Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ei-liikunnallinen ihminen tekee älykellolla?

Vierailija
02.08.2023 |

Hyödyttääkö se nähdä kellosta, että nukuit huonosti ja syke oli korkealla portaissa röökillä käydessä, jos ei kuitenkaan ole valmis muuttamaan elintapojaan?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kai sellainen kello olla kellä tahansa mutta olet oikeassa että ei siitä paljon ole iloa sellaiselle joka ei liikuntaa harrasta.

Vierailija
2/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi seurata stressitasoa, sykettä, kuukautisia, unen laatua jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä ihminen joutoaikanaan asettuu miettimään .

Vierailija
4/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kai sellainen kello olla kellä tahansa mutta olet oikeassa että ei siitä paljon ole iloa sellaiselle joka ei liikuntaa harrasta.

En vain ymmärrä miksi joku käyttäisi 300€ kelloon minkä ominaisuuksia ei hyödynnä.

Vierailija
5/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikunnallinen ihminen - en tee mitään älykellolla.

Vierailija
6/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä noita älykelloja. Olen hoitoalalla töissä ja työ fyysisesti raskasta. Jotkut käyttää töissä noita ranteessa vaikka ei saisi hygieniasyistä. Mä en koe tuollaista kelloa tarpeelliseksi vaikka nyt onkin painonpudotus menossa. Jo 11kg on tippunut ilman mitään älykelloja. Pyörälenkille laitan Sporttrackerin puhelimesta päälle, mutta ei mitään muuta. Pääpaino ruokavalion muuttaamisessa.

Vierailija
7/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain ymmärrä miksi joku käyttäisi 300€ kelloon minkä ominaisuuksia ei hyödynnä.

Jos on saanut lahjaksi? En tiedä onko tämä osa sellaista juttua että tiedän henkilöitä jotka esim. pukeutuu sporttisesti mutta eivät harrasta kuitenkaan mitään liikuntaa. Älykellolla annetaan vaikutelma että ollaan aktiivisia vaikkei niin ollakaan. Sellaista jotakin kulissia.

Vierailija
8/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä noita älykelloja. Olen hoitoalalla töissä ja työ fyysisesti raskasta. Jotkut käyttää töissä noita ranteessa vaikka ei saisi hygieniasyistä. Mä en koe tuollaista kelloa tarpeelliseksi vaikka nyt onkin painonpudotus menossa. Jo 11kg on tippunut ilman mitään älykelloja. Pyörälenkille laitan Sporttrackerin puhelimesta päälle, mutta ei mitään muuta. Pääpaino ruokavalion muuttaamisessa.

Jos haluaa hoitotyössä pitää niin voi laittaa nilkkaan. Itse en kaipaa älykelloa mihinkään, kuuntelen kroppaani ihan luomusti.

Vierailija
9/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voi ohjata puhelimen podcast soitinta ja näkee siitä ajankin.

Vierailija
10/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on saanut lahjaksi? En tiedä onko tämä osa sellaista juttua että tiedän henkilöitä jotka esim. pukeutuu sporttisesti mutta eivät harrasta kuitenkaan mitään liikuntaa. Älykellolla annetaan vaikutelma että ollaan aktiivisia vaikkei niin ollakaan. Sellaista jotakin kulissia.

Hauskoja kyllä nämä plussapallot jotka käyvät kaupassa salivaatteissa ja urheilukello kädessä. Paino putoaa kun on välineet kunnossa.

Vierailija
11/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa hoitotyössä pitää niin voi laittaa nilkkaan. Itse en kaipaa älykelloa mihinkään, kuuntelen kroppaani ihan luomusti.

Niin tiedän kyllä, että voi laittaa nilkkaan koska osa laittaakin, mutta osa laittaa ranteeseen kun ei mene nilkan ympäri hihna eikä malteta ostaa pidempää hihnaa. Tai sitten halutaan siitä kurkkia mitä viestejä tms. puhelimeen tulee. Jotkut vieläpä saattaa jo työssä käytetyllä hanskalla koskea siihen kellon näyttöön. Yöks. Siis ihan kellon käyttäjän kuin asukkaan puolesta. Ei vain jaksaisi aina olla sanomassa aikuisille ihmisille, että mitä voi tehdä ja mitä ei. Ja ihan on monen ikäisiä näissä ihmisissä, että ei ole kyse vain nuorista.

Vierailija
12/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut vuodesta 2006 joku sporttikello, alussa vain suorituksen aikana ja sitten kun näistä tuli kokoajan pidettäviä niin ranteessa kokoajan vain virtaaladattaessa on poissa ranteesta.

Niin ei ole tullut tuota 11 kg joka olisi pitänyt pudottaa,  184 cm / 79 kg.

eli kello auttaa/kannustaa liikkuman oikein ja riittävästi.

Vierailija
13/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan käyttää yli tonnin puhelimeen, jonka kaikkia ominaisuuksia ei edes osaa hyödyntää?

Ja älykellot nykyään ovat jotain muuta kuin ne aktiivisuusrannekkeet aikoinaan - taidat sekoittaa ne keskenään.

Vierailija
14/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yksin asuvan vanhuksen jonka ranteessa on älykello siksi että tytär näkee oman puhelimensa sovelluksella että elossa on! Kun kello lakkaa heilumasta tulee kiire tarkistaa tilanne! Minusta aika älykästä, helpottaa molempia.

Vierailija
15/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle siinä tärkeimpinä ominaisuuksina on unen seuranta ja EKG. Molemmilla vanhemmilla on ollut nopeita rytmihäiriöitä, ja kello hälyttää jos sellainen osuu omalle kohdalle. Lisäksi kellolla voi tarvittaessa soittaa hätäpuhelun ja kello hälyttää apua jos kaatuu äkisti eikä nouse ylös. Samoista syistä myös vanhemmillani on vastaavat kellot.

Vierailija
16/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko älykellon siirtää hetkeksi nilkkaan tai muualle kehoon? Mietin tätä, koska harrastan kahvakuulaa, eikä siinä voi pitää älykelloa ranteessa.

Vierailija
17/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailen kyllä ihmisiä, joilla on luontainen yhteys kroppaansa ja kaikki toimii automaattisesti. Tuntuu, että juuri niillä liikunnallisilla ihmisillä toimii tällaiset asiat. Me kaikki emme kuitenkaan osaa kuunnella itseämme, ja hyödymme valtavasti vaikkapa unen seurannasta ja siitä, että joku kertoo liikummeko päivän aikana kuntoomme nähden liikaa tai liian vähän. Eikö olekin hienoa, että meillä noihin asioihin luontaisesti lahjattomillakin on tähän kaikkeen mahdollisuus!

Vierailija
18/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää yrittää viestittää olevansa sporttisia, vaikka vartalo kertoo täysin toista.

Vierailija
19/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut vuodesta 2006 joku sporttikello, alussa vain suorituksen aikana ja sitten kun näistä tuli kokoajan pidettäviä niin ranteessa kokoajan vain virtaaladattaessa on poissa ranteesta.

Niin ei ole tullut tuota 11 kg joka olisi pitänyt pudottaa,  184 cm / 79 kg.

eli kello auttaa/kannustaa liikkuman oikein ja riittävästi.

Mulla on kuule ylipainoa enemmän kuin 11kg ja olen ollut ylipainoinen jo kauan. Ei ollut tietoakaan mistään älykelloista tms. kun olin jo ylipainoinen. Ei johdu mun ylipaino mistään älykellon puutteesta. Hyvänen aika. Sun logiikan mukaan ei voisi edes pudottaa painoa ilman tuota älykelloa.

Vierailija
20/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mulla olekkaan älykelloa. En sillä mitään tekisi. En tartte kelloa kertomaan, et nukuin huonosti kun tiedän sen itsekkin. Töissä ei kelloa saa pitää, niin miks pitäisin 20min työmatkan aikana kun ajan autoa? Kotonakaan en tartte kelloa kertomaan, et nyt istun sohvalla ja juon kahvit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan