Miksi jotkut vastustaa äpsejä viimeiseen asti?
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä edes on äppi? Käytän vaan puhelimessa nettiä ja soitan ja sit on whatsupp
No mikähän se whatsupp on? Äppi=sovellus/ohjelma. Ihan kuten tietokoneessakin on eri ohjelmia ja käyttöjärjestelmiä.
Eikä sitä nettiäkään voi käyttää ilman sovellusta. Miten ihmiset on näin kujalla?
Vierailija kirjoitti:
Ei taaskaan ajatella vanhuksia, jotka eivät osaa käyttää älypuhelinta. Itse vastustan kaikkea älypuhelimeen liittyvää, vaikka olen nuori ja osaamista on. VAAN VIHAAN niitä.
Ei ajatella vanhuksia? Niiden mukaanko maailman pitäisi pyöriä
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun.
Samalla alalla, mutta vihaan äppejä. Todella ärsyttävää joka kaupassa etsiä että mikä äppi toimii täällä. Ärsytys vain kasvaa kun äppi yhtäkkiä vaatii salasanaa siinä kassalla, vaikka siihen asti on toiminut ilman erillistä salasanan näpyttelyä. Tietotekniikan piti helpottaa elämää, ei vaikeuttaa sitä, eikä muuttaa arkea valtavaksi muistipeliksi.
Hyvä että edes kotona pystyy vessassa käymään ilman äppiä ja salasanojen kanssa puljaamista, saatana.
Vierailija kirjoitti:
No, haluatte tai ei, kehitys kehittyy. Erilaiset kortit ovat pian historiaa. Minä esim. maksan jo nyt kaikki ostokseni puhelimella tai kellolla käyttämällä niitä maksupäättellä. Huomattavasti nopeampaa kuin kaivaa esiin maksukortti.
Olette jo myyneet tietonne kauppaketjulle, kun otitte sieltä kortin. Äppi ei tuo siihen mitään lisää, paitsi käytettävyyttä.
Turha haikailla kukkuramerkkiaikaan takaisin. Se ei palaa.
Mitä tulee erilaisiin pysäköintisovelluksiin, valtaosa niistä lukee parkkihallissa rekkarin kameratunnistuksella. Osassa äpin pitää olla taustalla. Helppoa kuin heinänteko. Eikä tarvitse erikseen mennä automaatille maksamaan. Senkun ajaa ulos.
Lataus-äppi on myös erittäin kätevä. Itseäni vituttaa kaiken maailman poletit.
Nää rekkarintunnistusjutut vasta hanurista onkin. :D Meidän auton rekkarin ne lukee monessa paikassa aina väärin, vaikka kilpi on ihan puhdas. En tiä mikä siinäkin on. Aina saa olla selvittelemässä ulospääsyä, kun "E" on oikeasti L.
Terveisiä vaan, jos jollekin tulee jotain perättömiä sakkolappuja. :D
p.s. Mitäs jos sulla joskus tulee vaihe elämässä, kun ei ole varaa ostella aina uutta hienoa puhelinta tai kelloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, haluatte tai ei, kehitys kehittyy. Erilaiset kortit ovat pian historiaa. Minä esim. maksan jo nyt kaikki ostokseni puhelimella tai kellolla käyttämällä niitä maksupäättellä. Huomattavasti nopeampaa kuin kaivaa esiin maksukortti.
Olette jo myyneet tietonne kauppaketjulle, kun otitte sieltä kortin. Äppi ei tuo siihen mitään lisää, paitsi käytettävyyttä.
Mitä tulee erilaisiin pysäköintisovelluksiin, valtaosa niistä lukee parkkihallissa rekkarin kameratunnistuksella. Osassa äpin pitää olla taustalla. Helppoa kuin heinänteko. Eikä tarvitse erikseen mennä automaatille maksamaan. Senkun ajaa ulos.
Lataus-äppi on myös erittäin kätevä. Itseäni vituttaa kaiken maailman poletit.Kadunvarsipysäköinnissä ei mitään tuollaista ole. Samassa kaupungi
Tässähän käy lopulta niin, että isojen kaupunkien keskustoista palvelut alkaa hävitä, kun kauppa ei enää käy entiseen tapaan eikä asiakkaita enää riitä, tulee konkursseja ja keskustat slummiutuu.
En usko, että meidän perhe on ainoa, joka on lakannut asioimasta mm. Helsingissä ja Tampereella, koska ärsyttää nuo pysäköinnit.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kukkuramerkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taaskaan ajatella vanhuksia, jotka eivät osaa käyttää älypuhelinta. Itse vastustan kaikkea älypuhelimeen liittyvää, vaikka olen nuori ja osaamista on. VAAN VIHAAN niitä.
Oletko sitä mieltä siis, että vanhukset kuoppaan vain?
Miksi sitten maailman pitäisi pyöriä nykynuorison mukaan vain?
p.s. Nuoristakaan ei kaikki halua/voi käyttää sovelluksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottavat puhelimessa käyttöä ja kun viimein tarvitset sitä, se on vanhentunut versio ja vaatii päivittämisen ja uudelleen kirjautumisen ja uuden salasanan...
Puhelimen äpit pitää päivittäin päivittää. Joko automaattisesti tai manuaalisesti. Tämä nyt on ihan perusasia. Tietoturva!
18 alapeukkua tälle ihan perusasialle. Kai niillä on tietokoneessakin vielä Windows XP millä hoitavat pankkiasiat. Eihän sitäkään nyt kannata jatkuvasti päivittää.
Aeroflotin palvelimilla oli Windows XP ja niihin murtauduttiin niin perusteellisesti ja kaapattiin ja osin hävitettiin tietokannat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun.
Samalla alalla, mutta vihaan äppejä. Todella ärsyttävää joka kaupassa etsiä että mikä äppi toimii täällä. Ärsytys vain kasvaa kun äppi yhtäkkiä vaatii salasanaa siinä kassalla, vaikka siihen asti on toiminut ilman erillistä salasanan näpyttelyä. Tietotekniikan piti helpottaa elämää, ei vaikeuttaa sitä, eikä muuttaa arkea valtavaksi muistipeliksi.
Hyvä että edes kotona pystyy vessassa käymään ilman äppiä ja salasanojen kanssa puljaamista, saatana.
Ihme ongelma tuo salasanan vaatiminen juuri siinä kassalla kun ei ole itselle niin koskaan käynyt. Erikoista että jos alalla oleva kokee nämä asiat hankalaksi, niin minkälaista se työnjälki sitten oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä siis, että vanhukset kuoppaan vain?
Miksi sitten maailman pitäisi pyöriä nykynuorison mukaan vain?
p.s. Nuoristakaan ei kaikki halua/voi käyttää sovelluksia.
YLi 50v on hyödyttömiä
Oukkis. :D
Muista toi, kun itelläs 50v lähenee ja poista itsesi silloin ajoissa kuormittamasta maapalloa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nirri pois kaikilta kun täyttää 30. Sinullakin.
Kortti on nopeampi kuin äppi. Kassalla hidastelevaa äppikansaa on jo tarpeeksi.
Ajatelkaapa kun kaikki puolisokeat vanhukset alkavat etsiä kassalla äppiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ongelma tuo salasanan vaatiminen juuri siinä kassalla kun ei ole itselle niin koskaan käynyt. Erikoista että jos alalla o
Kuule, kyllä on useitakin it- ja tekniikan alalla olevia, jotka ei halua käyttää sovelluksia. Työnjälki erinomaista ja samassa työssä oltu vuosikymmeniä.
Mene vaikka jonnekin teknilliseen yliopistoon kyselemään professeroilta ja muilta alalla olevilta, niin voit löytää aika montakin, jotka tätä mieltä. ;)
t. Tällaisten miesten sihteeri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kukkuramerkki?
Ennen kerättiin Kukkura-kaupoissa merkkejä, jotka liimattiin vihkoon. Kun vihko oli täynnä, se oli tietyn rahasumman arvoinen. Eli käytännössä sama kuin bonukset nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on erikseen puhelin appeille ja muulle tietojenkalastelulle ja roskalla, se puhelin pääsee nettiin vain silloin, kun jaan yhteyden oikealta puhelimelta. Vähän kuin vastine muutaman vuoden takaiselle epäviralliselle sähköpostiosoitteelle, jota jaettiin paskafirmoille :)
Mihin taskuun sä tunget ne kaikki kaksi puhelintasi?
Jumalauta mun miehellä on töidensä takia helkkaristi puhelimia ja sillä on valtavat reisitaskuhousut, kun aina pitää olla ainakin neljä puhelinta mukana. Kyllä se yksi pitää riittää tavalliselle ihmiselle ja nyt vaan stoppia noille saakelin sovelluksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kortit painavatkin niin paljon.
Mitkä kortit?
Tietoturvan vuoksi mahdollisimman vähän äppejä. Selaimeen saa lisäksi mainokseneston mutta äppeihin ei.
M59+