Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Professori kritisoi viranomaisia työttömien sometilien syynäämisestä: Lain ja hyvän hallintotavan vastaista

Vierailija
29.07.2025 |

https://yle.fi/a/74-20174402

"

Siksi sosiaalisesta mediasta kerätyistä tiedoista pitäisi Koskisen mukaan laatia rekisteri.

Asia pitäisi viedä tietosuojavaltuutetun hyväksyttäväksi, että voiko edes hyväksyä rekisteriä, johon kerätään myös somesta tietoja.

Keha-keskuksen Greijula kertoo, että sosiaalisesta mediasta saadut tiedot tallennetaan työhallinnon asiakasrekisteriin, johon työnhakijalla itsellään on pääsy."

Tulee ihan mieleen se kun verottaja pyysi pankeilta massana tietoja ihmisten tilisiirroista ... tietosuojavaltuutettu puuttui peliin ja totesi että tuollainen toiminta on verottajalta laitointa. Kumma ettei pankit uskaltaneet heti ilmoittaa että ei käy.

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tiedät henkilötunnuksen perusteella, että se on just se työtön ruoanjakelijana eikä saman niminen. 

Ei vaan kuvan ja taustatarinan. Ei etuus siihen lakkaa, asiakkaaseen otetaan yhteyttä ja kysytään, onko hän kolme kertaa viikossa ruuanjakelijana kuten somessa omalla nimellä ja kasvokuvalla kertoo. Jos on ollut, mutta vastaa ei, niin kyseessä on petos. Rikosilmoitus siitä tulee. Jos vastaa kyllä, katkaistaan etuus siihen asti, kunnes selvityksen annettu ja päätös tehty.

Kuvan. Ei työkkärin sivuille työttömät laita itsestään mitään kuvaa ja osaa virkailijoista ei edes nähdä. 

Ihan kuule riittää, että yksi virkailija on sinut nähnyt ja tunnistaa kuvasta, että tuo on se Virtasen Minna, jonka suunnitelmaan ei saisi laittaa työnhakuvelvollisuutta, kun niin ahdistaa. Kas vain, sehän kertoo somessa lapsistaan Mennistä, Vännistä ja Monnista ja viimeksi puhelinkeskustelussa sanoi juuri nuo samat nimet selittäessään sitä, miten ei saa lapsille hoitopaikkaa, kun ei kunta sellaista anna. Eikä hän tosin ole edes hakenutkaan.

Ei työttömät ole kasvotonta massaa, vaikka laiskanpulskeita hidasliikkeisiä tapauksia ovatkin.

Vierailija
102/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus haluaa työntekijöitä Suomeen ulkomailta esim palomiehiä ja puheterapeutteja ja lääkäreitä ja hoitajia."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011230572.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hallitus haluaa työntekijöitä Suomeen ulkomailta esim palomiehiä ja puheterapeutteja ja lääkäreitä ja hoitajia."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011230572.html

Hallitus helpottaa lupa-asioita. 

Vierailija
104/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tiedät henkilötunnuksen perusteella, että se on just se työtön ruoanjakelijana eikä saman niminen. 

Ei vaan kuvan ja taustatarinan. Ei etuus siihen lakkaa, asiakkaaseen otetaan yhteyttä ja kysytään, onko hän kolme kertaa viikossa ruuanjakelijana kuten somessa omalla nimellä ja kasvokuvalla kertoo. Jos on ollut, mutta vastaa ei, niin kyseessä on petos. Rikosilmoitus siitä tulee. Jos vastaa kyllä, katkaistaan etuus siihen asti, kunnes selvityksen annettu ja päätös tehty.

Kuvan. Ei työkkärin sivuille työttömät laita itsestään mitään kuvaa ja osaa virkailijoista ei edes nähdä. 

Ihan kuule riittää, että yksi virkailija on sinut nähnyt ja tunnistaa kuvasta, että tuo on se Virtasen M

Minulla ei ole Facebookkia. 

Vierailija
105/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne työttömät kenellä ei ole sometiliä ei tämä vaikuta. 

Vierailija
106/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuule riittää, että yksi virkailija on sinut nähnyt ja tunnistaa kuvasta, että tuo on se Virtasen M

Entä, jos tuli on valeprofiili. Nythän on valetilejä tehty WhatsApp kuvista????? 

Vierailija
107/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas maksettu vasurikaarti hokemassa potkulakia ja kääntämässä keskustelua siihen että vuosikymmeniä demarien luoma työkkärin tapa toimia olisi jotenkin kummasti kokoomuksen vika.

Demareilla on 100% työministerin palli aina kun nuo on hallituksessa, ja kuten sipilän hallituksen teoista nähtiin, demarien ensimmäinen ja oikeastaan ainoa toimi oli perua kaikki se mitä sipilä teki työkkärin toimialueelta. Sitten nuo toki loi oman surkeamman aktiivimallinsa koska tuo on just sitä mitä demarit haluaa työttömille tehdä eli täysin turhaa byrokratiaa ja kyykytystä joka ei tee mitään hyödyllistä. 

Ja sitten ay-päivystäjien 50 alapeukkua. 

Vierailija
108/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli, että WhatsApp kuvaa ei saa pitää julkisena, kun niistä tehdään valeprofiileja. Miten virkailija tunnista valeprofiilin? 

Vierailija
109/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuule riittää, että yksi virkailija on sinut näh

Entä, jos tuli on valeprofiili. Nythän on valetilejä tehty WhatsApp kuvista????? 

Ei kait se työkkäriläistä kiinnosta. Sinun tehtäväsi on todistaa syyttömyytesi kun sinut on työkkärissä potentiaalisesti syylliseksi leimattu. Käsittelyajat on tietty vuosi tai pari, riippuen siitä mitä kaikkia lautakuntia tuossa pitää käydä läpi vatuloimassa. 

Vierailija
110/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas maksettu vasurikaarti hokemassa potkulakia ja kääntämässä keskustelua siihen että vuosikymmeniä demarien luoma työkkärin tapa toimia olisi jotenkin kummasti kokoomuksen vika.

Demareilla on 100% työministerin palli aina kun nuo on hallituksessa, ja kuten sipilän hallituksen teoista nähtiin, demarien ensimmäinen ja oikeastaan ainoa toimi oli perua kaikki se mitä sipilä teki työkkärin toimialueelta. Sitten nuo toki loi oman surkeamman aktiivimallinsa koska tuo on just sitä mitä demarit haluaa työttömille tehdä eli täysin turhaa byrokratiaa ja kyykytystä joka ei tee mitään hyödyllistä. 

Ja sitten ay-päivystäjien 50 alapeukkua. 

Ei mitään aktiivimallia enää ole 

Hallituksessa on kokoomus, ps, rkp ja kristillisdemokraatit. 

Vierailija
111/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan

Eli tehdä rikosilmoitus virkailijasta. 

Vierailija
112/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoimavirkailijan käyttämä ohjelma (jokaisesta työttömästä)  poikkeaa täysin mitä itse näet sivuiltasi.

Siinä on mm; psykologin lausunnot osio, terveystietolaatikko jne

Paljon kirjattua tietoa mistä et tiedä mitään.

Voi vi***u mitä stasi meininkiä!!! Kai nuo saa pyydettäessä lukea myös itse?

Olet ihan itse toimittanut nuo kaikki tiedot te-palveluihin, joten olet ne lukenut. Jopa tuo psykologin lausunto on sinulla, mutta yleensä työttömät huitaisevat sen roskiin samantien. Terveystietolaatikkoon kirjataan se, mitä itse kerrot kolotuksistasi ja merkinnät siitä, jos olet pystynyt todistamaan lonkkavikasi lääkärintodistuksella. Itse todistus ei järjestelmässä nä, vain tieto siitä, että se on esitetty.

Vierailija
113/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoimavirkailijan käyttämä ohjelma (jokaisesta työttömästä)  poikkeaa täysin mitä itse näet sivuiltasi.

Siinä on mm; psykologin lausunnot osio, terveystietolaatikko jne

Paljon kirjattua tietoa mistä et tiedä mitään.

Voi vi***u mitä stasi meininkiä!!! Kai nuo saa pyydettäessä lukea myös itse?

Olet ihan itse toimittanut nuo kaikki tiedot te-palveluihin, joten olet ne lukenut. Jopa tuo psykologin lausunto on sinulla, mutta yleensä työttömät huitaisevat sen roskiin samantien. Terveystietolaatikkoon kirjataan se, mitä itse kerrot kolotuksistasi ja merkinnät siitä, jos olet pystynyt todistamaan lonkkavikasi lääkärintodistuksella. Itse todistus ei järjestelmässä nä, vain tieto siitä, että se on esitetty.

Niin, kun on sairaus voi päästä palkkatukitöihin kaupungin yksikköön palkkatuella tai hyvinvointialueelle. 

Vierailija
114/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuule riittää, että yksi virkailija on sinut näh

Ja tämä liittyy mihin? Minä olen käräyttänyt aika monta työtöntä ihan vapaaehtoistoiminnan instagram-sivujen avulla. Siellä on kuva kivasta talkooporukasta, jota kiitellään viikon töistä.

Vierailija
115/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työttömänä olen vain kotona sisällä. En harrasta mitään liikuntaa enkä käy kuin ruokakaupassa. 

Vierailija
116/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työttömänä olen vain kotona sisällä. En harrasta mitään liikuntaa enkä käy kuin ruokakaupassa. 

Ei ainakaan tule karenssia. 

Vierailija
117/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly hoitaa nämä kusettajat muutaman vuoden kuluttua. Siinä on asiantuntijat sormi perseessä. 

Vierailija
118/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hirveetä, jos olisi jossain liikunta harrastuksessa ja joku ottaisi kuvan työkkärille. 

Olen ympäri vuoden kotona sisällä. En harrasta mitään liikuntaa. 

Vierailija
119/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ne työttömät kenellä ei ole sometiliä ei tämä vaikuta. 

Eli tässä taas hyvä esimerkki työttömien passivoimisesta, kun somea ei voi enää käyttää omalla nimellä, ettei joudu mielivallan kohteeksi viranomaisen taholta.

Vierailija
120/185 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvan. Ei työkkärin sivuille työttömät laita itsestään mitään kuvaa ja osaa virkailijoista e

Mikä se rikos on? Julkisessa ja kaikille näkyvässä somessa tietojen etsiminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi