Kaveri ottaa toisen kaverin tapaamiseen
Mitä mieltä olette sellaisesta jos joku kaveri ottaa toisen kaverinsa yllättäen mukaan tapaamiseenne? Tämä kaveri on sellainen että te ette tunne toisianne. Tämä toinen kaveri tulee vieläpä yllätyksenä tyyliin kahvipöydässä istuukin kaverisi ja "Maiju". Kaveri sanoo: pyysin Maijunkin kahville. Itse en tykkää.
Kommentit (93)
Ei ole kivaa tuollanen.Moukkamaista.
En muista, että olisi käynyt itselleni noin koskaan. Miksi et tykännyt? Tuntuiko, että sinut jotenkin sivuutetaan?
Vierailija kirjoitti:
En muista, että olisi käynyt itselleni noin koskaan. Miksi et tykännyt? Tuntuiko, että sinut jotenkin sivuutetaan?
En ole ap, mutta onhan se nyt ihan eri asia viettää aikaa ja jutella kaverinsa kanssa kuin että siinä on joku ihan vieras ihminen.
Tutustua toki voi, mutta ei yllättäen, ne tilanteet on sitten erikseen.
Se kutsuttu kaveri on täysin epäluotettava ja keskenkasvuinen.
Miehillä aika yleistä, eikä kukaan ihmettele
Itse teen juuri näin tänään. Meitä on 4 , kolme eivät tunne toisiaan.
Mikä ihme että ei voida ola useampia seurustelemassa? Ei ihme että yksinäisyyttä on.
Ajattelen, että tuntemasi kaveri tarvitsee tapaamiseen jonkinlaisen tukihenkilön jostakin syystä. Tämä siis tulee mieleen ensimmäisenä. Syytä tukihenkilön tarpeeseen en tiedä. Ehkä hän pelkää menettävänsä malttinsa sinun kanssasi jollakin tavalla?
Seuraava asia, jota ajattelen: ehkä tuntemasi henkilö onkin sinua sosiaalisempi ja ajattelee " the more the merrier" tai haluaa lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, säästää omaa aikaansa tapaamalla useita tuttavia yhtä aikaa.
Oliko kaverin miesystävästä kyse, vai vain joku muu kaveri? Jospa hän halusi esitellä teidät toisillenne.
Itseäni tuollainen ei haittaisi yhtään. Mutta en olekaan ripustuva suhteessa kavereihini.
Itse olen samaa mieltä kuin ap. Sovimme tapaamisen ystävän kanssa, mutta yllätys, niin ystävä ottaa mukaan toisen? Ei kysynyt lainkaan minulta, että sopiiko se minulle? Olisi toki sopinut, jos kysyy ensin minulta. Ja alkaa minun syyllistäminen, että miksi en sanonut mitään, kun hänen ystävä tulee mukaan myös? Tämä samainen ex-ystävä pyytää ravintolaan kanssaan, mutta yhden drinkin jälkeen katoaa omille teilleen. Ja pyytää tulla luokseni aina kylään, mutta ei oikeasti halua keskustella kanssani lainkaan, kun on kännykässä kiinni ja valittaa, että hänellä nyt on oma loma ja haluaa viettää omaa aikaa? Siis minun luonani? En todellakaan kaipaa tämän kaltaisia ystäviä.
Ei nyt sentään välejä poikki kuten yllä ehdotetaan mutta voithan sanoa että olisit halunnut puhua kahden kesken tai vaan vaihtaa kuulumisia rauhassa. Tapahtuuko tätä usein? Ehkä se haluaa että te tutustuttu mutta olisihan se asiallista kysyä haittaako.
Vähän tilanteesta riippuen olisi ihan sama tai lähtisin menemään. En välttämättä jäisi edes kupillisen ajaksi. Toteaisin jotain tyyliin että ihanaa sulla onkin kahviseuraa kun itselle tuli muuta just tähän. Haisee tekosyynä mutta mitä väliä. Viilentäisin välejä koska selvästi henkilö jonka luulin olevan ystävä ei halua viettää aikaa yhdessä. Tai istuisin nopean kahvikupin ajan hyvääpäivääkirvesvartta tasosten juttujen parissa ja lähtisin sitten pois. Silloin harvoin kun on aikaa nähdä kavereita en itse kaipaa siihen häiriötekijöitä. Muuten sama juttu jos joku raahaa puolison mukana.
Itse kun menin baariin tapaamaan kaveriani, kaverini istui siellä toisen kaverinsa kanssa. He olivat juuri tehneet matkan yhdessä, ja juttelivat siitä matkastaan koko ajan. Eivät jutelleet mulle mitään. Tuli paha mieli. Toisen kerran menin yhtä toista kaveriani tapaamaan uimarannalle, hän oli siellä toisen kaverinsa kanssa. He juttelivat koko ajan jostain yhteisestä tuttavastaan jota en edes tunne jolla on syömishäiriö. Tuli taas todella kurja olo, he eivät ottaneet minua huomioon millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme että ei voida ola useampia seurustelemassa? Ei ihme että yksinäisyyttä on.
Riippuu vähän tilanteen luonteesta. Jos olet sopinut jonkun kanssa tapaamisesta etkä ole kertonut, että paikalle tulee muitakin tuttujasi, niin se on yllätys sille, jonka kanssa olet sopinut ikään kuin kahdenkeskisestä ajasta. Hän voi alkaa miettiä että yhtä hyvin minäkin olisin voinut tuoda tänne mukaan omia tuttujani, joita nuo muut eivät tunne. Jos kaikki toimisivat niin, niin tapaamisiin voisi kertyä aika paljonkin porukkaa.
Toinen syy on se, että jos halutaan keskustella luottamuksellisesti, niin se on vaikeaa, jos paikalla on ihan ventovieraita ihmisiä.
Mutta jos kyse on esim. vain jostakin pelitapaamisesta tai yhteisestä metsälenkistä tai pinnallisesta kahvitteluhetkestä, silloin vieraus tuskin haittaa.
Minulle tapahtunut, mutta pohjiin minun luona ja baari-iltaan liittyen tämä tapaus. Eipä haitannut ja kivaa oli. Kaverini sanoikin, että uskalsi tehdä näin, kun olen niin avoin.
Yrittävätkö nämä ihmiset sitten näyttää että he ovat niin sosiaalisia ja heillä on paljon kavereita, ettei heitä pysty tapaamaan yksitellen.
Ihmettelen aina tätä joidenkin naisten riippukivimäistä suhtautumista ystäviin. Mitä väliä, jos kahvipöytään istuukin joku tuntematon henkilö. Etkö pysty keskustelemaan kaverisi kanssa, jos paikalla on muita?
Oikeasti ongelma tulee siitä, että suurin osa naisista haukkuu muita takana päin. Miehille vieraan kaverin ilmestyminen pöytään ei aiheuta mitään ongelmia, koska säästä, autoista ja urheilusta voi keskustella kenen tahansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän tilanteen luonteesta. Jos olet sopinut jonkun kanssa tapaamisesta etkä ole kertonut, että paikalle tulee muitakin tuttujasi, niin se on yllätys sille, jonka kanssa olet sopinut ikään kuin kahdenkeskisestä ajasta. Hän voi alkaa miettiä että yhtä hyvin minäkin olisin voinut tuoda tänne mukaan omia tuttujani, joita nuo muut eivät tunne. Jos kaikki toimisivat niin, niin tapaamisiin voisi kertyä aika paljonkin porukkaa.
Toinen syy on se, että jos halutaan keskustella luottamuksellisesti, niin se on vaikeaa, jos paikalla on ihan ventovieraita ihmisiä.
Mutta jos kyse on esim. vain jostakin pelitapaamisesta tai yhteisestä metsälenkistä tai pinnallisesta kahvitteluhetkestä, silloin
Eli et pysty luottamuksellisesti jauhamaan paskaa kenestäkään, jos paikalla on muitakin kuuntelemassa. Tuollaisia suurin osa naisista valitettavasti on. Olen itsekin nainen, joten tiedän. Tykkään aina enemmän miehistä kavereina, koska he ovat suorempia ja reilumpia.
Olen melko yksityinen ihminen. En avaa elämääni jokaiselle vastaantulijalle. Ystävien kanssa taas haluan puhua hyvinkin avoimesti ja heidän kanssaan on muutakin puhuttavaa kuin "mites töissä". Kolmannen pyörän tuominen kahvipöytään ei tuntuisi kauhean hyvältä. En minä täysin tuntemattomalle halua kertoa asioita, joita kertoisin ystävälle. Sitten tapaaminen jää pinnalliseksi. Eikä siinä mitään, voisin ihan hyvin istua kahville kolmestaan, jos tietäisin etukäteen, että mukaan tulee joku itselleni tuntematon. Yllätysvieras sen sijaan harmittaisi, kun ystävien kanssa ei niin usein kuitenkaan tule nähtyä.
Välit poikki heti.