Huumattiinko mut??
Hei, en tiedä mistä aloittaisin kirjoittamaan tätä, mutta olen 18-vuotias tyttö ja mua jäi vähän mietityttämään yksi juttu.
Noh, tutustuin vähän aikaa sitten netissä saman ikäiseen poikaan. Tultiin hyvin juttuun jne. No, sain sitten tietää että tämä poika polttaa kannabista. Alkuun en tykännyt yhtään ajatuksesta. No, sitten tää poika ehdotti että haluaisinko mäkin testata polttaa budia. No mä sitten suostuin. Vedin sitä ehkä 4 kertaa henkeen, ja sen jälkeen menin ihan todella sekasin. Tuntui kuin olisin ollut jotenkin kehoni ulkopuolella. Samalla tuntui että en pysty kontrolloimaan käsiäni tai jalkojani, tuntui ihan kuin olisin jähmettynyt paikoilleni vaikka liikutinkin käsiä ja jalkoja. Katsoimme youtubesta musiikkivideoita ja sillon tuntui että uppouduin ihan kokonaan jonnekkin omaan maailmaan. Näin tosi omituisia juttuja. Koko näkökenttäni täyttyi erilaisista väreistä ja kuvioista.
Meneekö budin polttelusta noin sekaisin, varsinkin kun poltin niin vähän?
Tän lisäksi mua mietityttää se että tämä poika yritti illan aikana moneen otteeseen tarjota mulle alkoholia. Eikö alkoholi ja huumeet ole aika huono yhdistelmä?
Kommentit (23)
Kamoon, oikeasti? Miksi ottaa tuollaisia riskejä?
Synteettisestä kannabiksesta saattoi olla kysymys. Voi olla hyvinkin vaarallista.
Ei. Sinua ei huumattu. Suostuit vapaaehtoisesti jonkin substanssin vaikutuksen alaiseksi. Olit tyhmä. Älä tee sitä enää ikinä.
Huumattiinko? Ei, sinä itse huumasit itsesi kun menit huumeita käyttämään.
Niin no..
Yks kaveri tarjosi mulle keksiä, sen jälkeen lohikäärmeet jahtasi mua pitkin Töölön katuja.
En yleensä vedä viinaa väkevämpää.
M44
Menee. Minä valahdin vastaavassa tilanteessa aivan liikunta- ja puhekyvyttömäksi ja pelkäsin koko tuon ajan, että halvaannuin varmasti loppuelämäkseni. Jos savut minulle tarjonnut mies olisi halunnut minulle jotakin tehdä, en olisi voinut estää sitä mitenkään. Onneksi hän vain toi tyynyn pääni alle ja tuli viereeni soittamaan kitaraa rauhoitellen välillä, että tila menee kyllä ohi. Olin tunnin verran aivan kyvytön mihinkään muuhun kuin ajattelemaan ja ajatuksetkin olivat yhtä sotkua. Älkää ikinä ottako tuntemattomalta mitään.
Pysy erossa tuosta pojasta äläkä ikinä enää kokeile huumeita.
Jos ihan välttämättä haluat kokeilla mitä tahansa uutta, olipa se päihteitä, liftaamista, joen yli uimista tai mitä tahansa, niin älä tee sitä yksin tuntemattoman seurassa. Tai kaverinkaan kanssa esim. tuntemattoman asunnossa tai syrjäisessä sijainnissa, jossa olette pulassa, jos tuntemattomalla onkin eri aikeet kuin teillä. Etenkin päihdyttävien aineiden nauttiminen (joita voi käytännössä olla piilotettuna vaikka mihin juomaan tai syötävään) uuden ihmisen/porukan kanssa on ehdoton ei-ei.
Itse olen joskus vuosikymmeniä sitten kerran poltellut tavaraa, josta meni kyllä ihan pää jumiin. En nyt mikään kokenut käyttäjä ollut, ehkä pari kertaa tuon lisäksi polttanut, mutta ei mitään tuollaista vaikutusta. Mistäs sen tietää miten mikäkin tavara kehenkin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Menee. Minä valahdin vastaavassa tilanteessa aivan liikunta- ja puhekyvyttömäksi ja pelkäsin koko tuon ajan, että halvaannuin varmasti loppuelämäkseni. Jos savut minulle tarjonnut mies olisi halunnut minulle jotakin tehdä, en olisi voinut estää sitä mitenkään. Onneksi hän vain toi tyynyn pääni alle ja tuli viereeni soittamaan kitaraa rauhoitellen välillä, että tila menee kyllä ohi. Olin tunnin verran aivan kyvytön mihinkään muuhun kuin ajattelemaan ja ajatuksetkin olivat yhtä sotkua. Älkää ikinä ottako tuntemattomalta mitään.
Kuulostaa aikalailla minun kokemukseltani tämä (13).
Vierailija kirjoitti:
Up
... jos siis joku ymmärtäisi tämän luettuaan, että satunnaisen tuttavuuden tarjoama "ruohosätkä" tai mikä tahansa laiton huume voi vaikutukseltaan olla ihan mitä tahansa. Et voi siis luottaa vieraaseen. Ja siitä tilanteesta voi aiheutua elämää muuttavia vammoja, sukupuolitauteja tai esimerkiksi jouk-ko-rais-ka-uksen uhriksi joutuminen.
Kun nykyajan ihmisten on pakko saada vetää verenkiertoonsa jotain päihdyttävää, niin etsi ainakin joku turvallinen ihminen siihen viereen. Mutta muista, että kun vapaaehtoisesti otat, niin sen jälkeen olet vastuullinen siitä, mitä sinulle sen jälkeen tapahtuu. Ei se toimkntakyvyttömyys poista sinun vastuuta, että turha itkeä jälkeenpäin, jos jotain käy
Neljä keuhkollista on paljon ja siitä voi hyvinkin tulla tuollaisia vaikutuksia etenkin nuorelle ja kokemattomalle.
Ei huumattu, vaan itse käytit ainetta.
Ihan hyvin voi mennä jalat alta. Minulla meni nuuskasta, kun nielin sitä kestetä mitä pitäisi räkiä veks.
Mutta itse sinä itsesi huumasit. Sinulle kerrottiin. Tiesit, että on huumaavaa ainetta ja käytit sitä.
Olisi voinut toki olla mitä vain ainetta ja olisi voinut käydä pahemminkin. Olisit voinut myös kuolla.
Itse sinä itsesi huumasit.
Mieti seuraavalla kerralla, kun tarjotaan, että mitä teet.
Sen voi myös jättää ottamatta.
Veljeni kuoli kokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Itse sinä itsesi huumasit.
Mieti seuraavalla kerralla, kun tarjotaan, että mitä teet.
Sen voi myös jättää ottamatta.Veljeni kuoli kokeiluun.
Ottivat, kokeilivat, erilaisia lääkkeitä. Ei edes mitään huumaavia. Kaverinsa pelastui mahahuuhtelulla. Veljeni elimistö ei kestänyt.
Ei mene noin sekaisin. Älä polta mitään, mitä sulle vieras ihminen tarjoaa.