Miksi ulkomailla 60+ nainen saa miehiltä huomiota, mutta Suomessa ei kelpaa?
Lomamatkoilla ulkomailla, esim. Välimeren maissa minä ja ystävättäreni saamme miehiltä huomiota, hymyjä ja kohteliaisuuksia, vaikka meillä molemmilla on ikää jo yli 60 vuotta. Onpa joku antanut ruusunkin ja tarjonnut drinkin. Suomessa miehet eivät ole näkevinään meitä ja kukaan ei todellakaan hakeudu seuraan tai kerro kohteliaisuuksia. Mikä meissä kokeneemmissa naisissa on vikana Suomessa, kun ulkomailla kelpaamme tällaisina?
Kommentit (292)
Hys hys, Gambiaan siitä huomiota keräämään. 60 jotain, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Miksi 6-kymppisen naisen pitäisi saada huomiota? Ei samanikäinen mieskään saa.
Kyllä minä ainakin saan. Olen 61 vuotias mies, urheilen paljon edelleen ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa, pukeudun siististi. Tyyliltäni olen ns. pukumies, johon olen jo tottunut ammatissani, jossa joudun jatkuvasti olemaan puvussa ja solmiossa. Kyllä naisia tulee joka kerta juttelemaan, jos lähden johonkin yökerhoon tai vaikka terassille. Yleensä ikähaarukka naisilla on noin 40-60v. Turha tämän ikäisenä on mennä mihinkään nuorison suosimaan paikkaan kuolaamaan 20v opiskelijatyttöjä, enkä edes kaipaa sen ikäistä seuraa, omat lapsetkin ovat jo paljon vanhempia. Aikansa kutakin. Välillä tulee yöseuraa ja välillä ei, en stressaa tästä yhtään. Ja kokemukseni mukaan yöseurana esim. noin 40-50 vuotiaat ovat parhaita. Jaksavat vielä hyvin ja ennen kaikkea tietävät, mitä ovat tekemässä ja uskaltavat kertoa, mitä haluavat.
Turha valittaa jos käy pubeissa verkkarihousut ja crocksit jalassa se rakas MM95-paita päällä ja örisee humalassa jokaiselle naiselle vuorotellen jotain sekavaa. Tyylikkäät ja hyväkäytöksiset miehet saavat aina huomiota ja seuraa, iästä riippumatta. Myös tällainen 60+ hopeakettu.
Samasta syystä jonka takia +60v vatsakaskin mies saa naisilta huomiota Thaimaassa. Taloudellisen hyödyn tavoittelu.
Siitä samasta syystä kuin suomalainen 60v mies saa huomiota naisilta, matkustellessaan Aasian maissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa miehet luulevat, että nainen alkaa luulla itsestään liikoja, jos naista alkaa kehua.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi toista ihmistä ei saisi kehua. Itse olen kehunut toisia ihmisiä sukupuolesta riippumatta, jos on aihetta kehua. Viimeksi eilen näin noin 40-vuotiaan naisen, jolla oli päällään todella kaunis kesämekko. Menin kertomaan hänelle, kuinka kaunis mekko hänellä on ja tiedustelin, mistä hän on sen hankkinut. Kiinnosti aidosti, vaikka olen häntä huomattavasti nuorempi itse. Naisen kasvoille levisi todella suuri hymy tästä kommentista ja hän antoi minulle kyseisen nettikaupan osoitteen. Eli pienillä teoilla ja sanoilla voi myös saada piristettyä toisen ihmisen päivää, ei se maksa mitään.
Miituukin vaikuttaa. Saa kutsun kuulusteluihin.
Tapa lähestymisiin lienee myös sukupolvikysymys. Portsarin hommia tehneenä ja ravintoloissa aikoinaan paljon aikaa viettäneenä on tullut huomattua että osalla 60+ porukalla naisten lähestyminen tapahtuu vain 2 promillen humalassa ja kourimalla. Vähintäänkin lähestyminen on verbaalisella tasolla sosiaalisesti lievästi sanoen kömpelöä.
Tämä ikäluokka on kuitenkin ilmeisesti tottunut siihen että nainen tempaisee vähintään avarilla jos mies ei kiinnosta ja tämän oletusasetuksen takia kaikkia naisia joilta ei saa turpaan, yritetään sinnikkäästi vaikka näillä ei kiinnostaisi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin saan. Olen 61 vuotias mies, urheilen paljon edelleen ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa, pukeudun siististi. Tyyliltäni olen ns. pukumies, johon olen jo tottunut ammatissani, jossa joudun jatkuvasti olemaan puvussa ja solmiossa. Kyllä naisia tulee joka kerta juttelemaan, jos lähden johonkin yökerhoon tai vaikka terassille. Yleensä ikähaarukka naisilla on noin 40-60v. Turha tämän ikäisenä on mennä mihinkään nuorison suosimaan paikkaan kuolaamaan 20v opiskelijatyttöjä, enkä edes kaipaa sen ikäistä seuraa, omat lapsetkin ovat jo paljon vanhempia. Aikansa kutakin. Välillä tulee yöseuraa ja välillä ei, en stressaa tästä yhtään. Ja kokemukseni mukaan yöseurana esim. noin 40-50 vuotiaat ovat parhaita. Jaksavat vielä hyvin ja ennen kaikkea tietävät, mitä ovat tekemässä ja uska
Tämä suorastaan vahvistaa säännön. Eli suunnilleen 10% miehistä saa huomiota 90%:lta naisista. Näkyy myös Tinderissä. Loput 90% miehistä joutuu sitten kamppailemaan siitä 10%:n osuudesta naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin saan. Olen 61 vuotias mies, urheilen paljon edelleen ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa, pukeudun siististi. Tyyliltäni olen ns. pukumies, johon olen jo tottunut ammatissani, jossa joudun jatkuvasti olemaan puvussa ja solmiossa. Kyllä naisia tulee joka kerta juttelemaan, jos lähden johonkin yökerhoon tai vaikka terassille. Yleensä ikähaarukka naisilla on noin 40-60v. Turha tämän ikäisenä on mennä mihinkään nuorison suosimaan paikkaan kuolaamaan 20v opiskelijatyttöjä, enkä edes kaipaa sen ikäistä seuraa, omat lapsetkin ovat jo paljon vanhempia. Aikansa kutakin. Välillä tulee yöseuraa ja välillä ei, en stressaa tästä yhtään. Ja kokemukseni mukaan yöseurana esim. noin 40-50 vuotiaat ovat parhaita. Jaksavat vielä hyvin ja ennen kaikkea tietävät, mitä ovat tekemässä ja uska
Siisti, ehkä komeakin, hyväkäytöksinen, itsevarma ja keskustelutaitoinen mies kiinnostaa naisia aina. Kuten sanoit, iästä riippumatta, oli sitten kyseessä 20v nuorimies tai 60+.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää täysin paikkansa.
Itsestään huolta pitävät ja edes vähän ulkoasuunsa huomiota kiinnittävät +60 miehet kyllä saavat seuraa. Varsinkin jos osaavat puhua muistakin aiheista kuin urheilusta tai säästä.
Virtyneet verkkarit, kaljamaha ja kruununa karjalalippis eivät varsinaisesti houkuttele naisia. Ellei sitten satu olemaan miljonääri...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin saan. Olen 61 vuotias mies, urheilen paljon edelleen ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa, pukeudun siististi. Tyyliltäni olen ns. pukumies, johon olen jo tottunut ammatissani, jossa joudun jatkuvasti olemaan puvussa ja solmiossa. Kyllä naisia tulee joka kerta juttelemaan, jos lähden johonkin yökerhoon tai vaikka terassille. Yleensä ikähaarukka naisilla on noin 40-60v. Turha tämän ikäisenä on mennä mihinkään nuorison suosimaan paikkaan kuolaamaan 20v opiskelijatyttöjä, enkä edes kaipaa sen ikäistä seuraa, omat lapsetkin ovat jo paljon vanhempia. Aikansa kutakin. Välillä tulee yöseuraa ja välillä ei, en stressaa tästä yhtään. Ja kokemukseni mukaan yöseurana esim. noin 40-50 vuotiaat ovat parhaita. Jaksavat vielä hyvin ja enne
Tinderissä naisilta saa huomiota kun ottaa kunnon kuvat ja tekee hyvän tekstin sekä viestittää muutakin kuin moi tai ana pilua epämääräisellä tekstillä, joka rikkoo joka ikistä oikeinkirjoitussääntöä.
Vierailija kirjoitti:
Tapa lähestymisiin lienee myös sukupolvikysymys. Portsarin hommia tehneenä ja ravintoloissa aikoinaan paljon aikaa viettäneenä on tullut huomattua että osalla 60+ porukalla naisten lähestyminen tapahtuu vain 2 promillen humalassa ja kourimalla. Vähintäänkin lähestyminen on verbaalisella tasolla sosiaalisesti lievästi sanoen kömpelöä.
Tämä ikäluokka on kuitenkin ilmeisesti tottunut siihen että nainen tempaisee vähintään avarilla jos mies ei kiinnosta ja tämän oletusasetuksen takia kaikkia naisia joilta ei saa turpaan, yritetään sinnikkäästi vaikka näillä ei kiinnostaisi yhtään.
Totta 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin saan. Olen 61 vuotias mies, urheilen paljon edelleen ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa, pukeudun siististi. Tyyliltäni olen ns. pukumies, johon olen jo tottunut ammatissani, jossa joudun jatkuvasti olemaan puvussa ja solmiossa. Kyllä naisia tulee joka kerta juttelemaan, jos lähden johonkin yökerhoon tai vaikka terassille. Yleensä ikähaarukka naisilla on noin 40-60v. Turha tämän ikäisenä on mennä mihinkään nuorison suosimaan paikkaan kuolaamaan 20v opiskelijatyttöjä, enkä edes kaipaa sen ikäistä seuraa, omat lapsetkin ovat jo paljon vanhempia. Aikansa kutakin. Välillä tulee yöseuraa ja välillä ei, en stressaa tästä yhtään. Ja kokemukseni mukaan yöseurana esim. noin 40-50 vuotiaat ovat parhaita. Jaksavat vielä hyvin ja enne
Tämä suorastaan vahvistaa säännön. Eli suunnilleen 10% miehistä saa huomiota 90%:lta naisista. Näkyy myös Tinderissä. Loput 90% miehistä joutuu sitten kamppailemaan siitä 10%:n osuudesta naisia.
Silti yli 10% miehistä on parisuhteissa.
Kauneusihanteet on erilaisia eri maissa.
Vierailija kirjoitti:
Kauneusihanteet on erilaisia eri maissa.
Ei ole.
Jokaisessa maassa riittävä määrä rahaa tekee henkilöstä kauniin/komean.
Se on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Olisko vika teissä? Kyllä 60+ naisetkin saa huomiota Suomessa.
Miksi suomalainen 60+ mies ei saa huomiota yhtään missään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa miehet luulevat, että nainen alkaa luulla itsestään liikoja, jos naista alkaa kehua.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi toista ihmistä ei saisi kehua. Itse olen kehunut toisia ihmisiä sukupuolesta riippumatta, jos on aihetta kehua. Viimeksi eilen näin noin 40-vuotiaan naisen, jolla oli päällään todella kaunis kesämekko. Menin kertomaan hänelle, kuinka kaunis mekko hänellä on ja tiedustelin, mistä hän on sen hankkinut. Kiinnosti aidosti, vaikka olen häntä huomattavasti nuorempi itse. Naisen kasvoille levisi todella suuri hymy tästä kommentista ja hän antoi minulle kyseisen nettikaupan osoitteen. Eli pienillä teoilla ja sanoilla voi myös saada piristettyä toisen ihmisen päivää, ei se maksa mitään.
Kehua saa, kyllä se tuntuu mukavalta. Tilannetajua pitää olla ja hiukan miettiä, että miten kehuu toista. Esim. itselleni on tultu sanomaan baarissa, ehkä ice breaker yrityksenä, näillä sanoilla *vi*tu sul on hyvät tissit*. Juu, lähde menemään perverssi känniääliöä. Sitten taas kun joku yöseuralainen on sanonut täysin samat sanat kesken touhujen, on tämä tuntunut kivalta. Eli kehuissa pitää olla myös pelisilmää, että mitä, missä ja milloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko vika teissä? Kyllä 60+ naisetkin saa huomiota Suomessa.
Miksi suomalainen 60+ mies ei saa huomiota yhtään missään?
Kuten ylempänä jo todettiin, niin kyllä saa. Pitää olla siististi pukeutunut ja muutenkin siisti olemus. Vähintäänkin alkeelliset käytöstavat ja halua keskustella muustakin kuin urheilusta ja autoista.
Eikös aiemmassa aihetta käsittelevässä keskustelussa mammat piehtaroineet onnesta, kun viidenkympin jälkeen mieshuomio loppui?
Oletko mies vai mitä meinasit?