Zoomer-tuijotus onkin omaa syytäsi!!
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/11cc26fd-2e79-4297-a0ac-34e1d…
Olen keski-ikäinen hyvin käyttäytyvä ihminen, taannoin kävin Mäkkärissä ja tilasin kassalta aterian. Kassalla on nuori, jonka ilme ei mitenkään vaihtunut kun tilasin, hän ei ottanut tilausta ylös, ei näpytellyt kassaan katsoi vain ilme värähtämättä. Todella outo tilanne ja toistin tilaukseni ja jotenkin nuori nainen sai sen sinne koneeseensa ja sain jopa maksettua ateriani. En tiennytkään että minä olin syyllinen mennessäni Mäkkäriin syömään. No en mene enää😁
Siinä oli niitä näyttötilausjuttuja mutta ensimmäisessä luki ettei ole käytössä ja muut oli varattu. Jeps, oma syy.
Kommentit (106)
Mitä väliä jollain mäkkärillä mutta kun mun pankissa oli vähän aikaa laina-asioita hoitamassa 40-50v mies joka puhunut sanaakaan ja tuijotti vain ruutuaan niin ei kyllä asiat toiminut. Nyt siirretty pois asiakaspuolelta johtajistoon??
Vierailija kirjoitti:
mäkkäreissähän on nykyään nämä itsepalvelunäytöt, miksi mennä kassalle?
Mäkkäreissä on edelleenkin kassat. miksi käyttää itsepalvelunäyttöä?
Tuijotan takaisin ja nostan kulmakarvoja halveksuvasti. GenX ei pienestä hätkähdä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohdannut usemman kerran Zoomer-katseen. Tämä "katsoja" on kummityttöni poikaystävä, joka kävi meillä kerran kylässä. Hänen zoomer-katseensa on erittäin intensiivinen ja hieman aggressiivisen oloinen. Hän siristää hieman silmiään tuijottaessaan. Kasvot ovat täysin ilmeettömät.
Ensimmäinen tuijotus tapahtui heti ovella, eli hän vastasi iloiseen tervetulotoivotukseeni tuijottamalla. Edes mikroilmeitä ei hänen kasvoillaan näkynyt. Se oli lähes pelottavaa. Hän oli jollain tavalla kuin robotti.
Kahvipöytäkeskustelussa näkyi useamman kerran sama tuijotus. Aina kun vilkaisin häneen lyhyesti tai normaalisti, hän vain tuijotti silmiini.Kysyin häneltä, missä päin Suomea hän on asunut lapsuutensa (tiesin, että hän on muuttanut useamman kerran). Hän vain tuijotti. Odotin hetken vastausta ja sitten juttelin kummityttöni kanssa. Kysyin sitten nuorukaiselta, ovatko he menossa käymään samalla reissulla hänen vanhempiensa luona. Hän tuijotti hetken ja sitten räjähti ivalliseen nauruun, jota jatkui pitkään. Poistuin pöydästä todella hämmentyneenä. Ihana kummityttöni, joka on myös Z-sukupolvea ja erittäin hyväkäytöksinen, oli selvästi hyvin nolona ja myös yllättynyt poikaystävänsä käytöksestä.
Kyseinen nuorukainen ei saa tulla meille enää koskaan.En voi käsittää, että he ovat vieläkin yhdessä. Pelkään, että kyseinen tyyppi jotenkin alistaa kummityttöäni.
Itse tiedän tällaisen lähes 50-vuotiaan miehen. On rikollista taustaa ja muutenkin tosi outo. On siis epäkohtelias, ylimielinen, epäsosiaalinen jne. Voisi johonkin tavalliseen kysymykseen vastata ivallisella katseella tai jollain veemäisellä kommentilla, jos ei satu kiinnostamaan juttelu.
Jos osuu tuollaisen tuijottajan kassalle voisi sanoa toiselle asiakkaalle ääneen että onpa hienoa että kauppias palkkaa näitä vähälahjaisia kun niillä on vaikeaa saada töitä. Oikein hienoa ja sitten kiitellä kassaa holhoavasti ja alentuvasti.