Professori kritisoi viranomaisia työttömien sometilien syynäämisestä: Lain ja hyvän hallintotavan vastaista
"
Siksi sosiaalisesta mediasta kerätyistä tiedoista pitäisi Koskisen mukaan laatia rekisteri.
Asia pitäisi viedä tietosuojavaltuutetun hyväksyttäväksi, että voiko edes hyväksyä rekisteriä, johon kerätään myös somesta tietoja.
Keha-keskuksen Greijula kertoo, että sosiaalisesta mediasta saadut tiedot tallennetaan työhallinnon asiakasrekisteriin, johon työnhakijalla itsellään on pääsy."
Tulee ihan mieleen se kun verottaja pyysi pankeilta massana tietoja ihmisten tilisiirroista ... tietosuojavaltuutettu puuttui peliin ja totesi että tuollainen toiminta on verottajalta laitointa. Kumma ettei pankit uskaltaneet heti ilmoittaa että ei käy.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä oli, että WhatsApp kuvaa ei saa pitää julkisena, kun niistä tehdään valeprofiileja. Miten virkailija tunnista valeprofiilin?
Miksi virkailija nysväisi WA-profiileja?
Ei vaan, rikolliset ottaa kuvakaappauksen WhatsApp kuvasta ja tekee valeprofiilin, siitä oli lehdessä. Sanottiin ettei kannata pitää WhatsApp kuvaa julkisena kaikille.
Ok, soitan Kelaan, että naapurin äidin luona on mies joka päivä, ei ole yh.
No, toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Miten virkailijat tunnistaa nuo valeprofiilit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimavirkailijan käyttämä ohjelma (jokaisesta työttömästä) poikkeaa täysin mitä itse näet sivuiltasi.
Siinä on mm; psykologin lausunnot osio, terveystietolaatikko jne
Paljon kirjattua tietoa mistä et tiedä mitään.
Voi vi***u mitä stasi meininkiä!!! Kai nuo saa pyydettäessä lukea myös itse?
Olet ihan itse toimittanut nuo kaikki tiedot te-palveluihin, joten olet ne lukenut. Jopa tuo psykologin lausunto on sinulla, mutta yleensä työttömät huitaisevat sen roskiin samantien. Terveystietolaatikkoon kirjataan se, mitä itse kerrot kolotuksistasi ja merkinnät siitä, jos olet pystynyt todistamaan lonkkavikasi lääkärintodistuksella. Itse todistus ei järjestelmässä nä, vain tieto siitä, että se on esitetty.
No höpsis sun kanssasi. Järjestlmä ei ole mikään Apotti, jonne kuka vain voi ilman tunnisteita kirjata mitä vain. Katso laista, mitä ja millä perusteella järjestelmään saa kirjata. Työttömät nyt vain kuvittelevat, että heidän neljätoista vuotta kestänyt flunssansa on jotenkin salaista tietoa.
Jos on julkinen some niin rikollinen pystyy ottamaan kuvakaappaukset ja tekemään toisen profiilin.
Onhan noita kaiken maailman upseereita sun muita lähettämässä naisille viestejä ja pyytämässä rahaa ja vannomassa rakkautta.
Some tilit pitäisi jokaisen lähtökohtaisesti laittaa yksityiseksi. Mitään ylimääräisiä tietoja ei myöskään kannata jakaa eikä pärstä kuvia. Tilin voi tehdä vaikka vain etunimellä ja uudella sähköpostilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä työttömänä olen vain kotona sisällä. En harrasta mitään liikuntaa enkä käy kuin ruokakaupassa.
Miten sä voi / uskallat käydä ruokakaupassa päivittäin työttömänä? Sehän on työhön verrattavaa toimintaa. Sulla voi olla vaikka joku pimeä bisness, käyt kaupassa mummoille ja papoille maksua vastaan. Sut voidaan laittaa rikostutkintaa, jos joku te-virkailija näkee ja tunnistaa sinut kaupassa. Kauppa joutuu antamaan valvontakamerakuvat tutkittavaksi rkp:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimavirkailijan käyttämä ohjelma (jokaisesta työttömästä) poikkeaa täysin mitä itse näet sivuiltasi.
Siinä on mm; psykologin lausunnot osio, terveystietolaatikko jne
Paljon kirjattua tietoa mistä et tiedä mitään.
Voi vi***u mitä stasi meininkiä!!! Kai nuo saa pyydettäessä lukea myös itse?
Olet ihan itse toimittanut nuo kaikki tiedot te-palveluihin, joten olet ne lukenut. Jopa tuo psykologin lausunto on sinulla, mutta yleensä työttömät huitaisevat sen roskiin samantien. Terveystietolaatikkoon kirjataan se, mitä itse kerrot kolotuksistasi ja merkinnät siitä, jos olet pystynyt todistamaan lonkkavikasi lääkärintodistuksella. Itse todistus ei järjestelmässä nä, vain tieto siitä, että se on esitetty.
Minulta ei ole kysytty lupaa tallennella mitään tuollaisia tietoja.
Miten uskallat matkustaa ulkomaille, kun sun mies maksaa matkan ja olet kelassa yh. Kohta kela näkee ihmisten tilit ja ihmettelee millä rahoilla maksoit matkan.
Tilillä näkyy cafe latte Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten uskallat matkustaa ulkomaille, kun sun mies maksaa matkan ja olet kelassa yh. Kohta kela näkee ihmisten tilit ja ihmettelee millä rahoilla maksoit matkan.
Kela saa nähdä tilitiedot eli missä paikoissa maksat kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cash is king
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cash is king
Ei sovi edes yhtä kertaa korttia ulkomailla käyttää.
Yh-tuet peritään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä oli, että WhatsApp kuvaa ei saa pitää julkisena, kun niistä tehdään valeprofiileja. Miten virkailija tunnista valeprofiilin?
Miksi virkailija nysväisi WA-profiileja?
Ei vaan, rikolliset ottaa kuvakaappauksen WhatsApp kuvasta ja tekee valeprofiilin, siitä oli lehdessä. Sanottiin ettei kannata pitää WhatsApp kuvaa julkisena kaikille.
Mulla on WA-kuvana koiran kuva. Kuten erittäin monilla muillakin. Suosittelen samaa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun on yhteinen tili työssäkäyvän puolison kanssa?
ÄHÄ!
Vierailija kirjoitti:
Työtön saa matkustaa ihan vapaasti. Ei aihetta toimenpiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen.
Naurattaa. Porukka jakaa kaikki yksityisasiansa somessa ja sitten pöyristyy, että niitä voi tosiaan lukea ja käyttää hyväksi kuka vaan. Ei tämä kansa kyllä fiksuimmasta päästä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä yhtään, tätä on alkanut nyt olemaan todella paljon että viranomaiset tekevät kaikenlaisia laittomia ja asiattomia jekkuja estääkseen tukien maksamista. Olisipa kiva kun siihen joku puuttuisi/ voisi puuttua.
Ongelmanahan on se, että työttömät saavat tukia, joihin eivät ole oikeutettuja. Onneksi on naapurit ja työnantajat, jotka ilmoittelevat työttömien työnteosta. Monelta pääsee itku, kun käteen isketään 15 000 euron takaisinperintälappu siitä, että on tehnyt pimeitä siivouskeikkoja.
Toivottavasti niitä vasikkanaapureita ja vasikkatyönantajia kohtaa kosto, joka sattuu ja todella kipeästi. Itse ainakin osaltani voin kertoa, että jos joku vasikoisi, sillä ei tulisi olemaan ollenkaan kivaa.
Vauva-palstalaisen uhoilut onkin kova juttu. Tukien väärinkäyttäjät pitää käräyttää, rahat on muiden taskuista pois. Väkivallalla uhkailijat taas päätyvät sinne, missä on täysi ylöspito. Sekin on valitettavasti muiden taskuista pois, mutta persoonallisuushäiriöiset häiriköt eivät kuulu muiden keskuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä yhtään, tätä on alkanut nyt olemaan todella paljon että viranomaiset tekevät kaikenlaisia laittomia ja asiattomia jekkuja estääkseen tukien maksamista. Olisipa kiva kun siihen joku puuttuisi/ voisi puuttua.
Ongelmanahan on se, että työttömät saavat tukia, joihin eivät ole oikeutettuja. Onneksi on naapurit ja työnantajat, jotka ilmoittelevat työttömien työnteosta. Monelta pääsee itku, kun käteen isketään 15 000 euron takaisinperintälappu siitä, että on tehnyt pimeitä siivouskeikkoja.
Toivottavasti niitä vasikkanaapureita ja vasikkatyönantajia kohtaa kosto, joka sattuu ja todella kipeästi. Itse ainakin osaltani voin kertoa, että jos joku vasikoisi, sillä ei tulisi olemaan ollenkaan kivaa.
Vauva-palstalaisen uhoilut onkin kova juttu. Tukien väärinkäyttäjät pitää käräyttää, rahat on muiden taskuista pois. Väkivallalla uhkailijat taas päätyvät sinne, missä on täysi ylöspito. Sekin on valitettavasti muiden taskuista pois, mutta persoonallisuushäiriöiset häiriköt eivät kuulu muiden keskuuteen.
Älä huoli, minä osaan kyllä hoitaa kostot niin, että en jää siitä kiinni.