Verikokeen tulokset näkyvät omissa terveystiedoissani, mutta kukaan ei ota yhteyttä
Terveyskeskuslääkäri määräsi verikokeita varmuuden vuoksi ja sain jo tulokset sähköisesti. Tuloksissa on useampi kohta, jotka eivät ole lainkaan viiterajoissa, mutta kukaan ei ole ollut yhteydessä. Olen kuullut, että joillekin on huonoista tuloksista saatettu soittaa jo samana päivänä. En olisi halunnut tietää lainkaan tuloksista, kun mitään ei kuitenkaan tapahdu. Tähänkö on tultu, että potilas itse soittelee perään ja kysyy voisiko joku lääkäri katsoa tuloksia, kun eivät ole kunnossa?
Kommentit (101)
Ap, ota yksinkertaisesti uusi yhteys ja pyydä uusintalabrat, oman tulkintasi mukaan ovat aiheellisia, se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ota yksinkertaisesti uusi yhteys ja pyydä uusintalabrat, oman tulkintasi mukaan ovat aiheellisia, se riittää.
mistä lähtien potilas on alkanut päättää milloin labra on aiheellista uusia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varata soittoaika jo siellä labrassa muutaman päivän päähän labroista kun tulokset ovat valmistuneet.
Ei kannata, vaan kannattaa kysyä labralähetteen laatijalta, että miten toimitaan tulosten kanssa
Juu, mutta tarkoitin, että tilanteessa missä ei ole etukäteen sovittu miten tulosten kanssa toimitaan on helpointa sopia se soittoaika sIellä labrassa. Lääkäreissä on eroja seuraavatko tuloksia omatoimisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varata soittoaika jo siellä labrassa muutaman päivän päähän labroista kun tulokset ovat valmistuneet.
Ei kannata, vaan kannattaa kysyä labralähetteen laatijalta, että miten toimitaan tulosten kanssa
Juu, mutta tarkoitin, että tilanteessa missä ei ole etukäteen sovittu miten tulosten kanssa toimitaan on helpointa sopia se soittoaika sIellä labrassa. Lääkäreissä on eroja seuraavatko tuloksia omatoimisesti.
labrassa ei varailla aikoja mihinkään muualle kuin siihen kyseiseen labraan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin myös (syöpäkontrolli) ja ihmettelin myös punasella huutavia viitearvojen ylityksiä. Laitoin näistä Maisaan kyselyn. Sieltä vastattiin, ettei pienet ylitykset näiden arvojen kohdalla haittaa. Ja että niitä seurataan...lopetin sit huolissani olon. Kun ei muutakaan voi.
Onpa kurjaa. Nykyinen systeemi jättää potilaan kyllä tosi yksin. Jotenkin pitäisi kysymättäkin saada jonkinlainen kuittaus, että kaikki on hyvin, jos kaikki ei ole viiterajoissa.
Olen vastannut lehtikauppilaillekin nyt, kun en tiedä millaisesta numerosta lääkäri soittaa. Pitää varmaan itse alkaa soitella, koska verikokeissa ei ole tällaisia lukemia koskaan ollut.
Ap
Kannattaa ottaa "puhelintarjonnan rajoituspalvelu" niin puhelinmyyjät lopettavat soittelemisen. On voimassa 3 vuotta ja uusittavissa pu
Tästä ei ole hyötyä, jos olet joskus erehtynyt antamaan numeron johonkin. Minulle soittaa edelleen milloin mikäkin remppafirma, kun olen 10v sitten asunut omakotitalossa ja olen ilmeisesti johonkin antanut joskus numeroni.
Tk ja labra ovat täälläkin eri firmaa, ei labrasta pysty varaamaan mitään aikoja tk:n puolelle. Toki saman katon alla ovat, samalla reissulla voi käydä luukulla jos on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin myös (syöpäkontrolli) ja ihmettelin myös punasella huutavia viitearvojen ylityksiä. Laitoin näistä Maisaan kyselyn. Sieltä vastattiin, ettei pienet ylitykset näiden arvojen kohdalla haittaa. Ja että niitä seurataan...lopetin sit huolissani olon. Kun ei muutakaan voi.
Onpa kurjaa. Nykyinen systeemi jättää potilaan kyllä tosi yksin. Jotenkin pitäisi kysymättäkin saada jonkinlainen kuittaus, että kaikki on hyvin, jos kaikki ei ole viiterajoissa.
Olen vastannut lehtikauppilaillekin nyt, kun en tiedä millaisesta numerosta lääkäri soittaa. Pitää varmaan itse alkaa soitella, koska verikokeissa ei ole tällaisia lukemia koskaan ollut.
Ap
Kannattaa ottaa "puhelintarjonnan rajoituspalvelu" niin puhelinmyyjät lopettavat so
Mä laitan eston aina jos erehdyn vastaamaan myyntipuheluun.
Siis vanhuksena luen kummissani tätä keskustelua. En paljon lääkäri tarvitse mutta seuraan kuitenkin asioita. Tiedän eron tk:n käyttämän labran ja yksityisten labrojen välillä, tunnen ajanvarauskäytännöt. Labran varaan netistä , vaikka osaisin terveyskeskukseenkin, siinä luotan vanhanaikaisesti puhelimeen. Kyllä aina on takaisinsoitto tullut, nykyisin jo automaatti kertoo suunnilleen ajan.
Kuka huolehtisi asioistani jos itse en saisi suuta auki ja kysyisi miten tää homma jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kannattaa ottaa "puhelintarjonna
Sama ja sitten ne soittaa seuraavalla viikolla ERI NUMEROSTA! Ei käy mielessä, että jos tulee luuri korvaan ja estot päälle niin en ole kiinnostunut ko palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
"Olen kuullut, että joillekin on huonoista tuloksista saatettu soittaa jo samana päivänä."
Tämän täytyy olla jokin tosi poikkeuksellinen tilanne, tyyliin syytä epäillä hyvin vakavaa, aggressiivista sairautta. En ole ikinä kuullut, että kellekään ois soitettu peruslabroista. Ehkä viime vuosituhannella tehtiin niin?
Mull tuli soitto ja häädettiin heti sairaalaan, kun peruslabrojen perusteella oli selvä leukemiaepäily. Ja lääkärin mukaan hemoglobiini oli niin alhaalla ettei pitänyt pystyä kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Siis vanhuksena luen kummissani tätä keskustelua. En paljon lääkäri tarvitse mutta seuraan kuitenkin asioita. Tiedän eron tk:n käyttämän labran ja yksityisten labrojen välillä, tunnen ajanvarauskäytännöt. Labran varaan netistä , vaikka osaisin terveyskeskukseenkin, siinä luotan vanhanaikaisesti puhelimeen. Kyllä aina on takaisinsoitto tullut, nykyisin jo automaatti kertoo suunnilleen ajan.
Kuka huolehtisi asioistani jos itse en saisi suuta auki ja kysyisi miten tää homma jatkuu.
Vanhuksena sinulla on varmaan aikaa odotella takaisinsoittoa vaikka koko päivä. Täällä yksiköstä riippuen "palataan asiaan 1-3 vuorokauden sisällä" tai "1-7 vuorokauden sisällä". Sitten kun et pääsekään vastaamaan niin asia kuitataan sillä, ettei potilas vastaa. Harva työssäkäyvä pystyy päivystämään koko aikaa puhelimen ääressä puhelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksena sinulla on varmaan aikaa odotella takaisinsoittoa vaikka koko päivä. Täällä yksiköstä riippuen "palataan asiaan 1-3 vuorokauden sisällä" tai "1-7 vuorokauden sisällä". Sitten kun et pääsekään vastaamaan niin asia kuitataan sillä, ettei potilas vastaa. Harva työssäkäyvä pystyy päivystämään koko aikaa puhelimen ä
Täällä tulee niin tarkkaan, noin klo 15.00. Huomenna noin 10.00.
Eiköhän voi pyytää myös tekstiviestiä, mulle joskus tullut niinkin. Labrat mormaalit, tärneimmät arvot mainittu, vuoden päästä varaa uudet labratm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksena sinulla on varmaan aikaa odotella takaisinsoittoa vaikka koko päivä. Täällä yksiköstä riippuen "palataan asiaan 1-3 vuorokauden sisällä" tai "1-7 vuorokauden sisällä". Sitten kun et pääsekään vastaamaan niin asia kuitataan sillä, ettei potilas vastaa. Harva työssäkä
Tämähän on täysin hva-kohtaista. Ei yhdelle potilaalle aleta mitään tekstareita lähettelemään, jos se ei kuulu hva:n tapoihin. Ja kyllä, meillä takaisinsoittoja ei määritellä tuon tarkemmin.
Minulla täällä, Tampereella, on sellainen systeemi, että lääkärin kanssa kirjoitellaan viestejä tilanteesta, ja tätä viestintää on tarpeen mukaan. Tämä sopii paremmin kuin se, että lääkäri soittaisi pyytämättä ja se maksaisi joitakin kymmeniä euroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksena sinulla on varmaan aikaa odotella takaisinsoittoa vaikka koko päivä. Täällä yksiköstä riippuen "palataan asiaan 1-3 vuorokauden sisällä" tai "1-7 vuorokauden sisällä". Sitten kun et pääsekään vastaamaan niin asia kuitataan sillä, ettei potilas vastaa. Harva työssäkäyvä pystyy päivystämään koko aikaa puhelimen ä
Aika nokitteleva tyyli sinulla. Kohdistatko sen aina pelkästään vanhuksiin, vai onko asenne sama kaikkiin ihmisiin? Saatko koskaan palautetta asiasta, vai hiipivätkö tutut pitkin seinävieriä kun olet huonolla tuulella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita terveysasemalle ja kysy hoitajalta. Jostain saa yleisnumeron sinne jos kaivaa tarpeeksi.
Noissa ei nykyään bruukailla oikein vastailla puhelimiin, näyttää olevan mukavampaa vain juoruilla ja katsella omia kynsinauhoja. Mikä lie hiljainen kapina on meneillään noissakin.
Usein voit jättää takaisinsoittopyynnön, josta kyllä soitetaan. Syynä voi olla se, että samalla hoitajalla voi olla live-asiakas palveltavana, joten olisi molempia kohtaan epäreilua ruveta selvittämään puhelinasiakkaan asiaa samaan aikaan. Soita vaan, ei katsele kynsinauhoja, vaan asiakkaita on pilvin pimein, mutta kaikkia yritetään palvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kannattaa ottaa "puhelintarjonnan rajoituspalvelu" niin puhelinmyyjät lopettavat so
sinulla on oikeus tietää mistä ovat saaneet puhelinnumerosi ja sen jälkeen oikeus kieltää, että sieltä ei soitella sinulle enää koskaan puhelinmyynnin nimissä eikä numeroasi myöskään anneta eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
"Olen kuullut, että joillekin on huonoista tuloksista saatettu soittaa jo samana päivänä."
Tämän täytyy olla jokin tosi poikkeuksellinen tilanne, tyyliin syytä epäillä hyvin vakavaa, aggressiivista sairautta. En ole ikinä kuullut, että kellekään ois soitettu peruslabroista. Ehkä viime vuosituhannella tehtiin niin?
Mulle soitettiin pari vuotta sitten melkein saman tien kun hemoglobiinin tulos tuli verikokeista. Se oli niin alhainen (72), että päivystävä lääkäri soitti ja kyseli tilannettani. Tuommoinen arvo kuulemma aiheuttaa järjestelmässä hälytyksen, ja hoitaja välittää tiedon päivystäjälle, joka kontaktoi potilaan. Tuolla arvolla yleisohje kuulemma on, että pitäisi hakeutua päivystykseen esim. mahdollisen sisäisen verenvuoden takia. Mutta mulla oli kyse myoomien aiheuttamista kovista kuukautisvuodoista, joten ei ollut tarvetta päivystykseen (asia hoitui aikanaan kohdun poistolla). Mutta jos siis veriarvot on niin poikkeavat, että epäillään vaikkapa leukemiaa tai muuta tosi vakavaa, niin luulisi että tämmöinen hälytys on järjestelmissä olemassa ja joku ottaa kyllä yhteyttä potilaaseen.
Kannattaa ottaa "puhelintarjonnan rajoituspalvelu" niin puhelinmyyjät lopettavat soittelemisen. On voimassa 3 vuotta ja uusittavissa puhelinsoitolla ennen määräajan menemistä umpeen.
https://asml.fi/kieltopalvelut/