Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkeruus lapsettomia kohtaan tuntuu kummalliselta

Vierailija
31.07.2025 |

Koska ei ketään ole (toivottavasti?) pakotettu vanhemmaksi vasten tahtoaan vaan ihan itse on valittu se rooli. Niin miksi pitää purkaa paha mieli lapsettomiin?

En ole koskaan ymmärtänyt.

Mistä on kyse , ellei katkeruudesta (kadutaan päätöstä kun tehtiin päätös nuoruuden hölmöydessä tms) ?

Kommentit (265)

Vierailija
261/265 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tällaista tapahtuu? Itse en ole ollut kenellekään katkera, mutta niin päin kyllä, että lapsettomaksi jääneet tai vaikeimman kautta lopulta lapsia saaneet, ovat heittäneet mulle aika tylyä kommenttia. 

Ainakin täällä etelä-pohjanmaan syväjoki-paikkakunnilla joutuu silmätikuksi jos ikää on yli 25 ja ei ole lapsia. Vielä pahempi jos ei ole edes puolisoa.

Kerran yhdellä työpaikalla 60v henkilö keskeytti oman työnsä ja tuli oikein erikseen haukkumaan homoksi, kun oli kuullut että olen. 30v lapseton sinkku. Tapahtui ihan 2021, eikä joskus 70-luvulla.

Vierailija
262/265 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä mua vituttaa noi vapaamatkustajat. Sitähän ne on. Odottaako ne, että mun lapset hoitaa ja maksaa niiden vanhuuden? Meillä ei ole tulevaisuutta, jos ei ole lapsia. Lyhytnäköinen valinta minusta. Yleensä yhdistyy jonkunlaisen sossuvaltion kannattamiseen. 

Sun lapsesikin saattaa valita lapsettomuuden etkä voi määrätä niiden elämää. Kukaa ei ei hoida ketään ilmatteeksi ja maksa kenenkään vanhuutta. Oletko hieman yksinkertainen. En tiedä ketään ikääntynyttä jota omat lapset hoitaisi. Joutuu ulkopuoliseen maksulliseen apuun turvautumaan. 

Eri, mutta onhan politiikassakin nykyään jatkuvasti aiheena, että "tarvitsemme lisää ja lisää m muuttoa, koska meiltä loppuu ihmiset". Ei olla kestävällä pohjalla, kun suomalaiset eivät lisäänny tarpeeksi ja joudutaan raahaamaan tänne ties mitä kulttuureja paikkaamaan vajetta. Eli olisi se ihan hemmetin kiva, jos kaikki lisääntyisivät mieluummin kuin tuodaan muualta jengiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/265 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lapsettomuus on ihanaa! Ei ole huollettavia tai pakollisia lasten menoja, on omaa aikaa ja rahaa tehdä mitä haluaa.. Tulisipa kaikkiin liikennevälineisiinkin sellainen lapseton ja hiljainen tila.

Mikään ei ole kamalamman kuuloista kuin lapsen rääkyminen. Opettakaa ne rääpäleenne pitämään se turpa kiinni!

Pidä itse turpasi kiinni.

Vierailija
264/265 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä mua vituttaa noi vapaamatkustajat. Sitähän ne on. Odottaako ne, että mun lapset hoitaa ja maksaa niiden vanhuuden? Meillä ei ole tulevaisuutta, jos ei ole lapsia. Lyhytnäköinen valinta minusta. Yleensä yhdistyy jonkunlaisen sossuvaltion kannattamiseen. 

Sun lapsesikin saattaa valita lapsettomuuden etkä voi määrätä niiden elämää. Kukaa ei ei hoida ketään ilmatteeksi ja maksa kenenkään vanhuutta. Oletko hieman yksinkertainen. En tiedä ketään ikääntynyttä jota omat lapset hoitaisi. Joutuu ulkopuoliseen maksulliseen apuun turvautumaan. 

Eri, mutta onhan politiikassakin nykyään jatkuvasti aiheena, että "tarvitsemme lisää ja lisää m muuttoa, koska meiltä loppuu ihmiset". Ei olla kestävällä pohjalla, kun suomalaiset eivät lisäänny tarpeeksi ja joudutaan raahaamaa tänne ties mitä kulttuureja paikkaamaan vajetta. Eli olisi se ihan hemmetin kiva, jos kaikki lisääntyisivät mieluummin kuin tuodaan muualta jengiä. 

Mitä vikaa muualta raahatussa "jengissä"? Heillähän on usein paljon lapsia, joten yhteistäkin säveltä löytynee. 

Vierailija
265/265 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa muualta raahatussa "jengissä"? Heillähän on usein paljon lapsia, joten yhteistäkin säveltä löytynee. 

Mitä vikaa täällä syntyvissä on? Mitä vikaa on saada lapsia itse? Miksi muualla tehdään lapsia ja raahataan tänne? Eivätkö täällä asuvat itse osaa? Ulkoistavatko täällä asuvat synnytyksen ja kulttuurin muille?

Jos haluan olla tekemisissä muiden kulttuurien kanssa, voin lähteä muualle. Itse voit tulla Itä-Helsinkiin katsomaan mitä vikaa muualta raahatussa "jengissä". Kaikissa ei tosiaan ole mitään vikaa, mutta itse voit tulla toteamaan kokonaistilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi