Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avoin suhde sopii aikuiselle

Vierailija
01.08.2025 |

50+ ikä on tavallaan uusi nuoruus/teini-ikä. Enää ei kaipaa ihmissuhteeseenkaan pysyvää symbioosia. 

On parasta asua itsekseen, treffailla ja tuntea romanttista kaipuuta. Se ei tarkoita monisuhteisuutta. Kun on löytänyt jonkun, häneen kyllä sitoutuu tunteen tasolla. Kihlat, häät, omistusasunnot ja muut hössötykset loistavat poissaolollaan. 

Yhdessäolo on rentoa ja rakkaudellista. Vain me kaksi. Parasta on Nyt. 

Kommentit (252)

Vierailija
41/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 46v ja tiedän, että en tule koskaan haluamaan avointa suhdetta. Olen mielummin yksin kuin altistan itselleni tuollaiselle paskalle.

N46

Voi sinua, miesparka. 

Oletko lukutaidoton? Mä olen nainen kuten kertoo N46. 

Juu varmaan.

Siis mitä ihmeen harhaista paskaa tämä on, että täällä jatkuvasti väitetään mieheksi vaikka onkin oikeasti nainen? Mikä on ihmesellä päässä vialla, että väittää tuollaisia? Miksi helvetissä pitää tehdä tuollaista eikä voi antaa ihmisten olla? Mikä sun päätä vaivaa?

Olen naiseksi syntynyt nainen ja naiseksi itseni tunnen. Olen synnyttänyt nainen. En ole koskaan ollut mies enkä halua olla

Se on hyvin naismaisia maneereja ilmentävä mies. Ja vainoharhainen myös.

Vierailija
42/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunne ja dopamiiniaddiktio kertoo yleensä vielä parantumattomasta läheisriippuvuudesta.

Niinpä, sehän ei koske avoimia suhteita. Niissä osataan elää omaakin elämää. 

Jotkut eivät. Koska pelkäävät. Keskitietä. Se ahdistaa koska silloinhan pitäisi ottaa vastuu omasta käytöksestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotas kun tulet vanhaksi, loppuu se teini-ikä ja alkaa kaivata seuraa päiviinsä. Avoin suhde on horoille.

Miksi on jotenkin hienoa, että aikuinen ihminen ei osaa olla itsekseen? 

Vierailija
44/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointi on aina hyvä tuoda päivänvaloon ihmisten eteen.

Vierailija
45/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotas kun tulet vanhaksi, loppuu se teini-ikä ja alkaa kaivata seuraa päiviinsä. Avoin suhde on horoille.

Läheisriippuvaisen puhetta.

Psykofyysinen fakta on että ihminen on laumaeläin.

Avoin suhteilija tai siitä haaveileva on kärsinyt usein lapsuudestaan kumpuavista traumoista joita ei ole halunnut käsitellä tullakseen normaaliksi.

Kieltää normaalin riippuvuuden toisista ihmisistä oman epäterveen läheisriippuvuutensa vuoksi.

Vierailija
46/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 46v ja tiedän, että en tule koskaan haluamaan avointa suhdetta. Olen mielummin yksin kuin altistan itselleni tuollaiselle paskalle.

N46

Sama. Ei avointa suhdetta ainakaan minulle. Olen nähnyt pitkäaikaisen sellaisen varsin läheltä ja nuo ihmiset muuttuivat toisilleen lähinnä kämppäkavereiksi. 

Avoin suhde on vihoviimeinen asia mitä haluan. Aina olen ollut samaa mieltä ja tulen olemaan kuolemaani asti. Ei kuulu mulle muiden avoimet suhteet, mutta itse en halua sellaista mistään hinnasta.

N46

Vierailija
47/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoin suhteilija tai siitä haaveileva on kärsinyt usein lapsuudestaan kumpuavista traumoista joita ei ole halunnut käsitellä tullakseen normaaliksi.

Kieltää normaalin riippuvuuden toisista ihmisistä oman epäterveen läheisriippuvuutensa vuoksi.

Kyllä, olen riippuvainen toisista ihmisistä ja elämä ilman heitä olisi hyvin surullista ja ankeaa. Sitä en ymmärrä, että tästä vedetään jokin kaikkia koskeva välttämättömyys jakaa joka ikinen päivä yhden ja saman ihmisen kanssa. Miksi? 

Vierailija
48/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen riippuvainen toisista ihmisistä ja elämä ilman heitä olisi hyvin surullista ja ankeaa. Sitä en ymmärrä, että tästä vedetään jokin kaikkia koskeva välttämättömyys jakaa joka ikinen pä

Missä noin on sanottu?

Terve riippuvuus toisista ihmisistä sisältää myös terveen erillisyyden.

Tuntuu että sulla on tai on ollut syviä ongelmia tuon normaaleille ihmisille luontaisesti kuuluvan psyyken ominaisuuden kanssa.

Vierailija
49/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen tekemistä yhden ihmissuhteen avoimuudella on sen kanssa, että jokainen ihminen tarvitsee toisia ihmisiä monikossa? Yritä nyt ajatella omilla aivoillasi äläkä hoe oppimiasi lauseita ja mielipiteitä.

Vierailija
50/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ap olin avioliitossa yli 20v, lapsia oli sitäkin ennen. Olen saanut pitää päivittäin seuraa  vaikka kuinka paljon. 

Ihanaa, kun saa vihdoin omaa rauhaa ja ihanaa, että on myös rakastavaa seuraa. 

Vierailija
51/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen tekemistä yhden ihmissuhteen avoimuudella on sen kanssa, että jokainen ihminen tarvitsee toisia ihmisiä monikossa? Yritä nyt ajatella omilla aivoillasi äläkä hoe oppimiasi lauseita ja mielipiteitä.

Ne ovat valtasuhteita ja riippuvuussuhteita loppu viimein. Eivät rakkaussuhteita.

Vierailija
52/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat valtasuhteita ja riippuvuussuhteita loppu viimein. Eivät rakkaussuhteita.

Mitkä ne? 

Vierailija
53/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ne? 

Avoimet suhteet. Todellisuuspakoa. Riippuvaisten juttuja.

Vierailija
54/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnenarkkien hommia.

Vierailija
55/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskamarjat. Ei kiinnosta avoin suhde. Olemme parisuhteessa.

N55

Vierailija
56/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ne? 

Minusta taas usein tuntuu siltä, että monogamia on juuri tätä. Sen verran monta "onnellista" läpimätää korttitaloa on tullut nähtyä.

Vierailija
57/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paskamarjat. Ei kiinnosta avoin suhde. Olemme parisuhteessa.

N55

Miten tänne eksyy noin monta paska-sanaa viljelevää naista?

Vierailija
58/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ne? 

Minusta taas usein tuntuu siltä, että monogamia on juuri tätä. Sen verran monta "onnellista" läpimätää korttitaloa on tullut nähtyä.

Suurin osa ei ole. Mutta vaatii työtä. Itsetuntemusta. Mielen vakautta. Rehellisyyttä. Luotettavuutta. Totuudenmukaisuutta.

Vasta sen jälkeen voi kokea oikeaa rakkauttaZ

Vierailija
59/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ne? 

Just näin. Avoimessa tärkeintä on luottamus ja halu olla vapaaehtoisesti sen toisen kanssa. Ei pakkoa eikä valmista kaavaa.

Vierailija
60/252 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ne? 

Suurin osa ei ole. Mutta vaatii työtä. Itsetuntemusta. Mielen vakautta. Rehellisyyttä. Lu

Eiköhän tämä päde ihan mihin tahansa ihmissuhteeseen.