Zoomer-tuijotus onkin omaa syytäsi!!
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/11cc26fd-2e79-4297-a0ac-34e1d…
Olen keski-ikäinen hyvin käyttäytyvä ihminen, taannoin kävin Mäkkärissä ja tilasin kassalta aterian. Kassalla on nuori, jonka ilme ei mitenkään vaihtunut kun tilasin, hän ei ottanut tilausta ylös, ei näpytellyt kassaan katsoi vain ilme värähtämättä. Todella outo tilanne ja toistin tilaukseni ja jotenkin nuori nainen sai sen sinne koneeseensa ja sain jopa maksettua ateriani. En tiennytkään että minä olin syyllinen mennessäni Mäkkäriin syömään. No en mene enää😁
Siinä oli niitä näyttötilausjuttuja mutta ensimmäisessä luki ettei ole käytössä ja muut oli varattu. Jeps, oma syy.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
mäkkäreissähän on nykyään nämä itsepalvelunäytöt, miksi mennä kassalle?
Tuijottajalle tulee ensimmäisenä kenkää kun henkilökuntaa aletaan tarpeettomana vähentää
Minä mietin jo että käykö nämä zoomerit jotenkin hitaalla? Että onko jo ihan aivotasolla tapahtunut jotain muuttumista vrt normaaliin nuoren ihmisen suht eloisaan ja elinvoimaiseen olemukseen? Ei nimittäin kuulosta siltä, että kaikki toiminnot ovat kunnossa, jos et pysty puhumaan, vastaamaan, toimimaan, etkä ymmärrä mitä sinulle sanotaan, vaan tuijotat mitään näkemättömin silmin, katse lasittuneena. Outoa todella. Ovatko zoomerit tosiaan muuttumassa joksikin zombeiksi?
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti enimmäkseen asiakaspalvelu on viimeset 20 vuotta ollu Suomessa ilmeetöntä ja kyllästynyttä. Aiemmalta ajalta ei oo tietoo.
Hymyilevää ja oma-aloitteista palvelua on saanut paremman väen paikoissa ja joskus tuurilla tavallisissa kahviloissa, ravintoloissa, kaupoissa, korjaamoilla jne.
Ja se on ihan fine. Olis aika helvetillistä olla asiakaspalvelija jonka pitäis koko päivä hymyillä ja olla mukava kuin saattohoitopotilaalle.
ja tohon vaikuttaa paljon sekin kuinka "ystävällinen" keskivertoasiakas on..kyllä sitä itsekin aspa-aikoina oli valmis perjantaisin tekemään työpäivän jälkeen tyypeistä selvää jos olisi bussissa murahtanut väärällä tavalla..se kun on oikeasti tosi kuormittavaa kun monet käy tuulettelemassa tunteita eri asiakaspalvelutilanteissa ja aspan oletetaan vain hymyilevän kaikelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä qsiakaspalvelijaa tarvitse tuijottaa. Olen asiakaspalvelijaa ja moni asiakas tuijottaa koko toimituksen ajan. Todella epämukavaa. Teen tuon ilmeen, jos joku tuijottaa mua liian pitkään
Arvaa mitä? Jään tuijottamaan sinua aivan samalla ilmeellä. Lopuksi saatan narista jotain sillä teidän narinaäänellä. 😆👌🏼
Vierailija kirjoitti:
Mietin että naisilla ilmeettömyys voi johtua botoxista. Otsa, silmäkulmat kun täyteaineessa ei naama liiku. Ja itse tuntevat vähemmän myötätuntoa, luin jostain. Tulevaisuus on tätä.
Voin kuvitella, että pahalta tuntuu kun kaikkien täyteaineiden kanssa yrittää naamaansa väkipakolla saada pakotettua hymyyn. tekee varmasti kipeää. Hyvää tulevaisuutta ilmeettömien täytettyjen naamojen kanssa
Mäkkärillä on aivan ihania nuoria töissä, joten en todellakaan usko aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä qsiakaspalvelijaa tarvitse tuijottaa. Olen asiakaspalvelijaa ja moni asiakas tuijottaa koko toimituksen ajan. Todella epämukavaa. Teen tuon ilmeen, jos joku tuijottaa mua liian pitkään
Kai sitä nyt tuijottaa jos aspa mitenkään huomioi, kuten tässä, että tilaus on mennyt perille. Mitä jos vaikka nyökkäsit ensi kerralla että olet ymmärtänyt? Kukaan ei halua viettää tunteja mäkin kassalla selittämässä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuijottajalle tulee ensimmäisenä kenkää kun henkilökuntaa aletaan tarpeettomana vähentää
mitkä kiksit porukkaa saa näillä "hommataan kenkää" hokemilla..oikeastiko on se itsetunto niin pienestä kiinni että jos työntekijä ei just sun takia taivu tuhanteen solmuun niin koko maailma murenee? Pitäisikö hankkia sisältöä elämään vähän muualta?
Juuri tänään kaupassa mietin että asiakaspalvelu on niin kuollut. Yritin kysyä kassalta kysymystä, mutta hänet oli opetettu kysymään vain kanta-asiakaskorttia. Käytän mieluummin itsepalvelukassaa.
Ja olen ollut itse kassalla töissä, aina piti reagoida kaikkeen outoon, ei olisi tullut mieleenkään vain olla patsaana.
Vierailija kirjoitti:
Mäkkärillä on aivan ihania nuoria töissä, joten en todellakaan usko aloitusta.
No, tuhansiin mahtuu aina yksi zoomeri-ilmeilijä. Usko tai älä.
Todellisuudessa nuo tuijottajat eivät käy ihan täysillä. Turha sitä on yrittää millään selittää
On se jännä, että nuorten pitää olla jotain maailmanmestareita päästäkseen edes työhaastatteluun. Ja sitten palkataan jotain tällaisia tuijottelijoita.
Kohtasin vastaavan ilmiön kahvilassa, kun kysyin teetä. Vastauksena oli pelkkä tuijotus. Jätin kaksi palaa kakkua ja sämpylän sekä kaksi kupillista kahvia siihen kassan vierelle ja poistuin. Ehkä tuijottaja hetken kuluttua hoksaa palauttaa syötävät takaisin vitriiniin ja kaataa kahvit pois.
Tuollaisia hitaasti yai ei ollenkaan reagoivia on ollut aina. Olen pitänyt sitä jonkinlaisena ahdistuksena. Ihminen jäätyy. Ei pysty reagoimaan.
Näitä kommentteja, kun lukee, niin ette te mitään muuta kuin tyhjää tuijotusta ansaitsekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitkä kiksit porukkaa saa näillä "hommataan kenkää" hokemilla..oikeastiko on se itsetunto niin pienestä kiinni että jos työntekijä ei just sun takia taivu tuhanteen solmuun niin koko maailma murenee? Pitäisikö hankkia sisältöä elämään vähän muualta?
Usko pois. Yksikään yrittäjä ei halua pitää mörö-tuijottajaa palkanmaksu listoillaan, vaan mörö lähtee ensimmäisenä kun asiakaspalvelijoita vähennetään. asiakaspalveluun yrityksensä toiminnan keskittävän yrityksen kassavirralle tuijottava mörö tekee pelkästään hallaa. Joten kannattaisi kassalla möröilyn sijaan harkita muuta ammattia, esimerkiksi porrassiivousta
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä ärsykkeitä mutta jokainen päättää itse mihin reagoi. Jos aikuinen pohtii nyyh mun syy mitä joku nuori tekee tai jättää tekemättä, kovin on ohutta oleminen. Ryhdistäytykää. Eikä tarvi missään mäkeissä edes käydä.
Sinua saa ilmeisesti kohdella epäkunnioittavasti. Minua ei.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja, kun lukee, niin ette te mitään muuta kuin tyhjää tuijotusta ansaitsekkaan.
Sinä et mitään muuta kuin potkut ansaitse.
Ai kyseessä on "zoomer-tuijotus"! Harvoin tällaisia kohtaa, mutta silloin kun on kohdalle osunut, olen arvellut kyseessä olevan vajaakykyisen ja tuetusti palkatun reppanan. Jatkossa pitääkin siis reklamoida huonosti käyttäytyvästä asiakaspalvelijasta.
Mietin että naisilla ilmeettömyys voi johtua botoxista. Otsa, silmäkulmat kun täyteaineessa ei naama liiku. Ja itse tuntevat vähemmän myötätuntoa, luin jostain. Tulevaisuus on tätä.