***KOTILOT uuteen viikkoon****
Hei kaikille!
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!
Viikonloppu meni joo-..mies koko viikonlopun töissä joten tosi kypsää oli!
Aihalle, tosi hienoa, että olet hakenut apua!! Ja tuo viikonloppu kuulosti ihanalta! Mutta tosiaan, varmasti olisi enemmän apua jos joku olii välillä lasten kanssa, jotta saisit hengästää...hassua, että sinun kanssa tullaan olemaan .
Nyt täytyy mennä...palailen paremmalla ajalla. Nyt aamusapuskaa...
Rsna:lla oli vissiin uä tällä viikolla? Tuklehan sit heti kertoo kuulumisia!! Onko muilla jotain tapahtumassa tällä viikolla?? Mulla np uä ensiviikon ke. Vähän alkaa jo jännittämään...
MR ja sintti rv 11+2
Kommentit (44)
Uusi viikko taas ja la olis sit lauantaina...Kaikki odottaa jo kovasti näkevänsä vauvan, kun toi kuopus on jo kohta 5v ja sen jälkeen ei suvussa ole pieniä ollut. Anopilla oltiin eilen syömässä ja se oli heti sitä mieltä, että en näytä siltä että synnyttäisin vielä vähään aikaan. Jotenkin alkoi tökkimään taas sen kommentit, ihan kuin sen nyt naamasta näkis onko synnytys lähellä vai ei.
Toivotaan adalat, että et saa sitä vatsatautia. Mulla oli se sillon helmikuulla ja oli aika kauheaa oksentaa, vaikka viikkoja oli sillon vähemmän kuin sulla nyt.
Lunan vauva-arki kuulostaa tosi ihanalle.
Keskiviikkona olis taas sit neuvola. Mulla muuten tää kolmas vauva ollut paljon vähäliikkeisempi kuin aiemmat. Välillä on ollut ihan huoli onko kaikki ok, kun liikkuu niin vähän. Yöllä vauva ei liiku juuri koskaan, vaikka käyn vessassa tai valvon muuten vaan.
Nyt kuopus odottaa jo vaatteet päällä ulos lähtöä, täytyy mennä. Aurinkoista pääsiäisviikkoa kaikille!
NAKSU ja NASU rv39+2 (esikoinen syntyi juuri näillä rv)
Mulla on ihmeen kireenä yläosa kohdusta, jotenkin tuo vauva tuntuu jotain puskevan. En tiiä jos vaikka yrittää kääntyä? Mut yksin taas kotona ja joka tuntemusta pohdin. Mies unohti nostaa mulle taksirahaakin, joten jos pitäis käydä naikkarilla niin en pääse sinne millään muulla kuin lanssilla.
Ruokaa pitäis jaksaa tehdä. Mullakin taitaa masennus pukata päälle, kun en vieläkään osaa irrottaa siit dramaattisesta vuodosta ja sen uusiutumisen pelosta. :/ Miehellä alkaa mennä hermt kun iltaisin alan tosissani vouhkata, että mitä jos...
Hulda 29+4, ei viitti enempää masentaa teitäkin näillä... :)
Useimmissa takseissat saa nykyisin maksaa kortilla esim. visa electronilla. Ja joissakin takseissa saa jopa laskun kotiin. =)
Kokemusta kun on. Piti kiireellä lähteä umpisuolen tulehduksen takia terveyskeskukseen taksilla ja kun poika leikkas sormensa saranassa melkeen irti.
Kun soittaa ja varaa taksin niin voi mainita että kortilla tai laskulla.
Tsirppana rv 13+2
(Kela korvaa taksimatkat synnyttämään ja takas kotiin kun pyytää taksikuskilta sellasen kuitin)
TYTTÖ :o)
Keskiviikkona 28.3.2007
Painoa 2800g ja pituutta 48cm
rv37+4 käynnistyksellä raskausmyrkytyksen vuoksi
Synnytys sujui syöksytyyliin 1h40min, josta ponnistin puoli minuuttia. Kivut olivat aivan kaameat, koska supistusten välillä ei ollut yhtään taukoa. Kaikista kivuliain synnytys näistä kolmesta, mutta ponnistusvaihe kompensoi kummasti, kun lapsi käytännössä " tippui" ulos. Vauva on kaikin puolin terve, ja olin aluksi tosi ihmeissäni kun Peppi on niin pieni. Edellinen tyttö kun oli 4100g syntyessään. Mikä helpotus, että vauva vihdoin syntyi, kun olimme niin huolissamme ja murheissamme tytöstä kuitenkin niin pitkään...
Peppi vain syö ja nukkuu, yöt ja päivät 2-5h syötönvälein ja mulla olis maitoa vaikka kahdelle pikkuiselle Pepille :o)
Vauva on niin syötävän söpö tummine hiuksineen, että! Näyttää ihan kummaltakin sisarukselta -tavallaan.
Kirjoitan lisää paremmalla ajalla, nyt näyttää nettiyhteyskin tökkivän!
T:Anttuli kera Pepin
Hyvä että kaikki sujui hyvin :)
AIHAlle tsemppiä masiksen selätykseen :) Hyvä että sait suusi auki!
Huldako se kyseli vaavin vilkkaudesta.. Meillä on kaikki kolme olleet masussa tosi vilkkaita :) Että en tiedä onko tää yhtään sen vilkkaampi kuin edelliset, ei oo liikkeitä tarvinnut murehtia kun lähes tulkoon koko ajan tuntuu pientä möyräystä :) Tuntuu välillä jo että tulee kyljestä ulos.
Eipä omaan oloon kummempaa.
Onkos LapaLepa päässyt tositoimiin kun ei oo näkynyt? Entäs adalat?
PP 29+1
anttusanttu
Prinsessa onnittelut!! vauhdikas tyttö!!!
Mitkä oli sun oireet ja arvot kun käynnistys päätettiin tehdä?
Onnittelut Anttulille prinsessasta!!!
LapaLepa rv 40+4
...ja heipat kaikille muillekin kotiloille.
Täällä on ehtinyt tapahtua taas vaikka mitä, kun en ole laiskuuttani jaksanut kirjoitella, lukemassa olen yrittänyt käydä.
AIHA: Hyvä että olet saanut apua. Mulla oli kakkosen jälkeen varmaan masiksen oireita. Neuvolan terkka hommasi mulle kotiapua muutamaksi kerraksi. Meillä tää täti oli kyllä tarvittaessa myös lasten kanssa, kun mä yritin esim. nukkua.
Oma olo on tuskastuttuvan kyllästynyt. En varsinaisesti ole raskauteen kyllästynyt vaan tähän joutenoloon. En millään jaksais enää.
Mites muut raskausdiabeteksesta kärsivät, millaisia ohjeita olette neuvolasta saaneet? Onko esim. jotain sellasta kun aterian/vuorokauden kokonaishiilihydraattimäärä?
Mama 29+2
Mua kans kiinnostaa, että millaisin perustein tekivät käynnistyspäätöksen. Oon muutenkin alkanu huolestua tuosta mun verenpaineesta, vaikka se välillä onkin ok.
Adalat on ollu kumman hiljaa, joko joko joko? :D Vaikka rasittavaa varmaan lapalepalle ja adalatille, kun täälläkin kytätään, että koska lähtö tulee ja heti ollaan tunnelmissa jos jommasta kummasta ei hetkeen kuulu mitään. :D
ON: Tän päinä kun kestän tätä yksin oloa tekemättä mitään, niin sit onkin lähes viikon " vapaa" . Mies käy vaan yövuorossa ja silloin mun isä tulee meiän seuraks tänne, joten kyllä tässä taas piristyy, kun tulee juttuseuraa. Tänään aion kattoa noi leffat jotka naapuri lainas. :)
Rusehtavaa vuotoa tuli eilen taas paperiin pyyhittäessä, mut sen pitäis olla normaalia " vanhaa vuotoa" . Silti mieli ei lepää ennen seuraavaa ultraa. Sain kaiken huipuks aikaistettua sitä ultraa 4 päivällä, eli ensi viikon torstaina jo! Positiivista sekin. :) 4 päivää vähemmän hermoilua.
Meillä on kaikki hankinnatkin jo tehty. Enää aion tytöille ostaa jotkut ihanat mekot ristiäisiä varten. Tylsää kun itelle ei voi ostaa mitään, kun en sit tiiä kuinka nopeesti mahdun minkäkin kokoisiin vaatteisiin. Paino on saattanu jopa pudota, kun ei oikein ruoka maistu. Sairaalassa ainakin tippu pari kiloa!
Hulda 29+5, mieli virkeempänä vaikkakin yhä yhtä hysteerisenä.
Se oli sitten nopeaa toimintaa!!!! Mullakin oli nopea edellinen 2,5h ja oli todellakin kivulias... nyt jo pelottaa valmiiksi tuleva, kun sanoivat että seuraava on sitten vielä nopeampi...huh!
Mukavia vauvantuoksuisia päiviä!!
Ja muille " viimeisiä" päiviä viedään masun kanssa...tsemppiä!! Toivotaan, että pian pääsette tosi toimiin!!!
Mr
Tänne ei kummempia,tänään otetaan vielä rauhallisesti,ja huomenna kun isommat lapset lähtee viikoksi isälleen pääsiäisen viettoon,niin tämä mamma alkaa käynistelemään synnytystä.
Eilen oli huono päivä,kun poltin kätenikin uuniin=(Nyt pakkasin synnytyslaukunkin heti aamusta valmiiksi..ihanaa saada vauva,mutta jos täältä löytys joku vapaaehtoinen synnyttämään sen mun puolesta,niin oisin kiitollinen...meinaa iskee hysteria,kun miettii tulevaa kipua ja koitosta=(
Huiskutin 39+0 jee
Kiva kun huhtikuisillakin alkaa jo synnytykset lähestyä ja minä se täällä vielä odottelen, todella kypsää. Varsinkin kun viime yönä taas supisteli melko tiuhaan niin etten saanut moneen tuntiin nukuttua ja nyt oon aivan poikki... Sitten kävi taas niin, että ne loppuivat ja heräsin aamulla erittäin väsyneenä... Ehkä pitäisi lopettaa tämä odottaminen, mutta kun todella rasittavaa kun koko päivän joku soittaa ja kyselee. Varsinkin mun äiti, jos en heti vastaa puhelimeen niin johan soittaa jo miehen ja kaikki muut mahdolliset läpi et joko ollaan synnyttämässä, voiko enää rasittavampaa olla...
Huomenna olisi taas neuvola, pitääkö mun vieläkin raahautua sinne? Olen jo 3 viimeistä kertaa toivonut ettei tarttis mennä mut minkäs voit.
Tässä tulee sellainen olo et mä oon varmaan pääsiäistä viettämässä siellä sairaalassa, ei kivaa kun kaikki muut on kotona viettämässä vapaapäiviä. No en ajatellut kyllä siellä montaa päivää homehtua, joten eiköhän sieltä sitten aika nopeasti pääse pois jos kaikki vaan on hyvin.
No jos tästä lähtis vielä vaikka hetkeksi nukkumaan kun siihen on nyt mahdollisuus!!!
LapaLepa rv 40+5
Voi LapaLepa, voimia odotukseen!
Anttulille ihan hurrrjasti onnea pienestä tytöstä! Hienoa, että kaikki päättyi lopulta hyvin :)
Mun tarvis oikeesti olla nyt siivoomassa, kun se terkkatäti tulee meille puolen päivän aikaan, mut oli pakko tulla ensin katsomaan onko täältä joku päässyt lähtemään... no eipä ollut sitten :(
Mutta nyt on kyllä mentävä!
Luna ja Aarre 1vk 4 pv
Olen ollut " rivijäsenenä" eli en paljoa ole kirjoitellut. Nyt on vasta rv 36+6 ja alan olla valmista kauraa. Isommilla lapsilla on päiväkoti, mutta olen heitä nyt pitänyt aika paljon kotona. Tänään oli kuitenkin ihan pakko laittaa heidät hoitoon, niin uupunut olen. En muistanut, että tää loppuvaihe on näin rankkaa...Viime viikolla oikeastaan alkoi tämä tajuton väsymys, sit on vähän huimaillutkin yms ärsyttävää, vaikka mieli tekis painella tuolla pihalla. Kuitenkin sänky tuntuu vetävän puoleensa enemmän...Kassit pitäis pakata mulle ja lapsille, kun menevät sitten hoitoon synnytyksen ajaksi, mutten sitäkään meinaisi jaksaa. Vauvan vaatteet on pesemättä ja kori laittamatta. Ehkä yritän ponnistella sen verran tänään :).
Synnytys vähän pelottaa suoraan sanottuna. Haaveilen, että voisin saada epiduraalin lisäksi vielä pudendaalipuudutuksen, joka auttais ponnistusvaiheeseen. Mutta en tiedä saako naistenklinikalta tuota pudendaalia helposti. Pitäis varmaan soittaa sinne ja puhua asiasta, niin ehkä se järjestyis...
Hyvää pääsiäisen odotusta!
ja tästä lähtien kanssa 2 viikon välein.
10.5. olis sitten viimeinen ultra ja lääkärikäynti tiedossa..tosin vielä meen sitten äitiyspolille TAYSiin sen jälkeen synnytystapaarvioon... tuttu tapa ja tieto jo... ihme kyllä jos en jo aikaissemmin oo siellä näytillä... tuppaa oireet meinaan paheneen kun 35 viikkoa pamahtaa mittariin..
Noh kaikki oli hienosti.. ainut miinus oli
hempan lasku... nyt 122 (norm. 145-155).
RR 129/82
Pissi - - -
turvotus +
Sf 28cm
vauvan syke 140-150 (oli sitä mieltä että tytöltä kuulostaa syke.. en edes itse kyselly.. terkka kysyi vaan että tiedänkö kumpi tulossa.. hän veikkaa tyttöä)
paino 1,7kg (alkupainoon) vko lisäys +300g
että näin...
olokin kyllä on ihan hieno... (edelleen huimaus ja ahdistus)
Täytyy vaan toivoo että näillä olotiloilla sais mennä useampi viikko..
mani ja purri 30+5
Olen ollut poissa kuvioista joulukuusta asti, kun ei ole netti toiminut ja kiirettäkin on pitänyt...
anttusanttu: Hiupusti onnea, ja nauti täysin rinnoin. Minäkin kiitin viimeksi niistä H...n kivuliaista supistuksista, kun ekan kanssa ponnisteltiin 1,5h ja toinen vaan sujahti niin, että kätilökin pelästyi...
Meillä tämä tulokas liikkuu ainakin enemmän kuin edellinen. Taisi viimeksi johtua sydänviasta raskausaikana, kun nyt ei saa poikaa pysymään sekuntiakaan paikoillaan...
Me ollaan nyt siis koko perhe omassa uudessa talossa, vietetään perheenkesken laatuaikaa vuoden tauon jälkeen ja äitiä vaan väsyttää... Suon itselleni muutamat päiväunet viikossa, jotta jaksaa sitten uuden tulokkaan kanssa.
Vielä on yli kolme kuukautta aikaa opettaa nuorempi poika edes jotenkuten syömään ja juomaan itse. Sais sitten helpommin hoideltua tulokasta. Hirviä sotku vaan joka kerta ja koira saa varmaan enemmän ruokaa kun lapsi. On nimittäin paljon mukavampaa syöttää koiraa, kun laittaa lusikka omaan suuhun.
Helpa, pojat 00 ja 05 & Sissi 23+5
Olen vieläkin hormonihöyryissä, eli liikutun ja itkeskelen täällä mitä ihmeellisimmistä jutuista. Sukulaistädiltä tuli tänään itse tehty kortti, mummeli on jo 75-v, mutta oli sitten itse värkännyt kortin tytön syntymän johdosta, jotenkin liikkuttavaa ja taas pillitettiin. Eilen itkin kun oli ikävä miestä, vaikka toinen teki lasten kanssa pihatöitä eli koko porukka haravoi -tossa keittiön ikkunan alla! Kai tämä kohta helpottaa...
Vauva lähinnä nukkuu ja syö, ihan muutaman kerran ollut vain pidempiä aikoja hereillä. Kätilöt veikkasivat, että hereilläolon määrä lisääntyy kun LA lähenee. Ja yöhön osuu kaksi 4h unipätkää, aivan kuten masuasukkina ollessa, toivottavasti jatkuisi ;o)
Synnytyksestä: Eli ma 26.3. menin sairaalaan ä-polille neuvolasta, kun mulla oli proteiini kahden plussalla ja alapaine jotain yli 100. Lääkäri otti mut vastaan viideltä iltapäivällä, ja totesi, että äiti voi (vielä) olosuhteisiin nähden hyvin ja lapsi voi hyvin. Mullahan todettiin jo rv34+5 sen verran häijy myrkytys, että sen jälkeen mua on tarkkailtu viikottain ja kotona olen mittaillut verenpaineta. Nyt lääkäri totesi, että kun ollaan päästy näille viikoille, on turha odotella tilanteen pahentumista, synnytys käynnistetään, ja kai siinä painoi vaakakupissa se, että olin totaalisen valmis jäämään sairaalaan! Tässä tilanteesa vauvan kannalta alatiesynnytys on paras vaihtoehto, ja jos tilanne olisi odottelulla pahentunut nopeasti, olisi vaarana sektio. Vauvan kokoarvio oli silloin 3,1kg eli yläkanttiin... Vuorokauden mitattiin proteiineja eli pissasin purkkiin, ja tuloksen jälkeen käynnistys. Kävi huono tuuri, kun mun tuloksen myöhästyivät sen verran paljon, että käynnistys aloitettiin vasta ke aamuna kuudelta. Myöhään iltapäivällä alkoivat supistukset ja sittenhän se oli tosiaan menoa, että kätilö ei tahtonut pysyä perässä.
Me ollaan miehen kanssa oltu vauvasta jo niin kauan huolissamme, että tämä synnytys oli ehdottomasti kaikista liikuttavin, ja kun Peppi oli niin hippunen... Myös koskaan aikaisemmin mies ei ole ollut minusta näin huolissaan synnytyksen aikana, olin siis NIIN kipeä. Kätilö sanoi, että harvoin näkee näin nopeata synnytystä, kun vielä 1.5h ennen lapsen syntymää paikat oli niin kiinni, että veikkaili, että aloitetaan käynnistys seuraavana päivänä uudestaan!
Nyt täytyy mennä nukkumaan, jos vaikka saisi unta ennen Pepin seuraavaa syömistä...
T:Anttuli kera Pepin
Anttusantulle Isosti Onnea tytön johdosta!!
Kukahan mahtaa seuraavaksi tuoda uutisia..?!
Innolla odotan!
Meillä nukutaan edelleen ihania yöunia..6-8 tuntia menee putkeen ja sit hiukan syödään ja nukutaan taas! Ei ole tämä mamma kärsinyt unen puutteesta ainakaan vielä!
D-vitamiinitipat aiheutti ilmavaivoja vaikka vaihdettiin merkkiäkin, joten ne lopetettiin vähäksi aikaa kokonaan.
Eilen illalla Vilppu tosin itki mahaansa vaikka ei ollut saanutkaan d-vitamiinia, joten tänään kokeillaan miten vatsalle sopii tutteli (tähän asti syönyt siis nania ja tissiä).
Tsemppiä viimeisillään oleville! Kyllä se pian helpottaa!!
mammutti ja Vilppu 1kk ja 2pv
Me jakaantuneet täällä näemmä koitetaan pitää pinoa pystyssä :) Missäs kaikki luuraa? LapaLepalla tänään rv 41 täynnä, mikäli vielä oot maisemissa..?
Mammutilla kyllä nukutaan ihanasti! Meidän pätkä herää 2-3 kertaa yössä syömään, mut nyt on pari yötä pitänyt vähän väliä jotain ihme ähinää joka herättää mut vähän väliä katsomaan, et mitä se nyt haluaa... Ja tää yleensä vaan nukkuu.. Oon vähän sit silmät ristissä aamuisin, mut otan vaavin kans yhdet parin tunnin päikkärit niin hyvin jaksaa taas.
Koitan saada tänään tai huomenna sen synnytyskertomukseni tänne. Eipä siinä nyt mitään ihmeellistä tapahdu, mut en osaa lyhyesti kirjottaa joten oon sen ensin kirjoittanut vihkoon josta sit kopsaan tänne kun sopiva väli tulee. Se on vähän keskenkin vielä.
Harmi kun nää hirveet tuulet vaan jatkuu, me ei päästä lainkaan vauvan kanssa ulos. Alkaa vähän kyllästyttää jo täällä sisällä vaan kökkiä.
No, tulkaas nyt arvon odottajat kertomaan kuulumisianne!
Luna ja Aarre 1vk 6pv
Meillä mies oli lomalla viime viikon,ja eiköhän ollu sitten kipeä ja puolikuntoinen melkees koko viikon.Kaikenlaista oltiin suuniteltu tekevämme,mutta se siitä sitten=/
Joku kyseli vauvan liikkeistä,ja mulla ainakin ollu tää kolmas kaikkein vilkkain,neuvolasta annettiin tollanen liikkeiden lasku lappu,mutta en oo jaksanu sitä täytellä,kun liikkuu ihan hyvin joka päivä.
Mä oon kanssa yrittäny ottaa nyt rauhassa,kun meillä vasta ke-ilta alkaen lapsille hoitaja,ja jos lähtö tulee sitä ennen,niin sit meen yksin.
Supistaa kyllä aika herkästi,mutta eiköhän täsä pari päivää sinnitellä=)
Poika meni pitkästä aikaa päiväkotiin,ja mä meen kohta petiin nukkumaan.Tätyy vielä levätänämä viime hetket=)
Huiskutin 38+6