Joskus tuntuu että olisi kivempaa olla takaisin 70- tai 80-luvulla, vähän stabiilimpaa elämää ilman mitään somea ja nettiä..
Teknologia tuo paljon mahdollisuuksia mutta kaiken kaikkiaan elämänmeno oli 70- tai 80-luvulla jotenkin rauhallisempaa kuin nykyisin.
Tietysti ongelmia oli silloinkin, eipä sillä..
Ehkä sitä muistaa helpommin hyvät puolet silloisessa elämäntyylissä.
Työpaikat ainakin oli stabiilempia silloin. Lähes kaikilla ihmisillä oli vakinaiset kokopäivätyöpaikat jos vain niin halusi itse.
Maailma on muuttunut jotenkin tosi levottomaksi nykysin mikä joskus surettaa.
Kommentit (45)
Itse kaipaan takaisin ysärille. Best times.
Ymmmärrän mitä tarkoitat. Minusta parasta aikaa oli 90-luku, kun internet oli vielä vapaa ja vain kohtuu fiksujen ihmisten saatavilla. Some ja joka ikisen uuvatin pääsy internetiin pilasi asioita. 90-luvulla ei ollut tyypillistä, että netissä roikutaan kaiken aikaa, vaan ihmisillä oli myös elämä ruudun ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
90-luvun loppupuolisko oli aika positiivista aikaa, kyllä.
Terv. Ap
Ei ole pakko pitää auki koko ajan. Laitteet kiinni. Mutta muiden pitäisi tietää miten saada hädässä yhteys tai jos muuta asiaa, esim. joku läheinen. Tai valitsee materiaalin ja työntää epämääräistä materiaalia pois koko ajan, jos osuu silmään, ettei enää klikkaa sitä. Pitää keksiä konsteja ja keinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. Ap
Minä kaipaan ysäriltä niitä vaatteita. Tyyliin neuletakkeja, joissa kukkasia. Myös korut oli hienoja. Ja seinäpuhelin. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko pitää auki koko ajan. Laitteet kiinni. Mutta muiden pitäisi tietää miten saada hädässä yhteys tai jos muuta asiaa, esim. joku läheinen. Tai valitsee materiaalin ja työntää epämääräistä materiaalia pois koko ajan, jos osuu silmään, ettei enää klikkaa sitä. Pitää keksiä konsteja ja keinoja.
Ei ole näin yksinkertaista. Ihminen on sosiaalinen eläin, eikä se riitä että yksin lopettaa internetissä roikkumisen kun myös ystävienkin pitäisi näin tehdä. Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että ystäväpiiri ei ole nettiriippuvaista, mutta huomaan että moni alle 30v voi oikeasti tosi huonosti tän takia kun kaikki, aivan kaikki, roikkuvat netissä päivät pitkät eikä edes treffikumppania tapaa helposti netin ulkopuolella. Olen tosi ilonen, että olen saanut viettää lapsuuden ilman tietokoneita ja älypuhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. Ap
Minä kaipaan ysäriltä niitä vaatteita. Tyyliin neuletakkeja, joissa kukkasia. Myös korut oli hienoja. Ja seinäpuhelin. :)
Pitsikuvioneuletakki vaikka pinkki tai kukkaneuletakki?
Suomi olisi parempi paikka jos ei olisi keksitty nettiä eikä matkapuhelinta, sillon Suomi olisi vain suomalaisten.
Vierailija kirjoitti:
No enpä nyt tiedä oliko tuo ydinsodan odottelu mitenkään kauhean hilpeää aikaa sekään. Tsernobyl ja kaikki.
Kumma kyllä minä en odottanut. Tpivottavasti sinulla oli muutakin tekemistä ja kumma kyllä. Ydiniskua kannattaa pelätä juuri nyt muttet pelkää...
"Maija tässä. Nähdäänkö kuudelta leikkipuistossa?" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. Ap
Pitsikuvioneuletakki vaikka pinkki tai kukkaneuletakki?
Kukkaneuletakki.
Perustetaan sellainen 70-lukuretriitti. Reservaatti. Perunoita ja kastiketta ja mustavalkoteevee, ei nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen alkoikin Saksan EU diktatuuri ja halpatyövoiman tuonti Suomeen.
Joopajoo. R*ssien diktatuurissa ei saanut edes Jäätävää Poltetta esittää.
Ole pois netistä, älä syytä nettiä.
Ihmiset ja maailma on muuttuneet, ei netti tähän liity mitenkään.
Näillä valituksilla saadaan vain pahaa aikaiseksi.
Vastuuta itsestä ja omasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Luokaa sitä hyvää energiaa uudestaan, ei se itsestään tapahdu.
Se oli hirveää aikaa, jos joutui viettämään aikaa jossain syrjässä kuten maalla. Ei mitään tekemistä. Ei mitään telkkarissa, kaikki kirjat ja lehdet luettu moneen kertaan. Ihmisillä ei ollut vara edes yksityisautoiluun. Ei ollut kännyköitä. Onhan sieltä vain vähän huonoja kokemuksia, kun ei tapahtunut koskaan mitään. Voi onnea.
Tähänkin ongelmaan voin todeta;
Ei sometilejä, ei ongelmaa.
M42
Vierailija kirjoitti:
Ymmmärrän mitä tarkoitat. Minusta parasta aikaa oli 90-luku, kun internet oli vielä vapaa ja vain kohtuu fiksujen ihmisten saatavilla. Some ja joka ikisen uuvatin pääsy internetiin pilasi asioita. 90-luvulla ei ollut tyypillistä, että netissä roikutaan kaiken aikaa, vaan ihmisillä oli myös elämä ruudun ulkopuolella.
Pointti on se että nämä ihmiset ovat jo erilaisia eikä heillä joka tapauksessa olisi muuta tekemistä kuin kiusata ihmisiä, nytkin he käyttävät ne mahdollisuudet joita on. Ei netin poistaminen muuta näitä ihmisiä mitenkään kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Se oli hirveää aikaa, jos joutui viettämään aikaa jossain syrjässä kuten maalla. Ei mitään tekemistä. Ei mitään telkkarissa, kaikki kirjat ja lehdet luettu moneen kertaan. Ihmisillä ei ollut vara edes yksityisautoiluun. Ei ollut kännyköitä. Onhan sieltä vain vähän huonoja kokemuksia, kun ei tapahtunut koskaan mitään. Voi onnea.
Niin no tämähän se totuus oli.
No enpä nyt tiedä oliko tuo ydinsodan odottelu mitenkään kauhean hilpeää aikaa sekään. Tsernobyl ja kaikki.