Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästäisittekö 17-v tyttären festareille kaverien kanssa ilman aikuisen valvontaa?

Vierailija
29.07.2025 |

Meillä ei mene minnekään festareille ellei vanhemmat ole mukana. 17-vuotias on liian nuori.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän alaikäiset kuulu festareille. Eli en päästäisi. 

Vierailija
22/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa lapsonen vihata minua sielunsa kyllyydestä mutta ennen kuin osoittaa vastuuta ja järkeä niin ei lähde mihinkään bailaamaan likkojen kanssa ilman valvontaa.

Amen! Äiti viereiseen telttaan! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mielestäni siitä kuinka isot festarit kyseessä ja kuinka kauas menee kotoa. Esim provinssi ja ruissi on aika isoja ja vähän levottomampaa ehkä. Ite olin 16v ikäisenä kahden samanikäisen kaverin kanssa Rovaniemellä simerokissa (mentiin Oulusta) ja meni hyvin. Vanhemmat ei olisi päästäneet varmaan jos oltaisiin nukuttu leirinnässä teltassa ja/tai menty sinne ryyppäämään. Me oltiin aika rauhallisia ja ei kuulunut alkoholi kuvioihin tuon ikäisenä. Ja yövyttiin hotellissa. 

Vierailija
24/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä liikkuu huumehia.

Alaikäiselle on aikuinen vastuussa jos vaikka itse olisikin ns. järkevä voi vastoin tahtoa tapahtua jotain. 

Vierailija
25/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi mutta eipä tuo ole sellaiseen hinkunutkaan onneksi. 

Vierailija
26/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin jo 16-vuotiaana Kalajoen juhannusbileissä. Olin kiltisti, enkä ollut liian humalassa. Minulla on aina ollut toimiva itsesuojeluvaisto. 

Miksi sinne festareille lähdetään viettämään "ei festarielämää"?

Ollaan kiltisti ja selvinpäin - joo sitä voi tehdä kotona, eikä silloin ole järkeä lähteä festareille, eikä kukaan halua sinne festareille tuollaisia "ei täysillä bilettäjiä".

Tuolla pitää olla kova känni tai vielä kovempi, eikä saa missään nimessä pihdata tai ajatella jotain kotona olevaa poikaystävää, eikä tosiaan ottaa mitään puhelinta mukaan.

T Näillä mennään!

Vierailija
27/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä liikkuu huumehia.

Alaikäiselle on aikuinen vastuussa jos vaikka itse olisikin ns. järkevä voi vastoin tahtoa tapahtua jotain. 

Tämä.

Vierailija
28/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kannata päästää edes sairaalaan yksin sillä Suomen mädäntynyt oikeusjärjestelmähän on suorastaan kannustanut ulkomaalaisia tyttöjen saalistajia hakemaan uhreja sairaaloista kuten ukrainalaiset saalistajat tekivät. Tuomarit kannustavat näitä saalistajia jatkamaan toimintaansa.

P E R S K U T A R A L L A A .

Raiskurirallaa.

Vierailija
29/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tyttärestä ja niistä kavereista. Yleispätevää vastausta vaikea antaa

Vierailija
30/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. 

En tykkää, että edes tätsi-ikäisenä kävisi, jollei ole poikaystävää turvaamassa. Nyt hänellä on poikaystävä, joten ei enää huoleta. 

Vierailija
31/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imaamin mukaan 17 vuotiaita lapsia ei voi päästää mihinkään ilman valvontaa, koska voivat hukkua.

Vierailija
32/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla vaikka raiskatuksi tms.

Vierailija
33/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö

Itsekin muutin Helsinkiin 15-vuotiaana, 400km päähän vanhemmista ysärin alussa, ei ollut edes puhelinta. Mistäpä äiti olisi tiennyt menenkö festareille vai mitä teen. Tosin eipä kiinnostanut, ei koskaan ole tehnyt mieli festareille.

Vierailija
34/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin festareihin nykyään pääsee alle 18-vuotiaat? 

Vierailija
35/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Minä kävin festareilla 2000-luvun alussa 15-vuotiaana eikä ollut aikuisia valvomassa.

Hyvin meni ;)

Ajat olivat HIEMAN erit.

Vierailija
36/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Itsekin muutin Helsinkiin 15-vuotiaana, 400km päähän vanhemmista ysärin alussa, ei ollut edes puhelinta. Mistäpä äiti olisi tiennyt menenkö festareille vai mitä teen. Tosin eipä kiinnostanut, ei koskaan ole tehnyt mieli festareille.

Siihen aikaan ei ollut roadmaneja ja muita perkeleitä riesana. 

Vierailija
37/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

No huh huh. On sullakin vanhemmat.

Vierailija
38/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Pääsin itsekin samanikäisenä. 

Vierailija
39/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu festareista. Moniin on 18-vuoden alaikäraja

Vierailija
40/92 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, se menee 37v vuotiaan kansainvälisen (Somalia) poikaystävän ja tämän kuuden ystävän kanssa joten sillä on aikuinen holhoaja mukana.