Onko lapsesi käyneet uimakoulun?
Meillä toinen on, toinen on parhaillaan uimakoulussa.
Kommentit (9)
Eo ole. Olen itse opettanut kaikki kolme lastani uimaan jo ennen kouluikää.
On, heti kun uimakouluun pääsi 5v. Isompi kävi sekä oman että että toisen pikkusisaren kanssa.
On. Uimaseuran alkeisuimakoulun ja sen jälkeen uimakoulut ja vesirallit siihen mikä-nyt-olikaan se viimeisin pinssi, missä 200m uimataitotesti. Käytännössä kaikki jaksoivat siinä vaiheessa uida jo helposti 500m yhtäsoittoa altaassa.
Siinä on aika huikea ero, kun oppii heti oikean uimatekniikan.
Itse opetettu ja käyty paljon uimarannalla ja -hallissa. Näin molemmille saatu ok uimataito, menee se "virallinen uimataitoraja "200m rikki helposti.
Vauvauinti aloitettiin kun lapset oli 3kk ikäisiä. Sitä sit jatkettiin erilaisilla vesipeuhuilla koulun alkuun asti. Tämä 1x vko. Että joo, kait ne on käyneet uimakoulun.
Joo, kyllä kävi aikanaan. Ei hänestä mitään vesipetoa tullut, mutta pysyy pinnalla nyt aikuisenakin.
Todellakin olivat ja monena vuotena. Siis uimataidon lisäksi sai varmuutta ja parempaa tekniikkaa ja suorittivat merkkejä. Itsekin olin lapsena ainakin 6 kesänä ja suoritin uimamaisterin ym.
En ymmärrä kun ihmiset laittaa lapsiaan kaikenmaailman pesäpalloleireille, mutta uimataidosta ei huolehdita. Kumpikohan vaan on tärkeämpää ?
Plus aikuisena uimataito liittyy seuraelämään: päivät rannalla, mökkireissut, ulkomaan reissuilla meressä tai hotellin uima-altaalla.
Minä ainakaan en ole pelannut pesäpalloa tai jalkkista koskaan kaveriporukalla sitten pihaleikki-iän enkä pelaa !
On. Ja ollaan harjoiteltu veteen tippumista vaatteet ja pelastusliivi päällä.
Molemmat ovat käyneet muistaakseni kahtena keväänä.