Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko löytänyt "aarteita" kaapeistasi tai kirppareilta yms. paikoista

Vierailija
29.07.2025 |

Lehdissähän on säännöllisesti juttuja siitä, miten milloin mikäkin vanha kippo on nyt kuulemma ihan hirmuisen haluttu keräilijöiden keskuudessa, ja kuinka sillä nyt sitten kuulemma ansaitsee ties kuinka paljon rahaa.

Onkos kukaan palstalainen onnistunut löytämään jostain omien kaappiensa kätköistä tai jostain kirpparilta tai muusta vastaavasta paikasta jotain oikeasti arvokasta (ja kenties vielä myynyt sen hyvällä voitolla)

Minulla itselläni ei tällaisia kokemuksia ole, koska ne nyt arvokkaat tavarat ovat todennäköisesti olleet kalliita jo uutena, eikä minulla ole ollut silloin varaa ostaa niitä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hedelmäkorina toimii Graalin malja

Vierailija
2/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun talossa, joka on rakennettu ennen vuotta 1850 ja jokainen sukupolvi on aina jättänyt tänne jotain. Vintti on täynnä historiaa, ensipainoksia kirjailijoiden (esim. Juhani Aho) nimikirjoituksin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli innokas suomalaisen muotoilun ja suunnittelun kannattaja Artekista aloitteleviin Marimekkoihin sunmuihin vastaaviin, joiden kysyntä 1950-70 -lukujen esineistä on ollut nyt  pitkään aktiivista.  Sitä roinaa oli paljon, kun taloa tyhjennettiin. Myimme osan kirppiksillä pilkkahintaan tai annettiin tuttaville. Hyvin moni yritti selittää niiden arvoa meille, mutta sama vastaus että olemme ottaneet sen mistä pidämme ja muita ei haluta hillota. Jos halpuus saa ihmisen kokemaan aarteen löytämisen iloa se on meille paras palkkio.

Osan suvun vanhemmista arvoesineistä olemme lahjoittaneet museoihin. Minä erityisesti inhoan keräilyä, liiallista tavaramäärää ja vältän pitämästä lähelläni liikaa mitään.  Voi kuulostaa karsealta, mutta huokaisen helpotuksesta jos joku astia menee rikki. 

Vierailija
4/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka jännittävää!

Vierailija
5/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säilytän koruja Pandoran lippaassa.

Vierailija
6/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika tsekkailin LP-levyjen nykyarvoa ja mulla taitaa olla yks kolmen tonnin Pink Floyd 😬

Moni muu päälle satasen ja itse oon maksanut no 20e per levy.

Vierailija
7/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alkanut kätkemään aarteita kotiin, ihan pieniä luonnon juttuja, ei mitään rahallisesti arvokasta. Jotain mikä ilahduttaa ja innostuttaa. Mukava puuhata.

Vierailija
8/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole etsinyt enkä löytänyt mitään. En lähtisi myymään jotain esinettä, jota itse käyttäisin jos itse pitäisin siitä. 

Vierailija
9/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 50€ kun siivosin kaappeja 

Vierailija
10/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksesta 2 kultakorua, toinen on Kalevalakoru, arvo n. 700-800€, tosi vanha ja harvinainen, luulin sitä nätiksi rihkamokoruksi. Toinen on kultasormus, kuuluisan kultasepän tekemä. Maksoin noista molemmista 0,50€. En myy, käytän itse.

Vierailija
11/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki lehdissä olleet ihmisten löydöt ovat olleet yli hinnoiteltu, muka asiantuntija arvionnut. Oikea hinta on se mitä ns. Asiantuntija olisi valmis, itse sen ostamaan. Esim. Ei mistään turunkristallin valaisimesta saa satoja euroja, vaan muutaman kympin. Paavo tynel kynttelikkö, siitä ehkä muutaman satasen.

Myös osa kotisi aarteet lehdessä esitetetyistä esineistä, ei voi löytyä, tavallisen ihmisen kodista. Kirpputoreilta voi harvakseltaan löytyä jotain arvokkaampaa, jos Kuvahaku ei ole löytänyt sitä, nämä esineet pitää vaan tietää. 

Vierailija
12/25 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä säilytän koruja Pandoran lippaassa.

Mutta et sitten uskalla lipasta avata, ethän?

Vierailija
13/25 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran lipaston kirpparilta 50 eurolla. Se olikin antiikkinen ja myin sen 1500 eurolla. Äidiltä löysin tauluja kun se oli kuollut Sillä oli ollut varmaan 20 vuotta tauluja jotka se oli joltain mieheltä kuulemma saanut. Taulut oli ollut sen seinällä enkä niistä kummemmin tiennyt mitään. Otettiin selvää niistä tauluista kun äiti oli kuollut. Taulut olikin arvokkaita, yhdestä saimme 33000 euroa ja toisesta 27000 euroa.

Vierailija
14/25 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun talossa, joka on rakennettu ennen vuotta 1850 ja jokainen sukupolvi on aina jättänyt tänne jotain. Vintti on täynnä historiaa, ensipainoksia kirjailijoiden (esim. Juhani Aho) nimikirjoituksin jne.

En ole asiantuntija, mutta kuulostaa siltä, että noi nimikirjoitetut ensipainokset kannattaisi ehkä siirtää pois sieltä vintiltä... Lahjoita mieluummin vaikka Juhani Ahon seuralle tai jonnekin, jossa sitä arvostetaan. Menee lopulta vain pilalle huonoissa säilytysoloissa eikä niistä sen jälkeen ole iloa kenellekään.

Vierailija
15/25 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitossin keramiikkaa kerään ja ulkomailla halvalla

Vierailija
16/25 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpä höpö

Vierailija
17/25 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon alkanut kätkemään aarteita kotiin, ihan pieniä luonnon juttuja, ei mitään rahallisesti arvokasta. Jotain mikä ilahduttaa ja innostuttaa. Mukava puuhata.

Mulla on nelivuotias poika ja tätä nykyä mun laukku on täynnä pieniä luonnon aarteita. En ymmärrä, miksi jokainen keppi ja kivi pitää raahata kotiin, mutta on kiva katsoa, miten pienetkin asiat ilahduttaa toista.

Vierailija
18/25 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran lipaston kirpparilta 50 eurolla. Se olikin antiikkinen ja myin sen 1500 eurolla. Äidiltä löysin tauluja kun se oli kuollut Sillä oli ollut varmaan 20 vuotta tauluja jotka se oli joltain mieheltä kuulemma saanut. Taulut oli ollut sen seinällä enkä niistä kummemmin tiennyt mitään. Otettiin selvää niistä tauluista kun äiti oli kuollut. Taulut olikin arvokkaita, yhdestä saimme 33000 euroa ja toisesta 27000 euroa.

Ja sitten heräsit kuumassa neukkukuutiossasi

Vierailija
19/25 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki lehdissä olleet ihmisten löydöt ovat olleet yli hinnoiteltu, muka asiantuntija arvionnut. Oikea hinta on se mitä ns. Asiantuntija olisi valmis, itse sen ostamaan. Esim. Ei mistään turunkristallin valaisimesta saa satoja euroja, vaan muutaman kympin. Paavo tynel kynttelikkö, siitä ehkä muutaman satasen.

Myös osa kotisi aarteet lehdessä esitetetyistä esineistä, ei voi löytyä, tavallisen ihmisen kodista. Kirpputoreilta voi harvakseltaan löytyä jotain arvokkaampaa, jos Kuvahaku ei ole löytänyt sitä, nämä esineet pitää vaan tietää. 

Kyllä minä olen saanut ihan posliinikoristeista kymmeniä euroja kpl, vaikka itse olen maksanut 0,50€-3€/kpl. Oikea hinta on se millä myyt. Joskus ostajan löytäminen vie vuosia mutta mihin tässä on kiire. Hätähousut joutuu myymään kympillä tai alle, sinnikäs saa satasia. Saadut rahat voi sitten sijoittaa.

Vierailija
20/25 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kirpparilta neljällä eurolla n. 3500 euron valaisin ja 50 centilllä Mannerheimin kuva tikkatauluksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi