Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastan asua Helsingissä

Vierailija
31.07.2025 |

Asuin ennen Skattalla ja nyt Krunassa. Tämä on täydellinen asuinpaikka enkä muuttaisi täältä pois. Meri vieressä, paljon ihania ravintoloita kävelymatkan tai lyhyen skurumatkan päässä. Museoita, teattereita ja yliopiston tuomaa elämää. Lyhyt kävelymatka botskille ja sillä Korkeasaareen. Öiset kävelyt rannalla ja saaristoristeilyt. Muita kotikaupunkiaan rakastavia stadilaisia täällä?

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnelmafilmi Statista: Somalilauma hyökkää suomalaisen vanhemman naisen kimppuun:

https://twitter.com/i/status/1950615195761438878

Siinä hienoa Helsinkiä. Pitäkää hyvänänne.

Vierailija
42/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt Helsingissä ja täällä asun edelleen, Hakaniemessä. Pois en muuttaisi. Odotan innolla maalaisten kommentteja kuinka kauhea paikka Helsinki on. Vain maalla asuminen on sitä oikeaa elämää. Silti esimerkiksi metrossa näkee näin kesällä maalaisia turisteja. Ensin haukutaan ja kuitenkin tänne pitää tulla.

Käyminen ja asuminen ovat kaksi eri asiaa.

Itse en tule siellä elämäni aikana edes käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä hehkutustarinat sijoittuvat aina Skattalle ja Krunaan eikä Puotinharjuun ja Itäkeskukseen?

Mitä väliä?

No sitä, että ensin mainitut ovat eliittialueita.

Ei liity eliittiyteen, vaan sijaintiin tietenkin. Aloituksessa mainittiin museot, ranta, korkeasaari jne.

Museot ranta ja korkeasaari...Voi niissä kerran käydä. Mutta mitä tekee seuraavat 30 vuotta...

Vierailija
44/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa, mutta jos muuttaisin sinne takaisin en oikein osaisi kuvitella asuvani muualla kuin Helsingissä.

Vierailija
45/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu Suomessa, mutta jos muuttaisin sinne takaisin en oikein osaisi kuvitella asuvani muualla kuin Helsingissä.

Mistä syystä?

Vierailija
46/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä hehkutustarinat sijoittuvat aina Skattalle ja Krunaan eikä Puotinharjuun ja Itäkeskukseen?

Mitä väliä?

Ei liity eliittiyteen, vaan sijaintiin tietenkin. Aloituksessa mainittiin museot, ranta, korkeasaari jne.

Kyllä jostain Keravaltakin pääsee hetkessä kaikkiin noihin.

No ei sieltä Keravalta ihan noin vaan piipahdeta vaikkapa aamupäivällä Helsingin keskustan museossa, sitten kotiin lounastamaan ja muuta ja sitten kävelylle meren rantaan. Illalla ehkä ulos syömään vielä. 

Vierailija
47/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skatta on aika tuulinen paikka, kostean kylmää suurimman ajan vuodesta. Se ihana merivesikin on sameaa kuraa. Autoilijalle melkoinen sumppu, ei kyllä nappaa minkään vertaa asuinalueena. Kauppatori, Espat ja Suokki nähty miljoona tsiljoonaa kertaa. Ei pidä juuttua samoihin paikkoihin koko iäkseen.

Hki on kyllä sen verran iso kaupunki, että riittää monenlaisia paikkoja koluttavaksi. Enpä ole vielä kyllästynyt. En mä joka päivä tuolla ydinkeskustassa oleskele. Ja kun on HSL:n AB-kausikortti, matkustusalue laajenee tietysti myös yli kaupungin rajojen. Täällä on kaikkea mitä itse voin kaivata, toki arvostan myös maaseutua paljon ja olen viettänyt aikaa (en asunut) siellä - ja ulkomaillakin on käyty ihan tarpeeksi. Olen kuitenkin onnekas, kun tunnen vahvasti asuvani juuri siellä missä haluan ja toivon tietysti muidenkin olevan.

Vierailija
48/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän Helsingistä myös. Lapset eivät voi liikkua ulkona yksin, koska vaatteet varastetaan päältä. Myöskään itse en voi liikkua ulkona yksin, koska muz li mi raiz kaajat voivat iskeä koska vain. Kadut ovat täynnä jät esäk kit päällä kulkevia isla misteja, eikä autolla voi liikkua minnekään. Rakastan!

Et taida asua Helsingissä? 

Vierailija
49/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Museot ranta ja korkeasaari...Voi niissä kerran käydä. Mutta mitä tekee seuraavat 30 vuotta...

Juuri noin. 

Vierailija
50/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilaisille on kyllä annettava yksi juttu, ne on avoimempaa kansaa kuin muu mörököllisuomi. Naiset tulee herkästi jutulle ja sitä kuvittelee tulevansa huijatuksi, vaikka mirkulla ei ole pahat mielessä. Kestää hetken tottua siihen, että ihmiset tulevat jutulle.

Vierailija
51/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Samanlaiseen kummalliseen kommenttiin olen törmännyt ennenkin. No yhtä lailla niissä jaksaa käydä, kuin vaikka joku kuopiolainen käy aina uudestaan"omalla" torilla torikahvilla, tai kun mökkeilijä ihailee samaa mökkimaisemaansa vuodesta toiseen. Tai vaikka nauttii ihan oman kodin miljööstä vuosikymmeniä. Ihan normaalia ihmisen elämää se on. Varmaan itse teet samanlaisia asioita.

Vierailija
52/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

No ei sieltä Keravalta ihan noin vaan piipahdeta vaikkapa aamupäivällä Helsingin keskustan museossa, sitten kotiin lounastamaan ja muuta ja sitten kävelylle meren rantaan. Illalla ehkä ulos syömään vielä. 

No kuka missään museoissa vähän väliä ramppaa. Sitä paitsi luulisin niitä ruokapaikkoja Keravaltakin löytyvän aivan tarpeeksi.

Vierailija
53/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikki rakastaa omaa asuinpaikkaansa?  Se on luonnollista.  Itse juuri ajattelin muuttaa täältä lapsilähiöstä keskustaan pienempään asuntoon. Lapset on maailmalla ja mies haudattu. Mutta sitten ei olis tuttuja keiden kanssa jutella bussipysäkillä ja kaupassa yms. 

Vierailija
54/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen kun viihdyt. Itselläni mielenterveys säilyi onneksi niin pitkään, että älysin muuttaa Helsigistä pois. Pietarinkadun asutokin meni kaupaksi ja sain  saamillan rahoilla täältä maalta kivan talon järven rannalla ja tonttia niin paljon kuin ilkesin ostaa. Loppurahoilla elän mukavasti :) Eikä ole kiire.

Vierailija
55/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadilaisille on kyllä annettava yksi juttu, ne on avoimempaa kansaa kuin muu mörököllisuomi. Naiset tulee herkästi jutulle ja sitä kuvittelee tulevansa huijatuksi, vaikka mirkulla ei ole pahat mielessä. Kestää hetken tottua siihen, että ihmiset tulevat jutulle.

No et näemmä ole stadissa budjannut. Ei täällä niin vaan mennä tuntemattomia jututtelemaan. Yleensä naapureitakin korkeintaan kohteliaisuuttaan moikataan, ei todellakaan tungeta iholle.

Vierailija
56/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Minulla on Korkeasaareen vuosikortti ja siellä tulee käytyä varsin usein. Ehkä tässä näkyy se miten Korkeasaari ei ole helsinkiläisille suuria elämyksiä tarjoava kohde, jonne matkustetaan kaukaa suunnitelmien kanssa vaan se on lähipuistoon verrattavissa eli voi lähteä hetken mielijohteesta. Voi nauttia päivästä ja kävellä ympäriinsä ja samalla katsoa ne eläimet mitä silloin haluaa nähdä. Rantakin tarjoaa ihan erilaisia kokemuksia riippuen säästä, vuorokauden- ja vuodenajasta. Museoissa näyttelyt vaihtuvat jatkuvasti. Vilkaisepa Museokortin sivuilta kuinka paljon tarjontaa pk-seudulla tai Helsingissä on. On nimittäin melkoinen määrä.

ap

Vierailija
57/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Minulla on Korkeasaareen vuosikortti ja siellä tulee käytyä varsin usein. Ehkä tässä näkyy se miten Korkeasaari ei ole helsinkiläisille suuria elämyksiä tarjoava kohde, jonne matkustetaan kaukaa suunnitelmien kanssa vaan se

Etkö ole onnellinen kotona, kun pitää koko ajan mennä?

Vierailija
58/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rakastan asua Helsingissä. Edelliselle kommentoijalle: olen onnellinen myös kotona. Mutta on ihanaa, kun on aina paljon erilaisia mahdollisuuksia, jonne mennä, jos ei jonain päivänä/iltana haluakaan olla kotona! 

Vierailija
59/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuko ap tuo sun viihtyvyys hyvästä asuinpaikasta? Jos joutuisi asumaan Malmilla tai Mellunmäessä,  niin viihtyisitkö?

Vierailija
60/196 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

No ei sieltä Keravalta ihan noin vaan piipahdeta vaikkapa aamupäivällä Helsingin keskustan museossa, sitten kotiin lounastamaan ja muuta ja sitten kävelylle meren rantaan. Illalla ehkä ulos syömään vielä.&nb

Nimenomaan se, joka tykkää käydä museoissa. Ja jos et tiennyt, niin niissä on vaihtuvia näyttelyitä. Jos itse et tykkää, niin voisitko kuitenkin kuvitella jonkun muun tykkäävän, vai onko liian vaikeaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi