Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästäisittekö 17-v tyttären festareille kaverien kanssa ilman aikuisen valvontaa?

Vierailija
29.07.2025 |

Meillä ei mene minnekään festareille ellei vanhemmat ole mukana. 17-vuotias on liian nuori.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni on ollut päiväfestareilla ilman minua jo 12-vuotiaana. Yöksi en päästäisi.

Vierailija
62/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin Lontoossa viikon reissulla kun olin 17v, kaverini oli just täyttänyt 18. Mitä ihmeellistä nyt jossain festareissa on?

Skyshowtimellä on muuten nyt mielenkiintoinen dokumentti missä kaksi siskosta tapettiin Lontoossa ja rikospaikan koskemattomuutta yön yli hoitaneet poliisit saatiin kiinni selfien ottamisesta ruumiiden kanssa ja nämä taas lähettivät kuvat poliisien keskusteluryhmään missä oli yli 40 poliisia ja tämän ryhmän aiheina olivat mm. seksuaaliset fantasiat ruumiiden kanssa ja kumppaneiden yms. väkivaltainen hakkaaminen yms.

Eli nykyään ei voi enää mihinkään luottaa vaikka muuta väitetään.

kuka täällä alapeukuttaa kannattaa katsoa itse aivan järkyttävää mitä 2020-luku on todellisuudessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli kiva, että isä oli mukana laivalla, kun olin 17.v. Turvallinen olo.

Vierailija
64/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän festareilla tuli nuorena paljon käytyä ja paljon pillua saatua.

Myös muutama kuukausi aikaisemmin 16v täyttäneeltä tytöltä. Nyt hän on yli 50 ja olemme edelleen yhdessä.

Vierailija
65/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä kannata päästää edes sairaalaan yksin sillä Suomen mädäntynyt oikeusjärjestelmähän on suorastaan kannustanut ulkomaalaisia tyttöjen saalistajia hakemaan uhreja sairaaloista kuten ukrainalaiset saalistajat tekivät. Tuomarit kannustavat näitä saalistajia jatkamaan toimintaansa.

Kyseinen nainen ei ollut mitenkään sakkolihaa, ja hän lähti itse vapaaehtoisesti miesten matkaan, kun nämä ehdottivat kimppapanolle menoa pihaan. Vartija tuli vielä kysymään, onko kaikki ok, ja nainen siirtyi miesten mukana kauemmas puskiin eikä halunnut mennä vartijan mukana pois. Tuomari teki oikean päätöksen. Jos jälkikäteen kaduttaa, sitten kaduttaa, mutta morkkis ei saa olla miesten niskoilla, kun kaikki osapuolet olivat tekohetkellä halukkaita.

Vierailija
66/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisrockiin kyllä. Yöksi kotiin.

Vierailija
67/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo 16 vuotiaana kavereiden kanssa viikonlopun festareilla toisessa kaupungissa. Kaverin äiti heitti autolla ja yövyimme heidän sukulaisten takapihalla teltassa. Silti oli hirveetä ryyppäystä, rälläystä ja naiskentelua viikonloppu täynnä.

Tämä tapahtui 2000 luvun alkupuolella. Nykyajan teinit lienevät kuitenkin fiksumpia. 

Vierailija
68/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo 16 vuotiaana kavereiden kanssa viikonlopun festareilla toisessa kaupungissa. Kaverin äiti heitti autolla ja yövyimme heidän sukulaisten takapihalla teltassa. Silti oli hirveetä ryyppäystä, rälläystä ja naiskentelua viikonloppu täynnä.

Tämä tapahtui 2000 luvun alkupuolella. Nykyajan teinit lienevät kuitenkin fiksumpia. 

Kaipa ne teinitkin ovat yksilöitä aina olleet. 

Vierailija
69/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kannata päästää edes sairaalaan yksin sillä Suomen mädäntynyt oikeusjärjestelmähän on suorastaan kannustanut ulkomaalaisia tyttöjen saalistajia hakemaan uhreja sairaaloista kuten ukrainalaiset saalistajat tekivät. Tuomarit kannustavat näitä saalistajia jatkamaan toimintaansa.

Kyseinen nainen ei ollut mitenkään sakkolihaa, ja hän lähti itse vapaaehtoisesti miesten matkaan, kun nämä ehdottivat kimppapanolle menoa pihaan. Vartija tuli vielä kysymään, onko kaikki ok, ja nainen siirtyi miesten mukana kauemmas puskiin eikä halunnut mennä vartijan mukana pois. Tuomari teki oikean päätöksen. Jos jälkikäteen kaduttaa, sitten kaduttaa, mutta morkkis ei saa olla miesten niskoilla, kun kaikki osapuolet olivat tekohetkellä halukkaita.

terveisin ukrainalaiset saalistajat

Vierailija
70/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jOO mutta osta sinä kortsut, tuon ikäiset voi unohtaa

Vierailija
71/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen pyörinyt tuon ikäisenä ja vanhempanakin jo vaikka missä ja monenlaisessa kunnossa. Ikinä ei ole mitään huonoa sattunut. Mies on muuttanut yksin toiseen maahan 16v. Nyt ollaan käyty kahtena kesänä teinien kanssa muutamilla festareilla mm.provinssirockissa ja meno on ollut hyvin siistiä. Selkeästi humalaisia ei ole näkynyt ja tytöt on pääasiassa olleet bändejä katsomassa. Vanhemmat on antaneet tilaa ja käyttäytyneet hyvin nätisti nuoria kohtaan. Hymyilleet ja siirtyneet kauemmaksi että saa tytöt jorata. Lähinnä raskaampaa musiikkia ovat olleet kuuntelemassa. Nykyisten kokemusten perusteella päästän ensi kesänä 15- ja 16-v:t festareille vaikka en itse olisi mukana. Ainut mikä on harmittanut on joidenkin festareiden ikärajat.

Vierailija
72/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 16-vuotiaana samanikäisen kaverin kanssa kuukauden interrail matkalla,  kävimme Nizzassa jonkinlaisella festareilla kuuntelemassa ranskalaisia bändejä. Ihana eurooppalainen tunnelma ilman örisijöitä.

Vierailija
73/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newsflash: Teinit on aina yhtä tyhmiä.

Vierailija
74/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joillekin väljemmille pienelle  festareille päästäisin. Suuremmissa voi  eksyä.

Vierailija
75/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ruisrockissa 16-vuotiaana kaverini kanssa 1970-luvulla. Silloin jo myytiin huumeita siellä. 

Paluu oli hankalaa. Kävelimme kotiin yhteensä 20 kilometriä kumisaappaissa. Oli erittäin sateista. 

Kävin poikaystäväni kanssa 26-vuotiaana. Silloin oli voimakasta ja vaarallista tuuppimista, kun bussit kuljettivat sieltä Turku-hallin parkkipaikalle. 

Nykyään sinne koko saarelle ei pääse millään kulkuneuvolla, jos on Ruisrokkiin menossa. Eli pakko kävellä sinne Kansanpuistoon. Typerää tämäkin. 

Vierailija
76/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias saa nussia ketä haluaa

Vierailija
77/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-vuotias saa nussia ketä haluaa

Ei todellakaan saa. Pikku lapsi.

Vierailija
78/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä merkitys sukupuolella?

Sanotko että naiset pitäisi lukita omiin tiloihinsa ja päästää ulos vain miespuolisen sukulaisen saattamana?

Vierailija
79/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joillekin väljemmille pienelle  festareille päästäisin. Suuremmissa voi  eksyä.

no ei voi eksyä. suuremmatkin on yleensä aidattuja tiloja, joten aina tulee lopulta aita vastaan ja sitten kun alkaa kävellä aidanvierustaa, niin löytää portin

Vierailija
80/92 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. En edes 18-vuotiasta.