Vapaaehtoisesti seksitön parisuhde
Onko niitä olemassa? En nyt tarkoita tilannetta jossa toinen kumppani on haluton, vaan parisuhdetta jossa kumpikaan ei halua seksiä ja se on molemmille ok. Onko tuollaisen parisuhteen haluaminen mitenkään realistista?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole miesten haukkumista jos toteaa että monella miehellä tulee iän myötä suoristusvaikeuksia jolloin jotkut päättävät luopua seksistä kokonaan. Se on fakta. Halukkaan puolison näkökulmasta se on surullinen fakta (ja siksipä asia on minunkin mielessäni 24/7) mutta aloittajan näkökulmasta se voi tuoda toivoa. Ja eikö se olisi tällaiselle kyseisen kaltaiselle miehellekin helpotus ja hyvä asia jos hänellä olisi puoliso joka ei myöskään (enää) seksistä välitä?
Te jotkut näette kyllä miesvihaa mitä omituisimmissa paikoissa. Minä rakastan miehiä ja erityisesti omaani. Siksi minä en etsi sitä seksiä muualta, vaan olen vain surullinen vallitsevan tilanteen edessä.
Se on miesten haukkumista kun antaa ymmärtää että ongelmat koskevat vain (kaikkia) miehiä ja naiset ovat se uhri tuossakin tilanteessa. Lisää nyt vielä että miehet ovat haluttomia h
Minä olen koko ajan sanonut että tämä koskee vain joitain miehiä. Voit sen tarkistaa jokaisesta kommentistani. Minun mieheni sattuu nyt olemaan yksi heistä. Ja juurihan minä sanoin että minä rakastan miestäni ja siksi en hae seksiä muualta. Mikä sinun ongelmasi oikein on?
En halua olla yksin. Lapsuudenperheeseeni kuuluu vain toinen vanhempi, nykyään tämäkin etäinen. Kavereita on yksi. Olen ollut yksinäisyyden kourissa kaikki vuodet elämästäni ennen tätä parisuhdetta. Ajatus siitä että pitää valita seksin ja loputtoman yksinäisyyden välillä on aivan kamala. Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole miesten haukkumista jos toteaa että monella miehellä tulee iän myötä suoristusvaikeuksia jolloin jotkut päättävät luopua seksistä kokonaan. Se on fakta. Halukkaan puolison näkökulmasta se on surullinen fakta (ja siksipä asia on minunkin mielessäni 24/7) mutta aloittajan näkökulmasta se voi tuoda toivoa. Ja eikö se olisi tällaiselle kyseisen kaltaiselle miehellekin helpotus ja hyvä asia jos hänellä olisi puoliso joka ei myöskään (enää) seksistä välitä?
Te jotkut näette kyllä miesvihaa mitä omituisimmissa paikoissa. Minä rakastan miehiä ja erityisesti omaani. Siksi minä en etsi sitä seksiä muualta, vaan olen vain surullinen vallitsevan tilanteen edessä.
Se on miesten haukkumista kun antaa ymmärtää että ongelmat koskevat vain (kaikkia) miehiä ja naiset ovat se uhri tuossakin tilanteessa. Lisää nyt vielä että miehet ovat haluttomia h
Kukaan ei uhriuttanut naista. Nämä ovat yksilöllisiä juttuja.
on totta että miehen potenssi on korkeimmillaan joskus 15-20v:nä ja siitä sitten hienoista alamäkeä kunnes toiminta loppuu kokonaan. Se tarkoittaa yleensä sitä, että kognitio kehittyy (veri siirtyy yläpäähän).
Naisilla tulee vaihdevuodet, jolloin luonnollisesti himot ja moni muukin asia loppuu kokonaan. Limakalvot kuivuvat, sillä kehon ei ole enää tarkoitus paritella ja tuottaa jälkeläisiä. Myös miehillä on hormonaaliset vaihdevuodet.
Sitten on olemassa joukko psykoosipotilaita, jotka eivät hyväksy vanhenemista ja alkavat syömään steroideja larpatakseen loppuelämänsä nuorta tai edes keski-ikäistä. Näitä on molemmissa sukupuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Käykö sulle kuitenkin, että annat kumppanille seksuaalisen nautinnon, vaikka itse et halua?
Tai voiko kumppani käydä muualla ns. hoitamassa tarpeen?
Nämä vaihtoehdot kävisivät itselleni ihan täysin, mutta todellisuudessa ihmiset eivät suostu tähän. Kokeiltu on. Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
En halua olla yksin. Lapsuudenperheeseeni kuuluu vain toinen vanhempi, nykyään tämäkin etäinen. Kavereita on yksi. Olen ollut yksinäisyyden kourissa kaikki vuodet elämästäni ennen tätä parisuhdetta. Ajatus siitä että pitää valita seksin ja loputtoman yksinäisyyden välillä on aivan kamala. Aloittaja
Niin no varmaan kun se ei ole totta. Talossani asuu mummo, joka tuntee koko kylän ja juttelee aina kaikille vastaantulijiolle (suurehko kaupunki). Kyllä sitä seuraa on saatavilla jos olet ystävällinen ja kiva tyyppi. Et sinä mitään "yksin" ole, verkostosi vaan laajenee.
Ja tosiaan se että sinulta kiristetään seksuaalisia palveluksia seuraa vastaan onkin väärin. Ja tällaisen miehen kanssa ei kannata olla missään tkemisissä. Jos hän ei siedä sinua muuta kuin siitoskohteena niin elämänlaatusi paranee jo ihan sillä että hankkiudut tuollaisesta tyypistä eroon. Nyt olet siinä vielä hänen kanssaan etkä tiedä mitä häkin ulkopuolella on. Turha stressata ennen kuin astut ulos häkistä ja näet sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on miesten haukkumista kun antaa ymmärtää että ongelmat koskevat vain (kaikkia) miehiä ja naiset ovat se uhri tuossakin tilanteess
Minä olen koko ajan sanonut että tämä koskee vain joitain miehiä. Voit sen tarkistaa jokaisesta kommentistani. Minun mieheni sattuu nyt olemaan yksi heistä. Ja juurihan minä sanoin että minä rakastan miestäni ja siksi en hae seksiä muualta. Mikä sinun ongelmasi oikein on?
EI minulla on ongelmaa, huomautan vain miesvihastasi.
Se että selittelet kömmähdystäsi jälkikäteen on sama kun naisia hakkaava punanista sanoo ettei vihaa naisia koska on naimisissa ja rakastaa vaimoaan (vaikkakin senkin hakkasi taas kun olut ei ollut kylmässä)
Jos vihaisin miehiä niin nyt ainakin tiedän ketä vihaisin eniten.
En itse kestäisi jos mieheni sanoisi että hae seksi muualta. Enkä ole jossain määrin aseksuaalin miehen kanssa kestänyt että hän minun mielikseni harrastaa seksiä. Haluan tuntea itseni halutuksi enkä miettiä että toinen siinä puuhaa hymistellen jotain mitä on itsekin verrannut hieronnan antamiseen minulle tai jotain :/
Mutta ymmärrän että haluaa kumppanin vaikkei halua seksiä. Ei mikään ystävien kanssa hengailu ole sama kuin asua yhdessä ja nukkua samassa sängyssä ja olla todella läheinen. Saati että naapurien kanssa jutustelu korvaisi kumppanuuden. Tasan ei käy ... Koska itse en oikein välitä läheisyydestä emmekä edes nuku samassa makkarissa vaikka mies sitä toivoisi. Itselleni seksi olisi se tärkein kumppanuuden liima. Miehelle se olisi vierekkäin pötköttely, silittely ja yhteinen todella tylsä arki.
Vierailija kirjoitti:
Jos vihaisin miehiä niin nyt ainakin tiedän ketä vihaisin eniten.
Älä turhaan jossittele
Vierailija kirjoitti:
En itse kestäisi jos mieheni sanoisi että hae seksi muualta. Enkä ole jossain määrin aseksuaalin miehen kanssa kestänyt että hän minun mielikseni harrastaa seksiä. Haluan tuntea itseni halutuksi enkä miettiä että toinen siinä puuhaa hymistellen jotain mitä on itsekin verrannut hieronnan antamiseen minulle tai jotain :/
Mutta ymmärrän että haluaa kumppanin vaikkei halua seksiä. Ei mikään ystävien kanssa hengailu ole sama kuin asua yhdessä ja nukkua samassa sängyssä ja olla todella läheinen. Saati että naapurien kanssa jutustelu korvaisi kumppanuuden. Tasan ei käy ... Koska itse en oikein välitä läheisyydestä emmekä edes nuku samassa makkarissa vaikka mies sitä toivoisi. Itselleni seksi olisi se tärkein kumppanuuden liima. Miehelle se olisi vierekkäin pötköttely, silittely ja yhteinen todella tylsä arki.
Tasan ei käy, siinä olet oikeassa. Itselleni tuollainen parisuhde olisi unelma, läheisyyttä ja yhteistä elämää ilman sitä seksiä.
Haluaisin tykätä seksistä mutta havahduin vuosien jälkeen siihen että minusta tuntuu etten ole edes aloittanut seksielämääni. Se on sellainen "sitten joskus" vaikka olen sitä tehnytkin jo vuosia. En osaa oikein selittää tuota ajatustani. Minulle ei ole ikinä herännyt seksihaluja normaalisti, ja jossain vaiheessa aikuisuuden kynnyksellä olin hyvin kiinnostunut seksistä mutta en tuntenut itse mitään sitä kohtaan. Mielenkiintoni oli puhtaasti sellaista ajatuksen tasolla olevaa, ahminkin tuolloin kirjoja kaikesta seksiin liittyvästä ilman että koin itse kiinnostusta tehdä tuota. Koen yhä että haluni heräävät "sitten joskus", vaikka olen jo sen ikäinen että tässä iässä olisi pitänyt jo kokea vetoa seksiin. Aloittaja
Ennen vanhaan tuollaiset oli kaveri tai ystävyyssuhteita, mutta nykyään kun mikään vanha termi ei kelpaa ja sanoilla pitää sekoittaa asioita, niin olkoot sitten "vapaaehtoisesti seksitön parisuhde". Sellainen minulla on ollut lapsuudenystäväni kanssa nyt yli 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan tuollaiset oli kaveri tai ystävyyssuhteita, mutta nykyään kun mikään vanha termi ei kelpaa ja sanoilla pitää sekoittaa asioita, niin olkoot sitten "vapaaehtoisesti seksitön parisuhde". Sellainen minulla on ollut lapsuudenystäväni kanssa nyt yli 40 vuotta.
Parisuhde on juridinen määritelmä jossa on paljon asioita, mutta seksistä siinä ei puhuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on juridinen määritelmä jossa on paljon asioita, mutta seksistä siinä ei puhuta mitään.
Parisuhteella ei ole minkäänlaista juridista määritelmää, ellei sitä ole rekisteröity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sellaisia aseksuaalejakin on jotka kuitenkin haluavat parisuhteen. Ei ehkä ihan helposti löydettävissä mutta on.
Varmaan miehistä sellaisia on vaikeampi löytää mutta mitä enemmän miehellä on ikää, sitä enemmän sillä alkaa olla vaikeuksia suoriutua joka tapauksessa. Jotkut toteaa sitten siinä vaiheessa että eiköhän seksit ole nähty. (Omani on tällainen, valitettavasti mulle se on pieni ongelma.)
Tuo seksittömän suhteen löydettävyyden vaikeus pelottaa, koska minulla on ollut muutenkin aina vaikeuksia löytää parisuhdetta. Nyt olen tavallisessa parisuhteessa ja tajusin vihdoin vuosien jälkeen että en vain pidä seksistä, joten ero odottaa. Pelko yksin jäämisestä on kuitenkin vahva. Aloittaja
Just näin. Myös oikea eunukki voisi vielä toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikein vaahtoat. Ei tuo henkilö sanonut, että ongelmat koskevat vain miehiä, eikä puhunut kaikista miehistä. Ymmärsit ihan väärin koko asian. Tai sitten olet aina rasittava vänkääjä keskusteluissa.
Jos joku sanoo, että jänikset syö salaattia, niin ryhdytkö pää punaisena huutamaan, että myös marsut ja ihmisetkin syö salaattia?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä keskittyä tuohon yksinäisyyden pelkoosi. Tuhlaat elämääsi sen takia. Seksi on tässä enemmänkin sivuasia.
Lisäksi, jos joskus eroat, ja etsit uutta kumppania, etsi jo alunpitäen aseksuaalia. Silloin löydät sellaisen todennäköisimmin.
Eikös noita ole paljonkin? Ainakin vanhempien ihmisten kesken.
Harvoin mikään suhde alkaa seksittömänä. Yleensä seksittömyys tulee kuvioon vasta avioitumisen ja lasten jälkeen, jos on tullakseen.
Helpompaa opetella pitämään seksistä ja nusasta kerta viikkoon.
Se on miesten haukkumista kun antaa ymmärtää että ongelmat koskevat vain (kaikkia) miehiä ja naiset ovat se uhri tuossakin tilanteessa. Lisää nyt vielä että miehet ovat haluttomia hankkimaan apua ja joudut turvautumaan nuoriin viriileihin kolleihin täyttämään tarpeesi niin olet taas kerran palstan ytimessä.