Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5290)

Vierailija
5261/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Joskus täytyy taistella saadakseen rauhaa.

Juu ja sytyttää nuotio löytääkseen vettä. Not xD

Vierailija
5262/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitten voittaa maailman ellei se joka uskoo että Jeesus on Jumalan Poika 

Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää. 

Maapallolla on miljardeja ihmisiä jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta. Kyllä Jeesus rakastaa heitäkin, kuten kaikkia luotujansa yhtä paljon.

Mutta jos eivät usko siihen, niin heittää helvettiin. Niin on täynnä rakkautta.

Helvetin tuli on ikuinen, koska sinne heitetään totuus. "Totuus ei pala tulessakaan." Toisin sanoen ne, jotka pitävät totuudesta kiinni palavat siellä iankaikkisesti.

"Totuus", eli se mitä pidät totuutena vie sinut helvetti

Tässä viestissä oli paljon epämääräisiä kysymyksiä. En nyt vastaa niihin, mutta kopioin tuon kohdan Raamatusta, johon viestissä viitattiin.

Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5263/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy merkkiä lempeydestä tai nöyryydestä täällä, kuten Jeesus sanoo olevansa sydämeltään nöyrä ja lempeä 

Vierailija
5264/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näy merkkiä lempeydestä tai nöyryydestä täällä, kuten Jeesus sanoo olevansa sydämeltään nöyrä ja lempeä 

Juuri ennen tuota kohtaa on tämä kohta:

20Sitten Jeesus alkoi soimata niitä kaupunkeja, joissa hän oli useimmat voimatekonsa tehnyt, siitä etteivät ne olleet tehneet parannusta:

21Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Betsaida! Jos teidän kaduillanne tehdyt voimateot olisi tehty Tyroksessa tai Sidonissa, niiden asukkaat olisivat jo aikoja sitten verhoutuneet säkkiin ja tuhkaan ja kääntyneet. 22Minä sanon teille: Tyros ja Sidon pääsevät tuomiopäivänä vähemmällä kuin te.

23Entä sinä, Kapernaum, korotetaanko sinut muka taivaaseen? Alas sinut syöstään, alas tuonelaan saakka! Jos sinun kaduillasi tehdyt voimateot olisi tehty Sodomassa, se olisi pystyssä vielä tänäkin päivänä. 24Minä sanon: Sodoman maa pääsee tuomiopäivänä vähemmällä kuin sinä.

Vierailija
5265/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri ennen tuota kohtaa on tämä kohta:

20Sitten Jeesus alkoi soimata niitä kaupunkeja, joissa hän oli useimmat voimatekonsa tehnyt, siitä etteivät ne olleet tehneet parannusta:

21Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Betsaida! Jos teidän kaduillanne tehdyt voimateot olisi tehty Tyroksessa tai Sidonissa, niiden asukkaat olisivat jo aikoja sitten verhoutuneet säkkiin ja tuhkaan ja kääntyneet. 22Minä sanon teille: Tyros ja Sidon pääsevät tuomiopäivänä vähemmällä kuin te.

23Entä sinä, Kapernaum, korotetaanko sinut muka taivaaseen? Alas sinut syöstään, alas tuonelaan saakka! Jos sinun kaduillasi tehdyt voimateot olisi tehty Sodomassa, se olisi pystyssä vielä tänäkin päivänä. 24Minä sanon: Sodoman maa pääsee tuom

Mitä sitten?

Vierailija
5266/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylöstempaus tulossa 23.9.?

Amerikan helluntailaiset ja baptistit ovat laskeneet, että koskapa Aadamin luomisesta tulee 23.9. 2025 kuluneeksi 6000 vuotta, niin silloin tapahtuu uskovaisten tempaus taivaisiin Herran Jeesuksen luokse. Samalla on myös juutalaisten pyhä soofar-torveen puhaltamisen vuosittainen juhla! 

Jumalalle yksi päivä on kuin... ja niin edelleen. Luomisen seitsemäs päivä eli seitsemäs vuosituhat, sabbathin lepotuhat, alkaa tempuun jälkeen. USA:ssa monet hurskaat uskovaiset ovat jo irtisanoutuneet työpaikoistaan ja myyneet talonsa ja tavaransa, koska 23.9. temmahtaa.

Vierailija
5267/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikan helluntailaiset ja baptistit ovat laskeneet, että koskapa Aadamin luomisesta tulee 23.9. 2025 kuluneeksi 6000 vuotta, niin silloin tapahtuu uskovaisten tempaus taivaisiin Herran Jeesuksen luokse. Samalla on myös juutalaisten pyhä soofar-torveen puhaltamisen vuosittainen juhla! 

Jumalalle yksi päivä on kuin... ja niin edelleen. Luomisen seitsemäs päivä eli seitsemäs vuosituhat, sabbathin lepotuhat, alkaa tempuun jälkeen. USA:ssa monet hurskaat uskovaiset ovat jo irtisanoutuneet työpaikoistaan ja myyneet talonsa ja tavaransa, koska 23.9. temmahtaa.

Talonsa ja tavaransa myymisen taisit värittää itse

Vierailija
5268/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonutkaan, että tiede olisi ongelmaton. Sanoin, että se antaa meille tietoa tästä todellisuudesta, jossa elämme. Tuo tieto on olennaista sen kannalta, että ihminen voi tehdä järkeviä valintoja.

Onko järkevä valinta noudattaa USA kansallista rokotusohjelmaa, jossa nuoruuteen kuuluu 65 rokotusta?

Vierailija
5269/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanonutkaan, että tiede olisi ongelmaton. Sanoin, että se antaa meille tietoa tästä todellisuudesta, jossa elämme. Tuo tieto on olennaista sen kannalta, että ihminen voi tehdä järkeviä valintoja.

Onko järkevä valinta noudattaa USA kansallista rokotusohjelmaa, jossa nuoruuteen kuuluu 65 rokotusta?

Hyi

Vierailija
5270/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jokaisen on arvioitava itse.

Vierailija
5271/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä naisista tuntuu se, että heidet on repäisty miehen kylkiluusta? Kuinka moneen tämä "totuus" uppoaa ?

Mistä miehet sitten syntyy?    =naisista.

Vierailija
5272/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Ja tämä tarina on tosi.

Tuossa kohdassa tarkoitetaan tätä:

Se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika ja uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa hänen opetuksiaan, sillä on mahdollisuus pelastukseen ja iankaikkiseen elämään. Se, joka on saavuttanut pelastuksen eli iankaikkisen elämän noudattamalla Jeesuksen opetuksia, on siirtynyt kuolemasta elämään eikä joudu tuomittavaksi. 

Eikö Jeesus opettanut antamaan anteeksi. Anteeksiantaminenhan on totuudesta luopumista. Toisin sanoen niitä, jotka luopuvat totuudestaan, ei tuomita.

Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Vierailija
5273/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Ja tämä tarina on tosi.

Se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika ja uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa hänen opetuksiaan, sillä on mahdollisuus pelastukseen ja iankaikkiseen elämään. Se, joka on saavuttanut pelastuksen eli iankaikkisen elämän noudattamalla Jeesuksen opetuksia, on siirtynyt kuolemasta elämään eikä joudu tuomittavaksi. 

Eikö Jeesus opettanut antamaan anteeksi. Anteeksiantaminenhan on totuudesta luopumista. Toisin sanoen niitä, jotka luopuvat totuudestaan, ei tuomita.

Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

Anteeksiantaminen ei edellytä totuudesta luopumista. Se, että edellyttäisi, on sinun johtopäätöksesi ja se ei pidä paikkaansa. Kyllä, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Mutta Jumalaa yli kaiken.

Vierailija
5274/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaakin tehdä järkeviä valintoja, kun kaksi eri tahoa perustaa näkemyksensä tieteeseen. Tarkoitan  uutta terveysmisteriä joka alasajaa  edellisen asettamat lait.

Vierailija
5275/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopunaikana muutetaan ajat ja lait. Oikeasta tehdään väärää ja väärästä oikeaa.

Vierailija
5276/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä tarina on tosi.

Autuaita ovat rauhantekijät, sillä

Anteeksiantaminen ei edellytä totuudesta luopumista. Se, että edellyttäisi, on sinun johtopäätöksesi ja se ei pidä paikkaansa. Kyllä, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Mutta Jumalaa yli kaiken.

Silloin, mitään todellista anteeksiantoa ei ole tapahtunut

Vierailija
5277/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin he käyttävät myyntitulonsa? Eihän niitä taivaassa tartte.

Vierailija
5278/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, kattellaanpa sitten 24.9. Ehkä annat raportin silloin tempauksen tapahtumista.

Vierailija
5279/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, mitään todellista anteeksiantoa ei ole tapahtunut.

Sinulla on omaperäiset käsitykset totuudesta ja anteeksiannosta.

Vierailija
5280/5290 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaakin tehdä järkeviä valintoja, kun kaksi eri tahoa perustaa näkemyksensä tieteeseen. Tarkoitan  uutta terveysmisteriä joka alasajaa  edellisen asettamat lait.

Ei uusi terveysministeri perusta näkemystään tieteeseen.