***>ELOISAT MA-TI<***
Meni sitte pitkälti tämän vuorokauden puolelle ni pistetäämpä nyt sit uusi pino pystyyn. :)
Äskettäin kävin vielä pissittämässä koiran ulkona, ihanan raikas ilma, enkä meinanut malttaa sisälle tulla kun katselin taivaalle tähtiä ja kuuta... Rusakko loikki ihan vierestä - eipä ne täällä välitä koirista mitään.
UUSI TAITO; Meillä opittiin tänään (siis eilen) istua töpöttämään lattialla!!! Kovin pitkään ei jakseta vielä istua, mutta hienosti kannattelee itseään jonkin aikaa. Vieläkään ei ryömitä eikä kontata. Ainoastaan toteutetaan sitä tehokasta kierimispyörimistekniikkaa, jonka avulla siirrytään metrejä. Isin johdot ja piuhat sekä tuolien jalat ja niiden siirtely edelleen on kivointa puuhaa.
Ostimme viikonloppuna Geutherin Family syöttötuolin. Tosi tyytyväisiä ollaan. Tripptrappi ois ollu toinen vaihtoehto, mutta tuossa oli korkeampi selkänoja sekä kätevä irroitettava liikutettava pöytälevy ja " turvavyö" . Tosi tukeva ja kestävän oloinen, siitä ei pääse nousemaan ja pysyy samoin, kun tripptrappkin hyvin pystyssä. Lisäksi ostimme Britaxin turvaistuimen siinä samalla.
Ikarus taisi aloittaa HUHUILEMAAN jatkampa tästä ketä mieleen tulee, et siinä pinossa ei ois ollut viime aikoina.. ainakin TUULI72 ja LILLI76 ja TEIPPI tuli mieleeni...
Pistämpä (PEEVELIN ILOKSI) ;) tähän vielä GALLUPPIA, että kuin moni eloinen vauva osaa jo istua ilman tukea?
Iloista päivää kaikille! Nyt pääsen nukkumaan tästä itsekin viimein..
Villa ja maailman sulosin istuva kaljupää :):):)
Kommentit (65)
Tytölle tuli näemmä hikka tuolla päiväunilla - itkuhälyytin hikkailee:) Taitaa kyllä pimu olla samantien heränny ihan kunnollakin. Noo, antaa toisen hetken jutella itekseen kun ei viel huudoks ylly.
PUMPULI: Voi että mä nauroin...taitaa olla teiän Mr. Tahto aikas samaa kaliiperia kuin tuo meiän pikku-ukko. Minkäs ikänen Mr taas onkaan. Oliver on 01/05. Ja potan tyhjennys, se on iso ja tärkee juttu. Ens kerralla äiti on hyvä vaan ja kyykistää itse jos tollain mokailee:D!!!
Jaahas, nyt huudetaan!
Vieteri
Kiitokset vielä kivasta tapaamisesta. Meillä oli oikein mukavaa, kunnes bussissa matkalla kotiinpäin Leo päätti, että nyt riitti matkustaminen ja piti konserttia koko puolitoistatuntisen. Olipa siinä kanssamatkustajilla kestämistä ja ihmettelemistä. TINTTARELLA, emme sitten enää bussissa törmänneetkään, vaikka samaan suuntaan oltiin menossa...=)
MANTSE, vauvan sydämen sivuäänestä ei ole kokemusta, mutta esikoiselta (4 vuotta) sellainen löytyi noin vuosi sitten, kun olimme ihan muiden syiden takia sairaalassa. Lääkäri lähetti meidät ensin keuhkoröntgenkuvaan ja EKG:hen, joista ei löytynyt mitään poikkeavaa. Siitä huolimatta kävimme vielä sydämen ultraäänessä, jossa lääkäri tutki sydämmen rakenteen todella tarkkaan, mutta mitään syytä sivuäänelle ei löytynyt. En osannut olla kovin huolissanikaan, sen verran vilkas tapaus on tuo meidän esikoispoika aina ollut. Joten yksi väärä hälytys täällä...
Leonkin istuminen ilman tukea on vielä aika horjuvaa, ilman tyynyjä ja pehmusteita en viitsi jättää istumaan. Rattaissa ja syöttötuolissa istutaan pidempiä aikoja. Leo ei konttaa, ei ryömi, hänellä on erilainen tyyli edetä. Selällään maatessa potkii paljailla jaloilla vauhtia ja meno on aika vaudikasta, kunnes tulee seinä tai jokin muu este vastaan. Kyllä siinä alkaa kuula punoittamaan takaraivosta, kun ei hiuksiakaan siinä kohtaa ole liukkautta edistämässä:)
Omppupomppu ja Leo 2507
Meillä sairastelu jatkuu edelleen...Uskomattoman pitkä tauti tällä esikoisella. Lounaaksi meni tänään kokonainen lihapulla! Kiukkunen on kun ampiainen ja mikään ei kiinnosta raasua. Lautapelinkin sain pelata itekseni niin, että heitin molempien vuorolla. Nyt on sitte lääkäriin meno tänään, ei tätä voi enää kauaa jatkua. Pakkohan neiti on saada syömään ja kuntoon. Luulen kuitenkin, että lääkäri kuuntelee ja toteaa että no joo, noi virukset on pitkiä tauteja ja voi pitää lämpöä viikonkin. No, onneks on vakuutus josta saa rahat takas.
Että pää on aika tyhjä ja ketuttaa ihan törkeesti. Meidän poitsu meni vielä polttamaan sormensa halogeenilamppuun ja siihen tuli valtava vesikello joka sitte puhkesi - ja se on tosi kipeä nyt kun on paljasta ihoa näkyvissä. Kaikkee sitä sattuu ja vielä ihan valvovan silmän alla.
Tsempit pia sairasteluun, toivottavasti teillä helpottaa nopeasti!!
Meillä kävi reilu kymmenen virpojaa - mietin hetken että laitanko oveen kyltin: Noroa, varokaa! Mutta päädyttiin sitte kuitenkin antamaan namuja kun ei nyt olla kukaan oksenneltu enää aikoihin.
Jumboo ei oo varmaan sen takia laitettu tapaamispaikaksi kun on kuitenkin kaukana keskustasta. Samaten kai kun ei oo tavattu vielä esim. Sellossa. Helsinki on varmaan kaikille kompromissi.
Parisuhde - olispa muuten ihanaa kun olis semmoset isovanhemmat tässä lähellä jotka mielellään auttais ja olis lasten kanssa. Kauempana olis, nekin tulee jos on isompaa menoa. Lähempänä olevalla on aina muuta menoa....eipä olla sitte häntä enää pyydetty grrrrrrrrrr.
Mantse, toivottavasti on vaan jotain " hälinää" . Meidänkin esikoinen vietiin jo sairaalassa ultraan kun kuului jotain suhinaa, mutta se osoittautui vaan hälinäksi. Eli hyvä että tutkivat tarkkaan!
Meillä muuten pojan suurinta hupia on erilaisten aikakauslehtien rypistely ja raapiminen;)
Papuna
Meillä virpojia kävi onneksi niin vähän, että tämä mamma on saanut tänään tankata suklaamunia sydämensä kyllyydestä. Harmi vaan, jäljelle jääneissä munissa ei ole yllätyksiä, joten saan vain haaveilla ihanista sormuksista, koottavista hökötyksistä ym. roinasta.
Meillä ryömimisen alkeet taantuivat hetkeksi sairastelun alle, mutta nyt taito on taas palailemassa. Itsenäinen istuminen on äidin mielestä valovuosien päässä. No, kaippa mies ennen kouluikää osaa taidon. Tosin siinä vaiheessa paikallaan pysyminen saattaakin olla sitten suurempi ongelma. Tuleepa vaan mieleen yksi lasten suusta -tokaisu: " Koulu on ihan mälsä paikka. Ensin pitää opetella puhumaan ja kävelemään. Sitten pitää istua hiljaa paikoillaan." Olen muutenkin tosi varovainen istuttamaan poikaa syöttötuolissa tai sohvalla tuettuna, sillä yksi tuttu lastenlääkäri on sitä mieltä, että lasta saa vasta sitten istuttaa, kun hän itse istuu. Muuten selkä kärsii. Mene ja tiedä.
Just joo, meidän mies (myöskin tällä haavaa miniunia ottava) sitten arvasi, että äiti avasi netin. Kutsu siis käy. Mitä parisuhteeseen tulee, niin niin se vaan menee tässäkin mökissä, että äidin elo kulkee tällä hetkellä enemmän perheen pienen kuin ison miehen tahtiin.
Mukavaa viikkoa kaikille ja paranemisia sairastuville!
Töppönen
Pitäisi pakata kun ollaan lähdössä pojan kanssa huomenna pääsiäisen viettoon isomummolaan, mutta (taas kerran) netissä roikkuminen vie voiton.
OMPPUPOMPULLE tiedoksi, että hetken mielijohteesta vaihdoin viime tipassa viereiselta laiturilta lähteneeseen halvempaan vakiovuoroon, joka sitten kiersi kaikki mahdolliset kärrypolut. Ajattelin, että poika nukkuisi matkan, mutta ei silmäystäkään! Onneksi kuitenkaan ei viritellyt äänijänteitään. NALLULLE myös kiitos heppahöpinöistä :)
TAPAAMISESTA JUMBOSSA mulle tietty sopii hyvin, kun asun muutaman kilometrin päässä. Kauempaa tulevilla saattaa kuitenkin olla hankaluuksia päästä sinne, kun paikallisjunallakaan ei suoraan pääse lähelle... Autoilevilla sinne on kyllä helppo tulla kauempaakin kehää pitkin ja jättää auto (ilmaiseen) parkkiin. Voidaan tietysti pitää oma tapaaminen lähistöllä asuville ja tietenkin kaikille muillekin halukkaille noiden vakiintuneiden kuukausitapaamisten lisäksi!
ISTUMISGALLUPPI eli poikanen istuu ihan hyvin, mutta ei kauan aikaa, koska on niin kiire ryömimään, konttaamaan ja nousemaan pystyyn tukea vasten. Ihailinkin tapaamisessa PUMPULIN Eeliä joka malttoi istua paikallaan. Minusta ainakin on kiva lukea, miten muiden kehitys etenee ja mitä on luvassa, koska ei ole omaa vanhempaa lasta mihin verrata.
PARISUHDE joo kovin hiljaista on muulloinkin kuin pääsiäistä edeltävällä hiljaisella viikolla... Kadehdin vihreänä niitä, joiden isovanhemmat sekä asuvat lähellä ja että tykkäävät hoitaa lapsenlapsiaan. Olisi kiva päästä joskus kahdestaan jonnekin.
PIAn pienokaiselle ja muillekin nuhanenille pikaista paranemista! Myös täällä on nenä alkanut uhkaavasti tänään valumaan. Ja lisäksi ylähampaita pukkaa, minkä vuoksi viikon verran yöt ovat olleet kovaa kitinää. Koska viikon nettipimento odottaa, toivottelenkin jo kaikille rentouttavaa pääsiäistä!
Tintarella ja poika 2808
Nyt mä kyllästyin noihin logistiikka juttuihin ja vaihon vapaalle. Nuo koulujutut on välillä niin rasittavia!! Tuo globalisaatio tekee kaikista asioista paljon vaikeempia, kun ei jaksa ottaa selvää, mitä tapahtuu jossain intokiinassa... =/ Laiska, mikä laiska!!!
Kaikille sairastaville paranemisia, eli PAPUNALLE edelleen, PIALLE ja olikos muita....
EMPPUSIMPULLE: Kiiva kuulla että hyvin lähti vierotukset alkuun!!
ISTUMINEN: Meillä ei vielä osata itse istua, mutta ihan viittä vaille on, että kohta istuu, kun lattialla mönkii ja meinaa kiepsahtaa istumaan.
RIITELYSTÄ: Juu, täällä kans yks, joka muistaa ihan kaiken, millä joku toinen on loukannut.. Ja sitten niitä kaivellaan, kun oikein pahalla tuulella oon. Se on sitten viheliäistä, se asioiden kaivelu, mutta minkäs teet, ku on arkeologin vikaa.. =(
MANTSELLE tsempitykset täältäkin, varmasti huolettaa!!! Toivotaan ettei mitään vakavaa!
HALLAS: on teillä kyllä ihanan pieni poika! Meillä täällä niin iso jätkä.. ku vertaisin noita teidän 8 kk:n mittoja meidän 7 kk:n mittoihin.. Eli ne oli pituutta 73,4 ja painoa 9,3 kg. Mutta on ollut kyllä iso jo syntymästään saakka. Tsemppiä myös teille yösyöttöjen vähentämiseen!
Hmm.. olikohan muuta. Ei kai. Mies tuli just pojan kans ulkoo, niin lähenkin niitä moikkaan!
Ikarus
TINTTARELLA; Hyvä idea, että erikseen tapaaminen Vantaalle. Täällä Vantaalla ja lähettyvillä on kuitenkin meitä aika paljon. :) Ja uskon, että muitakin tulisi mukaan, kuin meitä lähellä asuvia.
Oisko se Jumbon chico' s hyvä paikka vai tavata eka kerta vai jokin muu paikka parempi? Ehdotuksia?? Milloin ois hyvä ajankohta? Itse ehdotan, että ajankohta olisi iltapäivällä ja miten oisko viikonloppu hyvä vai ?
tintarella ja villa: tosi hyvä idea ja chicos kuulostaa hyvälle! ja muutkin ottakaa kantaa ketä kiinostaa jumboilu :)
ihan yhtä lailla helsiinkiin meno on ainaskin meille ei mielyttävää matkojenkin vuoksi,iida ei oo auto ihmisiä ja ihan nasta joskus muuallakin kahvitella :) aikaakin voisi katsoa kun tuo klo:11.00 on meille ainakin hankala aika.
Ja lynkatkaa ihan rauhassa, kun tän nyt sanon.
Miksi ihmeessä ei tapaamisia voi järjestää missä vaan ja kuka vaan? Vaikka Hangossa ja Ivalossa. Kuitenkin kuukausitapaaminen Helsingissä sovittiin silloin alkuun yhdessä. Luulen?
Helsinki on siinä mielessä järkevä paikka, että sinne pääsee monelta eri suunnalta ja Kamppihan on ihan keskustassa. Eihän sinne ole kenenkään pakko lähteä, jos matka tuntuu ylivoimaiselta. Ja ei millään pahalla, mutta tuskinpa Vantaalta nyt kuitenkaan on niin kauhean vaikea päästä Helsingin keskustaan. Tapaamisiin on tultu Turusta ja Kouvolasta ja Salosta ja ties mistä. Ja junalla ja bussilla sinne moni joutuu kulkemaan. Ei kaikilla ole autoa käytössä. Minullakin tapaamiseen pääseminen vie 1,5h suuntaansa, vaikka aika lähellä asunkin.
Siitä vaan laittamaan omaa pinoa pystyyn niille, jotka haluavat tavata Vantaan Jumbossa. Sehän on tosi hyvä paikka. Mutta mun mielestä on kyllä aika hassua, jos se yhdessä sovittu kuukausitapaaminen ruvetaankin jatkossa järjestämään jossain " kuusessa" .
Mä varmaan sitten tapailen jatkossa tässä omassa sisäpiirissä kotonani lasten kanssa.
Käykää siis katsomassa puuttuuko nimenne ilmoittautuneiden listalta tai jos muuten aiheen tiimoilta tulee ajatuksia ;)
Sponssipakettikamoja on jo kerjäilty ;) ja ainakin muonapuoli vauvoille tuntuisi olevan järjestyksessä.
Voidaanhan tapaamisia järjestää Jumbossakin, mutta Hgin keskusta on käytännössä niiiin paljon helpompi. Komppaan siis Jamssaa. Esmes meidän pitäis ensin lähteä keskustaan ja sitten siitä vielä kohti Jumboa. Meilläkään ei autoa ole ihan aina käytössä. Siksi kyllä meille tulee tuo Tsadi ekana :p sinne ku päästään helposti (napanapanapa)
vauvan hampaidentekoon melkein kyllästynyt nallu
Hienosti olet jaksanut järkätä.
Kuukausitapaamiset minäkin mielelläni pitäisi jossain päin Helsingin keskustan tuntumassa. Täältä on sinnekin useampi kymppi eli ihan tarpeeksi matkaa. Jumbotapaaminen siellä suunnalla asuville/kiinnostuneille on tietenkin tosi mukava ajatus. Sovitte vaan treffit kyllähän kotiäideillä usein on tyhjiä päiviä kuten mullakin. Mutta ei varmaan kannata kuukausitapaamisia muutella kehyskuntiin, kun me kuitenkin suurin osa asutaan eri kehyskunnissa Helsingin ympärillä?
EMPPUSIMPPU, voi kun hienosti meni teidän eka vieroitusyö! Tule kertomaan jatkostakin. Meillä olisi ryhdistäydyttävä tuohon omassa sängyssä nukkumisessa. Se on mennyt nyt takapakkia.
KERU: Miten sun veli jakselee ja miten oikeus on sujunut (jos voit kertoa)? Voimia teille!
NALLU: Sä oot super!
JAMSSALLE taas voimia pyörittää koko perhettä yksikseen!
TAPAAMISESTA: Niin ei kai tätä Vantaa-tapaaminen olekaan korvaamaan kk-tapaamisia? Vai kässäsinko väärin? Minäkin sitä mieltä, että kuka vaa saa tavata millon vaa ja missä vaa, mutta kk-tapaamiset olis jatkossakin keskustassa. Syyt tulikin jo edellä muissa viesteissä. Minusta on hiukan kohtuutonta, että esim. Omppupomppu, joka tuli viime perjantain tapaamiseen Turun suunnalta bussilla, joutuisi vielä etsimään jatkobussin ja maksamaan seutulipun bussiin, jolla tulisi vielä extrapuolituntisen tapaamiseen jossain kehyskunnassa, sen sijaan että jokainen ottaa tutun bussin omalta kotinurkaltaan ja matkustaa tapaamiseen. Omppu toivottavasti et pahastunut, että otin sinut esimerkiksi. Eikä ole sanottua, että vantaalaisen on helppo tulla Vantaalle, esim. eri radan varsilla asuvien tulee joka tapauksessa matkustaa Hesaan (Pasilaan) vaihtamaan junaa. Siis olishan mustakin hemmetin kiva, että kaikki tulis meidän takapihalle tapaamiseen,ettei mun tarttis kun avata takaovi ja tulla, mutta REILUA on pitää tapaaminen keskustassa, jonne jokainen tekee matkan. Mutta se siitä, tapaamiset missä vaan, millon vaan ovat sallittuja ja pinoja vaan pystyyn niiden tiimoilta!
Saavin saa taas kaataa niskaan.
Nyt vielä kauppaan käymään, saa Miäs hoitaa iltapuuhat ja minä kuluttaa sen tunnin kaupassa. Pitää muistaa soittaa sata kertaa Miähelle ja kysellä tyhmiä, kuten Miäs aina kaupassa tekee =)
Pumpuli
ekaks pumpulille, veli ei jaksele hyvin:( Miten voisikaan kun ei edes anneta toipumisen alkaa kun kokoajan oikeus (tai nyt jo tuomiokin...) vaan lykkääntyy ja lykkääntyy.. Mutten siitä täällä sen enempää..On tullut, jos mahdollista, vieläkin aremmaksi koko aihe.Jos ja kun se tuomio joskus tulee niin varmaankin täällä jotenkin siitä raportoin..
Ja sitten tapaamisesta, siitä niin tulikiven katkuisesta, aiheesta.. Vaikka nyt tuntuu että kaikki on yhtä tulikivenkatkuista:(
Myö tullaan mieluusti Jumboon, ja aina tullaan myös kuukausitapaamiseen, jos vaan osuu hyvä päivä tulla. meillä tuppaa perjantait valitettavasti tuhraantumaan kaikkeen muuhun.. Jos ymmarsin oikein, kuukausitapaamista ei ollut näillä jumbo tapaamisilla tarkoitus lynkata. Korjatkaa toki jos väärässä olen ma.
Ja nyt ihan oikeasti, tsempataan kaikki, eikä oteta NOIN HENKILÖKOHTAISESTI KAIKKEA! Pah! Pistetään asioita tärkeys/suuruusjärjestykseen...Itsellä on ainakin paljon tärkeämpiä asioita mietittävänä kuin AIKUISTEN JA FIKSUJEN naisten ihmenitinänatinavirtuaalicatfightti. Ja tämä siis kaikille ja yhtätasapuolisesti.(huom! hymyilen tätä kirjoittaessani...:)
TINTTARELLALLAKO on kans jotain heppajuttuja:) (änkeän sun ja nallun sisäpiiriin:):) onko omia vai muitten murheita..?mulla yks oma ja sit yks vuokralainen...
keru, poeka + ukko
Toinen vieroitusyö meni melkein yhtä mallikkaasti kun ensimmäinenkin, tutituksia oli vaan useempi ja maitopullollisen poika joi tuntia aiemmin, eli puol kahelta. Sitten kuudelta heräs sängyssään höpöttelemään ja kitisemään, mutta kun kellosta totesin että onhan se jo aamu, otin pojan viereen ja annoin aamutissin ja poikahan simahti uudestaan. Ei vaan mua auttanut kun puol seiska heräs tyttö ja oli sen kanssa siirryttävä alakertaan että poitsu saa nukkua. Kahdeksalta kävin jo pojan herättämässä ettei koko päivärutiini menis ihan sekasin:)
Mantse; sydämen sivuäänestä on meilläkin onneksi vaan väärä hälytys-kokemus, pojan kotiutustarkastuksessa synnytyksen jälkeen Elmerillä lääkäri kuuli sivuäänen. Sitä kovasti syynättiin ja sitte oli muutaman kuukauden ikäsenä uusi käynti jossa onneksi totesivat paikan umpeutuneen. Kovasti se äitiä pelästytti kun semmosen löytivät siellä sairaalassa ja muutenkin kun olin hormoonihuuruissa ni itkuhan siinä tuli ku miehelle puhelimessa selitin. Ja tutulla taas oli lääkäri kuullu sivuäänen neuvolan tarkastuksessa kolmevuotiaalta, mutta sekin oli onneksi väärä hälytys. Toivottavasti teidänkin kohdalla on juuri semmosesta ikävästä mutta ei vaarallisesta äänestä kyse. Voimia!
Jaahas, tää on taas niin tätä kun toi uhmaikänen juoksee kaiken aikaa pois tuolta sängystään! Nyt on muutenkin melkosen pahana täälläkin uhma, tänään on kaks kertaa huutanut ja raivonnut naama punasena jostain pikkuasiasta ja muutenkin kaikki on niiiiiin vaikeeta ja niiiiin hankalaa....Välillä vaan ei jaksais. Tänään just viimeks mietin sen raivarin aikana, et taidan syksyllä mennä töihin vaikka tarkotus oli olla vielä ainakin vuosi kotona. :/ Ja sitte se pikkuveljen kiusaaminen on kans tosi ärsyttävää, viedään toiselta kaikki lelut ja kopautellaan ja tökitään ohimennen päähän yms.:( Koko ajan saa olla lähellä seuraamassa mitä toi tyttö keksii, yhtään ei saa katse herpaantua ettei satuta veljeään. Onko muilla yhtä pahaa kiusaamista? Mä kun aattelin että se jo alkais helpottaan alkushokin jälkeen mustasukkasuus, mutta ei...Kyllähän tyttö välillä halaakin veljeään ja sanoo että rakastaa, mutta sillonkin roikkuu kaulassa ja puristaa kamalan kovaa, että on pakko puuttua siihen hellyydenosotukseen. Ihania hetkiä on onneksi myös päivittäin, eli nauravat yhdessä jollekin tytön tempulle tai pelleilylle ei tätä kyllä ilman niitä jaksais millään. Huh huh, tästähän nyt tulikin pitkä avautuminen mut ku jonkun verran tää asia vaivaa mieltä. Eli pumpuli ja muut uhmiksien kans " kamppailevat" , (sitä tää elämä kieltämättä välillä tuntuu heidän kanssaan olevan!) samassa veneessä mennään;)
Emppusimppu ja unia vetelevä Elmeri +sängyssään pokkuroiva uhmis
Siitä Jumbon tapaamisesta vielä selvyyden vuoksi sen verran, että itse ainakin tarkoitin sitä, että kuukausitapaamiset pysyisivät ennallaan ja Jumbon " epävirallinen" tapaaminen on sitten erikseen, jos kiinnostuneita löytyy - siitä siis oma pino tarvittaessa pystyyn. Itse olen kiinnostunut molemmista. Kotiäideillähän kun sitä aikaa riittää.
KERUTUKSELLE: kysyttäessä vastaan, että hepo on ihan oma tai meidän perheen " murhe" , ja tällä hetkellä murhe ihan sanan varsinaisessa merkityksessä, sillä jälleen kerran vain kolme jalkaa on toimintakunnossa. Merkki on FWB.
Tintarella
Voihan nenä FWB:t on kans lähellä sydäntä, itsellä kuitenkin sh, täyttää tässä kuussa jo 10, ollut ihan varsasta asti. Jalat kunnossa, sen sijaan päässä vähän taas tänään vipatti..Eikä niin vähääkään..:) Tarttis vaan itse opetella ratsastamaan, tuntu että vuodessa katosi kaikki johonkin huitsin kuuseen:(
Vuokralainen on issikka ja poninkin (SH) ostin, mutta se tullee vasta syksyllä..Että tällainen klaani meillä:)
Nyt poistuu hän tallin kautta nukkumaan.
Unisäteitä.
keru.
JUMBO on hyvä paikka myös meikäläiselle sikälimikäli auton saan vaan käyttöön. Itse myös ymmärsin Villan ja muiden puheista et tämä olis lisätapaaminen noiden kk-tapaamisten lisäksi, eivät siis ole sotkemassa näitä jo sovittuja tapaamisia. Sitähän vois hyvin miettiä jonkun muun viikonpäivän tuolle Jumbo tapaamiselle jos joillekin se perjantai on huono päivä. Ja muutenkin perjantai ei ehkä ole paras päivä Jumboon menolle jos rauhas haluaa olla :O Joku tiistai aamupäivä varmaan olis ainakin suht rauhallista ja olis tilaakin. Fazerin kahvila on kans hyvä paikka, perällä on yleensä tilaa ja siinä on isommille lapsille se leikkipaikkakin. Ja jos ei nyt ihan samalle viikolle sovittais kun kk-tapaaminen on et jaksaa lähteä molempiin :)
Täällä on muuten yksi MISS TAHTO. Syntymäaika 01/05. Ja meillä ei enää suostuta potalle tekemään mitään vaan pöntölle on päästävä! Ja sinne pitää olla nostelemassa kun tyttö on niin pieni ettei ite yllä edes korokkeen kanssa tarpeeks pitkälle ettei tule pisut lattialle. Jääkaapin ovet suljetaan ja avataan uudestaan jos erehdyn sen aukasemaan. Kukaan muu ei saa mennä avaamaan ulko-ovea (yltää juuri ja juuri sormenpäillään ovenkahvaan), ovikellon soidessa alkaa jo ihan hillitön kiljunta ettei kukaan vaan vahingossakaan mene ennen Miss Tahtoa ovea avaamaan. Voi kun nuo lapset olis kouluikäisinä yhtä avuliaita kun ovat tuossa 2v iässä. Mitä tahansa pyytääkin jotain muuta lasta tuomaan (kaukosäädin, puhelin tms. kun äiti ei jaksa nousta sohvalta) niin Miss Tahto nostattaa taas desibelit ja juoksee paikalle. Ja tapaamisessa paikalla olleille tiedoksi että tyttö osaa olla erittäin vieraskorea.
MANTSElle tsempit, on varmaan kurjaa olla siinä epätietoisuudessa, mutta eiköhän se ole kuitenkin jotain ihan harmitonta!
Toivottavasti sait Jamssa hetken levättyä! Viihdyttääkö teillä isommat sisarukset miten pienintä? Mulla jos on oikein huono yö takana ja tuntuu ettei järki pysy päässä jos ei saa hetken levätä niin laitan tuon esikon vaikka rattailla vähän kävelemään pienten kanssa ulos hetkeks kun on tullu koulusta (äikännumeroon viitannee jo tuo edellinen megapitkä virke). Täällä maalla tosin onkin tuommoista rauhallista puistokävelytietä missä on hyvä kuljeskella. Ei autotkaan ole häirimässä.
Piti kattoa tänään tuo Bondi kun en ollu nähny sitä aiemmin. Täällä netissä sitä vaan oon ollu yhdeksästä lähtien :/.
Nyt pitää mennä jo nukkumaan.. Ukko lähtee huomenna " työ" matkalle Leville *prkl*, yhtään en ole kade, en. Tulee takas torstaina. Hoitelen sit pääsiäisvalmistelut ja kauppaostokset ittekseni täällä lasten kanssa.
Peeveli
Unohtui kokonaan onnitella Villan poikaa tuosta istumataidosta, josta kerroit aloituksessa! Muistan kuinka Johdossa Eelin istumista katsellessas ajattelit, että istuuko meidänkin poika kohta=)
PEEVELIN idea kokonaa eri viikonpäivästä Jumbo-tapaamista ajatellen on hyvä! Jos pääsisi uusiakin kasvoja paikalle, sellaisia, joille tuo perjantai ei käy. Kun me tosiaankin päästään paikkaan kuin paikkaan, vaikka sinne Kerun laitumille tapaamiseen, mutta julikisia käyttäviä ajatellen keskusta on paras pitää kuvioissa mukana.
EMPPU ja PEEVELI, niin tutulta kuulostaa teidän 2veen touhut. Minu itte tekee kaiken, uusin vimma on tyhjentää tiskikoneen aterinkori. Poika seisoo koiranruokatynnyrin päällä ja lajittelee haarukat jne. paikalleen. Apuahan siitä on, kun vaan aina on aikaa antaa tehdä itse. Minu itte leikkii Eelin kanssa ja halii " vahingossa" liian kovaa. No, en voi sanoa, että kiusaisi jatkuvasti, mutta aina välillä on kiva kokeilla, missä menee raja. Pyytää kyllä heti anteeksi ja lopettaa, jos Eeli alkaa itkemään. Ja VIETERILLE, meillä Keskari on joulupoika -04, mutta syntyi marraskuussa eli oikeesti 11/04. Hanneli ja Air on mulle tuttuja jouluisten-04 pinosta tästä syystä.
KERU: Taisin teidän kulmilla käydä pari viikoa sitten, jos lähellä uutta asemaa asutte =) Tule sitten kertomaan, miten istunnot päättyi.
Nyt nukkumaan. Huomenna on on hommaa koko päiväksi, kun Miäs menee illaksi pelaamaan.
Onkohan se PANTOUFLE parhaillaan siellä treffeillään?? Kivalle kuulosti kyllä, kadekade. Taidan vetäytyä vasta sohvan kautta unosille.
Pumpuli
Joo ehdin vasta nyt pinoutumaan ja vielä tosiaan sanon minäkin uudelleen, että Tinttarellan ehdotukseen vastasin, että sovitaan vaan ERI TAPAAMINEN Vantaalla/Jumbossa. Kuukausitapaamiset varmasti kannattaa pitää vastakin siellä Helsingissä, koska se saa eniten kannatusta. Tosin vieläkin toivon, että ne ois ainakin joka toinen kerta klo 12 eteenpäin mikäli muille se käy! :)
Tapaamisesta Jumbossa pistän oman pinon, laittakaa sinne toiveita ajankohdista ja päivästä! KERU, ehdottomasti otetaan PEEVELIN ehdottama eri päivä, kun perjantai, että pääset sinäkin ja muut mukaan, joille perjantai ei sovi!
PUMPULI, joo muistan tosiaan kun teidän poju töpötti siinä lattialla.. ;) Jotenkin tämä istuminen on mun mielestä niin iso juttu, kun tuntuu niin paljo vanhemmalta, saati seisominen tai kävely! Tippa melkein on ollu linssissä kun tajuaa, että tuo ei enää oo ihan pieni vauva.. kohtahan nää on armeijassa! ;) :D
Hyvät yöt kaikille!
Onpas nätti sää ulkona jälleen kerran. Ei vaan ilmeisesti näytä jatkuvan. Eikös ne tänne eteläänkin luvanneet melkein pakkasta ja vesi-/lumisadetta?? Kääk, mitä mun ulkona oleville kevätkukille nyt käy. Tulppaanit varmaan ainakin paleltuu.
Mistäs täällä nyt onkaan käyty keskusteluja, oli pitkä tuo viikonlopun pino...
ISTUMINEN. Meillä istutaan jo varsin hyvin. Noin viikon ajan olen uskaltanut jättää Neelan istuvilteen lattialle tai ulkona maahan. Aika hyvin osaa jo säilyttää tasapainonsa, vaikka samalla käsissä olisikin joku mielenkiintoinen lelu tai ulkona oksa tai hiekkaa.
LIIKKUMINEN. Neela innostui viikonloppuna ryömimään oikein kunnolla (pari viikkoahan hän on sen taidon osannut). Ilmeisesti yökyläily mummilassa sai tytön innostumaan tutkimusmatkoista. Tyyli on edelleen varsin omaperäinen. Vai oletteko koskaan nähneet vauvaa, joka RYÖMII kylki edelle, pylly pystyssä ja toinen jalka ilmassa?? Mutta eteenpäin menee, vaikkei vauhti kyllä päätä huimaa.
PARISUHTEESTA. Kyllähän se meidänkin parisuhde muuttui lasten jälkeen. Isoimmat " kriisit" meillä on varmaan ollut silloin, kun esikoinen syntyi. Olihan se tilanne parisuhteelle niin uusi, eikä kumpikaan osannut siihen etukäteen valmistautua. Neelan syntymä ei ollut enää niin iso mullistus. Pääsääntöisesti meillä menee hyvin, mutta väkisinkin välillä on " jääkausia" , jolloin varsinkaan makkarissa ei tapahdu yhtään mitään. Sen olen huomannut, että jos tuollainen jääkausi kestää liian pitkään (useamman viikon) on siitä ylipääseminen tosi vaikeaa. PUMPULIN tavoin mun on hirveän vaikea yhtäkkiä päästä " parisuhteenhoitovaihteelle" . Jos haluaa pysyä hyvässä moodissa, on parisuhde pidettävä koko ajan mielessä ja yrittää huomioida toista ihan siinä normaalissa arjessa. Mutta kyllähän tietenkin pienet irtiotot (hotelliyö, ravintolareissut, pienet matkat) tekee tosi hyvää. Viikonloppuna viimeksi lapset olivat yökylässä ja kieltämättä teki tosi hyvää.
OMAA NAPAA. Alkaa pikkuhiljaa MATKAKUUME nousta meidän perheessä. Ollaan lähdössä pääsiäiseksi Englantiin ja kyseessä on Neelan ensimmäinen lentomatka. Vähän tottakai mietityttää, miten menee ilta-/yölennot noiden kahden pikkuisen kanssa, vaikka meidän molemmat lapset ovat kyllä hirveän joustavaa porukkaa. Tosi kiva kyllä päästä reissuun.
VIRPOJIA ei käynyt meilläkään, kun oltiin koko su-aamupäivä poissa kotoa. Nyt olen aivan ihmeissäni, mitä teen noille kymmenille suklaamunille, jotka hankin. Pitää varmaan ottaa ne reissuun mukaan. Tietääkö kukaan, saakohan tuollaisia yllätysmunia edes käsimatkatavaroissa lentokoneessa kuljettaa? Niiden sisäänhän voisi vaikka minkälaisen pommin kätkeä :)?