Puolisoni on kotioloissa uutistenlukija ja kuvien esittelijä
Ei hän pääse tavastaan
Olen lukuisia kertoja sanonut, että ei sun tarvi mulle kertoa ja lukea niitä uutisia.
Ihan ensimmäisenä aamulla lukee ääneen näytöltä jotain päivän uutista kun menen ottamaan kahvia.
Kun olen koneella, niin keskeyttää alvariinsa ja esittää puhelimesta kuvaa, että katsopas tätä jne
Kommentit (35)
Mitä ihmettä?
Internetissä on miljardeja sivuja. Miksi tuhlata aikaansa 24/7 johonkin iltalehden pelkouutisiin??
Täällä myös mieheni on uutisten lukija. Hän lukee juttuja uutisista ja yleensä olen ne itse jo katsonut. Olen sanonut useasti, että en kaipaa selostustasi, mutta selostus jatkuu silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on myös meteorologi. Kertoo koko ajan, millainen sää ulkona on. Ihan kuin en itse sitä pystyisi havainnoimaan.
Hupaisaa😄
Ap
Kotka Rankki Ohutta Yläpilveä
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on ihan samanlainen kuin teillä miehet, uutiset pitää lukea, luvattu sää kertoa monta kertaa päivässä, sekä lisäksi kyselee vastauksia iltapäivälehden päivittäiseen tietovisaan. Jos jossain tekstissä on joku lukema, se pitää arvata. Tuhannet kerrat olen pyytänyt lopettamaan, mutta ei tajua että mun hermot on ihan riekaleina, enkä haluaisi äitiä kylään enää ollenkaan.
Onhan tuo ärsyttävää, mutta en itse ihan tuollaisen takia käskisi omaa äitiä pysyä poissa. Antaa toisen hössöttää, kyllä se sitten loppuu kun hän lähtee kotiin. Ja jonain päivänä hän vaikenee kokonaan.
Mulla on lähipiirissä tällainen vanhus. Jopa juhlissa istuu kännykkä kourassa ja paasaa sieltä klikkiotsikoita iltalehdistä, säästä ja mitä tutut on postanneet faceen. Häpeän käytöstapojen puutetta. Jopa suvun nuoret tietää olla ilman puhelinta juhlissa tai kun vieraillaan, hän ei. Vastaa puheluun kahvipöydässä ja huutaa juttujaan luuriin. Niin nolo. Sata kertaa sanottu mutta on niin kännykkä koukussa että ei pysty lopettamaan. Että tämmösiäkin löytyy.
Minun mieheni on samanlainen ja minä sanon ihan suoraan, että ei kiinnosta. Eniten tässä asiassa jurppii jatkuva puhelimen selaaminen. Mistään muusta ei osaa keskustella kuin uutisista ja säästä. Ja sääasioitakin tuijotetaan puhelimesta. Jos kysyn, oliko ulkona kylmä kun kävit, niin ei osaa vastata, vaan kaivaa puhelimen esille ja katsoo sielä lämpötilan.
Tänäänkin aina kun puoliso avasi suunsa, niin jutut koskee lukemiaan uutisia. Lisäksi selosti pari päivää aiemmin kerrotun jutun uudestaan.
Puolisoni jutut ovat käytännössä lukemiaan päivän uutisia. Joka mutkassa kertoo niitä. Piti tänään sanoa, että keskity siihen syömiseen. Hölö hölö hölö hölöttää.
Vierailija kirjoitti:
En olekaan ainoa! Mullakin on uutistenlukija kotona. Olisi kiva useammin vaan jutella, mutta yksi vain lähinnä vastaa aha ja jatkaa seuraavasta uutisesta. Tää alkoi vasta kun älykännykät tulivat perheeseen, silloin olo uutiset ja muut koko ajan nenän edessä. Sitä ennen esimerkiksi autossa voitiin keskustella normaalisti.
Samaa tapahtuu täälläkin. Minä kerron jotain kotiin liittyvän asian, niin puoliso vastaa vain "jo" ja samaan hengenvetoon kertoo netistä löytämänsä jutun ja kääntää näytön minuun päin, että kommentoisin siihen. Olen tehnyt nyt niin, että en sano siihen mitään kuten ei hänkään sano mitään muuta kuin "jo", vaan tosissaan kävelen toiseen huoneeseen.
Meilläkin mies näyttää kännykästä kuumia instabeibejä ja sanoo että jos 100kg lähtee painosta pois niin voi näyttää tältä. En ymmärrä miksi niin sanoo, eihän tuolla ukolla ole 100kg ylipainoa ja vaikka olisikin, niin eihän se missään vaiheessa instabeibeltä näyttäisi.
Ritva 145kg
Eikö kukaan katso enää uutisia TELEVISIOSTA. Siellä on ihan oikeita uutistenlukijoita ja meteorologeja. Näyttävät ihan liikkuvaa kuvaakin.
Meillä taas asuu sellainen joka kertoo koko ajan miltä hänestä tuntuu. Kaikki lauseet alkaa musta tuntuu ja pahinta tässä on että hän luulee niiden tunteiden olevan faktoja.
Meillä ollut kotona hyvä balanssi
kommunikaation saralla. Miehen
terävä äly + erityisen hyvä, huomioiva
puhe/keskustelutyyli on minulla
aivan ykköskriteerejä miestä sillä
silmällä katsellessani, koska olen uteliaasti
audiovisuaalinen, jatkuvasti lukeva ja
uutta ahmiva/opetteleva. Pitkien
keskustelujen tyyppi. 😃 'Aha joo, tuo kalja'-
sohvamies ei minun ykkösvalintani.
Mullakin ex-mies oli tuollainen uutistenlukija. Sadistinen vielä, kun jatkuvista kielloista huolimatta luki juuri ne uutiset joista tiesi, että alan jopa fyysisesti voimaan pahoin. Kaikki rääkkäys ja kidutusjutut yms. Hänestä se oli hauskaa. Nyt on onneksi entinen mies.
Meillä on vähän tätä samaa. Hänellä on yleisönä sitten tuppisuu, joka saattaa kerran tunnissa sanoa, että aijaa tai vai niin. Kumpikin voisi varmaan paremmin ottaa huomioon toista.