Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako 40+ ikäisen enää mennä mihinkään Tinderiin?

Vierailija
01.08.2025 |

Onko kuinka ankeeta? 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta minkään ikäisten naisten ei kannata mennä Tinderiin. Jos siellä ei olisi yhtään naista, muokkaantuisi parisuhteen etsiminen normaalimmaksi. Valtavasti rikoksiakin tapahtuu deittiäppien mahdollistamana, kun mennään tapaamaan tuntematonta miestä. 

Palstan perusteella Tinderissä ovat ne kaikkein karmeimmat miehet, häiriintyneet, omituiset, rikolliset ja varatut. Sieltä löytyy myös naisvihan vahva edustus kuten palstalta saamme lukea. 

Noilla asioilla ei ole mitään tekemistä normaalien miesten kanssa, vaan Tinder on omiaan lisäämään myös miesvihaa. 

Jos olet huippukaunis ja erittäin älykäs ja streetwise, voit ehkä löytää jonkun normaalin Tinderistä. Muuten en suosittele.

Mielisairaus suorastaan hyppää tekstistäsi silmille. Ei ihme että miehet karttavat sinua.

Olen kyllä ollut parisuhteessa jo 37 vuotta, joten asia ei itselleni ole ajankohtainen. Mutta juuri sinun kaltaisesi ihmiset deittiäpissä pyörivät haukkumassa naisia, sen olen palstalta oppinut. Onko koskaan tullut mieleen mitä käytöksenne aiheuttaa normaaleille miehille? He kun eivät tuollaisia viestejä kirjoittaisi kenellekään tuntemattomalle.

Vierailija
22/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Tinderissä kaksi viikkoa ollessani 45. Sain tuhansia tykkäyksiä (miehet ei paljon valikoi) joiden joukosta seuloin parisenkymmentä osumaa, joiden joukosta valikoitui kaksi treffeille. Jälkimmäiset treffit jatkuu edelleen kolme vuotta myöhemmin. 

Sulla ei vissiin ole erityisen korkeat kriteerit. 

Jännähomma, kun ettekös te incelit jatkuvasti itke että naisten kriteerit on aivan liian korkealla ja niitä pitää laskea? Sitten kun joku tekee niin ja ottaa puolison, niin ihan väärin tehty sekin?

Vai pitikö se taso laskea sinne sinuun asti, lattianrajaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok eli palstamammojen todellisuudessa Tinder on pari-kolmelymppiselle pariutumismarkkinoiden alelaari, jonne ei kannata mennä, mutta nelikymppisenä kannattaa. 👍

Voi siinä todellisuudessa olla perää. Parikymppisenä puolison löytää yleensä vaikka opiskelupiireistä tai muista menoista. Nelikymppisenä taas ollaan toisella kierroksella ja eletään sellaista arkea jonka puitteissa ei välttämättä tutustu sopiviin ihmisiin kovinkaan helposti = Tinder toimii mainiosti. Itsekään en löytänyt puolisoani naapurista vaan puolentoista tunnin ajomatkan päästä. Tuskin olisimme irl kohdanneet, vaikka meillä useita yhteisiä harrastuksia olikin. 

Vierailija
24/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Tinderissä kaksi viikkoa ollessani 45. Sain tuhansia tykkäyksiä (miehet ei paljon valikoi) joiden joukosta seuloin parisenkymmentä osumaa, joiden joukosta valikoitui kaksi treffeille. Jälkimmäiset treffit jatkuu edelleen kolme vuotta myöhemmin. 

tuhansista tykkäyksistä teit 20 osumaa? Olet tosi nirso.

Minä olen ollut Tinderissä reilu 2,5 vuotta ja käynyt treffeillä 50 miehen kanssa. Heistä 2/3 antoi minulle pakit. Neljä lyhyttä tapailusuhdetta muodostunut ja niistä kolmessa mies jätti minut ja yhdessä jutussa oli minun aloite lopettaa tapailu.

Vierailija
25/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännähomma, kun ettekös te incelit jatkuvasti itke että naisten kriteerit on aivan liian korkealla ja niitä pitää laskea? Sitten kun joku tekee niin ja ottaa puolison, niin ihan väärin tehty sekin?

Mikä nyt taas lapsettaa? Saathan sinä ottaa vaikka ekan vastaantulijan. Pointti oli, että koulutettu ja itsestään huolehtiva nainen ei yleensä löydä elämänkumppania Tinderistä kahdessa viikossa, ihan siksi että puolisolta odotetaan yleensä muutakin kuin että sillä on pulssi. 

Vierailija
26/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavismiehen ei, naisen kyllä. Miehiä on käyttäjissä aika paljon enemmän, joten naiset voi valita parhaat päältä. Nuorempana itselläni oli vientiä naisten keskuudessa ja luulin olevani komea tai ainakin siedettävä. Nyt 40+ tinderissä saan tykkäyksiä lähinnä 10-vuotta vanhemmilta naisilta ja boteilta.

Tinder on hyvä tapa palauttaa maan pinnalle, jos sitä haluat.

Vierailija
27/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nirsous on itsetuntemusta niin sitten varmasti olin nirso. Miehet tosiaan tuntuu tykkäävän lähes kaikista naisprofiileista joten naisen tehtäväksi Tinderissä jää sopivuusarvion tekeminen. Itse valitsin tykkäystä joukosta vain sellaisia, joiden elämässä pystyin itseni näkemään. Ja joiden ulkonäkö miellytti silmää, tietysti :) Ei niitä lopulta siellä tuon enempää ollut. 

Vierailija
28/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt taas lapsettaa? Saathan sinä ottaa vaikka ekan vastaantulijan. Pointti oli, että koulutettu ja itsestään huolehtiva nainen ei yleensä löydä elämänkump

Satun kyllä olemaan koulutettu ja itsestäni huolehtiva. Varmasti mulla kävi myös ihan mieletön tuuri, en sitä kiellä.

Vierailija
29/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45v melko kokemattomana miehenä ei hyvältä näytä. 5 tykkäystä ja kaikki todennäköisesti boteilta. Viiskymppisiäni tuskin näen jos tilanne ei pian muutu.

Mene Thaimaahan Phukettiin tai Pattayalle thai Filippiineille. Sieltä moni löytänyt kumppanin.

Vierailija
30/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes yrittänyt Tinderiä tmv. Kerroin kavereille, että olen toipunut erosta ja jos tuntevat jotain mukavia sinkkumiehiä, niin haluaisin mielellään tutustua. Sitä kautta löytyi just paras <3.  

Vierailija
31/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa! 

Minulla on kesälomahuvia Tinder ja Suomi24, tulee S24 valtavasti yhteydenottoja. Tinder hiljaisempi. En asu Pk-seudulla. 

Kannattaa kokeilla! 

N48

Kiitos rohkaisusta! - Itse en ole vielä rohkaistunut ja olen suunnilleen ikäisesti mies. - Toisaalta viihdyn myös vähän huonosti niissä paikoissa, joissa perinteisesti on mielletty, että se kumppanin löytäminen ja ns. iskeminen olisi, jotenkin moraalisesti hyväksyttävämpää. Eli yksinkertaistaen paikoissa, joissa on monesti vähän hämärävalaistus ja alkoholi -potentiaalsiesti läsnä e. esimerkiksi baareissa ja yökerhoissa.

Kun omaa rakasa tuskin löydän työpaikaltakaan niin on toki mahdollsita, että jonkun averin tai ystävän kautta mahdollsituu kumppanin löytäminen jossain yheidessä illan vietossa tai hipoissa mutta kovin on tällaiset tapahtumat harvinaisia nykysin kun suurin osa läheisistäni on "jo" vakiintuneita ja perheellsiä tai elävät parisuhteessa ja minä olen usein lähes ainoa paikalla oleva sinkku, jonka rooli on ollut esimerkiksi olla paikalla kun täytyihän sitä kummisetä kutsua paikalle, (Myönnän kyllä, että enemmän kuin omaa muka kiireistä aikaani ja rinnalla oloa olen lahjonut kummilapsiani enempi rahalla tai jollain muulla maallisella tavaralla). 

Tiedän kyllä, että periaatteessa sen oman rakkaansa ja erityisensä voisi löytää mistä ja milloin vain. En syytä Mee -toota tai ketään tai mitään muutakaan mutta jotenkin vain olen huomannut, että ei se toista lähestyminen ja seuran löytäminen itselleni ennestään vieraasta naisesta ole mitenkään erityisen paljon helpottunut  ikävuosien karttuessa. - Enemmän sitä huomaa pelottavankin paljon jämähtäneensä omiin rutiineihinsa ja puuhiinsa; kun menen kirjastoon menen sinne hakemaan itselleni luettavaa kun suuntaan lenkillem, niin menen juoksemaan tai pyöräilemään tai hiihtämään en siis kumpaankaan aktiviteettiin ajatuksella, että nytpä katson ja valitsen naisen jonka yritän n-n paikassa iskeä ja saada mahd- kumppanikseni. Sama se on käyn kauppa asioilla tai melkein missä vain. - Samoissa paikoissa olen kyllä monta kertaa nähnyt myös naisia  Mutta jokin vain on tai on ollut, ettei osaa tai ole tajunnut, ja tia viitsinyt kokeilla onneaan.

Tiedä sitten pitäsikö? Ehkä. - Joskus tuntuu ihmeelliseltä, että miten kummassa ihmiset oikein löytävät ja saavat mahdollisuuskia löytää ketää lyhyempään parisuhteeseen jos ei ole juurikaan kiinnostunut alussa mainituista deitti apeista (tinderistä ta netin treffipalvelimista) tai paikosita, joissa alkoholi on ainakin potentiaalsiesti läsä ja pikkaisen hämärä. - Kun pitäsihän sen mahd. kumppanin löytäminen luonnistua myös ihan päivän valossa, vaikka ei tosita tietäisi ja tuntis ennestään msitään; vaikka senkin olen kuullut, että täysin vieraat ja itselle kokonaan tuntemattomat pitäsi ymmärtää jättää rauhaan. - Ja niin olen paljon tehnytkin. En läehsesty harva lähestyy minua ja taas huoaa, että on elokuu taas meni yksi heinäkuun sinkkuna. Niin on mennyt jo useampi vuosi. Mutta ehkä vielä joskus kaikki on tosin.      

Vierailija
32/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
33/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45v melko kokemattomana miehenä ei hyvältä näytä. 5 tykkäystä ja kaikki todennäköisesti boteilta. Viiskymppisiäni tuskin näen jos tilanne ei pian muutu.

Jos tykkäät kaikista, alkaa Tinder näyttämään botteja ja thaimaalaisia tykkäyksissä pelkästään. Valikointi kannattaa algoritmin takia.

Jos olet vähänkään epävarma profiilikuvasta ja tekstistä niin kannattaa käydä ne läpi vaikka treffivalmentajan kanssa.

Itsesääliä ei kannata ikinä koskaan milloinkaan viljellä profiilissa.

Omalla kohdalla oli yllätys miten paljon Tinderistä tulee tykkäyksiä ja treffejä vaikka irl-deittailu on ollut hyvin hankalaa enkä ole pitänyt itseä kovin kummoisena naisten suhteen.

Nytkin olisi joka viikolle jos vain haluaa. Pari suhdettakin on syntynyt. Kaikki riippuu siitä miten Tinderiä ns. pelaa.

M48

Vierailija
34/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hiukan vaille 42 v. kun reilu vuosi sitten menin Tinderiin. Laitoin raatorehellisen tekstin sekä hyvin arkiset kuvat (kokovartalokuvassa olin lököverkkareissa). Olennaisesti myös luokittelin etsiväni vain ja ainoastaan long-term relationship ja selasin "etsin rakkautta"-osiosta. Löytyi lupaava match, aloimme tapailla ja yhdessä ollaan onnellisesti edelleen!

Täytyy kuitenkin huomauttaa, että Tinderin alkuaikoina olin pariinkin otteeseen siellä, eivätkä kokemukset silloin olleet näin ruusuiset. Voi olla, että yli nelikymppisenä on lapioitavaa vähemmän tai sitten osasin nyt itse toimia paremmin. Yhtä kaikki: omalla kohdallani kannatti!

Vierailija
35/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse kans yli 40 kun kävin viimeisillä tinder treffeillä vuonna -22 jotka jatkuvat vielä.

Nämä ulisijat kun valittaa että tinder ja muut deittiäpit ei toimi niin ovat vain sosiaalisesti taitamattomia.Huonot jutut, huono käytös jne. Hyväkäytöksinen supliikki henkilö löytää kyllä seuraa.

Jaa niin, olen mies.

Sait varmasti tasoisesi naisen. Meillä joillain on kumppanille kriteerit.

T. oikea mies

Niin on minullakin. Ei ole tarvinnut tyytyä vaan olen voinut valita. Niin utopistista kuin se teille palstailijoille on.

Äläkä vakuuta olevasi mies. Et varmasti ole.

Vierailija
36/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hiukan vaille 42 v. kun reilu vuosi sitten menin Tinderiin. Laitoin raatorehellisen tekstin sekä hyvin arkiset kuvat (kokovartalokuvassa olin lököverkkareissa). Olennaisesti myös luokittelin etsiväni vain ja ainoastaan long-term relationship ja selasin "etsin rakkautta"-osiosta. Löytyi lupaava match, aloimme tapailla ja yhdessä ollaan onnellisesti edelleen!

Täytyy kuitenkin huomauttaa, että Tinderin alkuaikoina olin pariinkin otteeseen siellä, eivätkä kokemukset silloin olleet näin ruusuiset. Voi olla, että yli nelikymppisenä on lapioitavaa vähemmän tai sitten osasin nyt itse toimia paremmin. Yhtä kaikki: omalla kohdallani kannatti!

Onko Tinderissä nykyään jotain osioita valittavana? Reilu 5 v. sitten ei kyllä ollut. 

Vierailija
37/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voi saada pitempiaikaistakin panoseuraa

Vierailija
38/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes yrittänyt Tinderiä tmv. Kerroin kavereille, että olen toipunut erosta ja jos tuntevat jotain mukavia sinkkumiehiä, niin haluaisin mielellään tutustua. Sitä kautta löytyi just paras <3.  

Kaikilla ei ole kavereita ketkä tuntisi muita sinkkuja jne. vaan pitää yksin yrittää.

Vierailija
39/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder on aikakin rehellisesti sitä mitä on. Joku Valo jonne kirjautuu "uskovaiset" jotka ajattelee että sieltä sais helpommin pil.luu kun uskikset on vähän höppänä sakkia on mielestäni oksettava, varattuja tyyppejä, eronneita ym siellä pyörii...

Vierailija
40/56 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nirsous on itsetuntemusta niin sitten varmasti olin nirso. Miehet tosiaan tuntuu tykkäävän lähes kaikista naisprofiileista joten naisen tehtäväksi Tinderissä jää sopivuusarvion tekeminen. Itse valitsin tykkäystä joukosta vain sellaisia, joiden elämässä pystyin itseni näkemään. Ja joiden ulkonäkö miellytti silmää, tietysti :) Ei niitä lopulta siellä tuon enempää ollut. 

En todellakaan tykkää kaikista naisista vaan olen tarkka kenestä tykkään jonka kanssa voisin nähdä yhteistä mutta sekin vasta kun tutustunut tarkemmin jos matchaa kun ei sitä etukäteen voi tietää ennenkuin paremmin tutustunut.