Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastan asua Helsingissä

Vierailija
31.07.2025 |

Asuin ennen Skattalla ja nyt Krunassa. Tämä on täydellinen asuinpaikka enkä muuttaisi täältä pois. Meri vieressä, paljon ihania ravintoloita kävelymatkan tai lyhyen skurumatkan päässä. Museoita, teattereita ja yliopiston tuomaa elämää. Lyhyt kävelymatka botskille ja sillä Korkeasaareen. Öiset kävelyt rannalla ja saaristoristeilyt. Muita kotikaupunkiaan rakastavia stadilaisia täällä?

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuuko ap tuo sun viihtyvyys hyvästä asuinpaikasta? Jos joutuisi asumaan Malmilla tai Mellunmäessä,  niin viihtyisitkö?

Mikään asuinpaikka Helsingissä ei ole läpeensä huono, kaikista löytyy ne huonommat talot tai korttelit, mutta myös paljon hyvää. Suurimmaksi osaksi luonto lähellä ja hyvät kulkuyhteydet.

Vierailija
62/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etkö ole onnellinen kotona, kun pitää koko ajan mennä?"

Olen toki. Välillä on ihana istua parvekkeella ja katsella nukkuvaa stadia näin Hectoria lainaten. Mutta miksi olisin päivät kotona, kun ympärillä on niin paljon kaikkea hienoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaisi asua Helsingissä. Olen maaseudulta. Viihdyn parhaiten joko maaseudulla tai suurkaupungissa. En oikeastaan pikkukaupungeissa tai keskisuurissa kaupungeissa. 

Vierailija
64/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuuko ap tuo sun viihtyvyys hyvästä asuinpaikasta? Jos joutuisi asumaan Malmilla tai Mellunmäessä,  niin viihtyisitkö?

En tunne näitä alueita, joten vaikea sanoa. Tuskin niistä löytyy ainakaan samoja hyviä puolia kuin kantakaupungista? Toisaalta niissä saattaisi olla jotain muita kivoja juttuja.

Ap

Vierailija
65/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä asua rakastat erityisesti? Jotain naamiaisasua ehkä? 

Tarkoitin, että rakastan Helsingissä asumista. Anteeksi puhekielisyyteni.

ap

Ap, olit täysin ymmärrettä. Jotkut kusipäät täällä aina rakastavat sitä, että voivat ymmärtää tahallaan väärin. 

Minäkin rakastan Stadia. Tykkään aika-ajoin asua myös ulkomailla, mutta Suomessa ainoa mahdollinen kotikaupunki on Helsinki. Ainoa suomalaiskaupunki, joka ei ole sisäänpäinkääntynyt.

Eikös nimenomaan vähän ole? Ei missään muualla puhuta "junan tuomista" vaikka on  rautatieasema ja muualta muuttaneita. En myöskään ole törmännyt muualla erottelua meihin ja heihin.

Monella pikkupaikkakunnalla muualta sinne muuttaneet ovat aina niitä muualta tulleita, joita ajatellaan eri porukkana. 

Junantuoma on sana, jolla lähinnä ilmaistaan, että joku ei ole syntyperäinen helsinkiläinen. Ei siihen useinkaan liity sen kummempaa erottelua. Muutenkin melkein kaikki on niitä junantuomia, mitä sitten. Minusta se on ihan hauska kielellinen käsite. 

Vierailija
66/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkaisena diggaan asua nykyään Hermannissa. Asuin Kalliossa kymmeniä vuosia. Minun Helsinkiäni on nykyään Vallila, Arabia, Viikki. Niistä diggaan. 

Vierailija
67/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on skuru(matka)? Ei voi spora mennä noin väärin, eihän?

Vierailija
68/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osaisi asua Helsingissä. Olen maaseudulta. Viihdyn parhaiten joko maaseudulla tai suurkaupungissa. En oikeastaan pikkukaupungeissa tai keskisuurissa kaupungeissa. 

Itse tykkään juuri siitä, että Helsinki on niin pieni. Siitä tulee varmaan sellaista kotoisuuden tunnetta josta pidän. Mutta sen verran kuitenkin on kokoa, että voi elää omassa rauhassa ilman, että törmää koko ajan samoihin naamoihin.

Ja ilma on parempi kuin suurissa kaupungeissa,  ja ruuhkat niihin verrattuna ihan mitättömiä.

Vierailija
69/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sporaahan se tarkoittaa, niin vanhaa stadin slangia ettei sitä enää käytä juuri kukaan, ajalta kun kulkivat vielä hevosvoimin. AP:n käyttämänä siis lähinnä herättää myötähäpeää kun tulee sellainen kuva että yritetään hirveän kovasti olla enemmän stadilaisia kuin ollaankaan :-)

Vierailija
70/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stadilaisille on kyllä annettava yksi juttu, ne on avoimempaa kansaa kuin muu mörököllisuomi. Naiset tulee herkästi jutulle ja sitä kuvittelee tulevansa huijatuksi, vaikka mirkulla ei ole pahat mielessä. Kestää hetken tottua siihen, että ihmiset tulevat jutulle.

No et näemmä ole stadissa budjannut. Ei täällä niin vaan mennä tuntemattomia jututtelemaan. Yleensä naapureitakin korkeintaan kohteliaisuuttaan moikataan, ei todellakaan tungeta iholle.

Ehkä mä olen sitten jotenkin helposti lähestyttävän oloinen ihminen stadilaisten mielestä. Ei ole hyvässä eikä pahassa paljon tarvinnut yksin istua terassilla tai muuallakaan. 

Pulleat rintalihakset, karvainen naama, leveät hartiat, hoikka, pitkät likaiset latvoista luonnonkikkarat hiukset, litteähkö nasu, huonot hampaat, lihaksikkaat käsivarret, suonet näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä vaipassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja vemputtamista viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi vemputtanut vaan terveyden, kaunis mieli tulee sivutuotteena.

Vierailija
71/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stadilaisille on kyllä annettava yksi juttu, ne on avoimempaa kansaa kuin muu mörököllisuomi. Naiset tulee herkästi jutulle ja sitä kuvittelee tulevansa huijatuksi, vaikka mirkulla ei ole pahat mielessä. Kestää hetken tottua siihen, että ihmiset tulevat jutulle.

No et näemmä ole stadissa budjannut. Ei täällä niin vaan mennä tuntemattomia jututtelemaan. Yleensä naapureitakin korkeintaan kohteliaisuuttaan moikataan, ei todellakaan tungeta iholle.

Ehkä mä olen sitten jotenkin helposti lähestyttävän oloinen ihminen stadilaisten mielestä. Ei ole hyvässä eikä pahassa paljon tarvinnut yksin istua terassilla tai muuallakaan. 

Pulleat rintalihakset, karvainen naama, leveät hartiat, hoikka, pitkät likaiset latvoista luonnonkikkarat hiukset, litteähkö nasu, huonot hampaat, lihaksik

Näkyy mullakin suonet ja olen nainen. En ole vemputtanut mitään. Hampaat hoidettu. Kuulostat vähän imelältä, mutta jos kaunis mieli, niin  mikäs siinä.

Vierailija
72/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy mullakin suonet ja olen nainen. En ole vemputtanut mitään. Hampaat hoidettu. Kuulostat vähän imelältä, mutta jos kaunis mieli, niin  mikäs siinä.

Kuin tuhat loistavaa aurinkoa, riittää valaisemaan synkimmänkin imelyyden ja mitä vemputtamiseen tulee, niin vielä ehtii

Vierailija
73/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt Helsingissä ja täällä asun edelleen, Hakaniemessä. Pois en muuttaisi. Odotan innolla maalaisten kommentteja kuinka kauhea paikka Helsinki on. Vain maalla asuminen on sitä oikeaa elämää. Silti esimerkiksi metrossa näkee näin kesällä maalaisia turisteja. Ensin haukutaan ja kuitenkin tänne pitää tulla.

Helsingissä synnyin, mutta 25-vuotiaana muutin pois. Vanhempani ja mummo asuu edelleen. Itse en koskaan tykännyt.

Vierailija
74/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamuhesa

lähi-itäkeskus

somppulandia

Vierailija
75/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En muuta pois.

Vierailija
76/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa parasta on meri. Sehän on oikeastaan luokse pääsemätöntä erämaata. 

Vierailija
77/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skuru on raitiovaunu ku bamlataan aitoo slangia.  

Vierailija
78/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sulla menee tosi väärin kaikki. Spåra kirjoitetaan ruotsalaisella åålla, spora ei tarkoita mitään. Skuru on sama kuin spåra, vanhempi ratikan nimitys vain. 

Vierailija
79/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Vallilassa, Ullanlinnassa, Munkkivuoressa, Ruoholahdessa, Taka-Töölössä, Etu-Töölössä, Kampissa, Punavuoressa, Kaartinkaupungissa ja Kruununhaassa. Tällä hetkellä hetkellä asun vanhassa Jätkäsaaressa. Asumiskokemusta myös eri puolelta Suomea, enkä ole viihtynyt tai pärjännyt missään yhtä hyvin kuin Helsingissä. Helsinki on minun kaupunkini.

Vierailija
80/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut Itä-Pasilassa jo yli 20 vuotta ja rakastan sitä. Ihanan rauhallinen eikä millään pikkusievällä pilattu. Täältä on hetkessä kaikkialla, oma työmatkakin vain 10min. Stadissa on kaikki mitä ihminen tarvitsee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän