Päästäisittekö 17-v tyttären festareille kaverien kanssa ilman aikuisen valvontaa?
Meillä ei mene minnekään festareille ellei vanhemmat ole mukana. 17-vuotias on liian nuori.
Kommentit (92)
Päästäisin, itsekin olin siinä iässä.
En tiedä ja vaikka en ehkä haluaisi päästää, olisi kai mahdoton estääkään.
Tuntuisi kuitenkin pahalta, että tytärtä lähes varmasti nussittaisiin siellä jossain paskaisessa teltassa ties minkä känniääliön toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Siellä liikkuu huumehia.
Niin koulussakin....
Mä kävin Lontoossa viikon reissulla kun olin 17v, kaverini oli just täyttänyt 18. Mitä ihmeellistä nyt jossain festareissa on?
Vierailija kirjoitti:
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Minä kävin festareilla 2000-luvun alussa 15-vuotiaana eikä ollut aikuisia valvomassa.
Hyvin meni ;)
Ajat olivat HIEMAN erit.
Niin, no muualla kuin pk-seudulla 15-17-vuotiaiden väkivaltarikollisuus on vähentynyt noista ajoista.
https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2023/mita-tuoreimmat-tilastot-k…
alkoholis myös nuoret juovat vähemmän, ja päihteethän ovat suurin yksittäinen väkivaltarikollisuudelle altistava tekijä. Eli jos ei juo ja menee festareille pk-seudun ulkopuolelle, ajat eivät ole juurikaan muuttuneet.
Kyllä niitä nuoria alkaa olla pakko päästää menemään jo tuossa iässä. Mitä enemmän yrität suojella kaikelta, sitä varmemmin tulee kapinareaktio joillekin. Toivottavasti olet kasvattanut lapsesi järkeväksi ja omatoimiseksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ja vaikka en ehkä haluaisi päästää, olisi kai mahdoton estääkään.
Tuntuisi kuitenkin pahalta, että tytärtä lähes varmasti nussittaisiin siellä jossain paskaisessa teltassa ties minkä känniääliön toimesta.
Melkoinen tytär sulla. Pidätkö normiarkena lukittuna huoneessa vai miten estät seksin?
Meillä oli kanssa tiukka linja, ettei yksin alaikäisenä. Hän täytti 18 juuri nyt Ilosaarirockin aikaan, joten minä olin vielä perjantaina mukana, mutta sitten la ja su sai mennä kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin Lontoossa viikon reissulla kun olin 17v, kaverini oli just täyttänyt 18. Mitä ihmeellistä nyt jossain festareissa on?
Skyshowtimellä on muuten nyt mielenkiintoinen dokumentti missä kaksi siskosta tapettiin Lontoossa ja rikospaikan koskemattomuutta yön yli hoitaneet poliisit saatiin kiinni selfien ottamisesta ruumiiden kanssa ja nämä taas lähettivät kuvat poliisien keskusteluryhmään missä oli yli 40 poliisia ja tämän ryhmän aiheina olivat mm. seksuaaliset fantasiat ruumiiden kanssa ja kumppaneiden yms. väkivaltainen hakkaaminen yms.
Eli nykyään ei voi enää mihinkään luottaa vaikka muuta väitetään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä nuoria alkaa olla pakko päästää menemään jo tuossa iässä. Mitä enemmän yrität suojella kaikelta, sitä varmemmin tulee kapinareaktio joillekin. Toivottavasti olet kasvattanut lapsesi järkeväksi ja omatoimiseksi ihmiseksi.
Joo kyllä minusta festarireissu on ihan hyvä itsenäistymisen askel kohtapuoliin täysi-ikästyvälle. Itse olin jo vuotta nuorempana kielimatkalla ja muutenkin sain olla aika vapaasti.
Juu on käynyt jo 16- vuotiaasta asti Provinssissa, olen vienyt ja hakenut.
Minä kävin festareilla 2000-luvun alussa 15-vuotiaana eikä ollut aikuisia valvomassa.
Hyvin meni ;)
Niinpä nyt ei ole niin kuin esim.minun nuoruudessani 1970 luvulla.Pahemmaksi muuttuu kun täällä asuu kaiken maailman muita.Ehkä ajattelet järkevämmin kun höpötät vai oletko mies?
jos sinne aikuinen menee valvomaan, niin ei se kuitenkaan teinien perässä pysy tai jaksa raakkua yömyöhään kuuntelemassa teinijuttuja, jten ihan hyvin voi päästää JOS nuori on vastuullinen eikä taivu sosiaalisen paineen alla ja jos osaa sanoa ei ja tietää mistä hakea apua, jos tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kannata päästää edes sairaalaan yksin sillä Suomen mädäntynyt oikeusjärjestelmähän on suorastaan kannustanut ulkomaalaisia tyttöjen saalistajia hakemaan uhreja sairaaloista kuten ukrainalaiset saalistajat tekivät. Tuomarit kannustavat näitä saalistajia jatkamaan toimintaansa.
P E R S K U T A R A L L A A .
P niin kuin pedo.
Minä lähtisin mukaan vahtimaan ja lompakoksi. Ettei vaan jää syömiset välistä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin meni ;)
Niinpä nyt ei ole niin kuin esim.minun nuoruudessani 1970 luvulla.Pahemmaksi muuttuu kun täällä asuu kaiken maailman muita.Ehkä ajattelet järkevämmin kun höpötät vai oletko mies?
70-luvulla väkivaltarikollisuus tosiaan kasvoi edellisiin vuosikymmeniin nähden.
Siellä päätyy vain joukkoraiskattavaksi. Ehkä jonkun Smith&Wesson .357 kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Siellä päätyy vain joukkoraiskattavaksi. Ehkä jonkun Smith&Wesson .357 kanssa?
Missä ne sut joukkoraiskaa? Yleisössä vai?
Laivallekaan ei pääse ilman täysi-ikäistä matka kumppania.
itse vihaan festareita, mutta käyn niissä helpon pillunsaannin takia, aina löytyy, musiikkia en jaksaisi kuunnella