Kun tytöllä alkaa kuukautiset ja äiti onnittelee että sinä olet nyt nainen
Juu 12-vuotias nainen. Tämän vuoksi minua ällötti ja hävetti kuukautiset enkä koskaan kertonut äidilleni.
Kommentit (45)
Onnittelut tästä se menkkatuska alkaa joka kestää vuosia
Tunkkaset messut....Menkkaset tuss...
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti suuttui mulle, joten olisin mieluummin vaikka syönyt sen kakkupalan.
Millainen äiti suuttuu menkoista? Varmaan epätasapainoinen
Aijaa, ei minua vain onnitellut kekään, koskaan tollasesta kuullut kenenkään kohdalla.
Mulla alkoi menkat 12-vuotiaana ja kerroin heti äidille. Hän sanoi, mistä löytyy suojia. Töiden/koulun jälkeen käytiin kaupasta ostamassa lisää suojia ja herkkuja. Kaiketi herkuilla haluttiin tuoda jotain iloa, sillä menkat voivat olla ikäväkin juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kyllä onnteltu, eikä kakkua syöty. Vielä vähemmän kutsuttiin naiseksi. Onko näiden ääliö-äitien jotenkin tarkoitus nolata tyttärensä vai miksi ne noin käyttäytyy?
Nämä alotukset ovat jonkun menkkahullun rnkkumateriaalia. Ei kannattaisi vastata ollenkaan. Poistoon vain.
Ei minullekkaan äitini onnitellut vaan kertoi mitä se tietää tästä eteen päin.Älä tule perse käsivarrellasi kotiin.
Minulla alkoi 10-vuotiaana. Onneksi äiti huomasi, koska itse en olisi sanonut mitään, ja olisi jossain vaiheessa saattanut tulla pikku paniikki, koska en 10-vuotiaana tosiaan tiennyt mitään murrosiästä.
Äiti vain selitti, miten siteitä käytetään. Ei mitään puheita naiseksi tulemisesta tai bileitä. Kiva niin.
Miehenä ihmettelen, miten äidit ovat kyenneet piilottamaan omat menkkansa tyttäriltään? Ja miksi ette ole selittäneet jos ovat nähneet, että mikä on homman nimi?
Jep. Itse en kertonut menkkojeni alkamisesta kenellekään. Ei ollut ylpeä naisellinen olo vaan harmitti kun ne alkoivat niin "aikaisin" . Oikeasti alkoivat aika tyypillisessä iässä 12-vuotiaana mutta itse olin silloin henkisesti vielä niin lapsi.
En olisi ikinä halunnut juhlia menkkojen takia ja jos olisin saanut kerrottua äidille, olisin vannottanut että asiasta ei puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen kuullut, miten jossain perheissä syödään täytekakkua menkkojen alkamisen kunniaksi. Voi hyvänen aika sentään. Isin prinsessa tulee nyt pimpistä punaista :)
Valehtelet! Suomessa ei ole tuollaista. Tapa on islamilaisista maista, jolloin samassa juhlassa pakotetaan nuori tyttö käyttämään sitten hiukset peittävää huivia lopun elämänsä ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitäisikö antaa lahjaksi suruviitta ja buranaa? Kuukautiset ovat osa naiseutta, ei varmasti helppo sellainen, mutta mitään muuta vaihtoehtoahan ei ole kuin oppia elämään niiden kanssa niin miksei tämäkin voi olla hyvä syy juhlia askelta aikuisuuteen?
Kaikki jotka sanovat näin ovat joko pedofiilejä tai pedofilian aivopesemiä. Tämä on aina ollut pelkkä tekosyy naittaa tyttöjä aikuisille miehille.
No juhlimisesta on tosi pitkä matka pedofiliaan paitsi ehkä mieleltään sairaassa päässä jossa naiseksi ei saada kasvaa rauhassa. Vanhempien tehtävä on suojella lapsiaan, ei naittaa heitä alaikäisenä ja yhden merkkipaalun juhliminen ei sitä muuksi muuta. Mene hoitoon.
Suomiäidit eivät useinkaan ole noin yleviä. Puhutaan käytännön asioista.
Vierailija kirjoitti:
Oma äiti antoi ymmärtää, että kyseessä on saastainen asia ja sitä pitää hävetä. Sanaa kuukautiset ei saanut sanoa eikä missään nimessä toimia niin, että joku olisi saanut niistä tietää. Ihan kiva, jos tytöille kerrotaan, että kyseessä on normaali naiseuteen liittyvä asia.
Minulla äiti ilahtui kuukautisistani. Isä sen sijaan häpesi. Erityisesti häntä hävetti ajatus, että hänen vanhempansa, joiden luona olin välillä, saisivat tietää minun kuukautisistani.
Menkat alkoivat 12-vuotiaana ja äitini neuvoi asiallisesti, miten kuukautissuojia käytetään ja kertoi, että kuukautisista voi joillekin aiheutua myös aika kovia kipuja, jotka ovat hoidettavissa. Isältä asia piti kuitenkin salata ja käytetyt siteet poltettiin saunan uunissa. Että jotain outoa sittenkin.
Minua suorastaan ketutti se, että tätäkö tämä nyt sitten on. Verta valuu ja turaat joidenkin siteiden tai tamponien kanssa tulevat vuodet vaihdevuosiin asti noin kuukauden välein.
Joillakin lapsilla kuukautiset alkavat nykyään jo 9-vuotiaina. Hekö ovat naisia? Jos joku fantasioi sukupuoliyhteydestä tuon ikäisen kanssa, hän on pedofiili jostain tyttölapsen vuodosta riippumatta. Olkoot minkä uskoinen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen kuullut, miten jossain perheissä syödään täytekakkua menkkojen alkamisen kunniaksi. Voi hyvänen aika sentään. Isin prinsessa tulee nyt pimpistä punaista :)
Mitä vit-tua just luin 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kyllä onnteltu, eikä kakkua syöty. Vielä vähemmän kutsuttiin naiseksi. Onko näiden ääliö-äitien jotenkin tarkoitus nolata tyttärensä vai miksi ne noin käyttäytyy?
Miksi se olisi nolaamista? Eiköhän tarkoitus ole saada tyttö tuntemaan ylpeyttä kuukautisista, eikä vihaamaan ja peittelemään niitä. Ovathan ne sukukypsyyden, eli naiseuden merkki. Ei se tarkoita että heti pitäisi ottaa yhteiskunnallinen aikuisen vastuu, jos on fyysisesti aikuinen.
Ylpeyttä kuukautisista?! Onneksi äitini kertoi, mistä siteitä löytyy ja kun loppumassa, pyydän ostamaan lisää.
Ai noin nuorilla tulee jo pimpulista verta luulin et teineinä josku 15-16 alkaa. En oo ollu hereillä bilsan tunnilla.
T. M27
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ihmettelen, miten äidit ovat kyenneet piilottamaan omat menkkansa tyttäriltään? Ja miksi ette ole selittäneet jos ovat nähneet, että mikä on homman nimi?
No ei niitä siteitä lasten nähden vaihdeta. Suihkuun naru haarukassa.
Mun äiti suuttui mulle, joten olisin mieluummin vaikka syönyt sen kakkupalan.