Työkaveri paljasti että oli käyttänyt epassi lounasetua kesälomallaan - mihin ilmiantaa?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä annan aina omille lapsille lainaan, kun lähtevät kaupungille, niin voivat käydä vaikka hampurilaisilla.
Miten? Meillä ainakin se on puhelimen sovelluksessa, joten sen lainaaminen aika vaikeaa ellei anna koko puhelinta.
Screenshot
Ai että äiti kotona maksaa sen ruoan samaan aikaan kun lapsi on siellä ravintolan kassalla ja lähettää screenshotin lapsen puhelimeen?
Ja sitten taas, sitä ravintolan kassaa ei epäilytä ollenkaan, jos lapsi tulee ePassin lounasedun kanssa kassalle? Vai onko tämä lapsi täysi-ikäinen (eli sen ikäinen, jolla voisi olettaa olevan työpaikka ja lounasetu)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä annan aina omille lapsille lainaan, kun lähtevät kaupungille, niin voivat käydä vaikka hampurilaisilla.
Miten? Meillä ainakin se on puhelimen sovelluksessa, joten sen lainaaminen aika vaikeaa ellei anna koko puhelinta.
Screenshot
Ei muuten onnistu joka paikassa, en suosittele yrittämään. Ei se alennus jostain pahvinmakuisesta hampurilaisateriasta niin paljon ole, että tuollaiseen työlääseen kikkailuun kannattaisi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverisi saa käyttää lounasetunsa halutessaan vaikka baari-illan jälkeiseen pizzatilaukseen aamuneljältä :)
Minulle firma tarjoaa pizzat ja lonkerot aina suoraan edustuskuluina. Niin ja taksilla kotiin firman piikkiin.
t. Yrittäjän etuuksia
Harmi vaan, että jos edustusmenot haluaisi vähentää yrityksen verotuksessa, niiden pitäisi kohdentua yrityksen ulkopuolisiin henkilöihin. Ja siitäkin vähennyskelpoista menoa vain puolet, alv ei lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lakata kyttäämästä toisten tekemisiä.
En millään malta. Ovisilmästä ja sälekaihtimien rakosista näkee niin paljon kiinnostavaa. Ja kuulen paljon jännittäviä juttuja, kun pidän korvaa lattiaa tai seinää vasten.
ap
Myyjä voi pyytää näyttämään sovelluksesta, joten kuvakaappaus ei kelpaa. Harvalla lapsella myöskään on lounasetua, joten jo sekin soittaa kelloja. Itse toki sitä voi käyttää kesälomallakin. Käytetäänhän liikuntaetuakin. Ap:lla ei ilmeisesti itsellään ole mitään etuja kun ei tuota tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Screenshot
Ai että äiti kotona maksaa sen ruoan samaan aikaan kun lapsi on siellä ravintolan kassalla ja lähettää screenshotin lapsen puhelimeen?
Ja sitten taas, sitä ravintolan kassaa ei epäilytä ollenkaan, jos lapsi tulee ePassin lounasedun kanssa kassalle? Vai onko tämä lapsi täysi-ikäinen (eli sen ikäinen, jolla voisi olettaa olevan työpaikka ja lounasetu)?
Leffassa, kuntosalilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Screenshot
Kyllä 21 veekin on äidilleen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lakata kyttäämästä toisten tekemisiä.
En millään malta. Ovisilmästä ja sälekaihtimien rakosista näkee niin paljon kiinnostavaa. Ja kuulen paljon jännittäviä juttuja, kun pidän korvaa lattiaa tai seinää vasten.
ap
Itse hiippailen iltaisin ovien taakse, painan korvan oveen ja kuuntelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Screenshot
Leffassa, kuntosalilla...
Tässä keskustelussa puhuttiin lounasedusta, ei liikunta- ja kulttuuriedusta. Ja se liikunta- ja kulttuurietukin on henkilökohtainen eikä sitä saisi antaa perheenjäsenten käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Merkittävä osa omasta lounasedusta menee perhelounaisiin. Näin on ollut jo yli 20 v.
Oletko joku kateellinen jolla ei ole lounasetua? Täysin valetta puhut muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Screenshot
Kyllä 21 veekin on äidilleen lapsi.
No sitähän mä kysyinkin, että oliko jo työikäinen lapsi vai vielä alaikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä voi pyytää näyttämään sovelluksesta, joten kuvakaappaus ei kelpaa. Harvalla lapsella myöskään on lounasetua, joten jo sekin soittaa kelloja. Itse toki sitä voi käyttää kesälomallakin. Käytetäänhän liikuntaetuakin. Ap:lla ei ilmeisesti itsellään ole mitään etuja kun ei tuota tiedä.
En tiedä, mutta työkaverin tyttärellä onnistui joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on fyysinen kortti.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Screenshot
Leffassa, kuntosalil
Ei saisi, mutta paljon huijataan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa jotta hänellä ei ole lounasetua enää joulukuussa.
Ainakin meillä saa joka kuukaudelle lounasetua työpäivien määrän mukaan.
Ei se lounasetu tarkoita, että saa lounaan ilmaiseksi. Siitä joutuu kuitenkin tietyn osan maksamaan.
Eikös siellä ole määrätty summa vuodeksi? Ovat sitten omilla rahoillaan loppuvuoden lounailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverisi saa käyttää lounasetunsa halutessaan vaikka baari-illan jälkeiseen pizzatilaukseen aamuneljältä :)
Minulle firma tarjoaa pizzat ja lonkerot aina suoraan edustuskuluina. Niin ja taksilla kotiin firman piikkiin.
t. Yrittäjän etuuksia
Harmi vaan, että jos edustusmenot haluaisi vähentää yrityksen verotuksessa, niiden pitäisi kohdentua yrityksen ulkopuolisiin henkilöihin. Ja siitäkin vähennyskelpoista menoa vain puolet, alv ei lainkaan.
Tottakai se on bisnesneuvottelu kun menen kaverin kanssa pizzalle. Tärkeä liikekumppani jonka kanssa hierotaan bisneksiä. Täysin vähennyskelpoista edustuskulua.
Vierailija kirjoitti:
Eikös siellä ole määrätty summa vuodeksi? Ovat sitten omilla rahoillaan loppuvuoden lounailla.
Mulla on lounasetu, mutta en töissä käytä sitä joka päivä, kun teen suurimman osan ajasta etänä ja syön omat ruoat kotona. En edes käytä koko lounasetua hyväkseni vaan osan siitä, ja silti jää rahaa omiin lounaisiin.
Mä kanssa oon törkeesti käynyt epassirahoilla salilla nyt heinäkuussa, lomalla. Mieti.