaiset mielenkiinnon kohteet ja rahavarat.

Minä käyn nykyään kylpylälomilla ympäri Eurooppaa. Ihanaa rentoutumista ja myös kauniita maisemia. 

Vierailija
102/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Suomessa ja katselen parvekkeeltani merelle ja nautin aamulattea. Kohta pulahdan veteen. En ikinä kesällä jaksa ulkomaita kiertää. Talvella kylläkin. Buon giorno!  🥨

Lattea ilman kahvia? Niin suomalaista.

Muista kuitenkin Italiassa tilata cafelatte

Italiassa tilaan mitä kulloinkin huvittaa. Mutta kesällä en sielläkään matkustele. La Finlandia mi soddisfa abbastanza, temperatura ottima quando e estate.

Ihan vaoaasti! Mutta lattea tilatessasi saat maitoa:)

Ihan totta??? Sua varmaan suututtaa, kun tilaat tartarin ja saat raakaa lihaa...

Tietenkin saan tai carne crudoa kuten täällä Italiassa kutsutaan.

Ps syön sitä kerran viikossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä ankeampaa sanaparia lomalla kuin hotellihuoneen parveke. Työmatkoilla näihin täytyy tyytyä.

Kun matkustan, pitää olla vähintään huoneisto, mutta useammin villa. En suostu viettämään lomaani yhdessä huoneessa, jonne pitää tunkea kaikki toiminnot, vaan haluan makuu- ja olohuoneen erikseen sekä kunnon keittiön, sillä haluan valmistaa aamiaiset itse ja ainakin yhden hyvän illallisen paikallisista tuoreista aineksista, vaikka ulkonakin tulee tietysti syötyä.

Minä haluan aamiaiselle valmiiseen pöytään. Hotellihuoneessa käyn lähinnä lepäämässä.

Vierailija
104/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä käy kateeksi, torakoiden ja lutikoiden täyttämä kapinen hotelli jossa metri x metri kapinen parveke puolirämällä jakkaralla varustettu. Kohta jatkuu ap:n kirjoitus kuinka 5 tähden luksushotellissa asuu, uskokaa pois, ei toi tyyppi ees osaa hävetä näitä valheitaan, kun oikeesti istuu 33 neliön yksiössä ja etsii näkkileivän paloja suuhun tungettavaksi.

Vierailija
105/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse säälin vain niitä joilla on niin paljon koiria, että eivät pääse koskaan ulkomaille lomailemaan Suomen loskakeleistä. He ovat jotenkin niin katkeria itse aiheuttamastaan tilanteesta.

Emme ole katkeria.

T. Perhe maalta rannan ääressä asutaan, ja kolme koiraa ja pari kissaa. Suomen talvi erityisesti mieleen.

Aina on poikkeuksia. Kirjoitin niistä, jotka ovat selkeästi pahantuulisia, kun työkaveri pääsee lomailemaan talvella lämpimään. 

Näitä katkeria dissaajia oikeasti löytyy. He ovat kuitenkin itse valinneet elämäntapansa, niin luulisi että olisivat tyytyväisiä, mutta ei.

Vierailija
106/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä ankeampaa sanaparia lomalla kuin hotellihuoneen parveke. Työmatkoilla näihin täytyy tyytyä.

Kun matkustan, pitää olla vähintään huoneisto, mutta useammin villa. En suostu viettämään lomaani yhdessä huoneessa, jonne pitää tunkea kaikki toiminnot, vaan haluan makuu- ja olohuoneen erikseen sekä kunnon keittiön, sillä haluan valmistaa aamiaiset itse ja ainakin yhden hyvän illallisen paikallisista tuoreista aineksista, vaikka ulkonakin tulee tietysti syötyä.

Minä haluan aamiaiselle valmiiseen pöytään. Hotellihuoneessa käyn lähinnä lepäämässä.

Minä en, koska en halua aamiaiseksi syödä niitä aina samoja. Samalta maistuu kaikki, vaikka olisi kuinka kokit linjalla tekemässä "jotain yksilöllistä". Toisaalta hotelliaamiaisen voi ostaa erikseen mistä haluaa, jos semmoista tekee mieli. Minä haluan aamiaisella vaihtelua. Inhoan myös hotelliaamiaisten hälinää, kilinää ja kolinaa ja ees taas ramppaavia ihmisiä, jonoja. Ja näitä on joka hotellissa, myös niissä kalliimmissa.

Hotellihuoneessa en lepää, koska seinät kaatuu päälle. Siihen nimenomaan tarvitsen ympärilleni tilaa, istua hetki olkkarissa tai ottaa siesta makkarissa. 

Toisaalta en lomilla enää ravaa kohteesta kohteeseen, kaikki on jo nähty, vaan nautin kiireettömyydestä ja koska kotona en jaksa paneutua uusiin resepteihin ja raaka-aineisiin, nautin pitkästä kokkaamisesta kera viinilasillisen. En tee reissuja yksin, siitäkin saa työmatkoilla tarpeekseen, joten tämä on myös ihanaa seurustelua joko ystävien tai aviomiehen kanssa, parhaillaan molempien.

Niin se vaan on, että iän ja varallisuuden karttuessa myös lomilta alkaa vaatimaan todellista luxusta ja sitä ei ole" olla ulkomailla", vaan olla kunnon puitteissa. 

Vierailija
107/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut jo ihan tarpeeksi, ei yhtään tee mieli pois kotimaasta. Rahat kyllä riittäisi.

Vierailija
108/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapulan takia harva jättää matkustamatta, kaikki eivät vaan ole kiinnostuneita ulkomaista.

Vierailija
109/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma maailma mansikka, muu maa mustikka.

Vierailija
110/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut Rissanen tuo ihmisten jatkuva matkustelu, tuntuu, etteivät yhtään viihdy kodeissaan, aina pitää lentää sinne ja tänne.

Ei osata rentoutua ja levätä kotona tai mökillä.

Vierailija
111/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sain levättyä ja valmis aamiainen oli ihan omassa keittiössäni. Vuorotellen teemme näin eikä tarvitse lennellä mihinkään. Oma koti 💚.

Vierailija
112/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt tänä vuonna jo 4 reissua, viides tulossa ja elättelen toiveita joulureissusta vielä. Olen itse varastolla töissä ja vaimo hoitaja, siitä voitte päätellä palkat. Yksi lapsi elätettävänä, ei asuntolainaa tai muita lainoja. Vuokralla asutaan. Ei se matkustelu ole muusta kiinni kuin omasta taloudenhoidosta. 

Vierailija
113/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää vastausten perusteella perinteinen suomalainen kateus ja ilkeys olevan hyvin voimissaan

No niinpä. Vaikka aloitus olisikin keksitty niin kateutta en ymmärrä. Minulta puuttuu kateusgeeni. Onkohan naiset yleensä kateellisia toisilleen? 

Moni meistä matkustaa itsekin. Minulla ei tosin tule mieleenkään ilmoitella siitä vauvalla!😄😄 

Sehän tässä on niin hupaisaa!🤣

Pitää kirjoittaa heti vauvalle! Eihän ihmiset muuten tiedä että olet ulkomailla!! Kerrot jo ajoissa kaikille tutuille, sukulaisille ja naapureille ja tietysti työkavereille että matkustat! Periltä ilmoitat vauvalle! Niin minä teen!👍

No niinhän se pitää, jos haluaa, että muut saa tietää. Asunnot ja autovalinnat kun näkyy naapurille muutenkin.

Vierailija
114/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse säälin vain niitä joilla on niin paljon koiria, että eivät pääse koskaan ulkomaille lomailemaan Suomen loskakeleistä. He ovat jotenkin niin katkeria itse aiheuttamastaan tilanteesta.

Emme ole katkeria.

T. Perhe maalta rannan ääressä asutaan, ja kolme koiraa ja pari kissaa. Suomen talvi erityisesti mieleen.

Aina on poikkeuksia. Kirjoitin niistä, jotka ovat selkeästi pahantuulisia, kun työkaveri pääsee lomailemaan talvella lämpimään. 

Näitä katkeria dissaajia oikeasti löytyy. He ovat kuitenkin itse valinneet elämäntapansa, niin luulisi että olisivat tyytyväisiä, mutta ei.

Ei mulla ole koirat estäneet matkustamista eikä koiratutuillakaan. Koirat viedään hoitolaan loman ajaksi. Mun koirat ovat kaksi viikkoa vuodessa hoitolassa, viikko keväällä ja viikko syksyllä, kun käyn reissussa. Hyvin pärjäävät siellä.

Vierailija
115/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on alkanut Rissanen tuo ihmisten jatkuva matkustelu, tuntuu, etteivät yhtään viihdy kodeissaan, aina pitää lentää sinne ja tänne.

Ei osata rentoutua ja levätä kotona tai mökillä.

Teen etätöitä kotona ja sen takia on mukava käydä välillä muuallakin, etten tule ihan mökkihöperöksi.

Vierailija
116/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi kesällä ulkomaille, en vaikka maksettaisiin, joten... Nope.

Sinun ankea elämäsi tuli selväksi jo siellä kesälomaketjussa. 

Miten ankea elämä mahtaa olla näillä, jotka pakkolomaileimat... "loma ei ole mitään, jos ei pääse ulkomaille" tyypit. 

-ohis

Vierailija
117/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa matkustella vielä kun voi. Eletään lopun aikoja. Kohta vain eliitti voi vielä naatiskella. 

Vierailija
118/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni lomailija palasi taas lomamatkalta koronan kera? 

Vierailija
119/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni lomailija palasi taas lomamatkalta koronan kera? 

Minä sain viime matkalta salmonellan. Rajat kiinni? 

Vierailija
120/138 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä ulkomaanlomalla ole parempaa tekemistä kuin kirjoitella tälle palstalle? Ettei vain olisi koti-ikävä siellä kaukana.  :)

Nautin aamukahvia hotellihuoneen parvekkeella ja samalla lueskelen palstaa. Ap

Sanoit lähteneesi matkalle lämmön takia ja vietät aikaasi siellä ilmastoiduissa 20 asteen tiloissa ja täällä Suomessa on ollut jo 3 viikkoa 25-28 astetta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi