Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (4570)

Vierailija
4481/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Raamatun maailmankuva ole vakavassa ristiriidassa tieteen paljastaman maailmankuvan kanssa?

Tiedän, että on uskovia jotka täysin hyväksyvät tieteellisen tiedon ja ovat uskossa.

Mutta minusta tässä on ristiriita.

Mahdollisimman selkeästi sanottuna se menee näin. Maailmankaikkeus on 13.82 miljardia vuotta. Auringon ikä on 4.6 miljardia vuotta  ja Maan ikä 4.5 miljardia vuotta. Elämää maapallolla 3.5 miljardia vuotta. On ollut suurta tuuria, että ihmisen kaltainen älyllinen laji on kehittynyt maapallolle miljardien vuosien saatossa. 

Miten Raamatussa mainittu hyvin inhimillinen ja nurkkakuntainenkin jumal-olento mitenkään sopii tähän maailmankuvaan? Eikö se aiheuta mitään ristiriitaa?

Tieteen paljastaman maailmankuva on luonnollisesti valhetta, joten ei kai siinä mitään ristiriita silloin ole.

Vierailija
4482/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatanan juonia joita olen kohdannut:

Houkutukset, kiusaukset kääntyä pois oikealta tieltä. Ilmaantuu silloin kun ihminen on ns. erämaassa ja odottaa jotain virvoitusta ja Jumalaa.

Lannistaminen, pienet pieleen menevät asiat

Häirintä, jotta fokus herpaantuisi mahdollisesti toisten ihmisten kautta 

Jos mikään näistä ei onnistu, suora hyökkäys. Toteutuu esim ihmisten kautta, syy tai aihe voi olla mikä vaan häviävän pieni 

Yhteisöön liittyvät: mm. riitojen hyväksikäyttäminen, harhaopit

Mistä voit tietää onko jokin tietty tapahtunut asia "Saatanan juoni"? Kyllä asioita voi mennä pieleen ihan ilman mitään yliluonnollista sarvipäätä.

Ei minulla ole tarvetta oikeastaan tietää, jos huomaan tällaista toimintaa joka on Pyhää Henkeä vastaan että mikä se lähde on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4483/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Raamatun maailmankuva ole vakavassa ristiriidassa tieteen paljastaman maailmankuvan kanssa?

Tiedän, että on uskovia jotka täysin hyväksyvät tieteellisen tiedon ja ovat uskossa.

Mahdollisimman selkeästi sanottuna se menee näin. Maailmankaikkeus on 13.82 miljardia vuotta. Auringon ikä on 4.6 miljardia vuotta  ja Maan ikä 4.5 miljardia vuotta. Elämää maapallolla 3.5 miljardia vuotta. On ollut suurta tuuria, että ihmisen kaltainen älyllinen laji on kehittynyt maapallolle miljardien vuosien saatossa. 

Miten Raamatussa mainittu hyvin inhimillinen ja nurkkakuntainenkin jumal-olento mitenkään sopii tähän maailmankuvaan? Eikö se aiheuta mitään ristiriitaa?

Tieteen paljastaman maailmankuva on luonnollisesti valhetta, joten ei kai siinä mitään ristiriita silloin ole.

Ei, tieteellinen maailmankuva ei ole valhetta. Todellisuus ei ole valhetta. Harha on valhetta. Sitä, mitä tiede paljastaa maailmasta, ei pidä hylätä. Jos hylkäät tieteen, et valitse Jumalaa, vaan oman mielikuvituksesi. Valitset harhan. Valitset valheen pahemmin kuin ne, jotka valitsevat tieteen. Saatat kuvitella valinneesi Jumalan, mutta tarvitset omaa järkeäsi siihen, että voit seurata Jumalaa. Järki hyväksyy tieteellisen maailmankuva.

Vierailija
4484/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva sensuroi kommentteja

Vierailija
4485/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi:

"Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!

Vierailija
4486/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Houkutukset, kiusaukset kääntyä pois oikealta tieltä. Ilmaantuu silloin kun ihminen on ns. erämaassa ja odottaa jotain virvoitusta ja Jumalaa.

Jos mikään näistä ei onnistu, suora hyökkäys. Toteutuu esim ihmisten kautta, syy tai aihe voi olla mikä vaan häviävän pieni 

Mistä voit tietää onko jokin tietty tapahtunut asia "Saatanan juoni"? Kyllä asioita voi mennä pieleen ihan ilman mitään yliluonnollista sarvipäätä.

Ei minulla ole tarvetta oikeastaan tietää, jos huomaan tällaista toimintaa joka on Pyhää Henkeä vastaan että mikä se lähde on

Sinua ei siis haittaa määritellä asioita "Saatanan juoniksi" vaikka olet tietoinen, etteivät ne välttämättä sitä ole? Eihän voi olla oikein tuomita ketään syylliseksi tekoon josta ei ole vastuussa.

Vierailija
4487/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi:

"Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!

Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!

Oliko tämä tarkoitettu minulle liittyen tieteellistä maailmankuvaa koskevaan kommenttiin? Jos oli, niin haluaisin tarkentaa kommenttiani. Tiede kertoo meille tästä maailmasta. Raamatussa kehotetaan tekemään oikeita valintoja. Valintojen tekemiseen tarvitaan tietoa ja ymmärrystä. Miten kukaan voisi tehdä valintoja, jos hänellä ei olisi tietoa tai ymmärrystä? 

11:34 Sinun silmäsi on ruumiin lamppu. Kun silmäsi on terve, on koko sinun ruumiisi valaistu, mutta kun se on viallinen, on myös sinun ruumiisi pimeä.

11:35 Katso siis, ettei valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.

11:36 Jos siis koko sinun ruumiisi on valoisa eikä miltään osaltaan pimeä, on se oleva kokonaan valoisa, niinkuin lampun valaistessa sinua kirkkaalla loisteellaan.

Vierailija
4488/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että se, että tämä todellisuus olisi valhetta tai harhaa on myös yksi Saatanan juonista, jos halutaan käyttää sitä sanaa. Nämä asiat eivät ole minulle vieraita. 

Vierailija
4489/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole tarvetta oikeastaan tietää,

Että syytän paholaista vaikeuksista väärin perustein siis?

Vierailija
4490/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä, että se, että tämä todellisuus olisi valhetta tai harhaa on myös yksi Saatanan juonista, jos halutaan käyttää sitä sanaa. Nämä asiat eivät ole minulle vieraita. 

Mistä voit tietää sen olevan "Saatanan juoni"? Minusta on helppo käyttää mielikuvitusta ja keksiä tarinoita miten meidän todellisuutemme voisi olla jotain muuta kuin mitä luulemme sen olevan. Olen myös vakuuttunut siitä, että on mahdotonta tietää täydellisellä varmuudella.

Vierailija
4491/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pari juttua kyllä! 

Kun en osaa sisäistää että mikä tolkku oli siinä että kun me (ihmiset) rääkättiin Jeesus hengiltä kauhean raakalaismaisesti, niin hänen isänsä siitä hyvästä antoi meille synnit anteeksi.

Eikö isän reaktion olisi pitänyt olla päinvastainen?

Ethän sinäkään antaisi lapsesi murhaajalle palkintoa!

Kyse oli -vastaavista- lunnaista, ymmärrätkö? 

Vierailija
4492/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voit tietää sen olevan "Saatanan juoni"? Minusta on helppo käyttää mielikuvitusta ja keksiä tarinoita miten meidän todellisuutemme voisi olla jotain muuta kuin mitä luulemme sen olevan. Olen myös vakuuttunut siitä, että on mahdotonta tietää täydellisellä varmuudella.

En aio vastata tähän kysymykseen.

Vierailija
4493/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Että syytän paholaista vaikeuksista väärin perustein siis?"

Minun oikeustajuni mukaan on väärin syyttää väärin perustein ketä tahansa. Vaikka syytettynä olisi läpeensä paha kaikin puolin niin ei se oikeuta syyttämään häntä perustettomasti. Sellainen teko jo itsessään olisi pahuutta.

Vierailija
4494/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on kyllä totta että ihminen vapaalla tahdollaan valitsee. Saatana voi vain houkutella esimerkiksi olemaan ahne mutta ihminen itse tekee valinnan. Ihmisen sydämen tila ilmeisesti vaikuttaa tähän. Meneekö houkutukseen ja ansaan.  Siksi olisi tärkeää olla Pyhä Henki sydämessä ja sydän Kristukselle omistettuna

Vierailija
4495/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko perustella miksi toistuvasti kieltäydyt jatkamasta keskustelua?

Vierailija
4496/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on kyllä totta että ihminen vapaalla tahdollaan valitsee. Saatana voi vain houkutella esimerkiksi olemaan ahne mutta ihminen itse tekee valinnan. Ihmisen sydämen tila ilmeisesti vaikuttaa tähän. Meneekö houkutukseen ja ansaan.  Siksi olisi tärkeää olla Pyhä Henki sydämessä ja sydän Kristukselle omistettuna

Tämä ei ole mitenkään joko tai -asetelma. Jokaisella ihmisellä on se Hengen ja Lihan kamppailu jatkuvasti menossa.

Vierailija
4497/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko perustella miksi toistuvasti kieltäydyt jatkamasta keskustelua?

En.

Vierailija
4498/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mitenkään joko tai -asetelma. Jokaisella ihmisellä on se Hengen ja Lihan kamppailu jatkuvasti menossa.

Miksiköhän Juudas joutui paholaisen valtaan. Hänhän seurasi Jeesusta. Ilmeisesti sydän on pitänyt avata jo esimerkiksi ahneudelle jotta paha pääsi käyttämään. Voiko Jeesusta seurata ilman uskoa? Siinähän kyse ei ollut normaalista "lihasta" vaan Raamattu käytännössä sanoo että häneen meni Saatana.

Vierailija
4499/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän Juudas joutui paholaisen valtaan. Hänhän seurasi Jeesusta. Ilmeisesti sydän on pitänyt avata jo esimerkiksi ahneudelle jotta paha pääsi käyttämään. Voiko Jeesusta seurata ilman uskoa? Siinähän kyse ei ollut normaalista "lihasta" vaan Raamattu käytännössä sanoo että häneen meni Saatana.

Jeesuksen seuraaminen ei tarkoita sitä, että kulkee Jeesuksen perässä eikä myöskään sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika. Se tarkoittaa, että noudattaa hänen ohjeitaan. Jeesuksen ohjeita voi noudattaa, vaikkei uskoisi Jeesuksen olevan Jumalan Poika. Voi uskoa Jeesuksen olevan vaikkapa profeetta ja noudattaa hänen ohjeitaan. Sekin on Jeesuksen seuraamista. 

Raamatusta:

Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.

Vierailija
4500/4570 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteen paljastaman maailmankuva on luonnollisesti valhetta, joten ei kai

Ei, tieteellinen maailmankuva ei ole valhetta. Todellisuus ei ole valhetta. Harha on valhetta. Sitä, mitä tiede paljastaa maailmasta, ei pidä hylätä. Jos hylkäät tieteen, et valitse Jumalaa, vaan oman mielikuvituksesi. Valitset harhan. Valitset valheen pahemmin kuin ne, jotka valitsevat tieteen. Saatat kuvitella valinneesi Jumalan, mutta tarvitset omaa järkeäsi siihen, että voit seurata Jumalaa. Järki hyväksyy tieteellisen maailmankuva.

Tiede on harhaa. Se ei ole Jumalasta. Tiede on mielikuvituksen tuote. Sillä ei ole merkitystä seuraavan elämän kannalta. Tieteellinen maailmankuva perustuu  "mammonan".palvomiseen.  Matt. 6:24, Jaak. 4:4 Tiede tarkoittaa käytännössä elämän tarkoituksen kadottamista. Joh. 17:3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi