Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (5531)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Hes 38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.
Onko tämä mielestäsi tapahtunut jo vai tapahtumassa? Tietääkseni juutalaiset ovat aina joutuneet olemaan valmiina sotaan vihollisia vastaan.
On tapahtumassa unohdit vaan ikkunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi perustelette ahdasmielisyytenne vanhalla testamentilla, vaikka sen määräykset eivät olekaan uuden testamentin ansiosta enää voimassa? Ja miksi yleensäkin perustelette ahdasmielisyytenne Raamatulla, kun ei kuitenkaan nappaa noudattaa itse kuin niitä juttuja mitkä kokee kivoiksi?
Ketkä ihmeen te?
Uskovaiset. Eivät tietenkään kaikki, mutta todella moni silti.
Vierailija kirjoitti:
Kenen kanssa Aatamin ja Eevan lapset meni naimisiin?
Sisarustensa kanssa. Silloin geenit olivat vielä niin puhtaat että syntyi terveitä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi perustelette ahdasmielisyytenne vanhalla testamentilla, vaikka sen määräykset eivät olekaan uuden testamentin ansiosta enää voimassa? Ja miksi yleensäkin perustelette ahdasmielisyytenne Raamatulla, kun ei kuitenkaan nappaa noudattaa itse kuin niitä juttuja mitkä kokee kivoiksi?
Kymmenen käskyä on aina voimassa, ei ne ole lakanneet olemasta.
Huom. lukekaa aloitus. Heti ryöppyää kaikkea muuta ihmettelyä, kun kyse on nyt siitä mitä Raamatussa lukee.
Vastaatko ap kaikkiin kysymyksiin raamatunkohdista?
Vierailija kirjoitti:
No pari juttua kyllä!
Kun en osaa sisäistää että mikä tolkku oli siinä että kun me (ihmiset) rääkättiin Jeesus hengiltä kauhean raakalaismaisesti, niin hänen isänsä siitä hyvästä antoi meille synnit anteeksi.
Eikö isän reaktion olisi pitänyt olla päinvastainen?
Ethän sinäkään antaisi lapsesi murhaajalle palkintoa!
huhuu?
Mikä oli se loitsu millä veden sai muutettua viiniksi? Olisko tarkemmin jossain infoa, että pitääkö lausua aagmaeegma ja/tai uhrata pari porsasta?
Vierailija kirjoitti:
Miten myöhempi versio vanhemmasta uskonnosta voi kuitenkin olla se aito ja alkuperäinen?
Saa vastata!
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän oletettu Jumala suhtautuu siihen, jos on tavallaan uskossa että tämä on todellinen mutta tuntee silti vetoa buddhalaisuuteen? Olen saanut kaiksita syvällisimmät henkiset kokemukset buddhalaistemppelissä. Kaipa jumala voi tätäkin kautta kutsua luokseen?
2.Moos 20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenessä käskyssä ei muistaakseni mainita homoudesta mitään, mutta silti sitä vastustetaan hyvinkin kiivaasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että raamattu on vain ihmisten keksimiä tarinoita muinaisina aikoina, ei sen kummenpaa. Maailmassa on n. 10000 erilaista ihmisten keksimää ns. Uskontoa.
Juutalaisuus, kristinusko ja islam ovat kaikki lähtöisin samasta. Samoja henkilöitä, lähes samat luomiskertomuksen ym. He vain eivät tunnusta Jeesusta syntien sovittajana ja Jumalan poikana.
Raamatussa on ainakin 2500 eri profetiaa joista yli 2000 on jo toteutunut. Mikään muu teos ei ole kiertänyt tuhansia vuosia on edelleen ajankohtainen. Kannattaa lukea se kirja ja miettiä asiaa ennenkuin on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että raamattu on vain ihmisten keksimiä tarinoita muinaisina aikoina, ei sen kummenpaa. Maailmassa on n. 10000 erilaista ihmisten keksimää ns. Uskontoa.
Viikinkien uskonto oli paljon mielekkäämpää ja parempia tarinoita. Odin antoi toisen silmänsä Mimirille, jotta sai juoda viisauden lähteestä ja sai näin viisauden. Helasta tehtiin kuoleman jumala, jonka kasvot oli toiselta puolen kauniin naisen ja toiselta puolen mädäntynyt. Joku Mooses taas oli 40 vuotta eksyksissä Kairon ja Israelin välissä. Viikossa kävelee yhteen pötköön Saudi-Arabiankin läpinä.
Siellä on lista niistä asioista, joita uskovat tekevät (parantaa sairaita, käsittelee käärmeitä, juo myrkkyä ilman että mitään tapahtuu jne) niin missä seurakunnassa voisin tavata tällaisia oikeita uskovia? Tähän asti olen tavannut vain huijareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nämä joita Netahnjahu noudattaa:
1. Tapa
2 Pidä muita jumalia
3. Himoitse muiden tontteja
4 Kosta kaikki aina
5. jne Kaikki päivastoin.
Vierailija kirjoitti:
Minua pohdituttaa miksi raamatulla mielipiteitään perustelevat eivät ole sisäistäneet lukemastaan olennaista. Vai ovatko lukeneet vain ne muiden näyttämät kohdat, jotka sopivat muiden tuomitsemiseen?
Tämä. Toveri nasaretilaisen opetukset menneet yli hilseen. M51
Kun me ihmiset siis tapettiin Jeesus- ja hänen verensä "pesi syntimme pois" - niin eikö jumalan pojan tappaminen sitten ole melkoinen synti sekin?
Ja miksi raaka murha mitätöisi muut rikokset?
Ihan sekopäämeininkiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matt 19:16 Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
17: Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
18: Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
19: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".
Kerta jumala on sekä kaikkivoipa että täysin hyvä, miksi hän antoi ja antaa tapahtua niin paljon julmuuksia? Jos hän on kaikkivoipa hänellä pitäisi olla keinot saada ihmiset oikealle polulle ilman väkivaltaa, kärsimystä ja julmuutta. Eli eikö hän olekaan kaikkivoipa vai eikö hän olekaan täysin hyvä?
Olen kysynyt tätä usein palstan uskovaisilta, mutta kertaakaan en ole saanut vastausta kysymykseeni.
Miten myöhempi versio vanhemmasta uskonnosta voi kuitenkin olla se aito ja alkuperäinen?