Kodin siisteys, kenen mukaan mennään?
Luulisi olevan slevää miten vastaukset menevät, mutta kokeillaan:
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä sotkuiset toimivat töissä? Jättävän kaiken levälleen toisten siivottavaksi. Pitääkö sielläkin muiden joustaa??
Työpaikka ja oma koti on kaksi aivan eri asiaa. Ontuva vertaus. Kodin määrittelee itse täysin vapaasti. Työpaikalla ollaan velvoitettuja monin tavoin, pukeutuminen, ajankäyttö jne. Koti on paikka olla täysin rennosti omin ehdoin.
Myös kotona pitää osata käyttäytyä ja ottaa toiset huomioon.
Miksi rentous on sinulle samaa kuin sotku ja lika? Kasvoitko läävässä?
Kuka määrittelee mikä on sotku? Edellisessä kommentissa osuvasti kirjoitettiin, että kirjojen ollessa esillä, eikä kirjahyllyssä, se lisäsi lukuintoa. Ylisiistin kauhistus on heille parempaa elämää.
Rentous on tuota. Kai
Ei se lukuinto siinä mihinkään katoa, jos ne kirjat on pinossa. Esimerkiksi joka lapsella ikätasoinen oma pino.
Tuo ei ole ylisiisteyttä millään tsvalla vaan sitä normaalia. Samalla voi pienemmilöe opettaa, että eivät koska isompien tavaroihin, vaan kunnioittavat niitä. Ja omia kirjojaan.
49: Tiskiharja, tiskiaine, teräsvilla ja perunaharja. Nämä ainakin ovat meillä aina esillä.
Kirjoitat tuossa yllä, ettei kukaan lue monta kirjaa yhtä aikaa. Oletkohan hieman rajaton ihminen, kun sanelet tuollaisia totuuksia. Ja kyllä todellakin meillä luetaan monta kirjaa yhtä aikaa. Lapset lukevat, samoin aikuiset. Auki olevat kirjat eivät onneksi meidän perheessämme ole sotkua. Suosittelen kaikille lapsiperheille samaa. Auki oleva televisio tuo paljon enemmän mentaalista sotkua.
- se jota kommentoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä joustaa molemmat sinne sotkuisemman suuntaan. Elämä on muutakin kuin tiskipöydän kiillottamista.
Kukaan ei ole puhunut tiskipöydän kiillottamisesta yhtään mitään.
ja tehän olette vain molemmat sottasia.
Antaa heidän olla, heillä on hyvä meininki ja elämässä tärkeysjärjestyksiä.
Oikaisin vain virheen.
Vierailija kirjoitti:
Se ihmeen minäkin haluan nähdä että nainen hyväksyisi parisuhteessa yhtään mitään muuta kuin sen mitä itse diktaattorin ottein vaatii. Kaikenhan aina pitää mennä niin kuin nainen haluaa, vaatii ja määrittelee eikä mies saa päättää mistään
Voi se olla mieskin, mutta varmasti yleisempää näin päin näissä ÄÄRItapauksissa. Aikuislapsi, jolla leikit jääneet kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elämäni ensimmäistä kertaa parisuhteessa saman siisteystason miehen kanssa. On kyllä ihanaa, kun on siistiä, eikä minusta enää tule kiukkuista nipottajaa.
Hieno juttu. Kiitos myös siitä, että myönsit nipottaneesi toiselle, jolle asia ei ole yhtä tärkeä.
Ei se normaali ihminen siitä nipota, että toiselle jokin asia ei ole tärkeä, vaan siitä, että itse ei ole sille epänormaalille lainkaan tärkeä.
Tämäkin on jotenkin surullista, jos joku ajattelee oman tärkeytensä olevan mitattavissa tiskipöydän siisteyden mukaan. Tulee vähän sellainen olo, että ehkä oikea tunneyhteys puuttuu, jos kodin sotku näyttäytyy oman tärkeyden vähenemisenä,
Jos toi
En mitenkään käsitä, että missään arjen käytännön asiassa taivutaan yksipuolisesti toisen näkemykseen ainoastaan sillä perusteella, että toisen täytyy todistaa kumppaninsa olevan tärkeä hänelle. kuulostaa vallankäytöltä.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitoon ja kodin hoitoon löytyy ihan standardit.
Esimerkiksi Martoilta saa selkeät siivousohjeet.
Exä oli varsinainen siivoussimo. Huh huh. Ihan kuin olisi ollut kylässä omassa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä naisena olen kotimme hengetär, sisusta ja siivoan,
Mutta myös sotkevampi tavaranlevittäjä.
Mies sopeutuu, tai sitten ei...
Sinä et kykene minkäänlaiseen yhteistyöhön miehen kanssa mikä on parisuhteen ydin ja käyttäydyt kuin sinkku joka vaatii että kaiken on mentävä niin kuin sinä haluat.
Ihan uteliaisuutta, kauan on tähän mennessä kestänyt sinun pisin parisuhde kun noin itsekkäästi ja omahyväisesti toimit että et ajattele yhtään mitä se parisuhteen toinen osapuoli haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä sotkuiset toimivat töissä? Jättävän kaiken levälleen toisten siivottavaksi. Pitääkö sielläkin muiden joustaa??
Työpaikka ja oma koti on kaksi aivan eri asiaa. Ontuva vertaus. Kodin määrittelee itse täysin vapaasti. Työpaikalla ollaan velvoitettuja monin tavoin, pukeutuminen, ajankäyttö jne. Koti on paikka olla täysin rennosti omin ehdoin.
Kuka määrittelee mikä on sotku? Edellisessä kommentissa osuvasti kirjoitettiin, että kirjojen ollessa esillä, eikä kirjahyllyssä, se lisäsi lukuintoa. Ylisiistin kauhistus on heille
Pino ikäkausittain. Kai vielä väreittäin ja aakkosjärjestyksessä?
Vierailija kirjoitti:
49: Tiskiharja, tiskiaine, teräsvilla ja perunaharja. Nämä ainakin ovat meillä aina esillä.
Kirjoitat tuossa yllä, ettei kukaan lue monta kirjaa yhtä aikaa. Oletkohan hieman rajaton ihminen, kun sanelet tuollaisia totuuksia. Ja kyllä todellakin meillä luetaan monta kirjaa yhtä aikaa. Lapset lukevat, samoin aikuiset. Auki olevat kirjat eivät onneksi meidän perheessämme ole sotkua. Suosittelen kaikille lapsiperheille samaa. Auki oleva televisio tuo paljon enemmän mentaalista sotkua.
- se jota kommentoit.
Totta kai kirjoja voi olla useampi luennassa, mutta ei montaa.
Miksi ne kirjat on auki? Etkö ole ikinä kuullut kirjanmerkeistä??? Oikeasti kirjoja rakastava pitää kirjoista hyvää huolta. Minä suosittelen sitä lapsiperheille. Terveempää.
Tietysti omassa kodissa siisteydessä mennään minun mukaani. Asumme puolison kanssa kahden ja hän ei koskaan siivoa, joten minä kai sen päätän milloin siivotaan ja milloin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elämäni ensimmäistä kertaa parisuhteessa saman siisteystason miehen kanssa. On kyllä ihanaa, kun on siistiä, eikä minusta enää tule kiukkuista nipottajaa.
Hieno juttu. Kiitos myös siitä, että myönsit nipottaneesi toiselle, jolle asia ei ole yhtä tärkeä.
Ei se normaali ihminen siitä nipota, että toiselle jokin asia ei ole tärkeä, vaan siitä, että itse ei ole sille epänormaalille lainkaan tärkeä.
Tämäkin on jotenkin surullista, jos joku ajattelee oman tärkeytensä olevan mitattavissa tiskipöydän siisteyden mukaan. Tulee vähän sellainen olo, että ehkä oikea tunneyhteys puuttuu, jos kodin sotku näyttäytyy oman tärkey
Aika äkkiä se rakkaus kuolee jos toinen on yhdentekevä ja sen osoittaa 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se siivouksesta nalkuttava ottaa muut huomioon kun vaatii sitä itse määrittelemään siisteystasoa eikä hyväksy mitään muuta kuin sen tason mitä itse määrittelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä ärsyttää, on maitopurkki jätetty lavuaariin valumaan! Jätin tänään lapun, vit-tu, ei maitopurkkia altaaseen! Saa-tana!
Miten sen sitten saa kuivaksi jos sitä ei valuta? Kerro! Jos sen jättää kuivumaan huuhtelun jälkeen toisin päin valuu vettä pohjalle ja sen kuivuminen kestää ainakin tuplasti kauemmin. Purkkien pitää olla kuivia kun ne litistää. Eli kerro miten....tiskipöydällekö se pitää valuttaa?
Vie roskis. Piääkö niitä säilöä kotona kuin pyhäinjäännöksiä.
62: Kauhistu nyt vain lisää, mutta meillä lapset saavat lukea kaikkia kirjoja. Ei ole määritelty iän mukaan, että tämä on sinun ja tämä sisaruksen. Ainoa sääntö on, että kesken olevaa kirjaa ei saa ottaa toiselta.
Ja kyllä meiltä löytyy myös niitä ikätasoisia pinoja. Ne ovat horisontaalisia pinoja ja niitä kutsutaan kirjahyllyiksi.
Tiedätkö, mikä on tietokoneen työpöytä?
62: Kauhistu nyt vain lisää, mutta meillä lapset saavat lukea kaikkia kirjoja. Ei ole määritelty iän mukaan, että tämä on sinun ja tämä sisaruksen. Ainoa sääntö on, että kesken olevaa kirjaa ei saa ottaa toiselta.
Ja kyllä meiltä löytyy myös niitä ikätasoisia pinoja. Ne ovat horisontaalisia pinoja ja niitä kutsutaan kirjahyllyiksi.
Olen itse kasvanut nelilapsisessa perheessä ja monet itkut itkin kun pikkusisko oli päässyt tavaroihini, piirrellyt ja repinyt krijoja jne. En hyväksy sellaista ja lapsilel pitää opettaa tavaroiden kunnioittamista.
Teilläkö kolmevuotias "lukee" koululaisten kirjoja?
MIKSI NE KIRJAT ON AINA AUKI JA LEVÄLLÄÄN?
Miksi ne kirjat on auki? Etkö ole ikinä kuullut kirjanmerkeistä??? Oikeasti kirjoja rakastava pitää kirjoista hyvää huolta. Minä suosittelen sitä lapsiperheille. Terveempää.
Tämän kirjoittaja on sairas. 🙄
Miten se siivouksesta nalkuttava ottaa muut huomioon kun vaatii sitä itse määrittelemään siisteystasoa eikä hyväksy mitään muuta kuin sen tason mitä itse määrittelee?
Miksi kukaan pakotetaan nalkuttamaan? Eiök voi ottaa toisen huomioon ja lopettaa sen läävässä rypemisen? Helpompaa ja säästää myös aikaa tärkeämpään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- se jota kommentoit.
On meillä myös niitä kirjanmerkkejä. Niitä tulee useamman lapsen perheeseen lisää joka isän- ja äitienpäivä. En ole havainnut suuria terveyseroja siinä, onko kirja apposen auki vai kirjanmerkillä suljettuna.
Tämä keskustelu on hupaisaa, mutta varoitan jo etukäteen, että joudun pian poistumaan. Se ei johdu siitä, että häviäisin suuren kirjanmerkkikeskustelun, vaan sitä, että oikeasti olen ison perheen äiti, ja tekemistä riittää. Myös tärkeämpää tekemistä kuin siivousta.
Antaa heidän olla, heillä on hyvä meininki ja elämässä tärkeysjärjestyksiä.