Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodin siisteys, kenen mukaan mennään?

Vierailija
01.08.2025 |

Luulisi olevan slevää miten vastaukset menevät, mutta kokeillaan:

Kodin siisteyteen pitää kaikkien panostaa/hyväksyä:

Vaihtoehdot

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaako se sinua? Syyttääkö hän sinua hävinneistä tavaroista? Jos ei, niin hän vaikuttaisi olevan vain ihminen. Kaikilla järjestys ei tule luonnostaan, heille voi vinkata (ei käskeä) hyvistä tavoista pitää avaimet jne helposti löydettävissä paikoissa, mutta jos vinkit ei uppoa, jätä hyvä ihminen rauhaan. 

Lapsiperheessä 3,5 tuntia hukkaan heitettyä aikaa on aina pois jostain järkevästä.

Ja hän riehuu etsiessään, kiroilee ja syöksyy, ikävää muille. Plus kun kuskaa lapsia, lapsetkin myöhästyy.

Eli voisi petrata hieman. 

Vierailija
122/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo siivoaa ja "suuttuu" jos yritän siivota itse.

Oletko lapsi? Jos olet aikuinen niin miten et osaa edes siivota?

Voihan olla, että ylisiisti on se aikuislapsi, jonka kotileikit on jäänyt päälle - ja vaatii, että muut osallistuu leikkiin hänen säännöillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
124/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistimmän mukaan ei saa oikein kannatusta. Ihan oikein minusta. 

Vierailija
125/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumpi tuo kotiin vähemm-n lahjoja, se siivoaa 

Vierailija
126/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tykkää siisteydestä, joten he siivoavat.

Vierailija
127/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kommentti. Helle vaikuttaa?

Vierailija
128/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tykkää siisteydestä, joten he siivoavat.

No tuo kommentti nyt ei auta ketään tässä keskustelussa. 

Vierailija
129/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pukki ei siivoa? Pukki on parasta A-ryhmää?

Vierailija
130/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omaan tahtiin päätän milloin siivoan ja kuinka tarkkaan. Tämä on niitä yksin asumisen plussapuolia. 

Vierailija
131/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omaan tahtiin päätän milloin siivoan ja kuinka tarkkaan. Tämä on niitä yksin asumisen plussapuolia. 

Monille se saattaisi olla taivaallista taas olla oman itsensä herra/rouva. Pallo jalassa, mutta kaipuuta omaan elämään.

Vierailija
132/140 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä palstan siivousfriikki keksii tavan tulla luoksesi kertomaan kuinka teet tuonkin väärin.

Vierailija
133/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen kukaan pakotakkaan, tai no naisen mieleteveys ongelmta taitaa siihen oakottaa kun on aivan pakko alkaa nalkuttamaan jos naine  ei saa sitä tasoa mitä itse määrittelee.

Etkö itse voi ottaa toista huomioon ja rentoutua tuosta siivouksesta nalkuttamisesta ja nipottamisesta? Et sinä kuole siihen epäjärjestykseen eikä galaksit räjähdä vaikka olisikin sotkua.

Sinä taidat olla selkästi näitä naisia jotka ei hyväksy mitään muuta kuin sen siisteystason mitä itse määrittelet ja vaadit ja nalkutat aivan järkyttävästi jos mies ei toteuta sitä yksin sinun vaatimaa ja määrittelemää siisteystasoa sinun määrittelemällä siivoustyylillä

Ei se lääväloinenkaan siihen kuole, että on siistiä.

Ja ei, en rentoudu läävässä. Kukaan normaali normaalikasvatuksen saanut ei rentoudu läävässä.

Onko paita tuolin selkämyksessä ja lehti olohuoneen pöydällä läävä? Entä, jos astiat eivät ole kokojärjestyksessä tai mukit värijärjestyksessä kaapissa (mutta kaapissa kuitenkin siististi) - onko se läävä?

Vierailija
134/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen kukaan pakotakkaan, tai no naisen mieleteveys ongelmta taitaa siihen oakottaa kun on aivan pakko alkaa nalkuttamaan jos naine  ei saa sitä tasoa mitä itse määrittelee.

Etkö itse voi ottaa toista huomioon ja rentoutua tuosta siivouksesta nalkuttamisesta ja nipottamisesta? Et sinä kuole siihen epäjärjestykseen eikä galaksit räjähdä vaikka olisikin sotkua.

Sinä taidat olla selkästi näitä naisia jotka ei hyväksy mitään muuta kuin sen siisteystason mitä itse määrittelet ja vaadit ja nalkutat aivan järkyttävästi jos mies ei toteuta sitä yksin sinun vaatimaa ja määrittelemää siisteystasoa sinun määrittelemällä siivoustyylillä

Ja ei, en rentoudu läävässä. Kukaan normaali normaalikasvatuksen saanut ei rentoudu läävässä.

Onko pait

Jos puhdas/puolipitoinen paita on makkarin tuolin karmilla se on ok. Likainen paita kuuluu pyykkikoriin.

Kuten tuo kaikki muukin.

Tosin meillä on eriväriset lautaset esim erikokoisia joten ne on pakko laittaa kaappiin omiin pinoihin. Muuten ne ei mahdu sonne.

Vierailija
135/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmat joustaa. Ihan turhaa stressata, jää enemmän aikaa harrastuksille. 

Melkein aina se miehelle riittävä siisteyden taso ei riitä naiselle, toki on poikkeuksia, mutta tämän takia ne sotku häiritsevät naisia enemmän ja jos haluat ne pois/siistiksi, siivoat ne itse.

Tämä on se yksinkertainen syy ja tämänKIN asian voisi listata sinne ensimmäisten Tinder treffien kyselylistalle, päin vastaiset tässä asiassa eivät vain sovi toisilleen, sitä tapellaan, kunnes tulee ero.

Vierailija
136/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhdas/puolipitoinen paita on makkarin tuolin karmilla se on ok. Likainen paita kuuluu pyykkikoriin.

Kuten tuo kaikki muukin.

Tosin meillä on eriväriset lautaset esim erikokoisia joten ne on pakko laittaa kaappiin omiin pinoihin. Muuten ne ei mahdu sonne.

Tämä kuulostaa siltä, että esim. tämä puolipitoinen paita ei saisi olla olohuoneessa esimerkiksi nojatuolin käsinojalla - eli jollain on todella tiukat ehdot mitä tavaroita saa missäkin kulloinkin olla. Miksi?

Vierailija
137/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, kun se sotkuisampi kuitenkin sotkee sen siivomman asuntoa, niin todellakin siivotaan sen siisteimmän ihmisen mukaan. Sotkussa elävä ei masennu siistimmässä asunnossa, mutta siistimpi masentuu läävässä. Ei siitä mitään tule että siistimpi joutuu hyväksymään palloksi jalkaansa jonkun leivänmurusia pöydille jättävän ja vaatteet lojumassa ympäriinsä, kun hän ei todennäköisimmin edes sotke eläessään arkea yhtä paljon kuin se sotkuisampi yksilö.

Sotkuisille ihmisillä yleensä on tuo itsekäs, laput silmillä oleva elämäntyyli. juu juu siivoan illalla, laitan myöhemmin, syön ensin kun se siistimpi siivoaa jo kokkaamisen ohella käytettyjä astioita tiskikoneeseen. Missä muualla elämänalueella mennään sen laiskimman, huonoimman mukaan? Töissä? Ystävyysuhteissa ja vieraillessa? Eipä niin..

Ai missäkö? No vaikka terveydenhuollossa, varhaiskasvatuksessa, isossa osassa lasten harrastuksia. Kaikissa niissä mennään osaamattomimman tai vähiten töitä aiheuttavan mukaan. Harva meistä hyväksyisi sitä, että se laiska siivoaja siivottuaan tasan tarkkaan ahkeran siivoojan määräysten mukaan ilmoittaisi, että nyt minulla on sitten lupa käydä vieraissa, koska hyvä seksi on minulle yhtä tärkeä asia kuin sinulle siisti koti. Tai että toinen kyllä ylisiivoaa, koska on pakko, mutta viettää kaiken vapaa-aikansa muualla kuin perheen kanssa.

Vierailija
138/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmat joustaa. Ihan turhaa stressata, jää enemmän aikaa harrastuksille. 

Melkein aina se miehelle riittävä siisteyden taso ei riitä naiselle, toki on poikkeuksia, mutta tämän takia ne sotku häiritsevät naisia enemmän ja jos haluat ne pois/siistiksi, siivoat ne itse.

Tämä on se yksinkertainen syy ja tämänKIN asian voisi listata sinne ensimmäisten Tinder treffien kyselylistalle, päin vastaiset tässä asiassa eivät vain sovi toisilleen, sitä tapellaan, kunnes tulee ero.

Hyvä idea. OCI (Over Cleaning Index) voisi olla ratkaisu tähän. 

Vierailija
139/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murskatuomio. Siistimmän mukaan ei mennä.

Vierailija
140/140 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up äänet kehiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi