Miksi lapsettomat haluavat lomailla koululaisten loma-aikoina?
Ymmärrän koulujen kesäloman, kun kestään 2,5 kuukautta ja Suomen parhaat kesäkelit yleensä osuvat tähän. Siinä saa kyllä lapsettomat ja lapsiperheelliset sumplittua lomansa niin, että kaikki saavat pidettyä lomaa ja nauttia kesästä. Ymmärrän myös joulunajan, että silloin on kiva pitää hieman vapaata, jos vaan lomapäiviä on. Mutta miksi esim. koulujen syyslomaviikkona tai koulujen hiihtolomaviikkona pitää lapsettomien vaatia lomaa? Meilläkin töissä eräs nainen perustelee asiaa sillä, että hänellä on oikeus lomailla silloin kun haluaa, vaikkei hänellä ole lapsia. Koen tämän jo kiusantekona. Hän ei edes lähde mihinkään reissuun, vaan lomailee kotona. Kukin saa viettää lomansa niin kuin haluaa, mutta jos olet vaan kotona, niin etkö voisi olla viikkoa myöhemmin?
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäät lapsettomat, vois ottaa lakiin että perheelliset ajaa edelle aina lomavalinnoissa.
Tämä se vasta itsekästä olisi. Ja kyllä, minulla on lapsia.
Koska lapsettomat ovat ikuisesti lapsia itsekin. He haluavat pitää syyslomaa ja hiihtolomaa koska kouluissakin on lomaviikko tuolloin. Eivät he muista tai hahmota sitä että ovat jo aikuisia koska ovat lomailleet "aina" = kouluajoista lähtien silloin.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu on niin absurdi, että ei voi kuin ihmetellä. Lapsettomatko leimaavat lapselliset itsekkäiksi, kun nämä toivovat voivansa viettää lomat jälkikasvunsa kanssa? Eikä siis päin vastoin, jos he ilman mitään syytä haluavat lomansa juuri näihin samoihin aikoihin. Jo on aikoihin eletty.
Eikä kukaan edes vastaa AP:n og kysymykseen, joka kuuluu näin:
"Kukin saa viettää lomansa niin kuin haluaa, mutta jos olet vaan kotona, niin etkö voisi olla viikkoa myöhemmin?"
Voisiko tähän saada yhdenkin tolkullisen vastauksen lapsettomilta?
Miksi pitäisi olla joku syy sille, milloin työntekijä pitää lomansa? Sinäkö sen päätät, mikä on hyväksyttävä syy? Miksi jankutat koko ajan samoista asioista? Harva ihminen on pelkästään koko lomaviikon kotona. Jokainen saa kuitenkin viettää koko lomansa vaikka kotona, jos haluaa tai ei jaksa muuta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, taasko mamma itkee kun ei voi jyrätä parhaimpiin lomaikkunoihin vaan sillä syyllä kun on mennyt haavin aukaisemaan väärässä hetkessä ja katiskasta on tullut 18 vuoden saalis.
Kehtaa vielä haukkua muita itsekkäiksi kun kehtaavat haluta samaan aikaan lomalle kuin muutkin ihmiset ...
Minua hämmästyttää se, että ihmiset jotka eivät pidä lapsista, haluavat ehdottomasti viettää talvilomansa samaan aikaan lapsiperheiden kanssa. Onkohan heistä kivaa kun pääsee valittamaan kuinka hotellissa oli taas lapsia aamupalalla ja kaikissa lomakohteissa on hirveästi lapsiperheitä. Lennotkin ihan hirveitä kun lapset riehuu ja huutaa koko matkan ajan.
Itse olen aina valinnut lomani koulujen loma-aikojen ulkopuolelle jos se on ollut mahdollista. Lomakohteissa on silloin vähemmän tungosta ja hinnatkin ovat pienempiä.
Vain silloin kun perheessä oli kouluikäisiä la
Matkat ovat lisäksi todella paljon edullisempia koulujen loma- aikojen ulkopuolella. Lisäksi hiihto- ja Syysloma ovat eri aikaan eri puolella Suomea joten naurattaa nämä lapsettomat jotka haluavat pitää syyslomaa kun muutkin lapset lomailevat.
Olen ollut työelämässä 15 v lapsettomat ja 10 v lapset saatuani.
Ei olisi tullut mieleenkään ennen lapsia haluta lomaa kun on koulujen syysloma, enhän minä edes tiennyt koko loman ajankohtaa ennen omia koululaisia.
Onneksi meillä tiimityö pelaa ja nyt kun itsellä isot lapset suon loman heille joilla on pienet koululaiset kotona. Niin minunkin kohdallani ymmärrettiin loman ahankihdan pakottavuus sen ajan kun lapset olivat alakoululaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, taasko mamma itkee kun ei voi jyrätä parhaimpiin lomaikkunoihin vaan sillä syyllä kun on mennyt haavin aukaisemaan väärässä hetkessä ja katiskasta on tullut 18 vuoden saalis.
Kehtaa vielä haukkua muita itsekkäiksi kun kehtaavat haluta samaan aikaan lomalle kuin muutkin ihmiset ...
Minua hämmästyttää se, että ihmiset jotka eivät pidä lapsista, haluavat ehdottomasti viettää talvilomansa samaan aikaan lapsiperheiden kanssa. Onkohan heistä kivaa kun pääsee valittamaan kuinka hotellissa oli taas lapsia aamupalalla ja kaikissa lomakohteissa on hirveästi lapsiperheitä. Lennotkin ihan hirveitä kun lapset riehuu ja huutaa koko matkan ajan.
Itse olen aina valinnut lomani koulujen loma-aikojen ulkopuolelle jos se on ollut mahdollista. Lomakohteissa on silloin vähemmän tungosta ja hinnatkin ovat pienempiä.
Minua naurattaa sinun typeryytesi. Et todellakaan ymmärrä mistään mitään. Kasva aikuiseksi.
Muistavatko kaikki edes lomia varatessaan, milloin syys- tai talviloma ovat? Tuskinpa.
Mies on opettaja. Lapset on isoja, mutta miehen lomat koulujen loma- aikana eikä saa virkavapaata sillon kun haluaisi. Olen itse joustanut 30 v aina ja joka paikassa ja mitään kruunua en siitä saanut. Nyt ajattelenkin vain itseäni ja omia lomia. Jos en saa lomaa ku haluan ni en saa, mutta yritän joka kerta.cei kiinnosta enää mitä kukaan ajattelee.
Myös lapsettomilla on oikeus pitää lomansa. Ihan sama nukkuuko koko loman, käykö juhlimassa tai ihan mitä vaa.
Kaikki asiat eivät valitettavasti pyöri vain ja ainoastaan perheellisten ympärillä. Anteeksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistavatko kaikki edes lomia varatessaan, milloin syys- tai talviloma ovat? Tuskinpa.
Lapsettomat muistavat. He katsovat koulujen sivuilta loma- ajat koska voivat lomailla, äiti on käskenyt tarkistamaan ettei tule poissaoloja koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi tullut mieleenkään ennen lapsia haluta lomaa kun on koulujen syysloma, enhän minä edes tiennyt koko loman ajankohtaa ennen omia koululaisia.
Onneksi meillä tiimityö pelaa ja nyt kun itsellä isot lapset suon loman heille joilla on pienet koululaiset kotona. Niin minunkin kohdallani ymmärrettiin loman ahankihdan pakottavuus sen ajan kun lapset olivat alakoululaisia.
Koskas suot sen loman sille lapsettomalle jos hän sattuisikin olemaan erilainen kuin sinä ja haluaa sen syysloman aikaan? Tuskin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos et edes tiennyt koska koulujen syysloma on, niin milläs ihmeellä voit sanoa ette halua lomaa juuri silloin? Tuskin lapsettomat yleensäkään haluaa lomaa juuri sen lasten loman aikaan, vaan nimenomaan sille ajankohdalle.
Se vaan nyt on niin että lomia suunnitellessa jokainen on saman arvoinen. Oli lapsia tai ei. Työnantajalle se että kuka työntekijöistä on lomalla on ihan sama. Kunhan miehitys on riittävä ja hommat hoituvat. Kun olen itse esimies asemassa lomia hyväksynyt niin lomailijan lapset eivät siinä asiassa paina yhtään.
Olen väärä ihminen vastaamaan, koska olen kotirouva. Aiemmin kyllä olin työelämässä ja lomani halusin pitää touko-, syys- ja marraskuussa. Parhaat matkustuskuukaudet!
Odotamme jo aikaa, kun ollaan miehen kanssa kaksin. Ei todellakaan lomailla hiihto- tai syyslomaviikoilla. Kamala kaaos lentoasemillakin silloin.
Minä kyllä välttelen koulujen lomaviikkoja, kun silloin on kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika monen lähipiirissä on lapsia ja koululaisia. Kyllä lomat tulee puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska lapsettomat ovat ikuisesti lapsia itsekin. He haluavat pitää syyslomaa ja hiihtolomaa koska kouluissakin on lomaviikko tuolloin. Eivät he muista tai hahmota sitä että ovat jo aikuisia koska ovat lomailleet "aina" = kouluajoista lähtien silloin.
Sinä et ole kasvanut aikuiseksi. Aikuinen tietää, ettei lapset ole etukortti työpaikan lomiin.
Pikkulapsi kitisee tuollalailla kun muut eivät tee kuten pikkulapsi haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat muistavat. He katsovat koulujen sivuilta loma- ajat koska voivat lomailla, äiti on käskenyt tarkistamaan ettei tule poissaoloja koulusta.
Äiti täällä. Sulje tietokone ja lopeta trollaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Se vaan nyt on niin että lomia suunnitellessa jokainen on saman arvoinen. Oli lapsia tai ei. Työnantajalle se että kuka työntekijöistä on lomalla on ihan sama. Kunhan miehitys on riittävä ja hommat hoituvat. Kun olen itse esimies asemassa lomia hyväksynyt niin lomailijan lapset eivät siinä asiassa paina yhtään.
Mahtava kuulla että olet tasapuolinen! Olisipa tuollaisia esimiehiä enemmän maailmassa.
Se ei kuulu sinulle. Mistä edes tiedät, kuka on kotona ja kuka ei?
ohis