***>ELOISAT MA-TI<***
Meni sitte pitkälti tämän vuorokauden puolelle ni pistetäämpä nyt sit uusi pino pystyyn. :)
Äskettäin kävin vielä pissittämässä koiran ulkona, ihanan raikas ilma, enkä meinanut malttaa sisälle tulla kun katselin taivaalle tähtiä ja kuuta... Rusakko loikki ihan vierestä - eipä ne täällä välitä koirista mitään.
UUSI TAITO; Meillä opittiin tänään (siis eilen) istua töpöttämään lattialla!!! Kovin pitkään ei jakseta vielä istua, mutta hienosti kannattelee itseään jonkin aikaa. Vieläkään ei ryömitä eikä kontata. Ainoastaan toteutetaan sitä tehokasta kierimispyörimistekniikkaa, jonka avulla siirrytään metrejä. Isin johdot ja piuhat sekä tuolien jalat ja niiden siirtely edelleen on kivointa puuhaa.
Ostimme viikonloppuna Geutherin Family syöttötuolin. Tosi tyytyväisiä ollaan. Tripptrappi ois ollu toinen vaihtoehto, mutta tuossa oli korkeampi selkänoja sekä kätevä irroitettava liikutettava pöytälevy ja " turvavyö" . Tosi tukeva ja kestävän oloinen, siitä ei pääse nousemaan ja pysyy samoin, kun tripptrappkin hyvin pystyssä. Lisäksi ostimme Britaxin turvaistuimen siinä samalla.
Ikarus taisi aloittaa HUHUILEMAAN jatkampa tästä ketä mieleen tulee, et siinä pinossa ei ois ollut viime aikoina.. ainakin TUULI72 ja LILLI76 ja TEIPPI tuli mieleeni...
Pistämpä (PEEVELIN ILOKSI) ;) tähän vielä GALLUPPIA, että kuin moni eloinen vauva osaa jo istua ilman tukea?
Iloista päivää kaikille! Nyt pääsen nukkumaan tästä itsekin viimein..
Villa ja maailman sulosin istuva kaljupää :):):)
Kommentit (65)
Meillä taitaa käydä aurinkolasien kanssa samalla lailla, että heittää ne menemään kun silmä välttää! Pitää olla joku nauha siellä takana...Kun tuo heittää kaikki lelunsakin kaaressa ja tuttia saa aina metsästää vaikka mistä! Kauas se jaksaakin noita viskellä! Ettei vain mene heti kalliit lasit rikki sen vuoksi. Mutta pitää yrittää! Kiitos noista ratas vinkeistä. Pitääkin heti viikonloppuna mennä kokeilemaan miten tuo ratasosta yhdistelmissä toimii ja miten laittaisin pehmusteen. Ei viitsisi tehdä reikiä makuupussiin tai fleeceen, mutta ehkä se toimisi kuitenkin niin paremmin!
Nyt poika nukkuu pienet iltaunet. Taidan tehdä hedelmäsalaattia iltapalaksi!
Palaillaan...
T: Pia ja Patrik
Minä ostin lastentarvikkeesta aurinkolasit: merkki on Babybants tai jotain sinnepäin(en jaksa lähteä tarkastamaan. ) Ne on sairaan hyvät, kun niissä ei ole sankoja vaan ns. kuminauhakiinnitys: vauva ei saa niitä itse päästä pois ainakaankovin helposti. Tutut ovat kehuneet ja samoin itse testattu reissussa. Maksoivat 26egeä.
Yks toinen todella hyvä hankinta on sellainen neljän vuodenajan lämpöpussipussi, jossa on reiät rattaiden valjaille. Ostin nettikaupasta, maksoi vajaan 50 euroa. En nykyään käytä juuri koskaan enää koppaa vaunuissa vaan laitan ton pussin. Silloin Veera voi aluksi istua rattaissa ja kun tulee uni niin ei muuta kun kaataa neidin nukkumaan: kätevää. Suosittelen!
Nyt siis tällainen mainospuhe!
Puppe
Näköjään vakiintunut meikäläisellä tämä illalla pinoutuminen samalla kun odotan lasten nukahtamista:) Päivällä olikin taas kaikenlaista puuhaa, mieleisintä kyllä tässä päivässä aamupäivä kun käytiin pojan kanssa SHOP-PAI-LE-MAS-SA! Ostin uuden kevättakin, paidan, farkut, olkalaukun ja huivin sekä näihin sopivan kaulakorun, kengät jäi ostamati kun Elmeri jo hermostu kierteleen. Mutta kyllä mää nautin kun sai melko rauhassa katella ja pähkäillä, poika rattaissa vähän känisi mut ei pahasti. Nimittäin en edes muista millon olisin viimeks ostellu ITELLENI vaatteita, ja niin ettei mies ja vilkas 2,5 v hengitä kokoajan niskaan ja hoputa-varmaan sillon ennen tytön syntymää:) Ja vielä kotonakin olin tyytyväinen hankintoihini:D Kyllä välillä on ihanaa olla itsekäs... Ai mutta juu, enhän ollutkaan ihan itsekäs, ostin myös teinipojalleni farkut;) Ja nämä hankinnat kun lähdemme pääsiäisen jälkeisenä viikonloppuna miehen kanssa pienelle minilomalle/parisuhteen kohennusmatkalle.
Tästä sujuvasti aasinsiltaa pitkin PARISUHDEG; Meillä kun tuo mies oli koko alkuvuoden viime perjantaihin asti kurssilla viikot pois kotoa, ja nyt taas kolmen päivän reissulla- tulee pääsiäiseksi kotio, niin pikkusen kaipaa semmosta päivitystä suhteeseen ettei ihan kokonaan unohda että miten sitä puhutaan toisen kanssa muutenkin kun puhelimessa tai lasten huutelujen välissä viikonloppusin. Siksi lähdemmekin kahdestaan sinne matkalle lasten jäädessä isovanhempien hellään hoitoon. Mutta täytyy sanoa että ei paljo ole riidelty kun ei toinen ole kotonakaan ollut, tiedä sitten minkälainen sota syttyy kun jää pidemmäksi aikaa tähän nurkkiin taas pyörimään....:) Saattaa meinaan sitte kolista sarvipäät yhteen jonkun aikaa kun kumpiki ollaan jääräpäisiä härkiä. Mitä taas lapset ovat muuttaneet parisuhdetta, niin koen että pelkästään hitsanneet meitä tiukemmin yhteen.
Vieroituskuulumisia viime yöltä; Samalla kaavalla mentiin kun edellisellä kerralla, poikkeuksena vaan että heräs aamutissille joskus pikkusta ennen seiskaa eikä enää ruvennu nukkumaan. Mut TOSI hyvin on edelleen mennynnä! Eria, saatan tullakkin teille Jaakkoa vierottamaan!;D Kuhan se ei vaan kovasti huuda, eikä pitkään kerralla...
Huh hei, sängyissä on hiljaista joten taidampa lähteä tästä soittamaan miehelleni (siis hoitamaan parisuhdetta;) ja rentoutumaan sohvalle ennen kun menen nukkumaan.
Emppusimppu ja Elmeri pian jo 8 kk!?
Mä ostin kans eilen ne Julbot Toivolle. Niihin tuli mukaan semmoinen lenksu jonka voi halutessaan kiinnittää jolloin siis pysyvät hyvin päässä. MISS TAhdolle ostin viime perjantaina muistaakseni Sebe merkkiset (en ihan varma ole) ja samanlaisia sovittelin Toivollekin. Niihinkin tulee lenksu jolla ne saa kiinnitettyä pään takaa kiinni. Silloin en vaan raaskinu enää maaliskuun visaan kaksia laseja ostaa =) siksi Toivo sai omansa vasta eilen ja noi julbot oli kivat kans.
Toivolla oli kyllä ne Babybanzit mut meillä kans painoivat silmien väliin punaiset jäljet. Ja tosiaan noi em. lasien lenksut ajaa saman asian sen suhteen et pysyvät päässä. Vähän on tietysti kalliimmat mut on niissä 100% UV suojakin.
Peeveli
pia875: Mä olen hankkinut sellaiset valjaat erikseen jos laitan äp makuupussin rattaisiin. Tai sitten makuupussiin voi tehdä jopa turvavöille aukkoja. Itse olen laittanut vaikka villapeiton pohjalle tai makuupussin riippuen kelistä ja vauvan vaatetuksesta.
Aurinkolasit meillä on hankalat kapineet kun tämä ottaa ne päästään ja heittää menemään. Samalla tavalla yrittää hatuillekin joskus tehdä. Niitä jotain b...b.. laseja kokeilin ja mun mielestä tuli heti sellainen punainen painauma jo kaupassa eli en ostanut. Nyt pidän vaan varjoa lakilla tai kuomulla ja saa riittää se suojaus tällä erää ;)