Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vastustaa äpsejä viimeiseen asti?

Vierailija
01.08.2025 |

Nehän käteviä

Kommentit (220)

Vierailija
141/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, haluatte tai ei, kehitys kehittyy. Erilaiset kortit ovat pian historiaa. Minä esim. maksan jo nyt kaikki ostokseni puhelimella tai kellolla käyttämällä niitä maksupäättellä. Huomattavasti nopeampaa kuin kaivaa esiin maksukortti. 

Olette jo myyneet tietonne kauppaketjulle, kun otitte sieltä kortin. Äppi ei tuo siihen mitään lisää, paitsi käytettävyyttä. 

Turha haikailla kukkuramerkkiaikaan takaisin. Se ei palaa. 

Mitä tulee erilaisiin pysäköintisovelluksiin, valtaosa niistä lukee parkkihallissa rekkarin kameratunnistuksella. Osassa äpin pitää olla taustalla. Helppoa kuin heinänteko. Eikä tarvitse erikseen mennä automaatille maksamaan. Senkun ajaa ulos. 

Lataus-äppi on myös erittäin kätevä. Itseäni vituttaa kaiken maailman poletit. 

Vierailija
142/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottavat puhelimessa käyttöä ja kun viimein tarvitset sitä, se on vanhentunut versio ja vaatii päivittämisen ja uudelleen kirjautumisen ja uuden salasanan...

Puhelimen äpit pitää päivittäin päivittää. Joko automaattisesti tai manuaalisesti. Tämä nyt on ihan perusasia. Tietoturva!

18 alapeukkua tälle ihan perusasialle. Kai niillä on tietokoneessakin vielä Windows XP millä hoitavat pankkiasiat. Eihän sitäkään nyt kannata jatkuvasti päivittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun. 

Ja kun puhelin viedään, oletkin hetken aika avuton. 

Avuttomilla ei ole varapuhelinta ja siinä SIM korttia sellaisen tilanteen varalle että puhelin hajoaa tai varastetaan. Sama asia koskee pankkikortteja.  

Eläkemummolla on 1200 e eläke ja siitähän on varaa maksaa kahdesta liittymästä tai yleensä edes hankkia yhtä älypuhelunta. Monella on halpa näppäinpuhelin ja siinä ne teidän äppinne varmaan toimiikin hyvin😅🤣

Varapuhelimen s

Oletko selvänäkijä, kun muka tiedät minusta kaiken🤣😂😂😂

Vierailija
144/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla joku esimerkiksi kirjoitti Lindexin appistä. Miksei noille kaupoille muuten riitä ihan sellainen kanta-asiakasohjelma kuin vaikka Ruohonjuurella tai Suomalaisella kirjakaupalla on? Ruohonjuureen riittää, kun esimerkiksi näyttää uutiskirjesähköpostissa olevaa viivakoodia ja Suomalaisessa voi kertoa vaikka puhelinnumeron kassalla ja sillä löytyy asiakastiedot. Kätevää, ei tarvi sovellusta eikä niitä kortteja, mitä moni sovellusfani inhoaa.

Todella turvallista huudella puhelinnumeroa tuolla kaupoissa.

Vierailija
145/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärennetyt versiot suosituista äpeista. Siinähän sitä sitten varmentelet, että kyseessä on oikea versio 🧐

Tämä on harhaa, apple/google storessa ei ole väärenettyjä s tai k-appseja. Kaikkea ne ihmiset luuleekin🤣

Arveletko s- ja k-appsien olevan ainoita appseja. Ihana turvakehä 🤣

Vierailija
146/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se miksi yritykset kehittää noita appejä ja yrittää pakottaa asiakkaat käyttämään niitä on se että ne apit ei toimi ellet anna niille lupaa tutkia puhelintasi josta ne tallentaa viesteistä lähtien kaiken keiden servereille jotka ne myy sitten eteenpäin. Apit on vain naamioituja asiakkaan tietojenkalastus sovelluksia. Viestit, kuvat, yhteystiedot ja kaikki mitä puhelimestasi irtoaa on kallisarvoista tietoa yrityksille mitä yritykset myy eteenpäin. Kokeilepa itse toimiiko apit kun omistat niiltä oikeudet tutkia puhelintasi Esimerkiksi fortumin sovellu joka on tarkoitettu laskujen hallintaan ei toimi ellet anna sille lupaa seurata jatkuvasti sijaintisi sekä se ei toimi ellet anna sille lupaa tutkia galleriaasi, viestejäsi ja yhteystietojasi

Ei näytä pitävän paikkaansa: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fortum.lmg

Vierailija
147/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla esim. on tällä hetkellä puhelin kroonisesti täynnä ja vaikka mitä poistelen & päivittelen ym., niin ei juuri auta. Puhelin on vain kolme vuotta vanha, mutta taitanee vedellä viimeisiään. Koko kesän herjannut "muisti vaarallisen täynnä". Eikä mulla edes ole siinä mitään sovelluksia, ellei nyt fb:tä lasketa, kun joku kuitenkin tarttuu siihen. En ole niin rikas, ettäkö voisin aina joka vuosi olla ostamassa uuden hienon puhelimen. Enkä edes halua. Ehkä sitten olen vanhanaikainen ja sitä sukupolvea, jonka aikana tekniikka vielä kesti ja olen tottunut siihen & tietyllä tavalla vaadin yhä mielessäni sitä. Mun mikrokin on vuodelta 2003, jääkaappi vuodelta 2006, pesukone vuodelta 2013, läppäri 2016, viimeisin "vanhan ajan nokialainen" oli mulla 2005-2017 (joo, ekan älypuhelimeni hommasin aika myöhään), meidän perheet autot on vm. 1998, 1999 ja 2000. Järjetöntä olla ostamassa koko ajan uutta, kun vanhakin olisi periaatteessa muuten toimiva

Mulla oli edellisessä puhelimessa tallennustilaa vaivaiset 64 gigaa enkä saanut sitä täyteen käyttämilläni useilla sovelluksilla.  

Mutta nämä älypuhelimet kuten tietokonekkin vaatii jatkuvaa päivittämistä tietoturvan takia ja enemmän tehoa kaiken pyörittämiseen. Ei tätä asiaa nyt kannata verrata pesukoneeseen tai jääkaappiin.

Vierailija
148/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärennetyt versiot suosituista äpeista. Siinähän sitä sitten varmentelet, että kyseessä on oikea versio 🧐

Tämä on harhaa, apple/google storessa ei ole väärenettyjä s tai k-appseja. Kaikkea ne ihmiset luuleekin🤣

Arveletko s- ja k-appsien olevan ainoita appseja. Ihana turvakehä 🤣

Ymmärräthän että et edes voi ladata appseja iPhonella muualta kun Apple Storesta jossa kaikki appsit on tarkastettu? Sama pätee Androidiin (toki tämän voi kertää mutta sinun kaltaisesi normikäyttäjä ei sitä osaa)

Vierailija
149/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottavat puhelimessa käyttöä ja kun viimein tarvitset sitä, se on vanhentunut versio ja vaatii päivittämisen ja uudelleen kirjautumisen ja uuden salasanan...

Puhelimen äpit pitää päivittäin päivittää. Joko automaattisesti tai manuaalisesti. Tämä nyt on ihan perusasia. Tietoturva!

18 alapeukkua tälle ihan perusasialle. Kai niillä on tietokoneessakin vielä Windows XP millä hoitavat pankkiasiat. Eihän sitäkään nyt kannata jatkuvasti päivittää.

Päivittyvät automaattisesti, joten ei aiheuta mitään ylimääräisiä toimenpiteitä. 

Vierailija
150/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla esim. on tällä hetkellä puhelin kroonisesti täynnä ja vaikka mitä poistelen & päivittelen ym., niin ei juuri auta. Puhelin on vain kolme vuotta vanha, mutta taitanee vedellä viimeisiään. Koko kesän herjannut "muisti vaarallisen täynnä". Eikä mulla edes ole siinä mitään sovelluksia, ellei nyt fb:tä lasketa, kun joku kuitenkin tarttuu siihen. En ole niin rikas, ettäkö voisin aina joka vuosi olla ostamassa uuden hienon puhelimen. Enkä edes halua. Ehkä sitten olen vanhanaikainen ja sitä sukupolvea, jonka aikana tekniikka vielä kesti ja olen tottunut siihen & tietyllä tavalla vaadin yhä mielessäni sitä. Mun mikrokin on vuodelta 2003, jääkaappi vuodelta 2006, pesukone vuodelta 2013, läppäri 2016, viimeisin "vanhan ajan nokialainen" oli mulla 2005-2017 (joo, ekan älypuhelimeni hommasin aika myöhään), meidän perheet autot on vm. 1998, 1999 ja 2000. Järjetöntä olla ostamassa koko ajan uu

Sama tietoturva show on pöytäkoneessakin

Vierailija
151/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eivät ole. Ärsyttää että suunnilleen joka ikiselle asialle pitäisi olla ihan oma äppinsä, pahimmillaan 3-4 eri äppiä samalta palveluntarjoajalta. 

Mikä niissä ärsyttää? Eihän niistä ole varsinaisesti mitään haittaa tai vaivaa. Siellä ne odottavat puhelimessa käyttöä eivätkä vaadi mitään.

Mahtaa elämä olla vaikeaa, jos ärsyyntyy tämän tason asioista.

Minulla on wanhanaikainen perus puhelin.. En edes saa mitään kirottuja äppejä. ( Onneksi )

Ja lisään vielä sen että EN aio edes hommata sitä kirottua "Älypuhelinta". EN halua että minusta tulee puhelinta 24/7 tuijottava Zombi.

Vierailija
152/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä edes on äppi? Käytän vaan puhelimessa nettiä ja soitan ja sit on whatsupp

No mikähän se whatsupp on? Äppi=sovellus/ohjelma. Ihan kuten tietokoneessakin on eri ohjelmia ja käyttöjärjestelmiä.

Vierailija
153/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin voisi kysyä, että missä tynnyrissä ihminen on elänyt, jos vieläkin pitää hyvänä ideana sitoa yhteiskuntaa täydellisesti parin amerikkalaisyhtiön suljettuun alustaan.

Vierailija
154/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, haluatte tai ei, kehitys kehittyy. Erilaiset kortit ovat pian historiaa. Minä esim. maksan jo nyt kaikki ostokseni puhelimella tai kellolla käyttämällä niitä maksupäättellä. Huomattavasti nopeampaa kuin kaivaa esiin maksukortti. 

Olette jo myyneet tietonne kauppaketjulle, kun otitte sieltä kortin. Äppi ei tuo siihen mitään lisää, paitsi käytettävyyttä. 

Mitä tulee erilaisiin pysäköintisovelluksiin, valtaosa niistä lukee parkkihallissa rekkarin kameratunnistuksella. Osassa äpin pitää olla taustalla. Helppoa kuin heinänteko. Eikä tarvitse erikseen mennä automaatille maksamaan. Senkun ajaa ulos. 

Sun maksuäppisi tuo mm sellaisen pikkulisän, että aivan kaikki ostostietosi on nyt amerikkalaisten, kiinalaisten ja venäläisten hallussa. Puolen sekunnin ajansäästö maksamisessa ei täysjärkiselle ihmiselle ole tuon arvoista.

Vierailija
155/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin korjaamassa pc:tä jossa oli Windows XP

Vierailija
156/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kävin korjaamassa pc:tä jossa oli Windows XP

Ei se mitään, mulla on kone jossa on Windows 98SE. Toki se tietenkään ei ole internet yhteydessä, mutta toimii edelleen offline koneena ihan täydelleen vaikka sitten retroiluun jos ei muuten.

Vierailija
157/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa Handmadetale!

Vierailija
158/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se miksi yritykset kehittää noita appejä ja yrittää pakottaa asiakkaat käyttämään niitä on se että ne apit ei toimi ellet anna niille lupaa tutkia puhelintasi josta ne tallentaa viesteistä lähtien kaiken keiden servereille jotka ne myy sitten eteenpäin. Apit on vain naamioituja asiakkaan tietojenkalastus sovelluksia. Viestit, kuvat, yhteystiedot ja kaikki mitä puhelimestasi irtoaa on kallisarvoista tietoa yrityksille mitä yritykset myy eteenpäin. Kokeilepa itse toimiiko apit kun omistat niiltä oikeudet tutkia puhelintasi Esimerkiksi fortumin sovellu joka on tarkoitettu laskujen hallintaan ei toimi ellet anna sille lupaa seurata jatkuvasti sijaintisi sekä se ei toimi ellet anna sille lupaa tutkia galleriaasi, viestejäsi ja yhteystietojasi

Älä puhu pashaa. Olet joko trolli tai tyhmä.

Vierailija
159/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadunvarsipysäköinnissä ei mitään tuollaista ole. Samassa kaupungissakin saattaa länsipuolella kelvata Moovy, mutta idässä pitääkin olla easypark. Julkisilla erikseen VR sovellus, erikseen kaupunkien väliselle liikenteelle, erikseen HSL, linkki ja mitä muuta eri kaupungeissa, erikseen taksiäpit joka kaupunkiin. Helpompaa olisi kun voisi vain nousta kyytiin ja maksaa kortilla kuten ennen.

Vierailija
160/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äpsit kyttää. En asenna kuin aivan pakolliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi