Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5886)

Vierailija
5781/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SANA RISTISTÄ on hulluus kadotukseen menijöille.   Muille risti on rakas pelastaja. 

Vierailija
5782/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko myynnissä taas vääriä messiaita .  Juudas oli varas kyllä se myy vaikka henkiä rahasta. Budhagurutkin myy. 

Jos Juudas ei olisi täyttänyt tehtäväänsä, et sinäkään syntejäsi anteeksi saisi.

Käytät väärää sanaa SAISI. JUMALA OLI POJASSA JEESUKSESSA JA SOVITTI KOKO MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA EIKÄ LUKENET HEILLE SYYKSI HEIDÄN SYNTEJÄÄN . NE ON KUULE SAATU ANTEEKSI IKUISIKSI AJOIKSI JO . SE ON TEHTY .  ET SÄ PYSTY SITÄ TEKEMÄTTÖMÄKSI ENÄÄ SAAMAAN. 

Et siis tiedä Juudaksen teosta mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5783/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juudas varasti meidän vuokra asunnon seinältä ristin ja kellon kuin posliinia.  Tulikivi järvi odottaa. 

Vierailija
5784/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SANA RISTISTÄ on hulluus kadotukseen menijöille.   Muille risti on rakas pelastaja. 

Tyhjä vai täysi risti?

Vierailija
5785/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juudas siirtää myyntipöytiään muiden tiloihin myy varastettua . Kyllä Juudas 30 hoperahaa on pikkujuttu näiden muiden lisäksi . Myy vaikka kirkon kun rahasta sovitaan. 

Vierailija
5786/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan niitä juudaksia on myymässä tavaraa nimellä Jeesus ja muilta varastettua. Kuin tekeytyy vaikka papiksi kun rahaa saa . Juudaksen tyyli on sama. Osta nyt kuule vähän Jeesusta myynnissä. 

Vierailija
5787/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei voi tuomita ketään kadotukseen. Sen sijaan jo maallinen järjestys ja lainnoudattaminen vaativat että on maallinen tuomioistuin ja tuomarit, jotka tuomitsevat rikollisen. Kyllä me siis voimme tuomita vääriä tekoja ja syntejä, niistä kuuluukin sanoa ja tuomita. Mutta ihmisellä ei ole valtaa tuomita kadotukseen. 

Jos joku polttaa talosi ja varastaa autosi niin kai sitä nyt haluaa rötöstelijän tuomittavaksi? Sen sijaan olisi kiva vähän syvemmin saada tietää mitä ihmiset hakevat tuolla usein lainatulla Raamatunjakeella että älkää tuomitko? Onko se tuomitsemista, jos sanoo julki mikä on väärin, mikä on syntiä, mikä on Jumalan tahdon vastaista? Se on vain tosiasioitten sanomista. Jumala on se, joka niistä synneistä tuomitsee ja lausuu lopulta kadotustuomion, jos niistä ei luovuta.

Olet oikeassa. Sanovat että älkää tuomitko juuri siksi että kokevat sen olevan väärin, eivät halua että kukaan sanoo mistään mitään, eivät pidä siitä. Syyttävät useasti vielä pahaksi ihmiseksi jos loukkaantuvat tai haluavat olla vain ilkeitä. Tämä on nykyaikaa.

Vierailija
5788/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa Pyhän Hengen ääni lähinnä tällä hetkellä :)

Vierailija
5789/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on synneistä suurin, koska yksikään ihminen ei tunne totuutta.

Mihin kohtaan Raamatussa tämä väite perustuu?

Jos väittää tuntevansa jotain, mitä ei ole nähnyt valehtelee. Totuus voi olla meissä, mutta eihän kukaan tunne kuitenkaan totuutta, koska totuus on "vääryyden vallassa".

Room. 1:18

Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

1. Joh. 1:8

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

1. Tim. 6:13,16

Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua, että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn

Syytätkö sinä minua valehtelusta? Tiedoksi, että en ole valehdellut. Mihin kommenttiini viittaat? Olisi helpompi keskustella, jos osoittaisit sen kohdan, mitä väität valheeksi.

Kommenttini raamatunkohtiin:

Tuo kohta ei tarkoita sitä, että totuus olisi vääryyden vallassa, vaan että Jumalan viha ilmestyy niitä vastaan, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa.

Minä ainakaan en ole sanonut, ettei minulla olisi syntiä eli etten toimisi Jumalan tahtoa vastaan. Se on väistämätöntä, mutta meidän tulisi kuitenkin pyrkiä Jumalan tahdon mukaiseen toimintaan. 

Minä en myöskään ole väittänyt, että olisin nähnyt Jumalan. Tiedoksi, jos sinun tarkoituksenasi on vihjata, että olisin sanonut niin. 

Vierailija
5790/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä kiinnostaa?

Vierailija
5791/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varoa, ettei lankea ylpeyden syntiin.

Tämä varoitus onkin tullut jo useamman kerran tässä ketjussa. Onkohan se jonkinlainen vakiovastaus siihen, jos joku puhuu jostain sellaisesta, mitä henkilö itse ei ymmärrä?

Se on tyhjää lätinää. Mitään syntiä ei ole olemassa.

Syntiä on se, mikä on vastoin Jumalan tahtoa. 

Ja se taas on Vanhassa Testamentissa.

Ovatko kaikki 613 käskyä muistissa?

613 ovat juutalaisten perinnäissääntöjä. Olemme suomalaisia.

Vierailija
5792/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varoa, ettei lankea ylpeyden syntiin.

Tämä varoitus onkin tullut jo useamman kerran tässä ketjussa. Onkohan se jonkinlainen vakiovastaus siihen, jos joku puhuu jostain sellaisesta, mitä henkilö itse ei ymmärrä?

Se on tyhjää lätinää. Mitään syntiä ei ole olemassa.

Syntiä on se, mikä on vastoin Jumalan tahtoa. 

Ja se taas on Vanhassa Testamentissa.

Ovatko kaikki 613 käskyä muistissa?

Lain noudattamisen suhteen tuli muutos Jeesuksen myötä. Jeesusta seuraamalla eli pyrkimällä noudattamaan Jeesuksen opetuksia parhaansa mukaan voi olla välittämättä laeista ja silti pelastua. Olennaista on toimia Hengen ohjaamana. Se ei tarkoita ulkopuolelta tulevaa yliluonnollista voimaa, vaan Hengen valitsemista Lihan sijaan eli eettisesti ja moraalisesti korkeimman, Jumalan tahdon mukaisen, vaihtoehdon valitsemista kaikissa tilanteissa.

Vierailija
5793/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhä Henki vaikuttaa siten, että valitset elämässäsi sen, mikä on Jumalan tahdon mukaista. Se edellyttää tietoista arviointia ja punnintaa. Tarkoitus on, että oma tahto ja Jumalan tahto hitaasti yhdistyvät. Se ei ole helppoa, koska se edellyttää taistelua Lihaa vastaan eli alempia haluja vastaan. 

Vierailija
5794/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä kiinnostaa?

Pyhän Hengen ääntä seuraamalla on vaikea feilata

Vierailija
5795/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tarkoita ulkopuolelta tulevaa yliluonnollista voimaa, vaan Hengen valitsemista Lihan sijaan eli eettisesti ja moraalisesti korkeimman, Jumalan tahdon mukaisen, vaihtoehdon valitsemista kaikissa tilanteissa."

Uskovaisuus on Jumalan pojan uskoa, ei omaa uskoa.

Vierailija
5796/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei tarkoita ulkopuolelta tulevaa yliluonnollista voimaa, vaan Hengen valitsemista Lihan sijaan eli eettisesti ja moraalisesti korkeimman, Jumalan tahdon mukaisen, vaihtoehdon valitsemista kaikissa tilanteissa."

Uskovaisuus on Jumalan pojan uskoa, ei omaa uskoa.

Kristittynä elämisessä on kyse Jeesuksen seuraamisesta eli Jeesuksen opetusten noudattamisesta parhaansa mukaan.

Raamatusta:

Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. (Joh. 14: 15)

Vierailija
5797/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa Raamatussa "älä letitä hiuksiasi" tähän ei ole kukaan osannut minulle vastata

Vierailija
5798/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gal 5:16: Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Vierailija
5799/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä kiinnostaa?

Pyhän Hengen ääntä seuraamalla on vaikea feilata

Eri

Voisitko lisätä viestiin jonkin raamatunkohdan, joka koskee Pyhän Hengen ääntä? Tarkoitan sellaista kohtaa, jossa käytetään nimenomaan tuota ääni-sanaa. 

Vierailija
5800/5886 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gal 5:16: Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Kyllä, ja lihan himon täyttäminen on osoitus siitä, ettei vaella Hengessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme