Oletko löytänyt "aarteita" kaapeistasi tai kirppareilta yms. paikoista
Lehdissähän on säännöllisesti juttuja siitä, miten milloin mikäkin vanha kippo on nyt kuulemma ihan hirmuisen haluttu keräilijöiden keskuudessa, ja kuinka sillä nyt sitten kuulemma ansaitsee ties kuinka paljon rahaa.
Onkos kukaan palstalainen onnistunut löytämään jostain omien kaappiensa kätköistä tai jostain kirpparilta tai muusta vastaavasta paikasta jotain oikeasti arvokasta (ja kenties vielä myynyt sen hyvällä voitolla)
Minulla itselläni ei tällaisia kokemuksia ole, koska ne nyt arvokkaat tavarat ovat todennäköisesti olleet kalliita jo uutena, eikä minulla ole ollut silloin varaa ostaa niitä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Bitossin keramiikkaa kerään ja ulkomailla halvalla
Meillä on semmoinen karkkikulhona. Luulin että se joku anopin 70-luvun jäänne. Lehdessä oli kuva siitä, että oli myyty 180€ jossain Helanderilla.
Täällä kirjoitti kerran joku, jonka miniä on innokas kirppistelijä ja nimenomaan niinpäin, että myyntiin vaan ja massit tänne. Hän koki miniän vierailut vanhassa talossaan aika ahdistavina, kun koko ajan toinen löysi vaikka mitä ja kuinka tästähän voisi saada vaikka miten paljon. Ymmärrän anoppia: on tahditonta tulla toisen kotiin ruuskaamaan nurkkia, että mitä void viedä myytäväksi.
Löysin vaatekaappini kätköistä aarteita, jotka vuosikymmenten jälkeen mahtuu taas päälle. Ei niillä myyntiarvoa ole, mutta tuntui ihanalta pukea päälle mummun neuloma islantilaisneule, jota olen käyttänyt viimeksi kasarilla. Seuraava koko on ollut käytössä kaikki nämä vuosikymmenet ja se on nyt liian suuri takin alle puettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bitossin keramiikkaa kerään ja ulkomailla halvalla
Meillä on semmoinen karkkikulhona. Luulin että se joku anopin 70-luvun jäänne. Lehdessä oli kuva siitä, että oli myyty 180€ jossain Helanderilla.
Suomessa on kallista ja monissa kv antiikkineteissäkin todella hinnakasta. Olen maksanut isoista maljakoista ja kulhoista 30-40€ ulkomailla.
Kotona on äidin saama Bitossi Ikano pöytälamppu jota on myyty 500 eurolla
Kun olin lapsi ostettiin ysärillä isän kanssa Nintendolle Action 52 - peli kirpparilta viidellä markalla. Pengoin tuossa taannoin vanhaa matkalaukkua jonne Nes pelini sullottiin sen jälkeen kun Nes hajosi ja sieltä löytyi mm. tuo, koteloineen + ohjekirjoineen. Nykyisin tuo peli on melkoisen arvokas ja siitä saisi myymällä paljon, paljon enemmän varsinkin kun sillä on myös kotelo + ohjekirja ja ne on hyvässä kunnossa.