Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaaehtoisesti seksitön parisuhde

Vierailija
01.08.2025 |

Onko niitä olemassa? En nyt tarkoita tilannetta jossa toinen kumppani on haluton, vaan parisuhdetta jossa kumpikaan ei halua seksiä ja se on molemmille ok. Onko tuollaisen parisuhteen haluaminen mitenkään realistista?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelunaloitus. Itse oon 30+ ja vaikka (vielä) ei seksiä ole tullut kenenkään toisen kanssa harrastettua, niin en silti osaisi kuvitella itseäni seksittömässä parisuhteessa. Viihdyn sinkkuna niin hemmetin hyvin, että parisuhteen pitäisi tuoda omaan elämääni jotain uutta ja koen että se olisi nimenomaan kahdenkeskeinen hellyys, seksi ja läheisyys (kumppanuuden ja yhteisen arjen jakamisen lisäksi). Pärjään mainiosti ilman seksiä, mutta parisuhde ilman sitä ei tuntuisi omalta. Mielenkiinnolla katson, osuuko omalle kohdalle jossain kohdassa oikea tyyppi, parisuhde ja seksi. Nyt on ainakin mielenkiintoinen ihminen/tapailukuvio tullut mukaan kuvioihin :) N33

Vierailija
42/44 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin mikään suhde alkaa seksittömänä. Yleensä seksittömyys tulee kuvioon vasta avioitumisen ja lasten jälkeen, jos on tullakseen.

Voi alkaa kaveruutena joka lähentyy muttei fyysiselle tasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sellaisia aseksuaalejakin on jotka kuitenkin haluavat parisuhteen. Ei ehkä ihan helposti löydettävissä mutta on. 

Varmaan miehistä sellaisia on vaikeampi löytää mutta mitä enemmän miehellä on ikää, sitä enemmän sillä alkaa olla vaikeuksia suoriutua joka tapauksessa. Jotkut toteaa sitten siinä vaiheessa että eiköhän seksit ole nähty. (Omani on tällainen, valitettavasti mulle se on pieni ongelma.) 

Tuo seksittömän suhteen löydettävyyden vaikeus pelottaa, koska minulla on ollut muutenkin aina vaikeuksia löytää parisuhdetta. Nyt olen tavallisessa parisuhteessa ja tajusin vihdoin vuosien jälkeen että en vain pidä seksistä, joten ero odottaa. Pelko yksin jäämisestä on kuitenkin vahva. Aloittaja

Sillä on jo kissa. 

Vierailija
44/44 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti seksitön parisuhde on vähän sama asia, kun vapaa ehtoisesti varaton.