Kodin siisteys, kenen mukaan mennään?
Luulisi olevan slevää miten vastaukset menevät, mutta kokeillaan:
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
49: Tiskiharja, tiskiaine, teräsvilla ja perunaharja. Nämä ainakin ovat meillä aina esillä.
Kirjoitat tuossa yllä, ettei kukaan lue monta kirjaa yhtä aikaa. Oletkohan hieman rajaton ihminen, kun sanelet tuollaisia totuuksia. Ja kyllä todellakin meillä luetaan monta kirjaa yhtä aikaa. Lapset lukevat, samoin aikuiset. Auki olevat kirjat eivät onneksi meidän perheessämme ole sotkua. Suosittelen kaikille lapsiperheille samaa. Auki oleva televisio tuo paljon enemmän mentaalista sotkua.
- se jota kommentoit.
Totta kai kirjoja voi olla useampi luennassa, mutta ei montaa.
Miksi ne kirjat on auki? Etkö ole ikinä kuullut kirjanmerkeistä??? Oikeasti kirjoja rakastava pitää kirjoista hyvää huolta. Minä suosittelen sitä lapsiperheille. Terveempää.
On meillä myös niitä kirjanm
Kiitos osallistumisesta. Oli oikein hyviä kommentteja ja osoitus siitä että joidenkin kireiden siivousintoilijoiden näkemä epäjärjestys onkin ollut hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä joustaa molemmat sinne sotkuisemman suuntaan. Elämä on muutakin kuin tiskipöydän kiillottamista.
Kukaan ei ole puhunut tiskipöydän kiillottamisesta yhtään mitään.
ja tehän olette vain molemmat sottasia.
Antaa heidän olla, heillä on hyvä meininki ja elämässä tärkeysjärjestyksiä.
Oikaisin vain virheen.
Just. Hyvin sä vedit. Ei vaiskaan.
On meillä myös niitä kirjanmerkkejä. Niitä tulee useamman lapsen perheeseen lisää joka isän- ja äitienpäivä. En ole havainnut suuria terveyseroja siinä, onko kirja apposen auki vai kirjanmerkillä suljettuna.
Kirjat kärsivät siitä että ne on läjissä avonaisina. Sivut tahriintuvat ja kirjan selkämys murtuu.
Lapselle kuuluu opettaa myös tavaroiden asiallista kohtelua, eikä vain suoltaa lapsia niin paljon, että heille ei sitten jaksa enää opettaa alkeellisiakaan tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Miten se siivouksesta nalkuttava ottaa muut huomioon kun vaatii sitä itse määrittelemään siisteystasoa eikä hyväksy mitään muuta kuin sen tason mitä itse määrittelee?
Miksi kukaan pakotetaan nalkuttamaan? Eiök voi ottaa toisen huomioon ja lopettaa sen läävässä rypemisen? Helpompaa ja säästää myös aikaa tärkeämpään.
Ei siihen kukaan pakotakkaan, tai no naisen mieleteveys ongelmta taitaa siihen oakottaa kun on aivan pakko alkaa nalkuttamaan jos naine ei saa sitä tasoa mitä itse määrittelee.
Etkö itse voi ottaa toista huomioon ja rentoutua tuosta siivouksesta nalkuttamisesta ja nipottamisesta? Et sinä kuole siihen epäjärjestykseen eikä galaksit räjähdä vaikka olisikin sotkua.
Sinä taidat olla selkästi näitä naisia jotka ei hyväksy mitään muuta kuin sen siisteystason mitä itse määrittelet ja vaadit ja nalkutat aivan järkyttävästi jos mies ei toteuta sitä yksin sinun vaatimaa ja määrittelemää siisteystasoa sinun määrittelemällä siivoustyylillä
Ei siihen kukaan pakotakkaan, tai no naisen mieleteveys ongelmta taitaa siihen oakottaa kun on aivan pakko alkaa nalkuttamaan jos naine ei saa sitä tasoa mitä itse määrittelee.
Etkö itse voi ottaa toista huomioon ja rentoutua tuosta siivouksesta nalkuttamisesta ja nipottamisesta? Et sinä kuole siihen epäjärjestykseen eikä galaksit räjähdä vaikka olisikin sotkua.
Sinä taidat olla selkästi näitä naisia jotka ei hyväksy mitään muuta kuin sen siisteystason mitä itse määrittelet ja vaadit ja nalkutat aivan järkyttävästi jos mies ei toteuta sitä yksin sinun vaatimaa ja määrittelemää siisteystasoa sinun määrittelemällä siivoustyylillä
Ei se lääväloinenkaan siihen kuole, että on siistiä.
Ja ei, en rentoudu läävässä. Kukaan normaali normaalikasvatuksen saanut ei rentoudu läävässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä ärsyttää, on maitopurkki jätetty lavuaariin valumaan! Jätin tänään lapun, vit-tu, ei maitopurkkia altaaseen! Saa-tana!
Miten sen sitten saa kuivaksi jos sitä ei valuta? Kerro! Jos sen jättää kuivumaan huuhtelun jälkeen toisin päin valuu vettä pohjalle ja sen kuivuminen kestää ainakin tuplasti kauemmin. Purkkien pitää olla kuivia kun ne litistää. Eli kerro miten....tiskipöydällekö se pitää valuttaa?
Vie roskis. Piääkö niitä säilöä kotona kuin pyhäinjäännöksiä.
Tässä menee minulla raja. En ole siisteysintoilija, mutta jos aikuinen ihminen ei osaa kierrättää, meistä ei ole asuinkumppanuksiksi. Ei kämppiksiksi eikä parisuhteeseen.
-eri, ohis.
Olet ynseä ja ankea. Ei sun kanssa kenenkään aika kulu. Aivan kuin olis parkkisakot räpsähtämässä. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä joustaa molemmat sinne sotkuisemman suuntaan. Elämä on muutakin kuin tiskipöydän kiillottamista.
Kukaan ei ole puhunut tiskipöydän kiillottamisesta yhtään mitään.
ja tehän olette vain molemmat sottasia.
Itse asiassa koen, että olemme molemmat ihan perussiistejä. Mies on meillä tarkempi, eli se, kenen päätä alkaa sotku kiristää. Hän on varmasti enemmän joutunut opettelemaan joustamaan. Itse koen oloni kotoisaksi, kun on tavaroita esillä. Kompromisseihin olemme päässeet niin että olemme jakaneet kodin vastuualueet, joihin toinen ei sitten puutu ollenkaan. Minä hoidan pyykit ja hän hoitaa keittiön. Muuten se siivoaa, jota asia häiritsee. Olemme opetelleet sietämään niitä ärsyttäviä asioita, joita toinen tekee.
Tämän ketjun siivousintoilija ei anna oikein hyvää kuvaa siisteyden ystävistä. Hän kovasti puhuu normaaliudesta, normaalista kasvatuksesta ja normaaleista tavoista, ja samaan aikaan hän vaikuttaa epänormaalin kiihtyneeltä.
Varmasti on olemassa paljon luonnostaan siistejä ihmisiä, jotka ovat myös rauhallisia ja tasapainoisia. Mutta siisteys tarjoaa myös paljon tekemistä sairaalloisesta kontrollin tarpeesta kärsiville. Parisuhteessa tämä juurisyy on usein tuhoisampi kuin pelkät erilaiset siivousrutiinit, jotka usein ovat neuvotellen yhteen sovitettavissa.
Tämän ketjun siivousintoilija ei anna oikein hyvää kuvaa siisteyden ystävistä. Hän kovasti puhuu normaaliudesta, normaalista kasvatuksesta ja normaaleista tavoista, ja samaan aikaan hän vaikuttaa epänormaalin kiihtyneeltä.
Varmasti on olemassa paljon luonnostaan siistejä ihmisiä, jotka ovat myös rauhallisia ja tasapainoisia. Mutta siisteys tarjoaa myös paljon tekemistä sairaalloisesta kontrollin tarpeesta kärsiville. Parisuhteessa tämä juurisyy on usein tuhoisampi kuin pelkät erilaiset siivousrutiinit, jotka usein ovat neuvotellen yhteen sovitettavissa.
Blaablaablaablaa.
Solvaat, solvaat, solvaat, solvaat. Mene siivoamiaan niin hellittää tuo haukkumisen tarve. Elä edes yksi päivä kuin normaali ihminen. Ties vaikka keksisit siitä innon mennä töihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaisiin toki oikea psykologi tutkimaan asiaa, mutta osalla varmasti traumaperäistä käyttäytymistä. Mutta osa on vaan luonteeltaan melko kontrolliovia, mikä on harmillista hänen kanssaan eläville. Voimia sinne, jos luette tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaisiin toki oikea psykologi tutkimaan asiaa, mutta osalla varmasti traumaperäistä käyttäytymistä. Mutta osa on vaan luonteeltaan melko kontrolliovia, mikä on harmillista hänen kanssaan eläville. Voimia sinne, jos luette tätä.
Se lääväloinen vasta onkin kontrolloiva. Haluaa itse elää ameebana ja täällä riehuu solvaten ihan vieraitakin ihmisiä, jotka ei halua olla samanlaisia.
Lapsiperheessä koti saa olla kodin näköinen, ei siivousintoilla vaan annetaan luovuudelle tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Blaablaablaablaa.
Solvaat, solvaat, solvaat, solvaat. Mene siivoamiaan niin hellittää tuo haukkumisen tarve. Elä edes yksi päivä kuin normaali ihminen. Ties vaikka keksisit siitä innon mennä töihin jne.
Juuri tätä tarkoitin. Ainakaan minulla ei ole enempää sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
On meillä myös niitä kirjanmerkkejä. Niitä tulee useamman lapsen perheeseen lisää joka isän- ja äitienpäivä. En ole havainnut suuria terveyseroja siinä, onko kirja apposen auki vai kirjanmerkillä suljettuna.
Kirjat kärsivät siitä että ne on läjissä avonaisina. Sivut tahriintuvat ja kirjan selkämys murtuu.
Lapselle kuuluu opettaa myös tavaroiden asiallista kohtelua, eikä vain suoltaa lapsia niin paljon, että heille ei sitten jaksa enää opettaa alkeellisiakaan tapoja.
Erikoisen kiree sunnuntain alku siellä käynnissä.
Ap:n kyselyn tilannekatsaus. Kuten arvata saattoi, suuri enemmistö joustaa, siistimmät katsovat läpi sormien ja sotkuisemmat tsemppaavat.
Keskustelussa taas korostuu, että umpikireät siivousihmiset ja heidän itse asettamien standardien noudattamattomuus on heille kova paikka. Toivottavasti löytävät toisensa, elämä voisi olla ainakin kodin seinien sisäpuolella vähemmän kireää. Toki ulkomaailma omine toimintatapoineen odottelee siellä ovien ulkopuolella.
Keskustelussa taas korostuu, että umpikireät siivousihmiset ja heidän itse asettamien standardien noudattamattomuus on heille kova paikka. Toivottavasti löytävät toisensa, elämä voisi olla ainakin kodin seinien sisäpuolella vähemmän kireää. Toki ulkomaailma omine toimintatapoineen odottelee siellä ovien ulkopuolella.
Umpilaiskat lääväloisethan täällä riehuu. Rentoudu, hyvä ihminen, rentoudu!
Vierailija kirjoitti:
Umpilaiskat lääväloisethan täällä riehuu. Rentoudu, hyvä ihminen, rentoudu!
Suuri enemmistö on täällä sitä joustavaa porukkaa. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Tuota, kun se sotkuisampi kuitenkin sotkee sen siivomman asuntoa, niin todellakin siivotaan sen siisteimmän ihmisen mukaan. Sotkussa elävä ei masennu siistimmässä asunnossa, mutta siistimpi masentuu läävässä. Ei siitä mitään tule että siistimpi joutuu hyväksymään palloksi jalkaansa jonkun leivänmurusia pöydille jättävän ja vaatteet lojumassa ympäriinsä, kun hän ei todennäköisimmin edes sotke eläessään arkea yhtä paljon kuin se sotkuisampi yksilö.
Sotkuisille ihmisillä yleensä on tuo itsekäs, laput silmillä oleva elämäntyyli. juu juu siivoan illalla, laitan myöhemmin, syön ensin kun se siistimpi siivoaa jo kokkaamisen ohella käytettyjä astioita tiskikoneeseen. Missä muualla elämänalueella mennään sen laiskimman, huonoimman mukaan? Töissä? Ystävyysuhteissa ja vieraillessa? Eipä niin..
Esimerkiksi seksissä mennään sen haluttomamman osapuolen ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, kun se sotkuisampi kuitenkin sotkee sen siivomman asuntoa, niin todellakin siivotaan sen siisteimmän ihmisen mukaan. Sotkussa elävä ei masennu siistimmässä asunnossa, mutta siistimpi masentuu läävässä. Ei siitä mitään tule että siistimpi joutuu hyväksymään palloksi jalkaansa jonkun leivänmurusia pöydille jättävän ja vaatteet lojumassa ympäriinsä, kun hän ei todennäköisimmin edes sotke eläessään arkea yhtä paljon kuin se sotkuisampi yksilö.
Sotkuisille ihmisillä yleensä on tuo itsekäs, laput silmillä oleva elämäntyyli. juu juu siivoan illalla, laitan myöhemmin, syön ensin kun se siistimpi siivoaa jo kokkaamisen ohella käytettyjä astioita tiskikoneeseen. Missä muualla elämänalueella mennään sen laiskimman, huonoimman mukaan? Töissä? Ystävyysuhteissa ja vieraillessa? Eipä niin..
Esimerkiksi seksissä mennään sen haluttomamman
Ja jumalaton ruikutus siitä täällä 7-23. Läävä muuten vie seksihalut välittömästi.
Tässä menee minulla raja. En ole siisteysintoilija, mutta jos aikuinen ihminen ei osaa kierrättää, meistä ei ole asuinkumppanuksiksi. Ei kämppiksiksi eikä parisuhteeseen.
-eri, ohis.