***KOTILOT uuteen viikkoon****
Hei kaikille!
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!
Viikonloppu meni joo-..mies koko viikonlopun töissä joten tosi kypsää oli!
Aihalle, tosi hienoa, että olet hakenut apua!! Ja tuo viikonloppu kuulosti ihanalta! Mutta tosiaan, varmasti olisi enemmän apua jos joku olii välillä lasten kanssa, jotta saisit hengästää...hassua, että sinun kanssa tullaan olemaan .
Nyt täytyy mennä...palailen paremmalla ajalla. Nyt aamusapuskaa...
Rsna:lla oli vissiin uä tällä viikolla? Tuklehan sit heti kertoo kuulumisia!! Onko muilla jotain tapahtumassa tällä viikolla?? Mulla np uä ensiviikon ke. Vähän alkaa jo jännittämään...
MR ja sintti rv 11+2
Kommentit (44)
juu, hiljaista näyttää olevan!! Ja kiva tosiaan, että te jakautuneet jaksatte vielä kirjoitella tänne :)
Naksu30 sulla kuulostaa tosi lupaavalta!!! Toivotaan, että lähtö olis pian!!
Itellä kaikki tuo tuntuu NIIIIIIIN kaukaiselta vielä...no onhan viikkojakin niin vähän viellä. Ens viikolla niskapoimu , siis keskiviikkona. Onneksi pääsiäisenä vieraita ja veljen lapsen ristiäiset, joten puuhaa riittää :) Varmaan, kullä tiistaina on maha ihan kuralla. Toivon niiiin (niinkuin tietty jokainen) että kaikki olisi hyvin!
Eikös rsna:lla ollut uä tällä viikolla??? Toivottavasti tulet pian kertomaan kuulumisia!! Mites teillä muilla alkutaipaleen väellä????
No, mukavia pääsiäisiä kaikille ja jakautukaa te jotka olette loppu suoralla!!! Tsemppiä ja voimia synnytyksiin ja muille mukavia aurinkoisia munarikkaita päiviä !! :)
MR +sintti rv 11+5
Oksennustaudin vauhdittamana (onneksi ei tullut enää ripulia eikä oksennusta sairaalaan päästyä) pieni tyttö syntyi maanantaina klo 6.27 hyvin nopean synnytyksen jälkeen. Säännölliset supistukset alkoivat klo 2 yöllä, sairaalaan mentiin klo 5 ja tyttö oli jo puolitoista tuntia myöhemmin maailmassa. Ei siinä paljon kivunlievitystä ehtinyt saada, mutta hienosti meni kaikki. :0)
Mitat: 2700 g, 48 cm, pipo 34 cm. Ihan vähän pientä hiushaituvaa ja aivan pyöreä pää.
Kotiin päästiin eilen ja isosiskot ovat ihan pienen siskon pauloissa. Ripuli on minun ja miehen osalta jo hellittänyt, mutta kakkonen ripuloi edelleen. :0( Esikoinen on jostain syystä säästynyt koko taudilta.
Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille! Nyt ei ole aikaa kirjoitella enempää.
adalat kera kolmen neidin :0)
Koneella ehtii yllättävän paljon istuskella kun vauveli nukkuu niin hyviä unia ja isommat pojat on päivisin koulussa ja eskarissa!
Toki siivousta ja pyykin pesua aina riittää, mutta en ota niistä kauheeta stressiä..
Adalatille Kovasti Onnea pikkuPrinsessasta!!
Luna:
Kyllä teilläkin varmasti ajan kanssa Aarre alkaa nukkumaan pisempiä pätkiä ja lopettaa yötuhinat, että saa äitikin nukkua kunnolla! Onneksi kuitenkin saat päivällä huilattua!
Naksulle tsempit ultraan!!
Pidetään peukkuja, että kaikki on kunnossa! Ymmärrän kyllä että se np-ultra jännittää etukäteen..Varmasti kaikilla sama juttu.
Mitäs kuuluu AIHALLE?
Toivottavasti olet päässyt masiksen voittamisen kanssa jo alkuun!
Tulehan kertomaan kuulumisia jos jaksat!
Poika nukkuu ulkona, vaikka aamulla mietin viitsinkö laittaa tuohon myrskyyn vauvaa ulos, mutta puin kunnon varusteet päälle ja vaunujen päälle sadesuoja ja hyttysverkko..Tunnin verran on jo nukuttu ihan hyvin ulkona!
Eilinen päivä olikin melkoinen valvomispäivä;
Vilppu nukkui yhteensä vaan n. kaksi tuntia ja muuten valvoi ja söi ja välillä kitisi..Oli tosi väsynyt, mutta ei jostain syystä saanut nukuttua.
Kokeiltiin vaihtaa Nannista Tutteliin..Liekö se valvottanut..Mutta palattiin takaisin Nanniin, kun kakka oli illalla ja tänä aamuna tosi kiinteää ja kuivaa!
Tänään on varmaan vuorossa nukkumispäivä, eli hereilläolo aika on vähäistä.
Onkos Kotiloilla pääsiäissuunnitelmia?
Me oleillaan vaan kotona ja pyydetään kylään varmaan jotain kavereita.. Jollain sukulaisella ehkä vieraillaan tässä lähellä. Muuten ei ole sen kummempia suunnitelmia.
Nyt jatkan siivousta taas kerran..
mammutti ja Vilppu 1kk ja 3pv (kyllä aika menee äkkiä vauvan kanssa!)
Onnea adalat pienestä tytöstä! Sullapa olikin nopeaa toimintaa sitten lopulta. Onkohan LapaLepakin jo päässyt lähtemään kun ei ole rouvasta kuulunut pariin päivään... Toivotaan! Täällä odotellaan jännittyneinä kuulumisia...
Ja Naksulle tsemppiä, taitaa olla lähtö lähellä!
Luna ja Aarre taasen
Onnea adalatille pienestä tyttösestä. Eipä ole juurikaan supistellut päivän aikaan. Nyt on kämppä siivottu ja puunattu. Saunasta just tulin ja nyt sit odotteleen alkaako mitään tapahtuun...
Lapalepan kuulumisia mäkin jo odottelen.
Huomenna olis tulossa anoppi ja miehen veli perheineen meille syömään. Anoppi onneksi luvannut kokata. Paitsi tietty jos lähtö tulee, niin suunnitelmat peruuntuu. Toivon kyllä, että pääsis lähtee, ei jotenkin jaksais keskittyä seurusteluun vieraiden kanssa, kun ajatukset pyörii vaan tämän oman navan ympärillä. On kait ihan luonnollistakin tässä tilanteessa. Mä olen vähän huono sit sanoon, että elkää tulko.
No nyt lähden tekeen jotain kevyttä iltapalaa.
Naksu ja nasu rv39+5
Onnea Adalat tytöstä!! Jotain hyvää sai mahatautikin aikaseksi joskus!!
Tänne ei uutuuksia.. Muutama supistus pongaitu päivisin ja sit iltasin.. alkaa näköjään pikkusen lisääntyy kun viikkoja paukkuu täyteen..
Ahdistus lisääntyy ja alkanu muuttuun kipeeks.. sattuu tohon rintojen alle.. pallean kohtaan?
Onko teitä muita tollanen vaivannu näillä viikoilla?
AHdistaa pitkän aikaa ja saa kyllä maata kyljellään muutamia hetkiä että helpottaa, jos helpottaa..
Hormoonit kiusaa taas pahasti.. hermo naksuja tulee otettua miehelle pienistä asioista ja sanoista.. kuten jäätelön ostosta! Enpä mää niitä tonne pakastimeen itteäni varten osta...
esikoinen tuli ilta selitystä tohon jutteleen, joten tämä tarina tästä...
mani ja purri 31
Äippäloma alko tänään!!
Eipä tuo mitään muutosta arkeen tuo kun muutenkin puolitoista kk jo kotona ollut!! mutta kuitenkin!!
Ja niin alotin vauvan vaatteiden pesun eilen... aikas monta koneellista tota on.. en tiiä teenkö hieman aikasin ton, mutta 2kk laskettuun.... mitään muut ei kyllä valmiina..
ADALAT: Onnittelut tytöstä!
NAKSU: Suppareita sinne päin, että pääsisit tositoimiin!
On tässä tullut luettua teidän kuulumisia, mutta kirjoittelut jääneet vähiin.
Ei siitä auttamisjutusta nyt sitten mitään tullut eli neuvola mun tukikohta huolille ja tietty täällä on ihania ihmisiä!
Ilmotin sille perhetyöntekijälle, että en tarvitse ketään mun kanssa pitämään lapsille mitään askartelua. Luonnistuu ihan itseltänikin. Ja kun kerran en saanut apua lastenhoitoon, niin terapia jää aloittamatta. Ei siitä mitään lasten kanssa tule ja kuopus (2v5kk) kuitenkin jo ymmärtää asioita niin en rupea kyllä hänen kuullen kertoilemaankaan.
Kyllä muuten otti päähän, kun se perhetyöntekijä kehtas laittaa mulle vielä tekstaria, että mitäs sitten kun kolmas syntyy, niin tarviinko sitten apua siivouksessa ja ruoanlaitossa ja lastenhoidossa. Ja pe..le, sitähän apua mä tässä nyt jo kaipasin. Ton vois kyllä ottaa jo ihan vittuiluna. Vastasin vain, että eiköhän pärjätä kun nytkin meinataan.
Eilen oli taas koko päivän kamalat harjotussupparit. Maha pinkeenä jatkuvasti. Yöllä oli muutama kipeekin suppari ja mahan kovettelut vaan jatkuu taas tänään. P olo siis. No eihän tässä ole jäljellä kuin reilut 9 viikkoa h-hetkeen. Ja kun edellisetkin syntyneet rv 39+6 niin eiköhän sinne asti mennä taas.
Pitäis tässä jatkaa siivoilua...
Hyvää pääsiäistä kaikille!!
Mitäs HULDA sulle kuuluu?
AIHA ja Nea rv 32+3
Ei vaan oikeen tuu kirjoitettua mitään, kun mä elän edelleen tätä tyhjiötäni, kun kyttään uusia vuotoja ja toivon parasta. Eikä mulle muutenkaan mitään tapahdu, kun en kotoa voi kauheesti lähteä edes kauppaan, kun tulee ihan kauheet supistukset ja kotonakaan en saa mitään tehdä.
Mut elättelen toivoa, että uskallan alkaa taas hengittää kunhan ens torstain ultrassa on käyty. :)
Onnea adalatille!!! Arvattiinhan me täällä tosin, että sä oot menny poksumaan, kun äkisti katosit. :D
Pääsiäinen ollaan vaan kotona. Nyt täytyy mennä syömään...
Hulda 30+1
Pojan sain 39+1 viikolla 4.4 aamu 4.31.3380g ja 48cm.Ihana pikku pakkaus.Palailen myöhemmin!!
Huldalle jaksamista! On varmaan tosi stressaavaa olla oikein tekemättä mitään ja kun vielä pelko persiissä koko ajan. Voimia sulle!
Huiskutin: Onnittelut pojasta! Vauvan tuoksua!
AIHA vielä
Suuret onnittelut vauvoista adalat ja Huiskutin!! :)
Hulda: Toivottavasti saat mielenrauhan siellä ultrassa! :)
Omaan napaan ei mitään erikoista kuulu, siksi harvemmin oon myös kirjoitellut, vaikka lukemassa oon käynyt useasti :) Pysyy tilanteen tasalla! ;)
Ens viikon to olis seuraava neuvola ja samalla esikon 3v neuvola.
Sunnuntaina tulee se maaginen rv30 täyteen :D Ei oo pitkä aika kun jo saa omankin nyytin käydä hakemassa kotiin ;)
PP 29+5
Onnittelut huiskuttimelle pojasta. Tällä viikolla ollaankin saatu paljon syntyneitä kotiloihin. Täällä kanssa oltais ihan valmiita synnyttämään. Supistelee kyllä pitkin päivää ja väliin kipeitäkin, mutta ei mitään kummempaa. Taisin innostua liikaa siitä toissa yön hyvästä alusta, kun monta tuntia supisteli jo niin säännöllisesti. Pääsiäisvieraat saatu ulos ja nyt aion vähän syödä suklaata ja löhöillä sohvalla....
NAKSU ja NASU rv39+6
Rivissä jälleen ja kahtena kappaleena. Tänään olen palannut kotiin...
Eli lyhyesti, meille syntyi 4.4. klo 15.03 poika. Painoa pojalla 4220 g ja pituutta 52 cm.
Luna: Eli ei tullut prinsessaa meillekään, mutta tällä hetkellä en voisi kuvitellakaan muuta itselleni kuin tuon hurmaavan prinssin.
Tulen myöhemmin kertomaan enemmän ja laitan synnytyskertomusta kehiin. Sen verran kerron et nopeeta toimintaa oli.
LapaLepa kera kolmen prinssin!!!
Hirmuisesti Onnea vauvansa saaneille.
Huiskutin ja Lepalepa saaneet vauvansa samana päivänä. =)
Ihanaa lukea vauva uutisia. =)
Oma odotus kyllä tuntuu vielä järjettömän pitkältä.
Vatsaa on vihlonu ja repinyt kun esim. kääntänyt kylkeä ja tuntuu aika ikävältä. Mutta taisi kuulua asiaan näillä viikoilla jos oikein muistan.
Ja vessassa saa nyt juosta yhtenään. Loppuajasta varmaan asun vessassa.
Katselin tuossa np-ultra kuvaa ja vertailin edellisten vauvojen kuviin ja kyllä on selkeä kuva. Ja huomasin jonkin ulokkeen jalkojen välissä.
Olisikohan kikkeli vaikka on kyllä olo että tyttö tulossa.
Vaikka voihan tytön vehkeet erottua kans hassusti.
Tyttö kun syntyi ja kätilö nosti esille pylly meihin päin niin miehen kanssa luultiin pojaksi mutta onneksi ei ehditty sanoa mitään kun kätilö hihkaisi, tyttö tuli. Olis ollu melko noloa.
Poikakin olisi kyllä tervetullut kun jo kumpaakin sorttia on niin samapa se kumpi tulee, mutta haluan ehdottomasti saada selville sukupuolen.=)
Tsirppana rv 13+6
En muista onnittelinko jo... :D Tällä viikollahan on sit oikea kotiloiden poksumisviikko. :D
ON: Yöt on tuskaa. Käyn usein vessassa ja kylkiasennot ei tunnu hyvältä. Lonkat menee ihan jumiin ja särkee niin ettei uni meinaa tulla. :(
Lisäks tää hermoilu alkaa syödä hermoja. Voinkohan mä saada käynnistyksen (sektio) 37+0 kun oon psyykkisesti ihan heikoilla jo silloin. 7 vkoakin tuntuu hirveen pitkältä ajalta. :O Sitä paitsi alkaa hermo mennä siihenkin, kun meille on taloudellinen menetys sekin, että mies ei voi tehdä töitä nyt niin paljoa, kun lapsille ei oo hoitajaa jos ne ei oo päiväkodissa. :(
Joo, ei siis mitään uutta mun olotilaan. Elän tällaisessa tyhjiössä. En uskalla ees kauheesti vauvaa ajatella. Esim vauvan vaatteiden kyttäämisen oon jättäny kokonaan muille, kun olin jo niin vakuuttunu silloin verenvuodon aikaan, että se kuoli. Siis kyllä mä sen liikkeistä tunnen, mut en uskalla alkaa enää elämään niin, että kaikki menis varmasti hyvin loppuun asti. :/
Kohta mies lähtee kauppaan ja pitäis lista sille tehä. Täytyy nyt koittaa ostaa sellainen määrä herkkuja, että edes niistä piristyis. :)
Hulda 30+2
Onnea LapaLepa ja Huiskutin! Niin ne pikku prinssit vaan vie meidän sydämet =) Olin kyllä ihan varma, että LapaLepa saa vaaleanpunaisen käärön, mutta hyvä näin. Aika mahtavaa kyllä olla kolmen pojan äiti, vai mitä ;)
Huldalla on kyllä tosi raskaat ajat, voimia sulle! Täälläkin ihan huolissani seurailen sun kuulumisia...
AIHAlle samoin tsemppiä!
Naksulle suppareita, kyllä se kohta on menoa!
Alkaa olla vähän haikea olo, kun tajuaa, ettei oikeestaan enää kuulu tähän pinoon... Niin kauan kuitenkin täällä " elänyt" mukana, että ei osaa poiskaan olla enää. Kävin vauvakuume puolella kurkkimassa yksi päivä ja koin ahaa elämyksen, että mähän saisin vaikka tänne alkaa taas kirjoitella :) No, ehkä tää kullanmuru kuitenkin riittää mulle taas muutamaksi vuodeksi ja katotaan sitten vieläkö kuume iskee... Isäntä on kyllä melko ehdoton, että ei enää enempää, mutta muuttuuhan se mieli miehilläkin... :)
Luna ja Aarre 2vk 1pv
Nyt onkin jo moni Kotilo vauvansa saanut..
Onnea myös perässä tulijoille! Kyllä maaliviiva teilläkin vielä koittaa!
Luna:
Minä kanssa edelleen roikun täällä, vaikka periaatteessa en kuuluisikaan tänne, mutta ei malta poiskaan jättäytyä!
Meitä onkin yllättävän monta kolmen Pojan äitiä samassa pinossa.
Ja vaikka alkuun tyttöä halusinkin, niin ikinä en vaihtaisi kolmea poikaa mihinkään!! On ne niin ihania kuitenkin! Ja näin se pitää olla!
Hauskaa pääsiäistä kaikille!
mammutti ja Vilppu
nyt näitä vauvauutisia onkin tllut oikein roppakaupalla. Ihanaa!
Huldalle kovasti voimia ja jaksamista! Ikävä on sinun tilanteesi, mutta yritä levätä ja ottaa rauhallisesti.
Vähn hidasta on tämä naputtelu yhdellä kädellä kun pieni-neiti on samalla tuossa tissillä. On kyllä kova tyttö syömään ja minulla meinaa tissit pamahtaa nyt kun vähän tyttö päätti harventaa syömisiään. Viime yö oli ensimmäinen hyvin nukuttu yö sitten la-su välisen yön. Tyttö veteli unia 3-4 tunnin pätkissä ja heräsi vaan syömään välillä. Päivisin tuo jaksaakin valvoa yllättävänkin pitkiä pätkiä eikä oikein suostu kunnon unia sängyssään ottamaan; sylissä kyllä torkkuu mielellään. Harmi vaan, että ilma on nyt noin kehno niin ei päästä pihalle porukalla.
Kakkosellakin alkaa ilmeisesti viimein ripuli hellittämään, jo on kyllä aikakin kun on viikon kestänyt. Vieraita meillä ei vielä tuon ripulin takia ole käynyt, mutta varmaan ensi viikolla alkaa vastaanotto. :0) Isosiskot ovat aivan innoissaan vauvasta ja molemmat osallistuvat kovasti hoitamiseen ja haluavat pitää sylissä (tosin niin, että minä tai isänsä tukee vauvan niskaa) yms. Aika kivasti on siis meillä lähtenyt homma käyntiin tyttö trion kanssa, jos ei lasketa mukaan ripuliepisodia.
Hyvää pääsiäistä kaikille!!!
adalat
Eilen oli neuvola, kaikki oli hyvin. Verenpaine ja mun syke oli vähän korkea. Terkka sanoi, että joskus se voisi ennustaa synnytystä. No kävin illalla marketeilla ostamassa pyhiksi ruokaa ja olihan työ, että jaksoin reissun. Supisteli ja joka paikkaa kolotti ja vihloi. No klo21 aikaan alkoi sit supisteleen ihan kunnolla 10-15min. välein ja sitä kesti aina 1.30 ja sit tyssäs. Oli kyllä jo ihan " oikeita" suppareita. Harmi vaan kun hyvä vauhti loppui. Oksettava olo on ollut koko aamun, tuoremehua olen yritänyt juoda. Mies lähti töihin ja olen täällä poikien kanssa. Täytyy yrittää levätä ja kerätä voimia, jos vaikka ens yönä pääsis tosi toimiin. Kuopukselta mulla alkoi synnytys kanssa samaan tapaan, eli pari kolme yötä oli noita supistuksia, jotka loppui. Sit kun synnytys tosissaan lähti eteneen niin siinäpä ei montaa tuntia mennytkään.
Mukavia pääsiäisen pyhiä kaikille!
NAKSU (jännityksessä)ja NASU rv39+5