Zoomer-tuijotus onkin omaa syytäsi!!
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/11cc26fd-2e79-4297-a0ac-34e1d…
Olen keski-ikäinen hyvin käyttäytyvä ihminen, taannoin kävin Mäkkärissä ja tilasin kassalta aterian. Kassalla on nuori, jonka ilme ei mitenkään vaihtunut kun tilasin, hän ei ottanut tilausta ylös, ei näpytellyt kassaan katsoi vain ilme värähtämättä. Todella outo tilanne ja toistin tilaukseni ja jotenkin nuori nainen sai sen sinne koneeseensa ja sain jopa maksettua ateriani. En tiennytkään että minä olin syyllinen mennessäni Mäkkäriin syömään. No en mene enää😁
Siinä oli niitä näyttötilausjuttuja mutta ensimmäisessä luki ettei ole käytössä ja muut oli varattu. Jeps, oma syy.
Kommentit (101)
Se syy on siinä, etten ole tuijottajan mielestä oikean ikäinen, eli samaistuttava. Koska en ole samaistuttava, minua ei voi kohdella kuten toivoisi itseään kohdeltavan.
En ole huomannut nuorten ilmeetöntä tuijottamista vaan nimenomasn vanhempien, 50-80-vuotiaiden toljottelua. Olen itse keski-ikäinen, joten kaikenlaista ilmettä on vastaan ehtinyt tulla. Tässä muutama varttuneempi jo mainitsikin harjoittavansa tuijottelua. Olen alkanut tuijottaa takaisin yhtä ärsyttävästi.
Tää on niin huvittavaa että yksi entinen ammattihuijari kertoo mikä on loukkaavaa. Tuntemattoman tuijotus voi olla ihan sitä ettei tiedä mitä sanoa. Ei niiden aspojen tarvitse sietää mitä tahansa, vaikka ei hekään nyt voi alkaa piruilla asiakkaille ihan huvikseen. Tähänkin törmännyt. Oikein kulttuurieron kanssakin.
Zoomiksien ymmärrys ei riitä siihen, että erityisesti tämmöisenä kovana aikana yrittäjiä kiinnistaa ensisijaisesti yrityksen tekemä tulos eli kassavirta. Ei heidän prioriteetti nro yksi ole pohtia jonkun zoomerin oudon käytösen syntyjä syviä, vaan he haluavat saada vastinetta maksamalleen palkalle. Jos aletaan yhdestä ja samasta oudosti tuijottavasta, puhumattomasta pökkelöstä tulemaan negaa, niin puhutteluun joutuu varmasti ja sitä kautta vaihtoon. Niitäkin tulijoita piisaa varmasti, jotka kykenet puhumaan ja ilmaisemaan itseään normaalisti, eivätkä "jäädy" viiden minuutin välein oudosti. Pitäisi tänä päivänä tehdä jo haastattelussa selväksi, että meillä ei sitten näitä "tonninseteli" ilmeitä ja muita zoomerijuttuja suvaita, vaan vaaditaan normaalin käytöksen hallitsemista asiakastilanteissa. Eikun asiakaspalautetta aina johdon suuntaan kun zoomer jähmettyy tuijotusasentoon, niin saadaan kitkettyä tämmöistä haittakäytöstä asiakaspalvelusta vähemmäksi. Palatkoon zoomeri takaisin tuijottamaan niitä yksiönsä seiniä ja miettimään, että "onkohan mulla kaikki ok" ?
Vierailija kirjoitti:
Olen boomeri, ja death stare on ollut käytössäni vuosikymmeniä.
Naurettavaa väittää, että synnyinvuosi vaikuttaisi asiaan.
Höpö höpö!
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt mikä siinä "tonnin seteli" sketsissä on hauskaa?
Joku maksaa kahvista tonnin, eli karmean ylihinnan, huomauttaa siitä ja toinen ei reagoi asiaan. Hah hah haa? En tajua.
T. Y sukupolvinen
Nyt kehtaan tunnustaa, että minäkään en koskaan ole tajunnu sitä sketsiä 😅
Tuijottaminen antaa tekijästään välittömästi hieman hitaan ja vähä-älyisen kuvan. Harrastelkoon zoomerit sitä sitten. Turha kuvitella olevansa yhtään mitään tuijotuksineen, koska edellä mainittuna se nähdään. :D
Uskon että asiakkaat on tyhmiä ja häiritsemässä mutta jos ei kestä asiakaspalvelutilanteita niin syytä on hankkiutua muihin töihin. Ilmeetön tuijotus on vain huonoa käytöstä. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija osaa palvella tyhmätkin asiakkaat tuijottamatta.
En paljoa asioi missään kun myyjät ärsyttää. Onneksi on verkkokaupat. Arvostan hyvää ammattitaitoa ja asiallista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että asiakkaat on tyhmiä ja häiritsemässä mutta jos ei kestä asiakaspalvelutilanteita niin syytä on hankkiutua muihin töihin. Ilmeetön tuijotus on vain huonoa käytöstä. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija osaa palvella tyhmätkin asiakkaat tuijottamatta.
Aina se asiakas ei ole tyhmä vaikka se nuori myyjä niin kuvittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkkärillä on aivan ihania nuoria töissä, joten en todellakaan usko aloitusta.
No, tuhansiin mahtuu aina yksi zoomeri-ilmeilijä. Usko tai älä.
No aloittaja on varmaan mennyt suoraan kertomaan tilauksensa kassalle jossa lukee "viereinen kassa, olkaa hyvä". Ja ei edes tervehtinyt tai ajatellut että siinä voikin olla tilaus kesken, esimerkiksi joku lähti hakemaan lompakkoa autosta jne
No sähän paskaa jauhat.
Sofian Saarinen tunti sitten Iltalehden kolumnissa : Sillä itse zoomerina väitän näin: jos loukkaannut zoomer-tuijotuksesta, syy on luultavasti sinussa.
Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä ärsykkeitä mutta jokainen päättää itse mihin reagoi. Jos aikuinen pohtii nyyh mun syy mitä joku nuori tekee tai jättää tekemättä, kovin on ohutta oleminen. Ryhdistäytykää. Eikä tarvi missään mäkeissä edes käydä.
Töissä ollessa olisi kuitenkin kyettävä jotenkin reagoimaan niihin työhön kuuluviin ärsykkeisiin. Ja jos asiakas menee jotenkin väärin asioimaan niin voi tuijotuksen sijaan vaikkapa opastaa sitä asiakasta asioimaan oikealle tiskille tai odottamaan hetken että edellinen asiakas on palveltu tms.
Vierailija kirjoitti:
mäkkäreissähän on nykyään nämä itsepalvelunäytöt, miksi mennä kassalle?
Osaat kirjoittaa, mutta et lukea?
Toivottavasti aloittaja laittoi asiakaspalautetta.
Voi vttu että nykyajan pennut on tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy tyhmiä kysymyksiä, ylläty ja loukkaannu kun et saa edes vastausta.
Taidat olla idiootti pentu sinäkin. Jos menet töihin, jossa vaaditaan asiakaspalvelua, niin sä vastaat kiltisti ja kauniisti niihin tyhmiinkin kysymyksiin. Miten noi zoomer-tuijottajat kuvittelvat säilyttävänsä työpaikkansa?
Aina keksitään jotain paskaa. Mieluummin katselen vakavaa perusilmettä kun tekohymyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mäkkäreissähän on nykyään nämä itsepalvelunäytöt, miksi mennä kassalle?
eri
siksi en koskaan ole käynyt, kun ei voi tietää miten toimii
Toinen avuton
Kysy tyhmiä kysymyksiä, ylläty ja loukkaannu kun et saa edes vastausta.