Kodin siisteys, kenen mukaan mennään?
Luulisi olevan slevää miten vastaukset menevät, mutta kokeillaan:
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä ärsyttää, on maitopurkki jätetty lavuaariin valumaan! Jätin tänään lapun, vit-tu, ei maitopurkkia altaaseen! Saa-tana!
Miten sen sitten saa kuivaksi jos sitä ei valuta? Kerro! Jos sen jättää kuivumaan huuhtelun jälkeen toisin päin valuu vettä pohjalle ja sen kuivuminen kestää ainakin tuplasti kauemmin. Purkkien pitää olla kuivia kun ne litistää. Eli kerro miten....tiskipöydällekö se pitää valuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elämäni ensimmäistä kertaa parisuhteessa saman siisteystason miehen kanssa. On kyllä ihanaa, kun on siistiä, eikä minusta enää tule kiukkuista nipottajaa.
Hieno juttu. Kiitos myös siitä, että myönsit nipottaneesi toiselle, jolle asia ei ole yhtä tärkeä.
Ei se normaali ihminen siitä nipota, että toiselle jokin asia ei ole tärkeä, vaan siitä, että itse ei ole sille epänormaalille lainkaan tärkeä.
Mä naisena olen kotimme hengetär, sisusta ja siivoan,
Mutta myös sotkevampi tavaranlevittäjä.
Mies sopeutuu, tai sitten ei...
Vierailija kirjoitti:
Heti on laiska, jos kaikki tavarat eivät ole nk. omilla paikoillaan :)
Niin on, lisäksi huonokäytöksinen ja törkeä, koska ihan tismalleen samalla vaivalla ne tavarat laittaa omille paikoilleen kuin hujan hajankin.
Ihminen, joka ahdistuu liiasta järjestyksestä on mielestäsi huonokäytöksinen ja törkeä? Kaikki eivät oikeasti tykkää liiallisesta siisteydestä ja pitävät siitä että elämä saisi näkyä. Olet kovin kireältä kuulostava, voisit ehkä joskus kokeilla jättää takki vaikka naulakkoon henkarin sijaan ja katsoa yön yli miltä kokemus tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä ärsyttää, on maitopurkki jätetty lavuaariin valumaan! Jätin tänään lapun, vit-tu, ei maitopurkkia altaaseen! Saa-tana!
Kyllä ehdottomasti kivempaa on saada hapanmaitoyllätys päälleen, kun lähtee töihin konttorivaatteet päällä ja nappaa mukaan pahvijätteet jättääkseen ne kierrätysastiaan.
Ihminen, joka ahdistuu liiasta järjestyksestä on mielestäsi huonokäytöksinen ja törkeä? Kaikki eivät oikeasti tykkää liiallisesta siisteydestä ja pitävät siitä että elämä saisi näkyä. Olet kovin kireältä kuulostava, voisit ehkä joskus kokeilla jättää takki vaikka naulakkoon henkarin sijaan ja katsoa yön yli miltä kokemus tuntuu.
Mikä on LIIKA JÄRJESTYS???
Tai liiallinen siisteys?
Mistä päättelet, että täällä kukaan sellaisesta keskustelee? Mistä yleensä keksit tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö se sitten valua siihen pahvinkeräys astiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo siivoaa ja "suuttuu" jos yritän siivota itse.
Oletko lapsi? Jos olet aikuinen niin miten et osaa edes siivota?
No, näitä inmisiä on paljon kun toinen on vaikkapa juuri imuroinnut, niin toinen ottaa imurin esiin, koska ei imuroinut samalla tapaa kuin itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti on laiska, jos kaikki tavarat eivät ole nk. omilla paikoillaan :)
Niin on, lisäksi huonokäytöksinen ja törkeä, koska ihan tismalleen samalla vaivalla ne tavarat laittaa omille paikoilleen kuin hujan hajankin.
Ei minua eteisessä häiritse se, että takki on pystynaulakossa, eikä kaapissa henkarissa.
Se todellakin häiritsee, että se takki jätetään tuolin karmille, lattialle tai laitetaan kaappiin, mutta jätetään puoliksi tursuamaan ulos ja se liukukaapin ovi aina auki. Meillä myös se ovi, kuten kaikki muutkin ovet, laatikot jne. huutaa aina minun nimeäni ja näen suoraan mieheni koko reitin niiden aukirepsottavien avulla. Se todella raivostuttaa, koska sen oven ja laatikon saa ihan sillä smaalla vaivalla myös kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitoon ja kodin hoitoon löytyy ihan standardit.
Esimerkiksi Martoilta saa selkeät siivousohjeet.
Niin, ja ruokaviraston ruokasuosituksetkin on olemassa, mutta taitaa olla jokaisen oma asia miten asioita tykkää hoitaa.
Ei lapsiperheessä.
Ottaen huomioon itsestään selvät vastuut, että on turvallinen koti, läsnäolevia vanhempia ja ruokaa pöydässä, onko vastuu lasten hoidosta siis Martoilla ja Ruokavirastolla?
Omat kodit ja omat sängyt. Sitä miestä odotellessa kenen kotiin tai sänkyyn minut saisi houkuteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, näitä inmisiä on paljon kun toinen on vaikkapa juuri imuroinnut, niin toinen ottaa imurin esiin, koska ei imuroinut samalla tapaa kuin itse
Ei vaan sitten on imuroinut huolimattomasti.
Ei kysymykseen pysty vastaamaan.. entä jos toinen osapuoli on maanikko pölyjenpyyhkijä? Joka päivä pyyhkii pölyt, niin pitäisikö toisenkin osallistua?
jos asunto on siisti ja toinen hinkkaa sitä koko ajan, saa toinen hinkata ihan mielinmäärin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Se, joka haluaa siistimmän kodin, siivoaa siitä eteenpäin mihin asti sotkuisempi siivosi.
Joskus eräs nainen, joka seurusteli nuoremman adoniksen kanssa valitti tästä. Että un mies siivoaa, hän vaan imuroi. Sitten jos nainen jatkaa niin hän pyyhkii murut pöydältä lattialle. Ja joutuu myös imuroimaan uudestaan. Tiedä sitten ovatko enää yhdessä, vähän pahalta kuulosti xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, joka haluaa siistimmän kodin, siivoaa siitä eteenpäin mihin asti sotkuisempi siivosi.
Joskus eräs nainen, joka seurusteli nuoremman adoniksen kanssa valitti tästä. Että un mies siivoaa, hän vaan imuroi. Sitten jos nainen jatkaa niin hän pyyhkii murut pöydältä lattialle. Ja joutuu myös imuroimaan uudestaan. Tiedä sitten ovatko enää yhdessä, vähän pahalta kuulosti xD
No siksipä juuri pinnat pyyhitään ensin ja sitten vasta imuroidaan. Ja olisihan se mies voinut imuroida ne siitä pöydältä imuroidessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö! Yhden mielestä ensin huoneesta imuroimaan matot, sitten lattiat ja lopuksi otetaan vielä suulakkeet reunat... toisen mielestä ensin imuroidaan koko asunnon matot, sitten koko asunnon attiat ja lopuksi vasta koko asunnon reunat. Toisen mielestä matto pitää imuroida tietty suuntaan, muuten se ei lähde puhtaaksi.. jne.. jonkun mielest tiskit pitää ensin liottaa puhtaaksi, vaihtaa puhdas vesi ja huuhdella. Joku tiskaa ja huuhtelee juoksevalla vedellä joku ensin imuroi pölyt, sitten vasta pyyhkii rätillä. Toinen pyyhkii suoraan asioita voi tehdä niin kovin eri tavoin, mutta faktaa on se, että aina on niitä joiden mielestä toinen tekee asian väärin.
Miten nämä sotkuiset toimivat töissä? Jättävän kaiken levälleen toisten siivottavaksi. Pitääkö sielläkin muiden joustaa??
Vierailija kirjoitti:
Mikä on LIIKA JÄRJESTYS???
Tai liiallinen siisteys?
Mistä päättelet, että täällä kukaan sellaisesta keskustelee? Mistä yleensä keksit tuollaista?
Kyllä teitä liian siistejä nyt vaan valitettavasti on täällä. Kannattaisi ottaa tavoitteeksi joskus hengittää syvään kun näkee esineen omasta mielestä väärässä paikassa. Se voi ollakin sile esineelle juuri oikea paikka sillä hetkellä eikä maapallo räjähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö! Yhden mielestä ensin huoneesta imuroimaan matot, sitten lattiat ja lopuksi otetaan vielä suulakkeet reunat... toisen mielestä ensin imuroidaan koko asunnon matot, sitten koko asunnon attiat ja lopuksi vasta koko asunnon reunat. Toisen mielestä matto pitää imuroida tietty suuntaan, muuten se ei lähde puhtaaksi.. jne.. jonkun mielest tiskit pitä
Tyypillisesti se jonka mielestä siisteydellä ei ole väliä imuroi vain juuri ja juuri keskilattian, ei siirtele mitään, ei imuroi sohvaa tai sohvan alusta jne.
Hieno juttu. Kiitos myös siitä, että myönsit nipottaneesi toiselle, jolle asia ei ole yhtä tärkeä.