***>ELOISAT MA-TI<***
Meni sitte pitkälti tämän vuorokauden puolelle ni pistetäämpä nyt sit uusi pino pystyyn. :)
Äskettäin kävin vielä pissittämässä koiran ulkona, ihanan raikas ilma, enkä meinanut malttaa sisälle tulla kun katselin taivaalle tähtiä ja kuuta... Rusakko loikki ihan vierestä - eipä ne täällä välitä koirista mitään.
UUSI TAITO; Meillä opittiin tänään (siis eilen) istua töpöttämään lattialla!!! Kovin pitkään ei jakseta vielä istua, mutta hienosti kannattelee itseään jonkin aikaa. Vieläkään ei ryömitä eikä kontata. Ainoastaan toteutetaan sitä tehokasta kierimispyörimistekniikkaa, jonka avulla siirrytään metrejä. Isin johdot ja piuhat sekä tuolien jalat ja niiden siirtely edelleen on kivointa puuhaa.
Ostimme viikonloppuna Geutherin Family syöttötuolin. Tosi tyytyväisiä ollaan. Tripptrappi ois ollu toinen vaihtoehto, mutta tuossa oli korkeampi selkänoja sekä kätevä irroitettava liikutettava pöytälevy ja " turvavyö" . Tosi tukeva ja kestävän oloinen, siitä ei pääse nousemaan ja pysyy samoin, kun tripptrappkin hyvin pystyssä. Lisäksi ostimme Britaxin turvaistuimen siinä samalla.
Ikarus taisi aloittaa HUHUILEMAAN jatkampa tästä ketä mieleen tulee, et siinä pinossa ei ois ollut viime aikoina.. ainakin TUULI72 ja LILLI76 ja TEIPPI tuli mieleeni...
Pistämpä (PEEVELIN ILOKSI) ;) tähän vielä GALLUPPIA, että kuin moni eloinen vauva osaa jo istua ilman tukea?
Iloista päivää kaikille! Nyt pääsen nukkumaan tästä itsekin viimein..
Villa ja maailman sulosin istuva kaljupää :):):)
Kommentit (65)
Voe pyllerön pallero sentäs....
PEEVELI miun äikkänumba on tainnu aina keikkuu siellä 6-8 paikkeilla :D. Kielioppikokeesta paras numero tais olla 4 1/2 :D
Meirän Miss 01/05 on ottanu kovat otteet käyttöön pikkusysteriä huomioidessa.. Siis ei se ole väkivaltainen (tai sitten se on vaan pirun taitava naamioimaan tekosensa) mutta kovakourainen. Aina työntämässä varpaitaan toisen nenään, roikkuu kaulassa koko painollaan, pullasudilla sutii kovakourasesti naamaa jne jne.. hoh hoi... ja ihan viime viikoilla tuolle on tullu jostain ekstra super hyper määrä ylimääräistä virtaa, vissiin joku " vasikka kesälaitumella" tauti päällä.
ISTUMINEN.. ite ei nouse pylleröisen päälle tönöttämään, ja ilman pehmusteita en uskalla lattialle laittaa, kaveri kun suutuspäissään aina heittäytyy selälleen. syöttiksessä, rattaissa, kiikussa istuu ihan jees ilman kummempia tukia.
TAKKUTUKKA tuo hilpu kyllä on, siis aivan mahroton. Se on nyt päättäny et hän haluaa rastat ja sillä selvä! Joka aamu on tukka semmosessa takussa takaraivolta että ihan hiki nousee pintaan sitä katsellessa. Kolme rastapötköö olen jo joutunu leikkaamaan pois kun niitä ei saanu millään selvitettyy ja tänä aamuna niitä oli taas viisi uutta :S.
Hmph, ei muuta tälle kierrokselle, seuraavalla lissää!
hanneli ja kakarat
Me on tuon Jaskan kanssa käyty jo aamujumpalla. Mie kun niiin luulin, että ne jo loppusivat, vaan saatiinkin miljuuna aikaa lisää. No ei auta valittaa, hyväksi ne vaan on ja tätikin on oikein mukava :)
Kakkosen käsikin on jo melkeen kun uusi. Ei enää muista valittaa soipivissa kohden, että on pipi. (lelujen keräyksen aikaan) :D
Ja siitä sitten sujuvasti takapuoliasioihin ;) Pumpuli, miten ne Eelin " finnit" ?
Voi, että mie olen kyllä ny kade tuosta Kerutuksen, Tinttarellan ja Nallun " sisäpiiristä" nimimerkillä: aina omasta haaveillut, vaikka ei juurikaan osaa edes ratsastaa, muutakon tolla omalla ukolla...;)
Jamssalle & Peevelille semiä yh-aikaan :) Muistan kuinka jännitin silloin, kun tuo kakkonen oli reilun puolivuotias ja ukon piti lähteä kertausharjotuksiin. Mie olin ihan tööt jo enneku se lähti, mut sit onneksi se aika menikin ihan jees, jos ei lasketa sitä, että meiltä hajosi lämmönvaihdin, eikä meille tullut lämmintä vettä! (tammikuu -05)
Jotainhan miun vielä piti, mutta kuneimuistaniin...
Eria ja nukkuva Jaakko
meillä on ja semmonen kesälidunmullikka kehkeytynyt tuosta kakkosesta...aivan villiksi on se mennyt :)
Täällä kuin uudesti syntynyt äityli. Lukan eka yö omassa huoneessa meni ihan superhyvin!!! No, nukahtaminen oli hieman hankalampaa, kun piti kuikuilla, että missäs sitä ollaankaan- mutta kun nukkumatti tuli, niin nukkua posotti 6h, elikkäs klo 02.30 imetin, jonka jälkeen heti nukahti uudelleen heräten 06.30! :)) tämmöistä ei ole tapahtunut piiitkään aikaan. Katsotaan kuin jatkuu, mutta lupaavalta vaikuttaa!
Vein esikon kerhoon ja nyt nautiskelen omasta ajasta kun poika päikkäreillä.. Kova tuuli täällä - eipä paljon ulkoilu innosta.
Ikarus: Tämä meijän " ihanan pieni poika" on kyllä aika huvittava näky, kun kampeaa itseään pystyyn, on kyllä semmonen " vaahtosammutin" , että.. Esikoinen oli myös pienikokoinen vauva (vielä puol kiloa kevyempi kuin Luka), mutta on nyt 3v. ihan keskikäyrillä.
hanneli: nuo Hilpun hiukset kuulostavat kovin ihanilta :))
Tapaamisasiasta vielä, että ehkä sinne Jumboon uskaltautuisin ajelemaan minäkin...
Nyt tekemään jotakin yleishyödyllistä!
Hallas ja nukkuva pikkumies
siis nyt tulee niin oma napainen viesti kun olla ja voi, eikä edes mitenkään positiivinen.Eli hypätkää yli jotka ette kestä valitusta.
Meillä nimittäin on poikanen jatkuvasti jotain vailla.Kitinää, huutoa ja karjuntaa ihan koko ajan. Viikonloppuna teki syömälakonkin ja se vähä mikä meni alas tuli pulautuksena ylös. anoppi oli kylässä ja lastensairaanhoitaja kun on niin käski ruveta antamaan vaikka maustettua jogurttia kunhan jotain menee alas. Mä olen niitä vielä vältellyt ja varsinkin sokeria mutta kun rupeaa vauva olemaan turhan hoikka niin ei auttanut.No, onneksi se maistuu kun kaikki muu aiheuttaa huutoa.
Ja käännytä, ryömitä tai mitään muutakaan ei sitten osata joten pienemmästäkin hermostuu.Tuntuu että se pienempikin yritys on loppunut ja kun lattialle laittaa niin huuto alkaa samantien ja sylissä vaan venkuroidaan.Istuisi mielellään mutta kun se on niin huteraa että parin minuutin päästä kuuluu vaan kops ja naama lattiassa jos en istu ja ole valmiina ottamaan kiinni vieressä.
Pyykkikone laulaa kun kaikki vaatteet on yrjöissä, niin pojan kun munkin.Välillä on päiviä kun ei pulautuksen alkuakaan ja seuraavana valu ihan kaikki ulos.
Mulla on oikeasti hermot aivan loppu ja rupeaa ahdistamaan tämä kotona olo. Se hitsin headhunterin soitto rupeaa houkuttamaan kun on kohta viikon kuunnellut kitisevää ja marisevaa vauvaa jonka melestä ei mikään ole hyvin.
Anteeksi vaan tämä hirmuinen valitus ja narina viesti, mistäköhän on poika saanut perimän :)
Täälläkin on yksi väsynyt mamma, kun yöllä on oksennettu 2 kertaa ja itketty parin tunnin välein yms ikävää. Niin en siis minä itse ;) Jos tänään ei ala kuume laskemaan niin sitten huomenna lääkäriin.
Voi hitsit tuli tuosta 12/04 mieleen että se oli mun ensimmäisen odotuksen laskettu aika ja sitten tipuin siitä pinosta poies ;( Eihän se enää silleen harmita kun nyt on ihana tyttö.
hanneli: Ihana kun olet ehtinyt taas sanaisen arkkusi täällä avata. Hyviä vointeja sinne susirajalle!
Mehän voitais tosiaan sitä toukokuun tapaamista pitää vaikka jossain puistossakin/terassilla jos on kaunis ilma. Ja tosiaan tapaamisten kellonajoista yms kannattaa tosiaan keskustella tarkemmin omissa pinoissa ettei niitä oululaisia yms sitten liikaa harmita kun ei muihin kuin kesätapaamisiin välttämättä pääse ;) Vaikka voihan sitä toki hyppiä aina kohtien yli keskustelussa.
Pia ja typykkä tällä viikolla jo 8kk
Kurjalta kuulostaa tuo jatkuva kitinä ja pulauttelu. Toivottavasti sille jokin syy löytyy että onko jotenkin kipeä vaan tilapäisesti vai jotain muuta.
Villa78 huhuili eilen, mukavaa =) Selasin tätä pinoa läpi mutta muuten en ole ehtinyt koneelle lainkaan. Tuntuu että elämä on tällä hetkellä sellaista hapen haukkomista että pysyis pinnalla... kaikki on ihan hyvin mutta uuvuttaa vaan. Lieneekö sitä kuuluistaa kevätväsymystä? Mulla ollut kanssa yh-elämää kun mies ollut reissusa 3pv viikosta melkein koko kevään. Mulla on äiti ollut välillä auttamassa sentään ja siltikin on aamuisin ihan silmät ristissä että joko se uus päivä alkaa.
JUMBOTAPAAMINEN: asun länsi-Vantaalla joten mielelläni tulisin jumboilemaan jos sellaisia tapaamisia järjestetään perinteisten kk-tapaamisten lisäksi. Tuli mieleen kun luin Villan viestin tuosta Louhelan puistosta että sinnehän vois me länsi-vantaa-immeiset joskus järjestää jonkun eväsretken.
TAIDOISTA: meillä ryömitään, vähän kontataan ja noustaan polvilleen pinnasängyssä ja vähän muuallakin. Muutama kerran kopsahtanut mojovasti sitten siitä polviasennosta parkettiin. Todellakin kuten joku täällä sanoi, kokoaikainen vahtiminen on rankkaa! Sitten on tämä ' avulias' 2,5-vuotias joka periaatteessa ' lakastaa siskoa' mutta sitä pitää kuitenkin vähän rökittää aina välillä. Elä ja hengitä!
Meillä Elisan mansikkaluomi otsassa on jo aika isoissa mitoissa, mun peukalonkynnen kokoinen ja koholla kun mikä. Lääkärit sanoo että se häviää itsestään ja on ihan normaali. Harmittaa vaan kun se sojottaa siinä otsassa...mutta minkäs teet. Lapset siitä usein kyselevät suoraan ja haluavat koittaa sitä mutta aikuiset useimmiten vaan tuijottelee tai kysyvät mikä onnettomuus on tytölle käynyt. No joo, eipä tuo vakavaa ole onneksi.
PARISUHDE: ikuinen dilemma miten revetä joka suuntaan. Nyt vielä mies tehnyt töitä aika paljon ja siinä on välillä sitten hakusessa tuo kahdenkeskiselle vaihteelle vaihtaminen. Nautin keskusteluista yhdessä mutta ei millään jaksaisi juuri nyt yhtään muuta.
ERIA: kylläpäs oli nuivaa kohtelua teidän pojan käden kanssa!! Onneksi on nyt kunnossa =)
JAMSSA: usein olet mielessä kun ajattelen omaa joskus rankalta tuntuvaa arkea. Et ole yksin. Toivottavasti yh-aika sujuu sujuvasti!
PIA74: paranemista teidän pikkuiselle, ei kuulostanut lainkaan kivalle!
Sitten kiitän ja kumarran ja poistun takavasemmalle. En muista nimittään enää mitä piti kommentoida =)
Tiistain jatkoja,
t.Tuuli ja Elisa
Täällä yksi väsynyt äiskä¿Onni on taas alkanut nukkua hirmu huonosti, eli herätyksiä on n. tunnin välein (okei, viime yönä " vain" 7 herätystä, piti oikein laskea). Mieskin on ollut kipeä, joten olen itse joutunut nukkumaan tuon jätkänpätkän kanssa.
Viikonloppu meni taas vauhdilla, käytiin mm. muuttamassa uuden kodin leikkimökkiin esikoisen keittiö-ym.tavarat. Muutto lähestyy ¿ mutta vasta lähempänä vappua. Pikkuhiljaa on käyty tavaroita läpi ja viety tarpeetonta uffille tai kierrätyskeskukseen. Tuntuu, että puhdistuu itsekin, kun tyhjentelee kaappeja ja pistää tarpeetonta pois!
TAIDOT: joo-o, eihän sitä pitäisi vertailla toisiin lapsiin, mutta se nyt on niin luonnollista ja mua kyllä kiinnostaakin, miten muut kehittyvät suhteessa omaan (eniten tietty vertaan esikoiseen). Onni istuu ihan ok, mutta ilman tyynyjä en jättäisi kovalle lattialle, kun välillä Onni kellahtaa pelkästä riemusta selälleen. Sivuheijaste on hyvä eli korjaa asentoa jos meinaa kaatua. Konttaaminen ei kunnolla suju vieläkään, vaikka nelisen viikkoa on jo heilunut konttausasennossa. Nyt liikuttaa toista kättään ja nostaa pyllyään karhunkävelyasentoon vähän väliä. Ryömiminenkin on vähäistä ja yleensä eteenpäin pääsee, kun välillä nousee konttausasentoon ja siitä taas pötkölleen.
HALLAS: vai on täällä muitakin pikkumiehiä =) Onni oli 7kk nlassa 68,5cm ja 7935g ¿ tosin allergia lienee vienyt kasvua jonkin verran. Esikoinen oli vuoden ikäisenä 7800g (eikä allergioita), joten eipä siskokaan järin suuri ole ollut¿
PARISUHDE: onhan se tietenkin muuttunut, mutta ei me kyllä törmäyskurssilla ole juurikaan oltu eikä voi sanoa, että lasten jälkeen olisi ollut yhtään vaikeampaa, vaan erilaista. Eniten parisuhde on muuttunut siinä, että ei vain ole aikaa toiselle ja suurin osa hellyydenosoituksistakin menee lapsille :/ Nyt kun Onni pärjää hyvin isovanhempiensa kanssa ja ei ole enää tississä kiinni, pitäisikin toteuttaa joku kahdenkeskinen viikonloppureissu. Mutta oikein odotan, että muuton myötä saadaan isovanhemmatkin lähelle (muuttavat 270km päästä 200 metrin päähän eli tähän meidän vanhaan asuntoomme!).
ESIKOINEN JA VAUVA: meidän 3v4kk ei juuri koskaan tee mitään ilkeää Onnille (ellei siihen lasketa sitä, että tykkää ottaa veikan käsistä kiinni ja siitähän ei poitsu tykkää). Yksi ärsyttävä asia on kyllä se, että esikko vie järestään kaikki lelut, mistä Onni kiinnostuu. Ollaan yritetty tankata, että " Onni oppii tuon saman eikä varmasti anna sulle omia lelujaan" , mutta ei mene oikein viesti perille. Muuten ei voi valittaa, olin varautunut paljon rankempaan vauva-aikaan kahden lapsen kanssa!
Jep, eipä muuta tällä erää. Ai joo, onko kuinka moni lähdössä pääsiäisenä reissuun? Me suunnataan ekaa kertaa sitten viime kesän appiukon luo Pohjois-Karjalaan.
Terkuin Kerttukasperi ja Onni
Joo, kiva ku sä oot kans täältä päin ja tiedät tuon ihanan puiston. :) Eväsretki kuulostaa ihanalta! Suunnitella jollekin aurinkoiselle päivälle sinne tapaaminen! Pistä mailia mulle villainen @ gmail piste com , niin voidaan suunnitella sitä eväsretkeä! Täällä meitä asuu ilmeisesti muutamia.. Onko muitakin ?
PINO ON PYSTYSSÄ NIISTÄ JUMBOTREFFEISTÄ, KAIKKI MUKAAN ja laittamaan kommenttia aikatauluista!
Palaan myöhemmin lukemaan pinon tarkemmin.. nyt kiire...
Villa
Viikonlopun kolhuista on selvitty hyvin, sillä mitään kuhmua pahempaa ei pikku-ukon touhuista sitten loppujen lopuksi tullutkaan. Hyvä niin, sillä tälli oli kuitenkin aikamoinen. Nyt konttausasentoa harjoitellessa poika menee nenälleen muutaman kerran päivässä. joten aika monta kolhua taitaa vielä tulla ennen kuin konttaus on täysin opittu taito.
Eipä tässä sen kummoisempia, joten poistun taka-alalle ruuan laittoon.
Pantoufle
Villa78 jaTuuli72: mekin asumme Länsi-Vantaalla, joten puistotreffeille tulisimme mielelläni. Just äsken olimme Myrtsissä ja paljon oli muitakin vaunujen kanssa liikenteessä. Lie vaikka tuttuja!?
Puppe
mies palasi eilen talvilomalta töihin ja jotenkin se ensimmäinen ilta lasten kanssa keskenään loman jälkeen tuntui hirmu kiireiseltä. Mutta hyvinhän siitä selvittiin vaikka kaupassa tappelin tuplakauppakärryjen kanssa, ostamani mehu vuoti kassin pohjalle, poika sai megaluokan raivarit kun pihalta piti tulla illalla sisälle jne. Kahdeksan jälkeen olivat molemmat kullannuput kylvyn raikkaina sängyissään :)
Kyllä tuo vauvan liikkeelle lähtö on niin ihanan kamalaa. Vahinkoja sattuu ja päät kolisee. Silmät saa olla selässäkin kun yrittää estää pahimpia vahinkoja. Onkos moni harkinnut kypärän ostoa pienelle liikkujalle? mahtaisiko siitä olla mitään apua..
Tapaturmia joilllekin onkin jo sattunut mutta ilmeisesti kaikki ovat kuitenkin enemmän ja vähemmän säikähdyksellä selvinneet. Meilläkin ollaan jo siirrytty esim vaipanvaihdossa lattiatasoon kun Anni pyörähtää mahalleen niin vikkelään.
Hauska tuo Pumpulin kuvaus Herra Tahdosta. Osasit niin hyvin kuvata niitä tunteita joita herää kun uhmakohtaus iskee pieneen ihmiseen.
Onnistuneiden unikoulu-uutisten jälkeen ajattelin minäkin (sen sadannen kerran) kokeilla tassuttelua. tyttö ei syö tuttia joten se tassuttelu taitaa olla ainoa joka voisi meillä tepsiä. Nyt täytyy ottaa vaan itseä niskasta kiinni ja aloittaa urakka.
Nallulle minunkin puolestani Isot kiitokset. Mahtavan urakan olet tehnyt :)
Kaikille Lomalle lähtijöille oikein ihania reissuja ja meille jotka kotio jäävät muuten vaan aurinkoista eloa :)
pubu ja Anni 2908
Kiva homma, tervetuloa mukaan aurinkoiselle retkelle! Pistä säkin mailia mulle ideoista tuota Länsi-Vantaan puistoretkeä koskien ! Laitoin aikasemmin jo mun mailiosotteen tuossa Tuulille, huomasitkos?
Mie tohkeissani tänne aloin kirjottamaan ja nyte enää muista mitä...
Nosemitäämeinaa.
Tuuli mukava kuulla myös teistä, harmillinen tuo mansikkaluomi, toivotaan että häviää hän :)
Pantoufle: muksuja ja kupsuja tulee, mutta mitä paremmin taidon harjoittelee sitä vähemmän kolisee :)
Emppusimppu tosi hienosti on teillä tuo unikoulu purrut! Tulisitkos meillekin avittamaan ;D
pubulle tsemiä aloittaa se tassuttelu, ensin on vaikea aloittaa ja sitten on vaikea jatkaa, kun muksu itkee :( mutta lopussa kiitos seisoo, tai sitten äidin järki ? :)
Nyt ruoan laittoon.
Eria
täälläkin länsi-vantaalainen..puppekos se myrdessä oli,ite asun melkeen siellä ;) tosin tänään en ollut,oonkin monesti miettinyt että onkos mein pinolaisia siellä..
oon muuten miettinyt että hommaisi vaunuihin kyltin ;)
Ja sorry mun edellinen viesti (vissiin lauantaina). En tarkoittanut aiheuttaa kellekkään mielipahaa mun vauvavertailujutullani...olen itse ollut vähän huonolla tuulella... kun yöt menee välillä ihan peffalleen ja sitten kuulen uutisia työpaikaltani, irtisanottu jotain 40 ihmistä ja melkein kaikki mun pitkäaikaisia työtovereitani! Kiva mennä sitten joskun duuniin elokuussa, kun kaikki on ihan sekaisin! Että sellaista.
Minusta on toisaalta kiva lukea muiden vauvojen kehitystä, ja ehkä itse olen juuri se joka piinaa itseään vertailemalla omaa vauvaa! Kaikkihan kehittyvä omaa tahtiaan ja aina jotain uutta tulee kaikille!
Meillä löytyi eilen kunnolla jalat ja niitä tutkitaan ja puristellaan koko ajan! Jalat ojossa vaunukopassakin! Hyvä, että pysyy se tuulisuojus päällä! Täytyy varmaan vaihtaa ratasosa jo käyttöön vaikkei kunnolla istukkaan. Saisi ainakin enemmän jalkatilaa tuolle. Miten te olette pehmustaneet ratasosan? Kun jos laittaa jonkun makuupussin tms. niín sitten ei saa niitä valjaita kiinni.
Ostettiin kanssa syöttötuoli viikko sitten. Sellainen muovinen Cragon joku uusi malli. Tosi kätevä. Helposti menee kasaan ja kun vauva kasvaa niin tilaa on riittävästi. Ja kiva jalkatuki. Helppo pitää puhtaana.
Minä hypin melkeen neljä viisi kertaa yössä tutittamassa poikaa ja pari kertaa ainakin haluaa maitoa. Yleensä mennään 22-23 nukkumaan ja 1-2 aikaan on maitojano. Juo aika paljon sillon. Sitten nukutaan muutamalla tutittelulla tuonne kuuteen seitsemään ja saan vielä hänet nukkumaan maidolla ainakin pari tuntia. Kuukauden sisällä siirretään sänky ihan omaan huoneeseen! Nyt sänky on olohuoneessa....
Että sellaista!
T: Pia ja Patrik huomenna 7kk
Oletteko ostanee pienillenne jo aurikonlasit? Mistä kantsii ostaa ja onko halvempia kuin 42euroo? Tähtioptikko myy sillä hinnalla... Onko joku nettikauppa joka myy?
Pia
tönäisin tuonne ratasosan pohjalle fylliksi semmoisen lampaantaljan. Meidän rattaissa valjaat toimii ihan ok sen kanssa. Eikä tuu pojalle vilukaan näissä petollisissa kevätviimoissa ;)
Aurinkolaseja taidat saada jostain lastentarvikeliikkeistä kahellakympilläkin tai hiukan päälle. Optikkoliikkeiden lasit maksaa hiukka enämpi, riippuu hirveesti siitä mitä ja minkälaisia oot hakemassa. Näissäkin vermeissä tuntuu olevan niinmonia mielipiteitä :) Tuolla " tavarat ja tarvikkeet" osiossa oli parikin pinoa vissiin nuista aurinkolaseista. Käy sieltä lukasemassa ku en enää muista mitä ja kaikkea.. Meillä ittellä on optikkoliikkeestä ostetut Julbot. Ne on minusta hyvät ja ellei hakata linssejä kiviin niin menevät varmasti ainakin kaks vuotta ellei vielä pidempään. Maksoin 40 euroa noista Kampin Silmäasemalla.
Peevelin kalluppiin notta kiitettävän säälistä antoivat - sillon joskus ennen sotia...
Jaksut väsyneille ja sairaille paranemiset
nallu
joo siis kk tapaminen voi olla hesassa,ja otetaan vaikka jumbo siihen lisätapaamis paikaksi :) kaikki mukaan ketä kiinostaa ja joilla mahkui tulla. jamssalle,joo eihän täältä vantaalta ole joo helsinkiin kauhea matka muuten et jos muksu huutaa junassa/bussissa,mulle noilla yleisillä on tosi stressaavaa liikkua (joukkoon kun mahtuu kaiken maailman lapsi vihaajia,joita ärsyttää vauvan itku yms). iida kun ei oo paikallaan olijoita.meiän piti lähteä suonenjoelle mutta sekin kaatuu siihen että kukaan meistä ei vaan jaksa kuunnella n.350km kitinää/parkua. että se siitä.
mutta tuo oma pino oli kiva ja tosiaan kaikki eloiset joilla intoa riittää niin mukaan :)
nyt poistuu hän..