Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma erillään asumisessa

Vierailija
30.07.2025 |

Päätimme aiemmin muuttaa erilleen, mutta jatkaa avioliittoa. Suhde on muuten ihan hyvä, mutta minulla on niin pahoja uniongelmia, etten pysty nukkumaan kenenkään kanssa. Mies oli asunut minun kotonani ja osti oman asunnon - mutta - hän osti en eri puolelta Suomea. Se johtaa siihen, että hän yhä edelleen käytännössä asuu luonani ja käy omassa kodissaan vain silloin tällöin viikonloppuisin. Tuo muutto ei siis auttanut minua ollenkaan ja alan olla epätoivoinen.

Unettomuuteni on tosi pahaa, mutta helpottaa silloin, kun saan nukkua pidempiä jaksoja yksin. Yleensä käytän joka päivä unilääkettä ja silti uni on repaleista, kesällä kun mies oli viikon poissa, pääsin yllättäen eroon unilääkkeestä.

Mies ei ymmärrä ongelmaani ollenkaan ja lähinnä loukkaantuu ja suuttuu, kun otan sen esiin. En voi kösittää, miksi hän tietoisesti järjesti asiansa niin, että osti oman asunnon, mutta paikasta, jossa ei voi asua, kun hänen työnsäkin on täällä paikkakunnalla. Mikä teidän mielestänne olisi reilu ja oikeudenmukainen ratkaisu tähän ongelmaan?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette molemmat myisi omia asuntojanne ja ostaisi yhteistä isompaa jossa olisi omat makuuhuoneet? 

Vierailija
2/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Miksi mies osti asunnon jostain kaukaa? Mitä hän ajatteli sen hyödyttävän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu ratkaisu olisi teillä muuttaa sellaiseen taloon jossa on vaikka kolme kerrosta,sinä voit nukkua kellarikerroksessa ja mies elelee kahdessa ylemmässä kerroksessa. Tai talo jossa pieni erillinen vierasmaja ja nukut siellä. 

Vierailija
4/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei kykene ymmärtämään sinua, ei osaa toimia järkevästi eikä huolehtia sinun terveydestäsi yhtään, mitä järkeä on jatkaa avioliittoa ja yhdessäoloa?

Vierailija
5/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu ratkaisu olisi teillä muuttaa sellaiseen taloon jossa on vaikka kolme kerrosta,sinä voit nukkua kellarikerroksessa ja mies elelee kahdessa ylemmässä kerroksessa. Tai talo jossa pieni erillinen vierasmaja ja nukut siellä. 

Miten tuo olisi reilua? :D

Vierailija
6/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö mitenkään nukkumaan eri huoneissa tai auttaako, jos samassa huoneessa on edes erilliset sängyt?

Vierailija
7/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sanoit, kun mies kertoi ostavansa asunnon toiselta puolelta Suomea?

Vierailija
8/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette molemmat myisi omia asuntojanne ja ostaisi yhteistä isompaa jossa olisi omat makuuhuoneet? 

Tässä minun asunnossani on erilliset makuhuoneet, silti en pysty nukkumaan, kun mies on kotona.

Ap

Vierailija
9/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa erinomaisen järkevästi tehty. Aloittajan ongelmaan on yksinkertaisempi ratkaisu: erilliset sängyt, jos nykyisessä asunnossa ei ole mahdollista nukkua eri huoneissa.

Vierailija
10/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä minun asunnossani on erilliset makuhuoneet, silti en pysty nukkumaan, kun mies on kotona.

Ap

No eihän tuossa voi mitään avioliittoa enää olla. Et voi pakottaa miestä elämään sun oikkujesi mukaan.

Vierailija
11/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sanoit, kun mies kertoi ostavansa asunnon toiselta puolelta Suomea?

Yllätyin tietysti, mutta en osannut arvioida sitä, että se miehen oma asunto siellä auttaisi minua niin vähän.

Miehellä on edellisestä avioliitosta lapsia siellä ja hänen omasta näkökulmastaan se oli hyvä ratkaisu käydä siellä joka toinen viikonloppu lapasia tapaamassa. Hän ei tunnu ymmärtävän sitä, että minulla terveys ihan oikeasti kärsii yhdessä asumisesta ja että se viikonloppuasunto siellä ei auta minua, eikä ratkaise pääongelmaa minun kannaltani.

Vierailija
12/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis pelkäätkö sinä sitä miestä vai missä mättää?

Vierailija
13/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eihän tuossa voi mitään avioliittoa enää olla. Et voi pakottaa miestä elämään sun oikkujesi mukaan.

En tietenkään halua pakottaa miestä elämään 'oikkujeni' mukaan. Olen ottanut eron puheeksi monesti, mutta mies ei halua erota. Tämä järjestely kai sopii hänelle hyvin.

Ap

Vierailija
14/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Elikkä tarviitte sellasen talon jossa on kaksi erillistä asuntoa yhdessä. Vierailut pitää sopia etukäteen.

Vierailija
15/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siinä tapauksessa olisi paras ratkaisu se, että hoitaisit pääsi kuntoon. Jos vika on korvien välissä, muutto ehkä ratkaisee jonkun muun kuin nukkumisongelman.

Vierailija
16/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tietenkään halua pakottaa miestä elämään 'oikkujeni' mukaan. Olen ottanut eron puheeksi monesti, mutta mies ei halua erota. Tämä järjestely kai sopii hänelle hyvin.

Ap

No jos se ei sovi sulle, niin sitten se ei sovi -> ero

Vierailija
17/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis pelkäätkö sinä sitä miestä vai missä mättää?

En tietenkään, olen vain niin herkkäuninen ja huono nukkumaan.

Ap

Vierailija
18/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen huonouninen enkä saa unta samassa huoneessa vaikka olisi erilliset sängyt.

Onneksi on erilliset makkarit ja nukkuminen onnistuu näin.

Hyvillä unenlahjoilla varustetut eivät voi ymmärtää näitä ongelmia. Olipa ap:n mies ajattelematon tuon asunnon oston suhteen! Vähät välittää vaimon valvomisesta.

Vierailija
19/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heität kynnysmaton ulos ja menet sen tilalle makaamaan.  Tai sanot että se toinen asunto pitää vaihtaa. 

Vierailija
20/82 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette nuku eri huoneissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan