Työkaveri paljasti että oli käyttänyt epassi lounasetua kesälomallaan - mihin ilmiantaa?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Ei se lounasetu tarkoita, että saa lounaan ilmaiseksi. Siitä joutuu kuitenkin tietyn osan maksamaan.
Riippuu lounaan hinnasta. Jos on 13,60 € lounasetu niin sillä saa enintään sen hintaisen lounaan maksettua. Jos menee yli niin erotus pitää maksaa omasta pussista.
Ite aina e-passin kulttuuriedulla ostan kavereille finnkinon lippuja
Ai kamala.. ihmiset luulevat että perus lounasetu olisi yhtä kuin ilmainen lounas... noup. 13,5€ lounaasta työnantaja maksaa jotain 3€ ja työnantaja saa sen vähennettyä verotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ite aina e-passin kulttuuriedulla ostan kavereille finnkinon lippuja
Miksi kustannat kaveriesi menoja? Voisit ostaa kulttuuriedulla jotain itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lounasetu tarkoita, että saa lounaan ilmaiseksi. Siitä joutuu kuitenkin tietyn osan maksamaan.
Riippuu lounaan hinnasta. Jos on 13,60 € lounasetu niin sillä saa enintään sen hintaisen lounaan maksettua. Jos menee yli niin erotus pitää maksaa omasta pussista.
Lounas 13 euroa, työnantaja maksaa 5 euroa joten itse maksat 8 euroa. Yllättävän moni kuvittelee, että työnantaja maksaa kokonaan sen summan mikä sinne lounasravintolan kassalle sovelluksella maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä annan aina omille lapsille lainaan, kun lähtevät kaupungille, niin voivat käydä vaikka hampurilaisilla.
Onko sulla vielä kortti? Meillä on vain mobiilisovellus.
Olen eri. Mulla kans kortti, en ikinä lataisi mobiilisovellusta. Käytän myös käteistä.
Epassin lounasedun käyttöä ei ole rajattu tiettyyn aikaan tai viikonpäivään. Lounasetu on käytettävissä myös lomalla ja vapailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverisi saa käyttää lounasetunsa halutessaan vaikka baari-illan jälkeiseen pizzatilaukseen aamuneljältä :)
Minulle firma tarjoaa pizzat ja lonkerot aina suoraan edustuskuluina. Niin ja taksilla kotiin firman piikkiin.
t. Yrittäjän etuuksia
Ja tästähän tässä keskustellaankin.
Vierailija kirjoitti:
Mä annan aina omille lapsille lainaan, kun lähtevät kaupungille, niin voivat käydä vaikka hampurilaisilla.
Lainaan. Miten laina palautetaan? Lapsi tilittää kotona 14€ sun e passiin? Niin se on. Kun puhutaan lainasta. Toki monesti lisäksi lainalle maksetaan korko.
Meillä lounasetua saa käyttää vaan niinä työpäivinä jolloin on toimistolla, kotietänä ollessa maksetaan etu rahana palkanmaksun yhteydessä
epassilla ei saa syödä viikonloppuisin eikä lomilla.
ja kyllä; tätä seurataan
t:Kelassa töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se työnantaja siltikään korvaa koko summaa. Silti maksat suurimman osan itse palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta 13,60 eurosta maksat jo siitäkin osan itse:
Paljonko työntekijä maksaa lounasedusta? Lounasvähennyksessä työntekijä maksaa lounasedusta verotusarvon (vähintään 75 %) tai aina vähintään 8,60 €. Työntekijä saa käytännössä lounaansa 25 % alennuksella, mikäli saa työnantajaltaan täyden lounasedun 13,70 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounas 13 euroa, työnantaja maksaa 5 euroa joten itse maksat 8 euroa. Yllättävän moni kuvittelee, että työnantaja maksaa kokonaan sen summan mikä sinne lounasravintolan kassalle sovelluksella maksetaan.
Eikä ole edes 5€, reilut 3€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä sit taas ei saa tehdä. Tai ainakaan virallisesti saisi.
Epassi on henkilökohtainen. Henkilöllisyys tarkastetaan. Lapsi tuskin menee työikäisestä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä lounasetua saa käyttää vaan niinä työpäivinä jolloin on toimistolla, kotietänä ollessa maksetaan etu rahana palkanmaksun yhteydessä
epassilla ei saa syödä viikonloppuisin eikä lomilla.
ja kyllä; tätä seurataan
t:Kelassa töissä
Teillä se on selkeästi luontoisetuna, vähän eri asia kuin lounasetu
Vierailija kirjoitti:
No jep. Mulla joskus kassalla oli uusi myyjä jota toinen perehdytti. Kysyi, että mistä hän näkee varmistaa, että asiakas on laittanut omaa rahaa. No yleensä on, mutta vaikka olisi kokonaan työnantajan maksama niin se on mun ja työnantajani välinen asia. Ihme kyttäämistä. Kyllä maksun pitäisi kassalla kelvata kyselemättä kuka maksaa ja mistä rahat on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? Meillä ainakin se on puhelimen sovelluksessa, joten sen lainaaminen aika vaikeaa ellei anna koko puhelinta.
Screenshot
Ei muuten onnistu joka paikassa, en suosittele yrittämään. Ei se alennus jostain pahvinmakuisesta hampurilaisateriasta niin paljon ole, että tuollaiseen työlääseen kikkailuun kannattaisi alkaa.
Onhan siinä myös se rasvainen majoneesi.
Ennen oli parempi kun lounassetelit oli ihan konkreettisia seteleitä. Niitä oli helppo antaa kenelle tahansa. Paljon joustavampi systeemi.
Nykyisin pitää olla digihimmeli ja kyttäysjärjestelmä. En tykkää ollenkaan.